Kirjoittaja Aihe: Musiikkisoittimet  (Luettu 19849 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeroK

  • Veteraani
    • Profiili
Musiikkisoittimet
« : 04.12.05 - klo: 20.41 »
Minkäslaisia instrumentteja te soitatte? Itse olen soittanut parisen vuotta ennenkuin lopetin yksityisopetuksessa rumpuja ja kun nyt saan joululahjaksi Pearlin Export rummut, niin aloitan uudelleen vuodenvaihteen jälkeen.

Kaikki muutkin soittimiin liittyvät asiat tänne myös ;)
http://co2.s4.bizhat.com
Suomalainen ConquerOnline-yhteisö. Tervetuloa! :)

Poissa MaGe90

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Musiikkisoittimet
« Vastaus #1 : 04.12.05 - klo: 20.45 »
Mä oon aikasemmin soittanu kitaraa, mutta rummut kyllä kiinnostaa, ja on kiinnostanu jo jonkin aikaa.. soittelen rumpuja kavereitten luona ku en viitti ite ostaa..  :lol:

Poissa MarkusH

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/markushe/
Musiikkisoittimet
« Vastaus #2 : 04.12.05 - klo: 20.46 »
Kitaraa vähän ja pianoa sitten enemmänkin :wink:

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Musiikkisoittimet
« Vastaus #3 : 04.12.05 - klo: 20.50 »
Kitaraa on tullu soitettua 8 vuotta. :mrgreen:

Poissa Loikkaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Musiikkisoittimet
« Vastaus #4 : 04.12.05 - klo: 20.56 »
kitaraa kolmisen vuotta.
sanokaas kitaristit kappaleita mitä osaatte, ja miks ei tietysti muutki :)
ja mitä skittoja teillä on?

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Musiikkisoittimet
« Vastaus #5 : 04.12.05 - klo: 21.12 »
Meikäki handlaa skitansoiton alkeet (helpoimmat soinnut ja kompuroivaa melodian soittoa)
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa tumppi91

  • Veteraani
    • Profiili
Musiikkisoittimet
« Vastaus #6 : 04.12.05 - klo: 21.30 »
Kappaleita en osaa sanoa niitä on ollut niin monta.Mulla on tällä hetkellä 1 akustinen ja tisen olen jo myynyt.Eli olen tällänen klassisen kitaran soittaja. :D

Poissa Loikkaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Musiikkisoittimet
« Vastaus #7 : 04.12.05 - klo: 21.37 »
noh, sanokaapa vaikka vaikein kappale minkä osaatte ? :wink:

Poissa Tumphu

  • Veteraani
    • Profiili
    • FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi
Musiikkisoittimet
« Vastaus #8 : 04.12.05 - klo: 21.50 »
Sanokaa ennemmi joku mesta mist saa hyvin tabuja, ja mitkä on oikein... Vois taas vähä soitella jotai
Herrojenporvari... (Nimmarit puhelimitse)
FG Club - FGn Bensa-autojen Foorumi

Poissa Loikkaa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Musiikkisoittimet
« Vastaus #9 : 04.12.05 - klo: 21.56 »
Guitar Pro ohjelma on pirun hyvä! sit siihen saa tabuja ladattua My Songbook sivuilta! suosittelen!
ja vielä sivu mistä ton ohjelman voi ladata www.guitar-pro.com

Poissa Sinervo

  • Veteraani
    • Profiili
Musiikkisoittimet
« Vastaus #10 : 04.12.05 - klo: 21.57 »
Suuta sitä on tullu kohta 16vuotta soiteltuu

Poissa JuusoP

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.freewebs.com/juusopa
Musiikkisoittimet
« Vastaus #11 : 04.12.05 - klo: 23.12 »
Harmonikkaa tulee soiteltuu, jo monta vuotta soittanu ja vielä soitan. Kitaraa, pianoa ja rumpuja osaan jonkin verran soittaa,mutta pääsoitin on edelleen harmonikka.
Jo on kerpele jos tuosta ei pääse!
Kotisivut valmistuu...

Poissa Tuhnu

  • Jäsen
    • Profiili
Musiikkisoittimet
« Vastaus #12 : 04.12.05 - klo: 23.16 »
Mä joskus soitin Sonorin ruusupuusta tehtyjä rumpuja yksityisopetuksena mutta ne nyt on jääny..

Mahtava ääni lähti verrattuna niihi lasikuiti/muovi rumpuihin..

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Musiikkisoittimet
« Vastaus #13 : 04.12.05 - klo: 23.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Suuta sitä on tullu kohta 16vuotta soiteltuu

Mulla on sama juttu, paitsi että vähän yli 16 vuotta, niin puhelimellakin osaan soittaa :wink:

Poissa OttoL

  • Veteraani
    • Profiili
Musiikkisoittimet
« Vastaus #14 : 05.12.05 - klo: 11.58 »
Lainaus käyttäjältä: "Divi"
Lainaus käyttäjältä: "Sinervo"
Suuta sitä on tullu kohta 16vuotta soiteltuu

Mulla on sama juttu, paitsi että vähän yli 16 vuotta, niin puhelimellakin osaan soittaa :wink:

Ja ovikelloa 8)
Ja pianoa tässä yritetään opetella soittamaan (en osaa vielä mitää biisiä kunnolla, mutta hämähäkkiä tässä yritellään opetella 8)  :mrgreen: )

Poissa arska82

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Musiikkisoittimet
« Vastaus #15 : 05.12.05 - klo: 12.55 »
Bassoo n. 8 vuotta. ja solon nähdessä iskee vieläki paniikki... :mrgreen:
Why don't we see what is going on? There are not so many years to be wasted until the damage is done and the beauty is gone.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #16 : 06.11.08 - klo: 20.00 »
Pakko hearättää tämä keskustelu eloon. Eli itse soittelen rumpuja, olen soitellut noin 14 vuotta ja loppua ei näy. Bändi toimintaa on ehkä liikaakin juuri nyt, useita projekteja mutta se oma bändi on nimeltään Planet Terror. Bändiä voi kuunella mikseristä, tai MySpacesta. Rummustona toimii Pearl Export EX 05 vuoden mallia, koolla 24",14" ja 18". Symbaaliosastona toimii Paisteen 3000,2oo2 ja GiantBeat sarja. Onko muita soittajia joilla on materiaalia netissä? videoita, bändin kappaleita yms?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #17 : 06.11.08 - klo: 22.33 »
Olen soittanut bassoja työkseni joskus 80-luvulla, mutta sittemmin olen pitänyt parikymmentä vuotta taukoa. Nyt olen alkanut taas soittelemaan pojan innostuttua bassonsoitosta pari vuotta takaperin. Enimmäkseen soittelemme kontrabassoa jousella ja ilman, mutta sähköbassoakaan unohtamatta. Sähköbassoa soitamme enimmäkseen släppäämällä. Kontrabassossa perinteisten jousiharjoitteiden lisäksi soittelemme paljon erilaisia walking bass kuvioita. Oikeaoppisesti niitä kuuluu tietenkin keksiä lennosta sovittaen muiden soittoon, mutta 10 v. pojalle tulee kirjoittua valmiita rivejä, joista hän toivon mukaan oppii valitsemaan sopivimmat lennosta.

Seuraavaksi olen miettinyt nauhattomaan investoimista. Tiedän, että minulla on nauhaton jossain, mutta olen kai joskus lainannut sen jollekin, enkä edes tiedä mistä sitä alkaisin kyselemään. Vahvistimena meillä on 80-luvulla ostamani Session, joka toimii sähköbasson lisäksi yllättävän hyvin myös kontrabasson kanssa ainakin jos verrataan "moderneihin" vahvistimiin. Jos minulla on joskus varaa, niin ostanen tämän vahvistimen:
http://www.swrsound.com/products/search.php?partno=4460600000

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #18 : 06.11.08 - klo: 23.21 »
Tarkoitatko släppäyksellä tällaista ns peukkubassottelua? Hyvät basistit ovat kyllä kiven alla, se on fakta. Ja nimenomaan kun rumpalin ja basistin tulisi soittaa toista kuunnellen. Raskaampaa rokkiahan tuota tulee itse soiteltua, mutta mahtuupa muutama hääkeikkakin harteille. Ja hääkeikoista kun saa rahaa hyvin, tai ylipäätään tanssimusiikista, edelyttäen että pääsee kiertämään lavoja yms paikkoja
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #19 : 07.11.08 - klo: 08.20 »
80-luvulla puhuttiin peukuttamisesta, mutta nykyisin puhutaan släppäyksestä siksi valitsin ko. termin. Nähtävästi tässäkin on taas kyse anglismista eli korvataan suomenkielinen termi englannista johdetulla.

On totta, että monet haluavat olla kitarasankareita ja rumpaleita, mutta basisteista on uupelo. Tämän johdosta minäkin puhuin pojalle bassonsoiton eduista. Samalla olen painottanut, että kunnon basisti hallitsee nauhallisen ja nauhattoman sekä kontrabasson. Bassonsoittoon tarvitaan muutakin kuin pitkä hihna.

Minäkin soitin aikoinaan nimenomaan ravintolabändissä ravintolakeikkaa. Hää- ja pikkujoulukeikkoja teimme rokkibändien kanssa, mutta tietenkin asiaankuuluvalla ohjelmistolla.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #20 : 08.11.08 - klo: 14.57 »
Kyllä hyvä basisti on melkeimpä tärkein osa musiikissa. Tietenkin kokonaisuutta kuunnellaan, mutta hyvän rytmitajun omaavan basistin kanssa on helppo soittaa. Mikään ei ole niin kauheaa kuin soittaa basistin kanssa joka ei kuuntele esimerkiksi bassorummun työskentekyä. Sama homma toimii myös toisin päin, huonon rumpalin kanssa ei varmasti ole hauskaa basistin soittaa.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #21 : 17.11.08 - klo: 20.00 »
Kyllähän hyvä musiikki on enemmän, kuin osiensa summa ja mikään instrumentti ei ole mielestäni toista tärkeämpi!
80-luku tappo mun mielestä paljo basismia, kun kaikille lyötiin pleku käteen tyylin; vedä tossa perussäveltä ja näytä coolilta. 70's asiat mun mielestä paremmin.
Ja huom. puhuin tässä nyt rock- musiikista en mistään tanssi/viihdekamasta.
Basson soitto hyvin on hemmetin hankalaa. Ite oon soittanu kitaraa 17 vuotta ja tuli basson varressa heiluttua yhessä bändissä vuoden verran,voin sanoa ettei ollut helppoa.
Pikkasen ehkä pääs hommaan sisälle, mutta oma rankasti eteen soittava tyylini ei oikeen aina toiminut parhaalla tavalla. Kylhän se niin on ettei (soolo)kitaristi niin, kuin minä tiedä rytmistä
ollenkaan niin paljoa, että voisi bassoa vakuuttavasti pompotella.
En sano , että opin tuona aikana, mutta ainakin pääsin lähemmäksi  :grin:
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #22 : 17.11.08 - klo: 23.11 »
Minulla oli kunnia joskus 80-luvulla keikkailla vanhan viulistin kanssa, mikä oli hyvin opettavaista. Hänen hokemansa basistille oli, että siinä missä muut soittavat soolonsa vuorollaan basisti tekee sitä kaiken aikaa. Alkuun tämä kuulosti oudolta, mutta siinä on vinha perä; basisti soittaa sooloa koko ajan.

stimpson

  • Vieras
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #23 : 18.11.08 - klo: 09.42 »
Kyllähän sitä bassoa voi soittaa kovin monella tavalla. Itselläni on kokemusta vähän kitaran varresta ja basson takaakin. Rumpujakin olen joskus yrittänyt soittaa, mutta ei oikein motoriikka antanut siihen periksi, joten se jäi vähän taka-alalle. Pitäisi varmaan hankkia joku sähkörumpusetti kotiin, että voisi yrittää nyt uudelleen, kun kärsivällisyyttä on vähän enemmän...  :grin:

Bassoa tosiaan voi soittaa niin kovin monella tavalla. Basso voi olla se möykkäorkesterin perus matto, jonka päälle kaikki rakennetaan tai sitten tosiaan se jatkuvaa sooloa soittava instrumentti, jolla kudotaan kaikki muut yhteen. Itselle hankalinta basson soitossa on aina olleet rumpalit. En ole vielä päässyt soittamaan kertaakaan rumpalin kanssa, joka kuuntelisi muiden soittoa. Enkä vielä ole löytänyt rumpalia, joka pysyisi tahdissa. Kyllä niitäkin varmaan löytyy, mutta kaveribändeistä ei vaan sellaista ole löytynyt... Kovin on hankala yrittää bassotella juttua kasaan, kun rytmi huojuu ja ikinä ei pysty arvamaan, koska seuraava basari isku tulee.

Se metronomi on ihan hyvä apuväline, kun treenaa soittamista! :roll:

Poissa JuhaH

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #24 : 18.11.08 - klo: 12.03 »
Hyviä kommentteja stimpson. Meillä oli aikanaan eri bändeissä tapana mennä rumpalin kanssa kämpille jammailemaan kahteen pekkaan. Nyttemmin olen huomannut, että pojalle ostamissani bassonsoiton opetusDVD:ssä opetaan seikkaperäisesti rumpukoneen ohjelmointia ja kehotetaan basisteja harjoittelemaan rumpukoneiden säestyksellä. Tulimme viime jouluna hankkineeksi pojalle Fenderin B-DEC vahvistimen, jossa on sisäänrakennettu syntetisaattori. Vahvari osaa toistaa tietyllä tavalla muotoiltuja Midi tiedostoja siten, että yhdestä nappulasta saadaan Midi basso päälle/pois. Näin voi harjoitella rumpukoneen sijasta Virtuaalisen bändin kanssa. Kitaristeille laitteesta on oma versionsa G-DEC.

http://www.fender.com/products//search.php?partno=2354200000

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #25 : 19.11.08 - klo: 23.18 »
Merkonomi ja sitten nuo lukuisat nykyajan vehkeet auttaa ton taimin kans hemmetisti. On sitä tullu vedettyä kumicasion humppakompin päälle jokunen licki aikanaan  :azn:
Nykyään löytyy kitaristeille ja basisteille hyviä treenivehkeitä yllin kyllin ja helposti ohjelmoitavia vehkeitä saa kohtuuhintaan.
Voip olla et lähetään yhden vähän vanhemman (soittanut kitaraa 30v.) kaverin kanssa vetäsee jonkin sortin fuusiokeikka/pari ihan konerumpalin kanssa. Katsotaan mitä siitä tulee, ite saa yrittää groovata, ku rumpali ei stä tee  :wink:

Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #26 : 20.11.08 - klo: 20.46 »
Kyllähän hyvä musiikki on enemmän, kuin osiensa summa ja mikään instrumentti ei ole mielestäni toista tärkeämpi!
80-luku tappo mun mielestä paljo basismia.

HEI! 80-luvulla tuli pinnalle yksi kovimman muodon rockista! GlamRock! Mötley Crue, Ratt, Ozzy, Twisted Sister(sai oikean muotonsa,bändi aloitti jo 70-luvulla) W.A.S.P Peer Gynt yms yms. Okei eihän esim Peer Gyntilläkään ole mitään vaikeata bassottelua, harvoin kuullaan Tzöötsin vetävän mitään vaikeaa kuviota yms, mutta puhutaan tatsista joilla suurin osa 80 luvun rockbasisteista soittaa. Basson ei tarvitse olla mitn vaikeaa kuviota ja Fleamaista kikkailua, vaan se voi olla myös tasaista 8-osa bassottelua kunhan vain jämerä tatsi säilyy. Hyvä basisti osaa myös soittaa yksinkertaisesti ja groovaavasti
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #27 : 20.11.08 - klo: 23.32 »
Juu ei glamissä mitään, vaikka en nyt Ozzyn kamaa sinne niin laskekkaan.
Ja Fleahan soittaa nimenomaan biisiä, hiljasissa vetää iisisti ja soittaa vähän ja sit tykittää kunnolla menobiiseissä, hemmetin dynaaminen soittaja.

Ohan kasariaikaan ollu esim. Billy Sheehan jonka tekniikka on kyl suhteellisen älyttömällä tasolla, mut silti se soitti aina kivikovaa perusbassoa biisin taustalla turhia kikkailematta monia muita taitureita unohtamatta.
Oon kuunnellu kasariheviä/rokkia siitä lähtien kun Powerslave ilmestyi, ni luulen tuntevani suht hyvin musan minkä kanssa oon kasvanu.
Siihen aikaan vaan oli trendinä että kaikille pleku käteen ja huivi päähän, 70- luvulla riitti basso käteen ja mömmöt päähän  :wink:

Sen takia tää rc-harrastaminen mulla jäi pitkälle tauolle ku tuli toi kitaransoittoinnostus ja tuli sahattua skaaloja ja arpeggioita päivät pitkät, ni ei sitä autot enää kiinnostanu.
Nyt taas sitten "vanhoilla päivillä" uusin kujein matkaan ja kitaransoitto vastaavasti jäänyt vähemmälle, mut kyllä sitäkin sitten taas kun sopivan kokoonpanon saan kasaan.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #28 : 23.11.08 - klo: 23.50 »
Joulukuussa olisi itsellä iso keikka soitettavana Helsingin Gloriassa. Puntti tutisee jo nyt =)
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Musiikkisoittimet
« Vastaus #29 : 24.11.08 - klo: 23.55 »
Nonii tsempit sinne!
Iteki tuli siel keikka vetästyy joku kuutisen vuotta sitten.
Todella suru, kun se Gloria vakkarimiksaaja kuoli tossa hiljan. Oli todella mukava sälli!
Rauha hänen muistolleen.
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.