Kirjoittaja Aihe: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?  (Luettu 4220 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aleksih

  • PRCA
    • Profiili
Elikkäs olis aikomuksena hankkia uutta kalustoa 4wd muodossa mutta on vaikeuksia päätellä kumpaan sitä kallistuisi, academy on hiukan halvempi kuin schumacheri mutta onko samalla tasolla ajettavuudella? kumpi on kestävämpi? Varaosa hinnat näyttäis olevan schumacherissa hiukan kalliimmat. mitä te foorumin käyttäjät suosittelette? kiitollonen vastauksista.T aleksi

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #1 : 07.02.10 - klo: 12.11 »
helppo vastata shumi cat sx on aivan eri mailmasta laadullisesti kun academy ja toki täytyyhän tuo sadan euron hinta ero jossain näkyä. nopeus taas on enemmän kuskista kiinni kun auton valmistajasta
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #2 : 07.02.10 - klo: 13.49 »
Suhteellista...

Riippuu minkä näet laadullisesti olevan parempaa.

Hiilikuitu on molemmissa laadukasta.

Ei kokemusta nyky shumejen tukivarsista ym muoviosista.
Academystä sitäkin enemmän.
Acan tukivarsia en ole yhtäkään rikki saanut.
Autolla on vedetty täydestä vauhdista tolppaan, betoniseinään... ison hypyn alastulo mennyt pieleen, laskeutumisen tullessa suoraan vastamäkeen nokka edellä... näitä on lukemattomia kertoja...
Olen saanut auton rikki hyvin usein... toisaalta... ajokilometreihin nähden erittäin vähän.
Vuodenverran on academyä rankaistu kovalla kädellä, ja myös kovaa ajettu.
Kisoissa on oltu kerta toisensa jälkeen kärkikahinoissa... esim tämän talven kisoista useimmat kisoista olleet podiumi sijoituksia.

Shumin laatua en vähättele, enkä academyn laatua suurentele...
Silti en todellakaan lähtis noin isoon ääneen puhumaan laatuerosta.
Kukaan ei voi väittää että mulla ei olis eniten kokemusta academystä tässä maassa...
Olen vuoden ajan ihmetellyt lukemattomia kertoja kuinka jopa minulle on kerrottu kasvotuste academyn olevan heikko jne...
Ja aina nämä kommentit tulee henkilöiltä joilla ei oikeaa kokemusta autosta ole.
Olen ajanut espoon radalla treenipäivänä... kuunnellut ensin kuinka academy ei kuulema kestä... jatkuvasti on sitä ja tätä rikki (lueteltu kohteet joita en koskaan ole rikki saanut, vaikka seinään ajamalla on oikein yritetty)...
Iltaan mennessä on samaiset hemmot tulleet pöydän ääreen ruuvaamaan autoonsa uutta osaa hajonneen tilalle useita kertoja.
Illan päätteeksi on voinut todeta kavereille... Academy 0 - muu merkki 6


Eli... molemmat OIKEESTI päteviä laitteita ilman turhia mielipiteitä.
Shumissa enemmän hiilikuitua ja muuta blingiä.
Myös enemmän aika-ajoin huollettavia kohtia...
Academyssä pari kohdetta jotka vaativat pientä dremelöintiä ja muuta tee se itse näppäryyttä.

Kuten totesin... molemmissa hyviä ja huonoja puolia... Kuten jokaisessa merkissä.

Sen ainakin pystyn sanomaan että kaikki merkit ne on päreiks radoilla menneet.
Shumeja ei oo espoossa paljon näkyny päreiks menneen... joskin kyseisellä merkillä ajajiakin on yllättävän vähän.
Suhteessa tähän voin ihan hyvällä omallatunnolla sanoa että espoossa on aca ja shumi ollut siis hajoomisten kanssa hyvinkin saman tasoisia.

Siinä sitä aivan eri maailman laatutasoa...

Ps: ei oo muuten tänä talvena yhdessäkään kisassa ollu shumi academyn edellä...
Mistä sitten johtunee...

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #3 : 07.02.10 - klo: 15.00 »
itsellä ainakin molemmista autoista kokemuksiä tältä talvelta ja itsellä ainakin sellainen kokemus että shumin laatu on ihan eri planeetalta. vaikka kuka olisi mitä mieltä tahansa. tosin itse en pitänyt kummastakaan autosta vaan siirryin ajamaan vallan m8ellä 70akullisen jälkeen hajonneita osia vetoakseli ja kulunut spurri ja yksi servosarvi.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #4 : 07.02.10 - klo: 15.11 »
Vähän sillä tuon viestin pistinkin että laittaisit edes hieman perusteluita tuohon heittoosi.
Varsinkin kun sanot että se on KOKEMUS... ja muiden MIELIPITEET turhia.
No lähinnähän nuo laatuerot on puhtaasti mielipidekysymyksiä.
Oma aikalailla optimistinen mielipide on että ei niiden laatuero kyllä oikeesti iso ole... Jos siis tarkastellaan osien valmistuksen laatua.
Molemmissa on muoviosat hyviä.
Molemmissa on laadukasta hiilikuitua.
Molemmissa on yhtä hienoa laadukkaasti eloksoitua purppuran väristä alumiinia.

Iskareiden osalta laatueroa on.

Itse en noiden autojen laatueroja lähtis todellakaan noin isoksi väittämään että ovat eri maailmasta...
Varsinkaan ilman pienintäkään perustelua.
Jos jollekin autoa hankkivalle menet jotain kehumaan niin vähintä mitä voi vaatia, on että sais edes vähän perusteluja, eikä vaan... "nää on eri planeetalta"... Jaa... no sun mielestä... mun mielestä ei.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #5 : 07.02.10 - klo: 15.14 »
Schumissa on tuoreempi suunnittelutyö ja moderni layout. Ei muuta kommentoitavaa.
---

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #6 : 07.02.10 - klo: 15.30 »
Omasta mielestä ei tätä Academyä ole ihan loppuun asti mietitty huollon kannalta.
Shumista kuulin eräältä käyttäjältä että tähän asti heikoin auto, mutta hänellä ei ollut academysta kokemusta että ei voi verrata.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #7 : 07.02.10 - klo: 15.48 »
itsellä ainakin kokemukset academyn voimansiirron kestävyydestä ei ole kovinkaa mairittelevat ja tiedän nyt alkaa selitys että ei ole shimmattu oikein mutta kun vaan kuitenkin oli shimmatu oikein ja kaikkea kokeiltiin mutta kun ei vaan kestä esim kardaani... ehkä tämä oli se maanantai yksilö sitten. ja kootessa kun katsot auton ohjekirjoja niin siinäkin on aika iso ero. samoin osien sopivuus toisiinsa yms yms ja en mielestäni ole kertaakaan puhunut turhista mielipiteistä ja hoke sinuna en aina olis yleistämässä että kun sellaiset puhuvat joilla ei autoista omia kokemuksia yms yms itse kyllä kovasti kerrot asioista mutu tieto joista itse vielä sanot ettei ole kokemusta mutta silti hyvin väität asiat tietäväsi.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #8 : 07.02.10 - klo: 16.50 »
Pyysin vain perusteluja...
Ja kyllä mulla shumistakin kokemusta on... Muoveista ei, koska autosta ei tietenkään ole sen verran kokemusta että tietäisin varmaksi kestääkö paremmin vai huonommin kuin academyssä... Mutta kuten sanoin... Acasta en ainakaan yhtään tukivartta ole koskaan rikki saanut... tuskin shumissakaan sen huonommat... vai onko??? sano sinä kun kerta paremmin tiedät.
Kuten sanoin niin ei kovin PALJON... No ei tietenkään jos verrataan siihen että academyllä olen ajanut vuoden.
Kootessa kun katsot ohjekirjaa... siinä on pro autoon eroa... mutta kun katsot A4 lappua joka tuli ohjekirjan välissä niin siinä on nämä eroavaisuudet korvattuna.
Tämän ratkaisun olen nähnyt jopa Xray autossa... Kun tehdään autoon jotain parannuksia niin aina ei ruveta painamaan koko ohjeita uusiks, vaan väliin laitetaan lappu poikkeavaisuuksista.
Varsinkin silloin kun samat ohjeet käyvät suoraan RTR tai Sport auton kanssa.
Tämä on täysin yleistä ollut Hobaon ohjeissa myös.
Kaikkia en edes muista missä olen aivan samanlaisen ratkaisun nähnyt.

kardaanista en kyllä ymmärrä mitä olet siitä rikki saanut... Tai no... putkisokan varmaan irtoamaan... Kuten totesin... Academyssä on pari tee se itse näpertelijän juttua...

Voimansiirto on mulla kestänyt...
Joo.. olen toki saanut myös rutinat pihalle.
Täysin shimmaamaton diffi jolla oli vieläpä ajettu ilman rattaiden rasvausta 2 kuukautta hyvin aktiivista ajoa.
Sen jälkeen olen diffin rattaita saanut myös entiseksi... Jälleen syynä todella paljon ajoa ja mekkarin laiskuus.
Itsestään ei kyllä diffin rattaat pauku jos ovat kunnossa, oikein shimmattu jne...

Ja mikä tärkeintä... Slipperi oikein säädetty.
Tähänmennessä jokainen academy mitä olen nähnyt, on ollut slipperi niin kireellä että se ei ole antanut periksi sitten niin missään tällissä.
Pari kierrosta olen jokaisen autosta löysyttänyt, mitä olen räplännyt.
Kovaa olen kyseisellä autolla päässyt, enkä kertaakaan ole keskeyttänyt ilman että olen itse kädettänyt kiinteään esteeseen vauhdilla jossa jokainen nykypäivän krossari olisi hajonnut.

Osien yhteensopivuus ongelmaakaan en kyllä käsitä... muottipurseita hyvin vähän... Jokainen osa on tähän mennessä istunut suoraan paikalleen ilman herkistelyä....  Kummallista että sulla ei näin ole ollut... No ehkä sit just se maanantai versio.

Mut eniveis... Kuten olen pariin kertaan jo sivuuttanut niin en ole väittänyt academyn laatua paremmaksi kuin shumin... Sanoinhan pariin kertaan jo että en kyllä näe missään kohtaa niin suurta eroa että vois sanoa niiden olevan eri planeetalta.
satasen verran halvemmaksi autoksi toki academyn voin sanoa...
Sitähän se onkin.
Ja tuo ero tulee lähinnä vähäisemmän hiilikuidun käytöstä... ja iskarit on toki myös halvemmin toteutettu kuin shumin.
Tosin... Jos sen satasen hintaeron pistää iskareihin niin sillä saa Tamiyan TRF iskarit joita itsekin olen hyvillä kokemuksilla käyttänyt... ja vielä jää rahaa vaikka rengas settiin.
Eroja autoissa on... totta... muuta en ole väittänytkään...
Mutta eri planeetalta ne ei sentään ole...

Ja kuten alussakin sanoin, pyysin lähinnä vain perusteluja eikä pelkästään oman perustelemattoman MIELIPITEEN esiin tuomista.

Oli ihan miten tahansa niin aivan turhaan mulle mussutat että mutu tuntumalta asioita vielä tietäväksi väitän... En väittänyt...
Puhuin sen kokemuksen pohjalta mitä minulla on...
Eikä negatiivisia kokemuksia ollut... Vai väitinkö mielestäsi niin?? No en.

Toinpahan sen asian kysyjälle esiin että nämä autot eivät todellakaan ole eri planeetoilta.
Jos olis niin miten ihmeessä sitten molemmilla autoilla on kisaa ajettu?
No jos kerta shumi on paremmalta planeetalta niin miltäs ihmeen planeetalta mä sit oon???
Miltälie hyper planeetalta kun kerta olen tähänmennessä pitänyt academyllä shumit takana... kai mä sit oon niin üüber kova torsti että pystyn huonomman planeetan vehkeellä tuon tekemään...
Kannattaa varoa jos mä joskus satun ajamaankin shumilla... Ajan niin kovaa tolla toisen planeetan härvelillä että muut on hävinny jo ennen startin tapahtumista.
Saati vielä jose joka voitti nokialla... Olis varmaan shumilla voittanu samaan aikaan kahden eri planeetan kisat.

(tähän joku kieli poskella naurava hymiö)

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #9 : 07.02.10 - klo: 17.48 »
Sellainen kysymys aiheeseen liittyen, että onko siihen jokin erityinen syy, että pitää olla joko Team Academy tai Schumacher? Samassa hintaluokassahan on myös mm. Asso B44 ja Tamiya DB01R.

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #10 : 07.02.10 - klo: 18.03 »
Mulla valinnan käänsi Catin puoleen hihnaveto, moottorin sijoitus ja mahdollisuus käyttää samoja hardcase-akkuja kuin turistissa.

Tietysti sekin vaikutti että Catti oli aika haitecin näköinen kun sellaista kerran pääsin hypistelemään.  :grin:
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #11 : 07.02.10 - klo: 18.11 »
Tamiya DB01R tarjouksessa 269e (norm 349e)
Academy SbV2 Pro Carbon 289e
Cat SX - LiPo S1 Composite 299,95e
Team Associated B44 Factory Team 335e
Cat SX Carbon 399,65e

Halvimman ja kalleimman välillä näyttäis eroa olevan 130e
Kaikki ei ihan samassa hintaluokassa ole.
Oikeastaan samassa on lähinnä vain Academy, Tamiya ja Schumacher SX komposiitti versio.
Sit lähdetään jo senverran isompiin hintaeroihin että ei mun mielestä enää ihan samassa hintaluokassa ole... mut joo... suhteellista miten tuon ajattelee.

Ja nyt tosiaan muistu sekin mieleen että aleksi varmaan tarkotti nimenomaan tuota komposiitti versiota schumin osalta.
No eli ei voi enää sanoa että shumissa olis enemmän hiilikuituakaan... kun sitä ei kerran ole.


Oli nää autot nyt sit kenen tahansa mielestä miltä planeetalta tahansa niin totuushan on että jokainen on heikkouksineen ja paremmuuksineen kisoissa olleet samassa lähtökahinassa mukana.
Talven kisoissa on nyt noista autovaihtoehdoista nähty voittamassa Academy ja Tamiya.
Voitto on myös tuon listan ulkopuolelle mennyt, eli Durangolle.
Näin äkkiä kun muistelen niin palkintopallilla on tämän talven kisossa joka kerta ollut Academy... joko minun tai josen ajamana (äkkiseltään saatan yhden kisan muistaa väärin, mut eniveis)

Minun ja josen näkemänä ei ole ollut todellakaan mitään planeetan välisiä eroja havaittavissa.

Täysin kilpailukykyinen peli tuo Academy on muiden autojen seassa ollut...
Mielestäni jo kisamenestys tuon kertoo.

Näiden A finaalista löytyvien krossimerkkejen välillä ei missään nimessä voida puhua laatuerojen olevan kuin eri planeetalta.
Senverran kriittisiä hifistelijöitä kuitenkin minä ja jose ollaan, että ei kummallekaan kelpais edes mikä tahansa auto... Onhan noista kuitenkin ollut vara valita.

Jos lähdetään puhumaan eri planeetan välisistä eroista niin sillon mieleen tulee lähinnä Biltemasta saatavat ruoskat... ehkä joku ansmanni ym halpikset jotka ei kilpailukykysiä tässä tasossa ole... Kuten ei ole tarkoitettukaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #12 : 07.02.10 - klo: 18.13 »
Mulla valinnan käänsi Catin puoleen hihnaveto, moottorin sijoitus ja mahdollisuus käyttää samoja hardcase-akkuja kuin turistissa.

Tietysti sekin vaikutti että Catti oli aika haitecin näköinen kun sellaista kerran pääsin hypistelemään.  :grin:

Mikäli näiden kysyjän laittamien vaihtoehtojen välillä valitsit niin sitten on pakko tarkentaa...
Academyyn menee myös samat kovakuoriset lipot kuin turistiinkin...
Menee jopa satula malliset...
Kummatkin käy... unohtamatta tietenkään stikki mallisia lipoja.... saati nimhejä.

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #13 : 07.02.10 - klo: 18.28 »
Mulla valinnan käänsi Catin puoleen hihnaveto, moottorin sijoitus ja mahdollisuus käyttää samoja hardcase-akkuja kuin turistissa.

Tietysti sekin vaikutti että Catti oli aika haitecin näköinen kun sellaista kerran pääsin hypistelemään.  :grin:

Mikäli näiden kysyjän laittamien vaihtoehtojen välillä valitsit niin sitten on pakko tarkentaa...
Academyyn menee myös samat kovakuoriset lipot kuin turistiinkin...
Menee jopa satula malliset...
Kummatkin käy... unohtamatta tietenkään stikki mallisia lipoja.... saati nimhejä.

Toki oli mielessä Academy ja Tamiyakin, mutta Asso jäi pois vain tuon akkuasian vuoksi.

Tiedä sitten teinkö oikean valinnan, aika näyttää tuleeko meistä Catin kanssa kavereita.
Ajokokemusta mulla ei ole kuin yksi ainoa reissu jyväskylän radalle ja pari kahdeksikon sutimista autotallin lattialla.

Catista kumminkin jostain syystä jää mielikuva että osat on teetetty kiinassa, esim alumiiniosien pinnoitus ei ole kaikilta osin ehkä paras mahdollinen.
Tästä voi tulla myöhemmin ongelma esim iskareiden sisäpuolen liiallisena kulumisena.
Mutta tuonkin aika näyttää.
Työstöjäljeltään ja toisiinsa sopivuudeltaan osat ovat kyllä laadukkaita, siinä ei ole huomauttamista.
Ja mielestäni Catissa on ihan näppärästi toteutettuja rakenneratkaisuja, esim pinjonin välyksen säätö ja spoilerin kuminauhakiinnitys.
Muissa voi tietysti olla samoja ratkaisuja, mutta kun kokemusta ei ole kuin Catista ja siitäkin järjettömän vähän.
No, jospa WJ-kisojen jälkeen olisi viisaampi.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #14 : 07.02.10 - klo: 18.32 »
Catti on kyllä kiehtova kaara. Tässä vaiheessa mainitsenkin että olen ihan noob nelkkukrossareiden kanssa, eli itsellä ei ole tällaista koskaan ollutkaan. Ajatus olisi jossainvaiheessa hommata kyllä nelkkukrossari. Olen nuita Asson autoja näpertänyt niin paljon että nyt nelkkua katsellessani taidan kokeilla muuta merkkiä. Acadymy ja Shumin Catti kiinnostaisi minuakin kovasti. Shumia olen päässyt käsissäni pyörittelemään ja hieno se on. Minua vaan epäilyttää ajatus hihnavetoisesta krossarista, kuinka herkkä hihna ja hihnanrattaat ovat lialle ? Myös muoviosat ovat kuulemma kovia ja siksi tukivarret yms raksahtelevat poikki kuulemma aikalailla helposti. Nämä asiat olen siis vaan kuullut, kokemusta itsellä ei ole. Itse kuitenkin saatan kallistua Academyn puoleen, toki mieli voi vielä muuttua. Toisaalta Casullilta löytyy jo Cat joten siksikin voisi vertailukohteen vuoksi laittaa Academyn, sitten kun budjetti sen sallii.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #15 : 07.02.10 - klo: 18.47 »
Minua vaan epäilyttää ajatus hihnavetoisesta krossarista, kuinka herkkä hihna ja hihnanrattaat ovat lialle ?

Itsellä ei ole ollut DB01/TRF501:n kanssa hihnoihin liittyviä ongelmia, joskin TRF501:ssä hihnat ovat kyllä enemmän alttiina lialle tms kuin DB01:ssä.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #16 : 07.02.10 - klo: 18.54 »
Minua vaan epäilyttää ajatus hihnavetoisesta krossarista, kuinka herkkä hihna ja hihnanrattaat ovat lialle ?

Itsellä ei ole ollut DB01/TRF501:n kanssa hihnoihin liittyviä ongelmia, joskin TRF501:ssä hihnat ovat kyllä enemmän alttiina lialle tms kuin DB01:ssä.
Näin ajattelinkin. Ja miksi porukka ajaisi remmivetokrossarilla jos se toimisi.
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #17 : 07.02.10 - klo: 18.54 »
Hieno kommentti Casullilta...
Eli tuli sieltäkin niitä heikkouksia esille (mitä kyllä jokaisessa kymppikrossarissa todellakin on... enemmän tai vähemmän)

Avoimet hihnat ei ole yllättäen kovinkaan herkät mikäli saviradalla ajelee.
Sorakentällä toki voi hihnan väliin kivi mennä niin että hihna menee entiseks.

Tokihan kaikissa autoissa on tuota mekattavaa niin paljon kun vaan jaksaa.
Mutta tuon eron heti ekassa viestissäni ilmi toin, että shumissa on mekattavaa enemmän.
Johtuen juuri noista avoimista hihnoista jne.
Kardaanissa ei paljon mekattavaa ole... kunhan joskus pölyt pyyhkäsee.
Eli varsinkin perus pihasuddaajalle kardaaniveto on helpompi, nopeempi huoltaa ja myös kestävämpi.
Vakavasti kisaava ei toki tämmösiä pahemmin pähkäile, koska autot jokatapauksessa pyritään pitämään mahdollisimman hyvässä kunnossa... ja kuitenkin ajellaan kohtuu puhtailla saviradoilla...
Sisällä toki tuolla ei pahemmin merkitystä ole kun ei sellaista likaa oikeastaan ole joka avointa hihnavetoa pääsisi rikkomaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #18 : 07.02.10 - klo: 18.59 »
Minua vaan epäilyttää ajatus hihnavetoisesta krossarista, kuinka herkkä hihna ja hihnanrattaat ovat lialle ?

Itsellä ei ole ollut DB01/TRF501:n kanssa hihnoihin liittyviä ongelmia, joskin TRF501:ssä hihnat ovat kyllä enemmän alttiina lialle tms kuin DB01:ssä.

No durgassahan onkin hihnat hyvin suojassa... toisin kuin TRF malleissa tai schumissa.
Pölyä kyllä durgankin hihnoihin pääsee, mutta mitään mikä hihnoja rikkoo ei sinne pääse.
Ja siis kuten edellä mainitsin niin avoimet hihnatkaan ei oikeastaan alttiina ole, kuin lähinnä pihasudittelussa... Kisakelpoisilla radoilla tarvitaan jo huonoa tuuria että löytyy joku yksittäinen kivi joka vielä pääsis korin alle ja just hihnapyörän väliin...
Tosin on näitäkin nähty.

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #19 : 07.02.10 - klo: 19.00 »
Kuinkas näiden kahden autojen varaosasaanti ? Cattiin ainakin medasecilla on osaa ja palikkaa. Tämä olisi itselle mukava homma, jyväskylän lähettyvillä kun asun. Entäs Academy ? Mistä osaa ja minkälainen varaosapalvelu on ? Onko siis yleensä osaa hyllyssä vai meneekö tilaustuotteisiin ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #20 : 07.02.10 - klo: 19.05 »
Medasecin kanssa on ollut kiva asioida, osat tulee todella äkkiä ja muutenkin palvelu ollut sujuvaa ja joustavaa.
Eli Catin kohdalla väittäisin että varaosahuolto pelaa varmasti.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #21 : 07.02.10 - klo: 19.06 »
Aika hyvin on Academyn osaa ainakin näin talvikauden aikana ollut.
Viimekesänä ajoi todella vähän Academy kuskeja, joten ei pahemmin tarvinnut varaosiakaan olla...
Mutta kun syksy käynnisty ja ekat varaosalähetykset alko taas rullaamaan niin koskaan en ainakaan minä ole ilman osaa jäänyt.

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #22 : 07.02.10 - klo: 19.45 »
Mulla oli viime kesänä Academyn osat mukana niissä kisoissa (Jyväskylä, Vaasa, Hyvinkää) joissa RC-Garagen edustaja ei ollut paikalla. Kukaan Academyllä ajanut ei joutunut jättämään kisaa kesken osien puutteen takia, vaikka parilla ohjastajalla aikalailla yritystä olikin :grin:
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #23 : 07.02.10 - klo: 19.47 »
Jeps... ja siis nimenomaan kisoissa on aina ollut kuski jolla on ollut maahantuojan varaosalaatikot mukana.

Nyt varsinkin tämän talven kisoissa on aina ollut nelkkun ja takatuuppiin laatikolliset osia mukana.

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #24 : 07.02.10 - klo: 20.20 »
Catista on tulossa myös 2 versio samoihin aikoihin kun Cougar, siinä autossa on vakiona bigbore iskarit, vahvemmat tukivarret ja muutama muukin pieni muutos. Siinä vähän lisää mietittävää jos päätös ei ollut vielä tarpeeksi vaikea.  :wink:
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa aleksih

  • PRCA
    • Profiili
Vs: team academy sbv2 pro carbon tai schumacher cat sx?
« Vastaus #25 : 07.02.10 - klo: 22.19 »
No huh kyllä infoa tuli :grin: onpas mainio foorumi! taidan kallistua academyn suuntaan valinnasani kiitos kaikille!