Tuossa lähetyksen päälle liitetyssä tulliselvityksessä (Customs Declarations) lukee:
I, the undersigned, whose name and address are given on the item, certify that the
particulars given in this declaration are correct and that item does not contain any
dangerous article or articles prohibited by legislation or by postal or customs regulations.
Eli pikaisesti suomennettuna: "Minä, allekirjoittanut, jonka nimi ja osoite on mainittu lähetyksessä, vakuutan tässä selvityksessä annetut yksityiskohdat oikeiksi ja ettei lähetys sisällä vaarallisia, kiellettyjä tai posti- tai tullisäännösten vastaisia tavaroita."
Hobbycity vaikuttaa säännönmukaisesti merkitsevän lähettäjän nimen väärin, osoite saattaa olla oikea. Merkittävän arvon saa ehkä itse määritellä tilatessa tai sitten se on vain toivomus. Kun esittävät oletuksena 30% tilauksen arvosta, niin mistä minä voin tietää tilatessani vaikka se olisikin totta. Arvoksi kun ei tarvitse merkitä myyntihintaa, vaan siihen voi merkitä esim. sisäänostohinnan tai muun tuotteen arvon mukaisen summan. Esim. LiquidRC ilmoittaa oman sisäänostohintansa, mikä jenkkien tiukan lainsäädännön mukaan on aivan oikein.
Tilatessasi voit antaa tuohon arvoksi vaikka nolla, et väärennä yhtään asiakirjaa sillä. Jos sen sijaan lähetyksen jäädessä tulliin viet sinne kauppalaskun, jonka summaa on muutettu syyllistyt tullipetokseen, jonka välineenä käytät väärennettyä asiakirjaa.
No fakta on kuitenkin että tuolla merkityllä summalla on väliä, merkityllä sisällöllä ei niinkään, kun noissa Hobbycityn tarjoamissa vaihtoehdoissa pysytään. Mahdollista veroa ja tullimaksua ei kuitenkaan peritä tuon tulliselvityksen summan mukaan, vaan siihen tarvitaan aina kauppalasku.