Kirjoittaja Aihe: KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA  (Luettu 31877 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #150 : 18.01.07 - klo: 21.43 »
Lainaus käyttäjältä: "kaide"

millon ajelet ittes juvikselle?


isyyslomaa pukkaa... maanantaina ehkä
Racers Group Finland Team

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #151 : 18.01.07 - klo: 22.15 »
Niin jos tätä lukee, ja uskoo että tämä harrastus ja kisaaminen on tällaista niinkuin tästä voisi päätellä ,ei varmaan kiinnostaisikaan liittyä joukkoon, muttakun SE EI OLE!

Täällä on siisti äänestellä kaikesta turhanpäiväisestä. Niin se vaan on. Suurin osa näistä nettispedeistä eivät edes uskalla avata suuta livenä kisoissa.

Että silleen. Täällä jengi puristaa mailaa mutta kisoissa on vähän eri fiilis.
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #152 : 18.01.07 - klo: 22.57 »
Minä kun olen nyt lukenut tän viestisarjan niin nyt on kyllä pakko tilata se lisenssi .Saako siellä radalla yleensä treenata finaalin jälkeen jos on tippunut jo heti alkuunsa niin treeniähän sitä tarvii.
Ja mulle ainakin saa huutaa jos olen nostaja mutta saako nostaja huutaa takaisin jos siihen aihetta näkee.
Merkkiä millä kisoissa ajan en ole vielä päättänyt mikä olis hyvä kertokaa te paljon kisoja käyneet ja monella laitteella ajaneet.
Sitten vielä kysyisin että pitääkö paikkansa että tässä lajissa ei enään vanhukset pärjää.
Multi surfase on hanurista

Mika R

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #153 : 18.01.07 - klo: 23.04 »
Joo, no ei se oikein tahdo onnistua mutta mukaan kannattaa lähteä silti ja erityisesti siksi  :mrgreen: (-70) Hauskaa hommaahan se kisaaminen ja nyt kun skidit kasvaa niin ehtii faija enemmän ajaakin (ehkä) ;-)

Saat huutaa mut et mun vieressä ;-)

Vastaus lienee HO BAO mutta onhan noita krossiauto topikkeja jo tämän RC10 :nkin etusivu pullollaan. Kandee myös katsoo käytettyjä kohti kesää

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #154 : 18.01.07 - klo: 23.05 »
Muuhun en kommentoi kuin tuohon vikaan kysymykseen.

Ei pidä paikkaansa...
Mistä tuollainen ajatus on edes lähtenyt.
Iällä ei ole merkitystä.
Ainut merkitys näyttää olevan että "nuoremmat" treenaavat enemmän ja ottavat harrastuksen edes kohtuu vakavasti.

Vai meinaako se mika että mulla on enää yks kausi jäljellä kun voin pärjätä?

Eihän se tuo maailmanmestarikaan mikään ihan nuori enää ole  :)

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #155 : 18.01.07 - klo: 23.13 »
Lainaus käyttäjältä: "mmrc"
Saako siellä radalla yleensä treenata finaalin jälkeen jos on tippunut jo heti alkuunsa niin treeniähän sitä tarvii.


Tietty sitä vois vastata tähänkin...

Tuo riippuu aivan kellonajasta.
Eli riippuen siitä milloin radalla ei saa enää ajaa ja milloin kisat loppuu.

Mika R

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #156 : 18.01.07 - klo: 23.14 »
No siihen on vain yksi syy ja se on se että meidän ikäiset kotimaiset naiset ei vielä tänä päivänä oikein ymmärrä meitä 1:8 autoa ajavia miehiä, asia joka ehkä muuttuu  tai on jo muuttunut näiden nuorempien miesten kohdalla --> ne ehtii treenata ja ylläpitää ajotaitoa paremmin muun elämisen pyörteissä
Kun tapasin tän uudemman emännän 7 vuotta sitten en tajunnut kysyä että ei kai haittaa jos harrastan RC autoja.. olis ehkä pitänyt  :mrgreen: No sillon olikin kyllä vasta paluu harrastukseen aluillaan ..... lähti sitten vasta myöhemmin mopo käsistä...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #157 : 18.01.07 - klo: 23.20 »
Mika hyvä...

Sinä et ole ainoa pikkusen yli 30v jolla on vaimo  :wink:

Kuinkas ihmeessä noita yli 40v kuskeja voi olla maailmalla ihan korkeallakin tasolla... Sinkkujako ne kaikki on??

Ennemminkin tunnen kauniimman sukupuolen edustajia jotka ihan mielellään jopa seuraavat kilpailemista... sitä ne ei ymmärrä että noihin menee rahaa ja paljon...

Ehkäpä se on sulla ongelma...
Kaikkea plingiä hommataan mutta kisoissa ei näy...
Myös radalla vilahtaminen on lähes sukupuuttoon kuollut.

Tai sit yksinkertasesti on lipsahdettu sen kuuluisan tohvelin alle pahemmanpuoleisesti.  :wink:

Mika R

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #158 : 18.01.07 - klo: 23.22 »
Noo se on pidempi juttu se mut sovitaan että toi viimeinen rivi on aika hyvä

Onhan tässä vielä kilsoja jäljellä

(jaa, en mä tosta pling osastosta tiedä, ei se oo mun juttu ainakaan enää mut autojen kevyestä rakentamisesta diggaan kylläkin ja osathan kuuluu siihen)

Poissa mmrc

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #159 : 18.01.07 - klo: 23.23 »
No hyvä jos ei ikä haittaa, ajattelin vaan että reaktiot kait hidastuu pikkuhiljaa jo 30 jälkeen.
Kuinka pitkään nyt hyvin pärjäävät kuskit on treenannut,noin keskimäärin.
Multi surfase on hanurista

Mika R

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #160 : 18.01.07 - klo: 23.26 »
Mä sanoisin että eniten haittaa näkökyky (siis sen puute) mut taitava jannu pärjää silti, mä olen aloittelija....joten no comments

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #161 : 19.01.07 - klo: 00.04 »
Luulöen että minä olen vanhin kuski tuolla kisapaikailla, syntynyt elokuu -69.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #162 : 19.01.07 - klo: 00.20 »
Joo mut sun emäntä on iältään puolet siitä mitä mun haha (40+)

Mun ongelma ei ole se ettei ehtis ajaa tai käydä kisoissa mut tämähänä on vaan osa siitä ajasta mitä tohon menee kaikkinensa mekkaamiset, valmistelut, jälkipyykit ja muut lukien etenkin jos sattuu sateinen kesä ja sit alkaa helvatanmoinen marmatus. Talvella (tai kesällä) on kyllä aikaa rakentaa sisätiloissa sen pari tuntia viikossa mitä tähän saa maksimissaan sen puolesta menee ja sit käydä skidien kaa testaa.....No prob. Mut siis ei se tarkoita että avioliitossa olis tylsää, pitää vaan osaa joustaa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #163 : 19.01.07 - klo: 00.22 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika R"
Joo mut sun emäntä on iältään puolet siitä mitä mun haha (40+)

ja Mika, tarkoittaakos se  positiivisesti vai negatiivisesti mitä :?:

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #164 : 19.01.07 - klo: 00.23 »
sun vai mun kannatlta? luultavasti sun kannalta positiivisesti :D =toleranssia

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #165 : 19.01.07 - klo: 00.26 »
Mika, mikä auto sinulla on käytössä kuin tulet kisapaikalle.
Olen ymmärtänyt että olit niin Kyosho miehiä ja sitten kuulin että sinulla oli myös tuomoinen CEN juttu myös hihassa. :?:

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #166 : 19.01.07 - klo: 00.27 »
cenyosho ;-) no eiku CEN ainakin vielä

hauskasti sanottu Jerzi  :lol:

Juskalle isot onnittelut!!

Poissa Tuukka

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #167 : 19.01.07 - klo: 08.28 »
Kaudesta 2007 tulee todellakin mielenkiintoinen, kun palstalla käydään läpi jo aviosuhteetkin! Suhteet onkin tarpeen rc-urheilun kannalta, jotta kuskien tuotanto ei lakkaa. Onnittelu Juskalle ja koko perheelle!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #168 : 19.01.07 - klo: 09.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Tuukka"
Kaudesta 2007 tulee todellakin mielenkiintoinen, kun palstalla käydään läpi jo aviosuhteetkin! Suhteet onkin tarpeen rc-urheilun kannalta, jotta kuskien tuotanto ei lakkaa. Onnittelu Juskalle ja koko perheelle!


siinä myös (ehkä) syy miksi minä otin 13vuotta nuoremman tytön käyttöön kuin vanha oli jo vanha.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #169 : 19.01.07 - klo: 09.38 »
Jep tuukka, tämä topikki on krossin seiska!  :P

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #170 : 19.01.07 - klo: 10.33 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1"

siinä myös (ehkä) syy miksi minä otin 13vuotta nuoremman tytön käyttöön kuin vanha oli jo vanha.
Jerzi

:D Tota ei enää romanttisemmin voi ilmaista. Ja positiivisessa muodossa tarkoitin.
Tyhjä

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #171 : 19.01.07 - klo: 11.25 »
Lainaus käyttäjältä: "jerzirccar1
siinä myös (ehkä) syy miksi minä otin 13vuotta nuoremman tytön käyttöön kuin [size=18px
vanha oli jo vanha[/size].
Jerzi


Nää on sitten semmoisia juttuja jotka olisi parempi jäädä emännältä kuulematta tai muuten etsit taas uutta.  :D

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #172 : 19.01.07 - klo: 11.50 »
Joo, no jokainen vo itehdä omat johtopäätökset että oliko se hyvä päätös
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #173 : 19.01.07 - klo: 11.53 »
vanhukset pärjää jos on aloittanut nuorena. sanotaanko viimeistään noin 20v. Myöhemmin on vaikeempi pärjätä. Paul Coleman aloitti joskus varmaan 30v ja ajaa hetkittäin todella kovaa. Lahjakas, johtuu ilmeisesti siitä että pelasi ammattilaisena baseballia, el ikoordiaatio ym sellaiset fyysiset ominaisuudet hyvät
JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa full

  • Jäsen
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #174 : 19.01.07 - klo: 17.57 »
Meneeköhän ihan hirveästi offtopiciksi jos kysyn mitä vaaditaan että pääsen kisoihin..

se nyt on selvää että auto olisi edes sitä tasoa että pääsee maaliin ja kuskilla haluja saada lisää ajokokemusta ja sitä kautta kehittyä kovaa tahtia :)

- eli tarvitaanko joku lisenssi(maksaako ja mistä sen saa) vai voinko vain pamahtaa kisapaikalle?

- tarvitsenko jonkun kaverin mekaanikoksi vai löytyykö kisapaikalta esim tankkaajaa vai pitääkö siellä tankata?

- mitä kisoja suomesta löytyy.. onko joku tietty sm-sarja joissa kerätään pisteitä vai onko kaikki kilpailut erillisiä? missä kisoista ilmoitetaan(täällä? vai jossain kilpailijoitten foorumilla?)

T: elokuussa harrastuksen aloittanut 23-vuotias perheeniskä :D niin ja se emäntä on vanhempi :D

p.s. kalustonahan oli siis Xray, RB ws7, spektrum
[Xray XB8]

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #175 : 19.01.07 - klo: 18.07 »
Suomesta löytyy kasi M8 luokan kilpasarjaa.

SM ja HoBao Cup

SM sarja koostuu 4 osakilpailusta joista 3 parasta tulosta lasketaan lopulliseen pistetilastoon.

HoBao Cup koostuu 5 osakilpailusta jossa myös lasketaan 3 parasta tulosta.

SM kilpailut vaativat kerhon jäsenyyden sekä pienoisautoilu lisenssin.
Vaatii myös 4 vaihdettavaa taajuutta tai 2.4ghz.
EFRA hyväksytty kolmikammioinen äänenvaimennin.

HoBao Cup ei vaadi jäsenyyttä eikä lisenssiä.
Muutoinkin säännöt ovat suunniteltu siten että aloittelevan kuljettajan on helppo lähteä mukaan ilman uusimpia sääntöjenmukaisia vermeitä tai kalliita kiteitä.

Molempiin kilpailuihin löydät kutsun tämän foorumin (Kilpailut) osiolta.
Yleensä kutsu ilmaantuu noin kuukausi ennen kilpailua.

Kilpailuissa et tarvitse omaa mekaanikkoa.
Niitä on koko kisapaikka täynnä... Oma mekaanikko kuitenkin omalta kannalta aina paras ratkasu.
Harvoilla on omaa vakio mekkaria... aina on joku kaveri jelppaamassa tämän suhteen.
Homma toimii tietysti vuorovaikutteisesti, eli apua saa parhaiten kun on itsekin valmis auttamaan tarvitsevia.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #176 : 19.01.07 - klo: 18.12 »
Lainaus käyttäjältä: "full"
Meneeköhän ihan hirveästi offtopiciksi jos kysyn mitä vaaditaan että pääsen kisoihin..

se nyt on selvää että auto olisi edes sitä tasoa että pääsee maaliin ja kuskilla haluja saada lisää ajokokemusta ja sitä kautta kehittyä kovaa tahtia :)

- eli tarvitaanko joku lisenssi(maksaako ja mistä sen saa) vai voinko vain pamahtaa kisapaikalle?


SM Kisoihin tarvitaa lisenssi, kertalisenssin saa paikanpäältä mutta jos aikoo osallistua kaikkiin tulee vuosilisenssi edullisemmaksi. Tämän saa hankittua AKK:lta mutta se edellyttää että kuuluu johonkin autourheiluseuraan joka on luonnollisesti AKK:n alainen. Kerhokisoihin ei yleensä lisenssiä vaadita mutta henk. kohtainen tapaturmavakuutus on järkevä olla itsellä.

Lainaus käyttäjältä: "full"

- tarvitsenko jonkun kaverin mekaanikoksi vai löytyykö kisapaikalta esim tankkaajaa vai pitääkö siellä tankata?


Kisapaikalta monasti kyllä tankkaajan saa rekrytoitua mutta oma "koulutettu" tankkaaja on erinomainen apu. Suosittelen ensin vaikka käymään katsomassa yksi kisa niin tietää vähän miten homma toimii!

Lainaus käyttäjältä: "full"

- mitä kisoja suomesta löytyy.. onko joku tietty sm-sarja joissa kerätään pisteitä vai onko kaikki kilpailut erillisiä? missä kisoista ilmoitetaan(täällä? vai jossain kilpailijoitten foorumilla?)


SM-Sarja ja sitten Hobao Cup kerhokisasarja (johon ei lisenssiä tarvita), kilpailuista ilmoitetaan täällä, kilpailut osiossa. Hobao Cup sarja oli viimekaudella kilpailijamäärissä suositumpi kuin SM-Sarja  :mrgreen:

Lainaus käyttäjältä: "full"

T: elokuussa harrastuksen aloittanut 23-vuotias perheeniskä :D niin ja se emäntä on vanhempi :D


Joukkoon vaan... uusia harrastajia ei yleensä kivitetä ;)

Lainaus käyttäjältä: "full"

p.s. kalustonahan oli siis Xray, RB ws7, spektrum


Kalustosi on erinomainen kisamielessä. Tuohon vielä personal transponder niin kaikki olis kasassa. Tosin tämän saa monasti vuokrattua kisajärjestäjältä...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #177 : 19.01.07 - klo: 18.39 »
Jos meinaat pärjätä niin parempi hoitaa oma mekkari/tankkaaja joka osaa säätää sun koneen ym. Mekkari on todella paljon tosta hommasta. Tai sanotaan näin että huono mekkari pilaa myös sun kisapäivän 100% tod.näk.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #178 : 19.01.07 - klo: 18.44 »
Eipä oo siitä ollu menestyminen ennenkään kiinni.

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
KAUSI 2007 ON TODELLAKIN MIELENKIINTOINEN M8 LUOKASSA
« Vastaus #179 : 19.01.07 - klo: 18.47 »
Kaikki on aloittanut mekkaamisen joskus,joillakin sen muutaman sekunnin tankkauksen yms toimenpiteiden sisäistäminen vie vähän enemmän aikaa.
Ei ole huonoja mekkareita,on vaan vähän erilailla toimivia mekkareita.
Ei se tee mekkarista huonoa jos tankkaus kestää 2-4 sek enemmän kuin jollain toisella.
Tankkaus on hoidettava niin hyvin kuin sen vain osaa,ja harjoitus tekee mestarin.
Ja loppujen lopuksi kuski antaa mekkarille ohjeet tankkauväleistä yms...
The