Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - McJones

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 25
31
Tuun näillä näkymin karkeloihin vaaleansinisellä kopalla tänä vuonna (tosin Hyvinkääkin jää vielä väliin :( ), eli erottuu asvaltista toisin kuin viime kaudella...

32
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 19.05.13 - klo: 21.54 »
Ehdotin rodderille että hankittaisiin radalle silmähuuhde pulloja kun jos sattuu roiskahtamaan esim fuilia silmään niin olisi hyvä saada huuhdeltua sitä jo radalla ja sitten tohtorissa loppu hoito. Mitäs mieltä muut ovat??
Idea hyvä, mutta mihin ne huuhdepullot laitettaisiin? Lukkojen taakke?

33
Vapaa keskustelu / 3D-tulostus?
« : 19.05.13 - klo: 16.48 »
Löytyykö väkeä joka on enempi perehtynyt 3D-tulostuksen saloihin?

Mites ärseeauton osat? Valumuottien valmistus?

Mietityttää, joskos näillä filamenttivehkeillä saisi esim. diffuusoria yms palikkaa tehtyä. PLA saattaisi olla ihan riittävän lujaa, härveleiden hinnat laskusuunnassa...

34
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 12.05.13 - klo: 22.09 »
Tykkään "uudesta" profiilista, ainakin sopii omaan ajoon hyvin se hidastettu mutka. Wanhat herrat (Aake et al.) kävi positiivisessa mielessä kannustamassa, että kyllä siitä Rallystä vielä ratapeli tulee, vaikka peräpitoja ei oikein saatukaan vielä aikaiseksi.

35
Omissa Xeruneissa on tullut kiinnityslevy mukana, eli helppo kiinnittää. Kuulostaa tosin oireet moottorivialta...

36
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 11.05.13 - klo: 21.32 »
Ainakin siellä oli pari lammikkoa tänään. Pääsuoralla oli tänään aika iso lammikko, joka hitusesti rajoittaa ns. täysillä vetämisen.

Ylipäätään rata oli hienossa kuosissa, joskin pito tuntui hitusen ohkooselta.

37
Viimevuotisia foumeja löytyy, vois kokeilla ja ruveta tilailemaan uusia. Kävin sylkemässä väriä vähän virtaviivaisempaan koriin, josko sitäkin kokeilisi. Lauantaina vois Tattiksella kääntyillä, äiteenpäivä sunnuntaina...

38
Noni. Hilut kiinni Rallyssä.

http://sdrv.ms/10fShPb


Kiuas alupukissa, keskidiffi, PL:n powerstroke kepit & protrac-tukivarret, Teknon kardaani + vetarit ja hubit ja jotain pientä päivitetty. Sähköinä jo mainittu HW SCT Pro + 2250kV zenzorillinen + castlen flekti. Servona Radiopost. Vakaajat molemmissa päissä. 4S 5000mAh hardcase-lipo.

N. 3100...3200 grammaan näyttäisi menevän korin kanssa. Vakiokorin kanssa tekee takapäässä vähän tiukkaa peittyykö renkaat vai ei, pitänee sovitella toisellakin korilla.

Nakkasin jokusen vuoden wanhat loppuunajetut GPR:t alle ja nopeasti pihakadulla koesteltuna ajettavuus lupaa hyvää, Traxxas TQi ei vaan oikein ole omaan makuun oleva kisaratti. Hyvää se, että auto vastaa erittäin maukkaasti kaasuun

39
Kioso DRX:n rengasta saa vanteella ja voisi olla toimiva.
http://www.rcjkl.fi/product.asp?sua=1&lang=1&s=3525&nav=600200130

Akseli on isompi, mutta ei pitäisi olla ongelma, kun heksa on sama 12mm.

40
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 06.05.13 - klo: 20.39 »
Invisible long wheelbase chassis!

41
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 01.05.13 - klo: 20.37 »
Polttisrevon pohjalta on tehty Suomessakin 8x8.
http://rc10.fi/index.php?topic=42612.0

42
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 29.04.13 - klo: 17.24 »
Ajanotto vishiin päivittyi tälle kaudelle, eli MRT-ponderit ei futaa?
Semisti OT, mikähän on seuralla tilanne lainapondereiden suhteen?

43
Traxxas / Vs: Traxxas E-maxx
« : 28.04.13 - klo: 10.09 »
Summitin laatikkoon saanee erilaisia välityksiä askarreltua, nuo edellä siis vakioarvot. E-Revossahan on käytännössä sama aski, siihen saa kahdet välityssuhteet (eli ykkösen ja kakkosen välinen ero voi olla joko iso tai pieni, riippuen millaiset rattaat vaihteistoon valitsee).

Patteriautossa tehtyjä havaintoja itselläni on, että ajossa vaihtuvat välityssuhteet on hitusen ongelmallisia eikä niin välttämättömiäkään, sillä sähkömoottorissa vääntöä kyllä riittää (ja moottori kestää lyhytaikaisesti isompiakin virtoja).

Oma Honkkarin DM-1 patterikonversio on vaihteellinen ja vaihteen kanssa palikat käy viileämpänä, mutta syystä tai toisesta tuntuu, että vaihteisto ei pelaa yhtä luotettavasti sähkömoottorilla kuin mitä se pelaa nitrojen kanssa, erityisesti 6s lipoilla vetäessä.

44
Kymenlaaksossa ois ihan virallisetkin karkelot ratakaseille tuolloin?
http://www.autourheilu.fi/lajit/pienoisautoilu/kilpailukalenteri/

45
Radiolaitteet / Vs: Futaba 3PM 40MHz ja 2,4GHz
« : 22.04.13 - klo: 20.22 »
Turnigy 1450mAh itsellä ollut jo aika pitkään.

Saattaisi olla tämä, mutta tämäkin sopinee:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/__9787__Turnigy_1450mAh_3S_11_1v_Transmitter_Lipoly_Pack.html

46
Ruuvit voi laittaa myös samaan osaan kiinni, kun se osa on irrotettu autosta. Ei tarvitse kiertää edes loppun asti, sen verran vain että pysyy reiässään. Näillä eväin pysyy ruuvit tallessa ja paikoillaan.

47
En usko että se on siitä kalleudesta niinkään vaan se että ostat pelin ja yksin sitten ajelet sillä.
Validi pointti erityisesti kakkosdivaria ajatellen. Kalustoa erityisesti kakkoseen on Suomessa reilusti, mutta jengi tykkää vissiin mieluummin ajella yksin :)

48
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 02.04.13 - klo: 12.35 »
Löysällä slipperillä voi käydä niinkin, että ei vedä yksikään pyörä ja palaa vain kitkapalat. Tarpeeksi jäykät ölpät keskidiffissä varmistaa, että vetoja löytyy molempiin päihin.

49
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 02.04.13 - klo: 09.36 »
Kyllähän se autoa ketterämmäksi tekee ja jos vertaa, keskidiffi löytyy ratavehkeistä säännönmukaisesti.
Räimimisautossa keskidiffistä on se ilo, että auto ei keuli katolleen niin herkästi. Omassa E-Revossa on keskidiffi ja kyllähän se 6s-lipoilla nostaa etupäätä, mutta ei keuli ympäri.

50
Jepjep, itsellekin tuli koodit, eivät kyllä ole samat kuin nuo yllä  :police:

51
Traxxas / Vs: Traxxas E-Revo
« : 31.03.13 - klo: 23.05 »
HR:n osat ei ole ehkä sitä kaikkein tiukinta alua (6061 näyttäisi olevan nuo palat), mutta hintakaan ei yleensä ole paha. Muistaakseni hankin itselleni RPM:n palat, mutta enpä tainnut muistaa vaihtaa niitä vielä, kun ei ole vakiotkaan menneet rikki (tai sitten myös ne RPM:n palat on mustat  :afro: ).

HR:n moottoripukki löytyy E-Revosta (pysynyt ehjänä).

52
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 31.03.13 - klo: 12.54 »
jones, ratakaseillakin saataisiin kunnollinen ajoaika yhdellä akulla jos niillä ajettaisiin kuudella kennolla. Ainakin Hyvinkäällä Ofna Ultra kulki mukavasti 21 sekunnin kierrosaikoja ajoajan ollessa noin 7 minuuttia kuuden kennon 3300 mAh:n akuilla ja Tekin 1300 kV moottorilla.
OT:
Itsellä ratakasissa viime kauden pinjonivalikoima oli 16-20t, koneina 2200kv (6s:lle) ja 2650 (4s:lle). 6...7 minsaa pääsee molemmilla, noheva ehkä valitsisi radan mukaan kummalla ajaa, sillä tuo 4s setuppi on ainakin omilla hiluilla paljon kevyempi (n. 3,7 kg vs 4.2kg muistaakseni). Mutkakäytös ja suoranopeudet on aika erilaiset. Hyvinkäällä ajoin 4s (2x 2s 5800mAh) 20t pinjonilla, lujempaakin ois saanu mennä. Sisäisen välityksen takia 1300kV kone ei oikein olisi toiminut.

Alkavan kauden karkeloihin ajatus lähteä Traxxas Rallyllä, 4s 5000 mAh 2200kv.

53
Team C / Vs: Ansmann X8e / Team C T8E...
« : 30.03.13 - klo: 18.09 »
Vähän vieraisiin pöytiin huutelua, mutta kerran tuli käytyä Lavangon 1/5 rataa koestamassa E-Revolla 6s-lipojen kanssa, kun aattelin, että iso paana tarvis tehoo. Erittäin työläs ajaa, kun tehoa on ns. Reilusti Liikaa. Touhu päättyi aika nopeasti kalustorikkoon, mutta lähtökohtaisesti aika harvassa taitaa olla radat, joissa 6s on hyvä.

54
Nimim. "Intiimisti välimerkkien kanssa" kysyy, tarvitseeko nyt siis hankkia erikseen ne Sweepit, kun märän kelin sallittuja on säännöissä vain Sweep? Eli kuskilla on pakko olla vähintään 2 kierrosta renkaita (GRP:t ja Sweepit), vaikka ajaisi renkaita säästellen kuin Räikkönen konsanaan?

55
Ottamatta kantaa siihen, mikä on oikea laintulkinta: jos valokuvat kamerassa ovat henkilötietolain mukainen rekisteri, niin siihen loppuu kuvaaminen. Ei siitä auta edes luvan kysyminen - rekisterin pitäjällä on niin paljon velvoitteita, ettei niitä voi tavallinen valokuvaaja mitenkään täyttää kaikkien kuvissa olevien ihmisten osalta.
Ei tarvinne mennä noin pitkälle tulkinnoissa. Henkilötietolaki ei koske henkilötietojen käsittelyä, jonka luonnollinen henkilö suorittaa yksinomaan henkilökohtaisiin tai niihin verrattaviin tavanomaisiin yksityisiin tarkoituksiinsa.

Omaan kotialbumiin kuvaaminen ei ole vielä kovin pahasti kriminalisoitu sentään :)

56
Mielenkiintoinen näkemys, et viitsisi vaivan välttämiseksi heittää suoraa linkkiä Finlexiin, varsinkin kuvan muuttumiseen henkilötiedoksi? Itse olen ollut siinä uskossa, että julkisella paikalla otetut kuvat, joissa henkilö on tunnistettavissa, on julkaistavissa, kunhan kuvattavan yksityisyyttä ei loukata. Tästä on tasaisin väliajoin vääntöä eräällä kuvasivustolla (hälytysajoneuvoja), kun osa kuvaajista sumentaa kuskien naamat, mutta suurin osa ei, siksi utelen.
Tietosuojavaltuutun kannanotto teemaan viittaa tähän http://www.tietosuoja.fi/uploads/qw2kuu7_1.pdf, joskaan en tarkkaan katsonut mitä esitys sanoo.
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/1998/19980096

57
Kilpailijoiden kanava / Vs: Valokuvaaminen kisoissa
« : 24.03.13 - klo: 20.53 »
Valokuvan, josta henkilö on tunnistettavissa, katsotaan olevan henkilötieto ja asiaa säätelee sekä henkilötietolaki että julkisuuslaki. Laki tuntee myös poikkeukset, kuten toimituksellisen käytön.

Sieltä vaan Finlexistä etsimään relevantit pykälät, muistaen samalla tarkistaa lainsäädönnön esityöt sekä relevantit KKO:n päätökset...

Olenhan minä periaatteessa oikeassa, mutta asiassa turha jossittelu käytännössä helpoiten loppuu sillä, että yksinkertaisesti käy kysymässä luvan kuvaamiseen (ja kuvan julkaisemiseen)... Ei pitäisi olla kenellekään liian vaikeaa.

58
Yleinen keskustelu / Vs: HK:n 100A nopari
« : 23.03.13 - klo: 21.12 »
BEC = battery eliminator circuit, eli ei tarvitse erillistä akkua servoille/vastarille. Ja topikin mukaisessa nopassa on BEC, ei tarvitse erillistä. Ja jos käytät 3s akkua, iskee cut-off päälle luokkaa 3.2 voltin kohdalla per kenno, eli 9.6 voltin kohdalla 3s lipolla.

59
Sähköautot / Vs: LiPo akut autokäytössä.
« : 23.03.13 - klo: 21.08 »
3s:n nimellisjännite on 11.1 volttia, käytännössä 9.7 voltin lukemissa oleva akku on tyhjä. Jos cut.off on esim. 3.2 voltissa, 3s lipolla ajo katkeaa, kun jännite on 9.6 volttia, eli varmaankin jo alle minuutin ajolla :)

60
Kilpailijoiden kanava / Vs: Valokuvaaminen kisoissa
« : 23.03.13 - klo: 08.43 »
Erikseen voi sitten vielä kysyä saako kuvan julkaista. Itseäni ei kuvaaminen haittaa, jos/kun menee jonkun kotialbumiin, mutta en välttämättä halua mitä tahansa kuvia nettiin tms. nähtäville. IMO kuvaaminen hyvän maun sääntöjä noudattaminen on ok, julkaisemiseen erittäin suotavaa kysyä aina lupa.

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 ... 25