RC10.FI

Yleiset => Sähköautot => Traxxas => Aiheen aloitti: Tumii75 - 20.04.14 - klo: 23.33

Otsikko: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: Tumii75 - 20.04.14 - klo: 23.33
Ja jos tälle kyselylle oli aihekin olemassa, niin halolla päähän( en huomannu taaskaan). Avittakaas vähän, vlx vilkuttaa kohta slash:llä lähdön jälkeen punaista lediä, on sitten autolla ajettu muutama akku putkeen tai kylmiltään heittäytyy tuollaiseksi. Vilkuttelu on suht rauhallista. Mieleen tuli et lämpösuoja olisi  syynä,mut jos auto on ollut viileässä ilmassa jonkin aikaa eikä ulkona ole paljoa 10 astetta enempää, niin missä se vika on? Sähköhäikkää,mut kohde hukassa.  Sama auto on tehnyt vastaavaa joskus kuumallakin ilmalla ,mutta en muista mitä tuolloin ajokille tullu tehtyä,kun on ajoa jonkin ajan päästä kyennyt jatkamaan......
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: Mölli - 20.04.14 - klo: 23.52
Ja jos tälle kyselylle oli aihekin olemassa, niin halolla päähän( en huomannu taaskaan). Avittakaas vähän, vlx vilkuttaa kohta slash:llä lähdön jälkeen punaista lediä, on sitten autolla ajettu muutama akku putkeen tai kylmiltään heittäytyy tuollaiseksi. Vilkuttelu on suht rauhallista. Mieleen tuli et lämpösuoja olisi  syynä,mut jos auto on ollut viileässä ilmassa jonkin aikaa eikä ulkona ole paljoa 10 astetta enempää, niin missä se vika on? Sähköhäikkää,mut kohde hukassa.  Sama auto on tehnyt vastaavaa joskus kuumallakin ilmalla ,mutta en muista mitä tuolloin ajokille tullu tehtyä,kun on ajoa jonkin ajan päästä kyennyt jatkamaan......

Tämän kun syöttää googleen, niin tulee aika paljon tietoa.

traxxas vxl red light flashing
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: 4wdkanootti - 21.04.14 - klo: 08.53
Traxxas tuote kuitenkin. Mielestäni allekirjoitus ja yrittäminen  täyttyvät, ja ASIA ansaitsee vastauksen.

Hidas punanen välkky, on" Low-Voltage Detection on". Mallit joissa LVC taidot ovat.
Siis nopeudensäädin osaa laskea lipoakun kennot, valita 2 vai 3 kennoinen, ja sen mukaan ei anna ajaa alle lipoakun kestokyvyn. Hyvä asia, jos ajoitkin lipoakuilla.

Jos ajat NiMH akuilla, saa tuon kytkettyä pois päältäkin. Pistän linkin videosta jossa se tehdään.
How to turn Off Low Voltage Detection on a Traxxas VXL 3s (http://www.youtube.com/watch?v=MYEDhPrvk5U#ws)

(siis päälle. 1 pikkupainallus et ledi sammuu, ja perään nappi pohjassa kunnes ledi syttyy eri värisenä.)

Tunnistusavuksi:
 NiMH, jotka näyttäisi kutistesukan alla koostuvan hyhyitten keskikoon patterien seteistä. Ei muita johtoja, kuin plus ja miinus.
Lipo akuissa rakenne koostuisi levyistä. Niissä on myös ihan aina pikkujohtonippu balansointia varten em päävirtojen lisäksi.

Voltit tietysti loppuu nopeudensäätimeltä myös silloin, kun niitä ei perille tule!
Siis likainen tai viallinen liitin, lataamaton tmss tyhjä akku, tai vioittuneita kennoja akussa.
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: Mölli - 21.04.14 - klo: 10.46
Kyllä tältä palstalta apua saa, mutta kannustan mielummin oma-aloitteisuuteen varsinkin sellaisissa asioissa jotka ovat manuaalissa tai löytyvät googlesta pienellä vaivalla.
Otsikko: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: Henripit - 20.06.14 - klo: 17.53
Onkos kukaan purkanut tuota vlx-3:a? Onnistuin katkaisemaan virtajohdon liittimen juuresta. Kolvausvirityksellä toimii, mutta onko mahdollista vaihtaa pelkkää johtosarjaa?
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: aFox - 27.11.14 - klo: 11.10
Onko velineon 3500 moottori tuollainen teillä työnnettäessä? Ennen 2014 uutena ostetut.

Stampede / Velineon (http://kotisivut.telemail.fi/anssi.kettunen/muut/Velineon.mp4)
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: jonikon - 27.11.14 - klo: 12.25
Onko velineon 3500 moottori tuollainen teillä työnnettäessä? Ennen 2014 uutena ostetut.

Stampede / Velineon (http://kotisivut.telemail.fi/anssi.kettunen/muut/Velineon.mp4)

Pinion ja Spur ok?
Moottorin- ja pukinlaakerit ok?

Epäilen ettei moottorista kuulu tuo rutina. Kuulostaa enemmän spurrin ja pinionin yhteislaululta.
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: aFox - 27.11.14 - klo: 12.32
Onko velineon 3500 moottori tuollainen teillä työnnettäessä? Ennen 2014 uutena ostetut.

Stampede / Velineon (http://kotisivut.telemail.fi/anssi.kettunen/muut/Velineon.mp4)

Pinion ja Spur ok?
Moottorin- ja pukinlaakerit ok?

Epäilen ettei moottorista kuulu tuo rutina. Kuulostaa enemmän spurrin ja pinionin yhteislaululta.

Moottorista tulee. Uusi moottori on ja rattaat ja muutenki voimansiirto just rempattu. Entinen moottori rullaa täysin ilman vastusta nii aattelin kysästä kuuluisko senkin olla tollainen vai onko muuttunut kun tää on uus 4pole malli. Tai siis rattaistahan tuo ääni tulee mutta sen takia ku moottori vastustaa pykälillään noin paljon.
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: 4wdkanootti - 27.11.14 - klo: 19.08
Vielä 2-pole koneita on freerun rakenteella. Ei siis ole rautasta (ferriittistä) käämierottelijaa, pelkkää kuparia. Ilman sähköpiiriä kuparissa ei tule magneettikenttää.
4-pole koneissa on se rautarivistö, joten magneetti tekjee segmenttien mukaan nytkähdyksiä luonnostaan.
Tarkempi magneettikenttä, siis parempi hyötysuhde, vaihdossa sille rullaamiselle.
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: aFox - 27.11.14 - klo: 20.44
Vielä 2-pole koneita on freerun rakenteella. Ei siis ole rautasta (ferriittistä) käämierottelijaa, pelkkää kuparia. Ilman sähköpiiriä kuparissa ei tule magneettikenttää.
4-pole koneissa on se rautarivistö, joten magneetti tekjee segmenttien mukaan nytkähdyksiä luonnostaan.
Tarkempi magneettikenttä, siis parempi hyötysuhde, vaihdossa sille rullaamiselle.

Ei siis selvinny vieläkään onko toi entinen moottori rikki vai nopari  :shocked:

Ennen oli hyvä testata ajon jälkeen rullaako hyvin niin tiesi jäikö paikat mihin kuntoon vaan nytpä ei voikkaa testata ku löysäämällä moottorin irti spurrista :undecided:
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: aFox - 01.12.14 - klo: 18.54
Sattu silmään ulkomaiselta foorumilta että entinen taitaa olla vapaasti pyörivä ja joku oli ihmetellyt tuota uutta kun ei pyörikkään vapaasti.

Tänään tuli testattua ekaa kertaa... Noh ongelmahan se taas tuli  :angry: Onko kellään muulla vastaavaa sattunut? Auto oli pakkasessa muutaman tunnin ja akku lämpimässä, sitten ajelulle mutta eipä lähde ESC tulille. Käyntiin lähtee ja vihree valo syttyy vaan sekunnin päästä sammuu. Eikä auta mikään mu ku viedä sisälle ja kappas siellä se parin minuutin päästä alkaakin toimia. Sitten ulos ajamaan ja toimi hyvin.

Nyt sitten kokeilin uusiks laittaa ulos ja virrat päälle, sama homma ei lähde. Sisälle taas ja noin minuutin päästä lähti. Ei kai noissa oo mitään alilämpö suojia tms? Entinen malli kyllä lähti pakkasestaki.
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: aFox - 13.02.15 - klo: 15.08
Voi kele kun alkaa kärsivällisyys loppua tämän romun kanssa :roll:

Nyt sitten päästi uus nopari savut pihalle... Eikö näissä lie mitään suojausta väärinpäin pyörimistä vastaan vai muuten vaanko on näin huono! Tilanne oli että mäkee hiljakseen alaspäin valui taaksepäin auto ja aloin hitaasti kaasuu lisäämään eteenpäin niin eikös se perus liikkeelle lähtö rynkytys kestäny vähä pidempään ja siihen hyytyi meno, beciin kytketyt valot alko vilkuttaa hulluna. Koppa pois ja painoin virrat pois niin savut nousi kytkimestä ja sitte akku pois vähän jäähdyttelyä ja kerran testi niin savuahan sieltä nousee....

Oisko käyny niin ettei nopari tienny mitä tehdä kun auto valui taakse päin ja eteenpäin kaasua oli.

Oiskohan tän noparin tilalle mikä sitten parempi korvaava malli? Jonkun muun merkkinen ku Traxxas!
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: Zufee - 13.02.15 - klo: 15.14
Heittäisin äkkiseltään sen kummemmin miettimättä Hobbywing EZRUN-WP-SC8 (http://www.hobbywing.com/product_show.asp?id=278)

EuroRC:ltä kliks (http://fi.eurorc.com/product/1604/hobbywing-ezrun-sc8-wp-esc)
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: aFox - 13.02.15 - klo: 17.58
Onko tuo ihan toimiva (tai siis kestävä) merkki? Tarviikos tuommosiin jonku ohjelmointipalikan lisäks?
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: Zufee - 13.02.15 - klo: 18.08
Hobbywingiä on haukuttu todella hyväksi, en olisi itsekään muuten sellaista hankkinut  :cool:
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: hth1 - 04.03.15 - klo: 14.27
Terve.En äkkiä löytänyt omaan ongelmaani vastausta vanhoista viestiketjuista? Eli:  Itsellä Traxxas VXL-3s nopari joka tekee välillä niin että moottori vain päästää pienen metallisen äänen mutta ei liiku. Kun pikkasen tuuppasee autoa lähtee sitten menemään ja minusta menee kuten pitääkin. Jos jarruttaa ja samantien pakittaa toimii mutta jos jää odottamaan hetkeksi ennen kuin painaa taas kaasua ei lähde vaan taas ns hiljainen valitus kuuluu. Vanhoissa harjattomissa "virimoottoreissa" ollut joskus samantapainen eli vauhdissa ei sammu mutta kun esim koittaa pakittaa ei lähde mutta kun tuuppaa autoa niin matka jatkuu. Ja noi moottorit olen "herättänyt" ruiskuttamalla vähän wd40:stä sisään niin on taas toiminut. Mutta nyt vika noparissa, koitettu toisella moottorilla ja teki saman. Voiko nopariin laittaa sisäl esim tota wd40:stä vai onko jotain tehtävissä kun ei kuitenkaan ole täysin mykkä? Kiitos vastauksista etukäteen
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: 200t - 04.03.15 - klo: 20.23
Onkos uudet Velineon combot 4 pole moottorilla?  onko ongelmaa käyttää vanhaa vxl säädintä ja uutta mosaa keskenään tai toisinpäin? 
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: jon.lindgren - 04.03.15 - klo: 21.19
Veikkaan että uusi säädin toimii hyvin molempien koneiden kanssa. Mutta mitä vanha säädin tykkää 4-pole koneesta on sitten toinen juttu... Ehkä TRX:n omalta foorumilta löytyisi vastaus.
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: hth1 - 04.03.15 - klo: 22.23
Auto, 4wd Slash VXL tullut mulle hpi:n combon kanssa ja ollut aina mieles laittaa siihen Velineon combo. Ostin siis käytetyn Velineon noparin ja käytetyn Velineon moottorin. Mulla Stampedes vastaava combo ja koitin tätä ostamaani noparia sen vastaavaan moottoriin ja teki saman eli välil kuuluu vaan äänähdys ja koittaa pyörittää moottoria mut ei tapahdu mitään. Ja stampeden noparilla tämä käytetty moottori toimii. Eli ostamassani noparis vika ja siis ostinkin sen osittain tietäen että jotain vikaa on. Tykkään vaan itse noista velineoneista (jokaisella oma mieltymys:) ) ja siksi halusin sen tähänkin hankkia. Yleensä olen vaan tottunut ainakin harjallisten kanssa et se on joko ehjä tai täysin rikki, ei toimi välillä. Se pani miettimään et voisko jollain "elvyttää" noparin?
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: hth1 - 05.03.15 - klo: 17.01
Rupesi toimimaan jo paremmin kun ajoin vaan koko ajan enkä hirveästi helpannut kaasusta:) Katotaan miten jatkossa menee?
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: aFox - 02.04.15 - klo: 20.42
Hobbywingiä on haukuttu todella hyväksi, en olisi itsekään muuten sellaista hankkinut  :cool:

Tälläinen tuli tänään postissa kun alkoi tympimään nää vakiot VXL3S:t. Vanha pätkii lipocutoffia välillä vaikka ois yli 12V jännite ja uus ei "startannu" pakkasessa uutuuttaan ja sitten vielä päästi savut pihalle. Ei vaan ollu käypäset liittimet moottorille mukana, joutu pistämään taas tilauksen  :cheesy:
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: Zufee - 02.04.15 - klo: 21.35
Kuulemma hobbywing on aika kärkäs lipocutoffin suhteen. Aika aikaisin katkaisee potkut.. Itse laitoin 3.2V rajaksi, niin siltikin on 3,6-3,8V /kenno.
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: aFox - 02.04.15 - klo: 22.55
Kuulemma hobbywing on aika kärkäs lipocutoffin suhteen. Aika aikaisin katkaisee potkut.. Itse laitoin 3.2V rajaksi, niin siltikin on 3,6-3,8V /kenno.

Saa nähdä onko noin  :shocked: p*skalla akullahan se kyllä tekee varmaan vaan luulis ettei niin herkkä ois ku tuo vxl, kun sitä on nimenomaan siitäkin moitittu?
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: Zufee - 03.04.15 - klo: 07.08
Nojoo, osa englanninkielisistä foorumikäyttäjistä "tietää" että hobbywing on kärkäs katkaisemaan tehot suht aikaisin.

En tiedä johtuuko omassani siitä samasta, mutta jos lipo cutoffin jälkeen voltit on siinä 3,7V per kenno ja LVC on säädetty 3,2V per kenno, niin on kyse tosiaan joko huonoista akuista tai sitten tuo ESC vain on turhan hanakka suojaamaan niitä akkuja. Tai sitten jopa molempia.

Akuthan löytyvät allekirjoituksesta.
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: aFox - 03.04.15 - klo: 08.17
Tokihan se varmaan suurempi jännite on levossa ajon jälkeen mitä ajaessa on ollut. Mutta tuossahan on hyvä ku voi säätää tuota rajaa. 2.6V jos pudottaa rajan nii jos menis lineaarisesti nii sillonhan akkuun jäis 3.1V  :wink: Toki ei mee suoraan ja varoen pudotettava rajaa mieleiseksi.
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: jon.lindgren - 03.04.15 - klo: 10.13
Merkitsevää on se, kuinka alhaalla jännite käy eikä se, mitä ajon jälkeen mitataan.
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: Zufee - 03.04.15 - klo: 10.25
Niinpä. Mutta jos 10min ajon jälkeen kyykkää, niin
A) onko akut huonot
B) lvc turhan hanakas.


Eikä ole mitään speedruneja, vaan perusbashausta 2/4-3/4 kaasun asennolla.

Kerroin vain mitä englanninkielisillä foorumeilla on kerrottu (http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=197109).
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: aFox - 03.04.15 - klo: 12.32
Niinpä. Mutta jos 10min ajon jälkeen kyykkää, niin
A) onko akut huonot
B) lvc turhan hanakas.

Voimansiirto jos jumii tai vaikka liikaa pitoa tai välitykset raskaat nii vaikuttaa myös. Itellä oli jämyt nastat nii kesti akku 15-20min. Sitte vaihdoin pieniin nastoihin nii ajoaika 45min. Tuolloin kyykkää hyväki akku helpommin.

Tuo lvc sais kyllä omastaki mielestä olla paremmin säädettävissä. Sais vaikka itse määrittää ajan kuinka kauan pitää olla rajan alle että laukasee suojan.



Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: Zufee - 03.04.15 - klo: 13.19
Totta, tuntuu vain että itsellä löytyy kaikki viat, kun taas tuntuu muilla kestävän lähestulkoon pääsääntöisesti sen 25-35min akkuparilla täydellä kaasulla ja kaamealla lumikuormalla.  :shocked:

Vakioratastukset, vakio truggyrenkaat. No mutta minä veikkaan että akut kyykkää. Nopari toimii varmasti täydellisesti  :azn:
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: aFox - 03.04.15 - klo: 15.06
Totta, tuntuu vain että itsellä löytyy kaikki viat,

Sama täällä :undecided: no pikkuhiljaa tässä oppinu ainaki tän auton oikut kun kaiken on saanu sepittää :laugh:
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: aFox - 11.04.15 - klo: 16.44
Kuulemma hobbywing on aika kärkäs lipocutoffin suhteen. Aika aikaisin katkaisee potkut.. Itse laitoin 3.2V rajaksi, niin siltikin on 3,6-3,8V /kenno.

Tänään testattu ekaa kertaa. Tais olla 3.2V vakiona cutoff ja omaanki akkuun jäi 3.7V mutta tais joku kökkö mennä johonki väliin ku jumi täysin ajon jälkeen ku käsin pyörittelin. Varmaan ois vähä vielä muuten antanu mennä. Ajoaika 25min silti. Lystiä oli kyllä taas ku ekat ajot sulalla tälle keväälle :grin:

Edit. Kivihän se oli menny spurrin koloon kun ei talven jäljiltä ollu vielä suoja paikallaan. Se siis kyykytti akkua että suojaus meni "liian" aikaisin päälle.
Otsikko: VXL-3s nopeuden säädin vilkkuu vihreä
Kirjoitti: Hakkarainen - 12.05.15 - klo: 09.04
moi,

Voisiko joku auttaa. VXL-3s nopeuden säädin vilkkuu vain vihreänä. Käynnistäessä syttyy nopeasti ensin vihreä
jonka jälkeen vihreä jää vilkkumaan. Missä vika?

Ohjaus servo toimii normaalisti, eli renkaat kääntyvät.

Ohjaimena HK-GT2.

On ollut käytössä ja ongelma tuli kun purettiiin autoa ja kasailtiin takaisin.

Miten kannattaa lähteä etenemään? (Nopari on aivan uusi?)

-harri-
harri.hakkarainen@gmail.com



Otsikko: Vs: VXL-3s nopeuden säädin vilkkuu vihreä
Kirjoitti: Nenolanjones - 12.05.15 - klo: 11.03
Traxxasin manuaalista lainattua: "Blinking Green: The VXL-3s is indicating the transmitter
Throttle Trim (see page 29) is incorrectly set. If the MultiFunction
knob is set to throttle trim, then adjust the Throttle
Trim to the middle “0” setting."
Otsikko: Vs: VXL-3s nopeuden säädin vilkkuu vihreä
Kirjoitti: jon.lindgren - 12.05.15 - klo: 13.10
Olethan kalibroinut noparin?
Eli opettanut sille radion kaasun neutraalin, täyskaasun ja täysjarrun?
Otsikko: Vs: VXL-3s nopeuden säädin vilkkuu vihreä
Kirjoitti: Hakkarainen - 12.05.15 - klo: 13.19
Ongelma on siinä etten osaa oikein opettaa tuota säädintä.
Olen yrittänyt näin.

1. ohjain käyntiin.
2. Noparin nappi pohjaan. (nappia koko ajna painaen) kun valo välähtää kerran ohjaimen kaasu pohjaan,
kun valo välähtää kahdesti kaasu eteen, ja kun valo välähtää kolmesti ohjain keski asentoon.

tämä valo jen vilkkuminen jatkuu loputtomiin eli näyttäisi kuin ei olisi mitään vaikutusta.

oisko jollain tarkennusta tuohon säätämiseen, olen vasta jouluna hankkinut auton, ja se on tähän asti toiminut aivan moitteetta. (ps. epäilin ensin tuota noparia ja ostin jo uuden noparin, mutta vika ei taida olla siinä)

-harri-




Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: VTEC - 14.04.16 - klo: 18.10
Valitan vanha aihe mutta tänne kuuluu.

eli miten tuo VXL nopari kaliproidaan 70/30 asetukselle?
vai onko ihan tavallinen kaliprointi?
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: Kimpsu57 - 24.06.16 - klo: 12.13
Tarviikos tähän vxl3s settiin 3s lipoakun jotta voi sitä käyttää kun ei saa toimimaan 2s akulla???????

-Kimi
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: ylikar-h - 24.06.16 - klo: 13.42
Tarviikos tähän vxl3s settiin 3s lipoakun jotta voi sitä käyttää kun ei saa toimimaan 2s akulla???????

-Kimi

Ei tarvitse, pitäisi toimia normaalisti 2 S akulla ..onko 2 S akku täynnä ja muuten ok, jospa "lipocut off"  menee päälle ?
Otsikko: Vs: Traxxas VLX-3
Kirjoitti: Kimpsu57 - 24.06.16 - klo: 14.11
Kiitos pitää kokeilla....

-Kimi