Kirjoittaja Aihe: Kyoshon Perfex-nopeudensäätimen virrankesto  (Luettu 1967 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kyoshon Perfex-nopeudensäätimen virrankesto
« : 16.04.07 - klo: 20.39 »
Kysyisin, paljonko tuo Perfex-nopeudensäädin kestää virtaa? Eli kuinka kireää moottoria sillä uskaltaisi käyttää, jos akkuna on 6-kennoinen 7,2 V ajoakku? Entä vaikuttaako säätimen sietokykyyn paljonkin, jos käyttää 7-kennoista akkua? Säädin on tullut vuosimallin 2000 PureTenAlpha EP:n mukana

Tällä hetkellä nopeudensäätimessä on kiinni 4 kpl Mosfet-transistoreja, muistaakseni 2 kpl IRL 3103 ja 2 kpl IRL 3803. Jouduin ne kerran vaihtamaan, kun niistä yksi tai useampi niistä hajosi ajettuani märässä lumessa. Säätimessä on vielä lisäksi kaksi paikkaa samankokoisille transistoreille. Pystyisikö siihen lisäämään joitakin osia ja näin saamaan lisää virrankestoa? Se tulisi nimittäin aika paljon uutta säädintä halvemmaksi.
Mennään hiekka pöllyten, mutta hallitusti.

Poissa klrp

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-OFFI.net
Vs: Kyoshon Perfex-nopeudensäätimen virrankesto
« Vastaus #1 : 16.04.07 - klo: 20.44 »
Jos kyseessä sama Perfex KA-1 mikä tuli minun vanhassa puressa..
Lainaus
Perfex KA-1:
Function: Forward, Reserve FET control Power Input: 7,2V-8,4V
Max Power output ( FET spec's): 120A (Forward) / 60A (Reverse)
Motor spec's: 540size, 20 ~27 Turn Model Motor

Vs: Kyoshon Perfex-nopeudensäätimen virrankesto
« Vastaus #2 : 17.04.07 - klo: 17.55 »
Aivan, ajattelinkin, ettei se kovin tiukkoja moottoreita kestä. 20T kuulostaa aika realistiselta rajoitukselta. Mutta maksimivirrat hieman ihmetyttävät. 120 A hetkellisesti/60 A hetkellisesti peruutusvaihteella kuulostaa kovin teoreettiselta, kun vertaa sitä esimerkiksi Sonik4 RV11 -säätimeen, jossa moottorirajoitus on 11 kierrosta ja virrankesto 100 A hetkellisesti/20 A jatkuvaa.
Mennään hiekka pöllyten, mutta hallitusti.

Poissa klrp

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-OFFI.net
Vs: Kyoshon Perfex-nopeudensäätimen virrankesto
« Vastaus #3 : 17.04.07 - klo: 18.19 »
Ne onkin sisällä olevan FETin arvot, juotokset/liitokset tuskin kestää edes 30A. Itselläni tuo toimii vielä hyvin, kaasupohjassa ajaessa (stock motor) ei edes lämpeä niin kuumaksi, että ei voisi sormea pitää siilillä..