Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - PSo

Sivuja: [1] 2 3 4 5
1
Tulokset / Vs: EFRA Euros in 1:10 EP Buggy 2014, Ruotsi
« : 19.07.14 - klo: 19.33 »
Olihan Joonalta jäätävä esitys... Loistaa työtä, onnittelut!

2
Tulokset / Vs: 1:10 EP Buggy Euros 2014 Trelleborg
« : 14.07.14 - klo: 16.27 »
Tästä livekuvaa paikanpäältä...
http://rcracingtv.net/category/efra/off-road-euros/

3
No voi morjens, en voi uskoa silmiäni...
En ymmärrä miten Jussilla voi olla auto tekemättä...
Kuitenkin suorastaan intohimoinen suhtautuminen mekkaamiseen.
Onnittelut voittajille ja muillekin sijoittuneille!

4
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 12.09.13 - klo: 09.41 »
Eli onko kansalliset jääny nyt pois maastosarjan yhteydestä ja stanu tullut tilalle?
Jos haluaa sellaisen ajaa niin pitää ostaa erikseen kone ja säädin, jos mielii ajaa muitakin lähtöjä viikonloppuna kun maastosarjan?

5
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 16.08.13 - klo: 13.38 »
Pelkkiä oletuksia mutta kuitenkin...
Oletetaan että ostan stanuvehkeet kesäkuun alussa ja aloittelen harjoittelun.
Kauanko pitää harjoitella että ajo on siinä mallissa että ajamisen puolesta pysyisi se 8.5T konella varustettu auto hanskassa? Mun oletus että oisko heinäkuun puoliväli?
Eli ostinko stanukoneen 1.5 kk harjoittelua varten?
Toki kaikki ei halua kovempaa ajaakaan...
Ja jos kiinnostus loppuu, niin kumpi kone on helpompi myydä? Reilun kuukauden vanha 17.5 kone vai samanikäinen 8.5T kone?

6
Polttisautot / Vs: rtr-auton valintaa...
« : 16.07.13 - klo: 17.11 »
Itse saman asian tiimoilta lukenut eri autoista ja itse olen päätynyt JQn tuotokseen.
Auto on saanut paljon kehuja sisuskaluistaan, joista tärkeimmät Alphan moottori ja Savoxin servot suoraan paketista. Ainoat päivitykset löytyy jo itseltä, eli muutamilla on ollut ruuveja löysällä, joten niiden läpikäynti lienee oiva varmistelu. Mutta uskoisin tämän koskevan jokaista RTR mallia, oli sitten polttis tai sähkövehje.
Ainakin omasta mielestä JQn auto tarjoaa eniten rahalle vastinetta.
Kestävyydestä en ole löytänyt mitään moitteita, toki siitäkin osia varmasti rikki saa. Mutta muiden käyttäjien kokemusten perusteella, kompromisseja ei ole tehty kestävyyttä uhraten...
Mukava bonus oli myös muutamat hyvät videot Youtuben puolella missä kerrotaan ja näytetään mitä tarvii alkuun pääsemiseen.
Samassa sarjassa näytetään ja kerrotaan moottorin sisäänajo sekä säätäminen, noita kun on vähintäänkin haastava kertoa pelkkn sanoin, ainakaan ensimmäistä kertaa asiaan ryhtyvälle.
Suosittelen lämpimästi tutustumaan näihin videoihin.
Itse en vielä autoa omista, joten mielipide on puhtaasti omiin tutkiskeluihin perustuva...

7
Polttisautot / Vs: Aloittelijan polttiskysymykset
« : 13.07.13 - klo: 12.27 »
Harkinassa hankkia eka polttis, JQn RTR. Siihen pitää tietty hankkia tulpat jne. Eli onko noissa hehkuissa ja tulpissa miten paljon eroja? Eli voinko ostaa esim. koko setin RCMltä, taisi olla 30€ kieppeillä, vai onko kannattavampaa ostaa ne kaikki erikseen? Pelkkä hehku voi maksaa saman verran?
Kun ei osaa sanoa mitä eroja niissä voisi olla, joka selittää hinnan...
Mitä muita "tarvikkeita ja työkaluja" olisi hyvä olla heti alkuun?

8
Maastosarja on ilmeisesti lopullisessa muodossaan?
Kun ajattelin laittaa kaikkiin kisoihin loma-anomukset kerralla vetämään.

9
Radiolaitteet / Vs: Radiolaitteet
« : 12.02.13 - klo: 12.24 »
Kyllä varmaankin Sanwan MT-4 on aika monen suositus. Täällä Vaasassa niitä on muutamalla eikä moitteen sijaa ole kuulunut...
Joten tuo on ainkin yksi harkitsemisen arvoinen.

10
Team Associated / Vs: Team Associated T4 + kuvat
« : 30.01.13 - klo: 14.01 »
Se oli nyt sitten trukki joka päivitettiin seuraavaksi. Olisko viimeisenä sitten se corri...
http://www.teamassociated.com/news/latest_products/1057-NEW!_RC10T4.2_Factory_Team_Kit

11
Keskustelua kaupankäynnistä / Vs: Risut & ruusut
« : 22.01.13 - klo: 10.53 »
Pakko kyllä laittaa ruusut käyttäjälle tomikulmala.
Tehtiin vaihtokauppaa, ja vaikka pitikin hieroa hieman niin silti sujuvat kaupat, se on helppoa ja mukavaa kun viestit liikkuu eikä tarvi viikkoja odotella.
Kiitokset siitä.

12
Team Associated / Vs: Team Associated B44 / B44.1 / B44.2
« : 17.01.13 - klo: 09.41 »
Tuli myöskin ostettua nyt sitten nelkku, vaikka ei tuo tuuppikaan vielä ole kunnolla hanskassa, mutta kun tahtoo niin tahtoo...
Auto on nyt sähköjä vaille nipussa ja olihan kiva kokemus laittaa nippuun. Amerikkalaiset vois sanoa että fits like a glove..
Eipä tarvinnut mitään osia hioa, paitsi nyt jotain purseita mitä valusta jää mutta muuten.
Ainoastaan 2 ruuvia oli sellaiset mihin oli ilmeisesti tullut valmistuksessa typo, eli etupään hingbrace, siihen kun tulee ne pinnien "lukitusruuvit".
Ainakin omassa kappaleessa oli niille tarkoitetuissa reissä väärät kierteet. Pieniä ruuvia kun olivat niin menivät kyllä paikoilleen, mutta selkeästi nihkeämmin =)
Onko muilla ollut vastaavia, vai oliko mun kappale vaan sattumaa?
Tänään vielä sähköt ja sittenhän sitä vois jo kohta ajatella menevänsä treenaamaan, onhan tätä talvea vielä jäljellä =)

13
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 11.01.13 - klo: 09.34 »
Ok, taitaa tuo sitten myös vähentää niiden padien lasittumistakin.
Ei vieläkään ole RCM:n sivuilla tuota, näkisi vähän mihin hinta asettuu... Ainakaan tuo B44.2 ei kallistunut yhtään, ainut vaan että siinä ei tullut enää kuin pelkät vanteet. No, omasta mielestä tuo on kyllä vaan hyvä juttu, jos sillä "rahalla" saa sitten uudet iskarit ja slipperin...

14
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 11.01.13 - klo: 08.36 »
Samaa tässä mietin itsekin, no kyllä ne varmaan vielä tälle päivää ilmestyy verkkokaupan sivuille...
Aikalailla odotettu päivitys, ei oikeastaan mitään yllättävää, mutta tulee tuo varmasti hankittua.
Tuota slipperiä mietin että kuinka suuri vaikutus sillä mahtaa olla, kun tuntuu että nykyinenkin versio toimii ihan ok. No eiköhän tuokin selvinne aikanaan...

15
B44.2 + moottori

16
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 02.01.13 - klo: 17.01 »
Asiahan on sitten harvinaisen selvä, kiitos selvennyksestä.

17
Kilpailijoiden kanava / Vs: Stanu luokka sähkökrossiin
« : 02.01.13 - klo: 10.36 »
Toivottavasti aloittelijat lähtevät mukaan nykyiseenkin luokkaan, ei siinä ajamisessa niin paljoa eroa ole, ajaa sitten 13.5T tai 8.5T. Maltilla pärjää kisoissa jo pitkälle...
Tuosta kansallisesta sen verran, että ilmeisen pientä oli osallistuminen viime vuonna. Komppanian hevosmiehiltä kuitenkin kuulin että ensi kesälle olisi kansallinen mukana, mutta ajettais correilla?
Tiedä sitten pitääkö paikkansa mutta voisi se olla kiva lisä ja saatais corrikuskeja myös liikkeelle...

18
Kilpailijoiden kanava / Vs: MYLAPS tiedote
« : 05.12.12 - klo: 12.36 »
Joo on kyllä kallista...
Vaikka toisaalta kestäähän se monta vuotta se ponderi...
Vaikka toisaalta onhan se kätevä katsella vaikka puhelimella omia ja välillä muidenkin kierrosaikoja.
Kun se kierrosaika ja sen 5 min erän ajaminen on vaan se juttu tässä kisaamisessa, se on se kriteeri millä voitetaan tai hävitään.
Enkä keksi mitään mikä olisi tässä harrastuksessa tärkeämpää kun se aika, kokonainen 5 min ja kierros.
Näistäkin se kierrosaika vaan kiinnostaa itseä, kisoissahan sillä ei tee yhtään mitään...
Voishan tuota koittaa tehdä itsekin, varmaan sen sais jotenkin toimimaan...

19
Sähköautot / Vs: speed passion reventon
« : 29.11.12 - klo: 13.57 »
Miten on Reventonit pelannut pidemmän päälle?
Olisi suunnitelmissa hankkia nelkkukrossi, siihen tuo Reventon Pro olisi harkinnassa.
Moottorista en vielä tiedä, mutta olisi kiva kuulla miten tuo säädin on pelittänyt.

20
Kilpailijoiden kanava / Vs: Ensikertalainen kilpailuissa.
« : 21.11.12 - klo: 14.14 »
Onkohan tämä nyt oikea threadi mutta asiaan viitaten...
Pitkin syksyä seurannut tätä foorumia ja väkisinkin alkaa miettimään, mihin tämä touhu on menossa.
Oli kyse sitten M-8 renkaista, aloittelijalle suunnatusta turistiluokasta ja sen moottorista tai kilpailujen päivämäärästä, niin aikamoista vääntöä saadaan aikaan.
Haluan vain muistuttaa nuoria harrastajia, että kaikkea foorumilla käytyä keskustelua ei pidä ottaa liian vakavasti.
Paikanpäällä meno on huomattavasti rennompaa.
Ja lisäksi vielä se lisenssiasia. Sehän vaatii Akk:n alaisen seuran jäsenyyttä, joten kilpailuihin mieliessä pitää se jäsenyys olla, ja sen jälkeen on hankittava se lisenssi.
Ensimmäisenä vuonna se on "kallista", jos on vain kisa tai kaksi mihin sillä ehtii osallistua. Mutta sen jälkeen, vuositasolla ajateltuna seuran jäsenmaksu sekä kilpailulisenssi on mielestäni jopa halpa.
Ja seuran jäsenenä säästää monesti rahaa hankinnoissa, kun voi kysyä kokeneemmilta mihin ne rahat kannattaa sijoittaa. Oli kyseessä sitten kalusto tai joku muu "tarpeellinen" tuote.
Mutta se tärkein, mistä teki mieli näitä aloittelevia kuskeja muistuttaa on se, että normaalisti kisoissa ja seuroissa ei toiminta vastaa lähellekään sitä, minkä käsityksen tällä foorumilla käytävistä "keskusteluista" saattaa saada.
Itse olen siinä onnellisessa asemassa että aloittaessani oli kaveripiirissä muuan rMa jonka avustuksella hankittiin se ensimmäinen auto. Ja sen jälkeen Vaasan Urheiluautoilijoiden toiminnassa mukana olleena, on ostettu vaan niitä "oikeita" ostoksia. Ja enää ei tarvitse oppia kun ajamaan  :laugh:
Ja tärkeintä, harrastaminen on kivaa ja rentoa!

21
Team Associated / Vs: Team Associated B4 / B4.1
« : 09.11.12 - klo: 11.23 »
Miksiköhän amainilla on jousisarjoja myynnissä B4.2:een? Varmaan joku typo, vai olisiko sittenkään...  :shocked:

22
Team Associated / Vs: Team Associated B44+kuvat
« : 25.09.12 - klo: 16.28 »
Aivan järettömän kova paketti! Kaikki päivitykset mistä kukaan asso kuski on voinut unelmoida <3

eikä pelkästään assokuskit, kelpaa varmasti vaihtaa vaikka mistä merkistä uuteen nelkkuun...
Mietittiin tänään vähän tätä päivityshommaa, että Asso päivittää autoaan vielä paremmaksi, vaikka ei ole merkkiäkään siitä etteikö olisi kalusto kilpailukykyistä jo nyt.
Mutta kivaahan se on aina välillä saada jotain uuttakin, vaikka ei välttämättä mitään mullistavaa parannusta...

23
Vapaa keskustelu / Vs: Suuri kännykkä keskustelu!
« : 12.09.12 - klo: 22.16 »
Oisko kenelläkään iPhone 4s telefinlandin liittymällä? Tarttis saada noi verkkoasetukset kuosiin kun ei liiku mms-viestit. Koitin kyllä viestillä tilata asetukset mutta ei kuulemma löytynyt tuohon malliin...

24
Team Associated / Vs: Team Associated B4 + Kuvat
« : 12.09.12 - klo: 16.16 »
Kyllä trukin pohjalevy on pidempi, taitaa olla 11mm pidempi kuin nykyinen worldsin pohjalevy, joka sekin on 8mm pidempi kun "normi" B4.1 FT:n.

25
Tulokset / Vs: SC mAsters Vaasa
« : 27.08.12 - klo: 18.14 »
Oli nuo taas kivat kisat. Se on aina hienoa kun on reilusti porukkaa ja tällä kertaa sääkin suosi.
Itse seurasin sivusta noita corritouhuja, sillä tuloksella että varmasti ensi kesänä pitää tuollainen tuuppicorri laittaa tulille.
Itse ajelin krossituuppia, aika vaihtelevasti. Mutta onneksi rata kuivui sopivasti finaaleihin ja oli taas mukavaa ajaminen. Merkkiluokkahan tuosta tuli kun Kyosho ei enää uskaltanut viimeisiin finaaleihin mukaan  :grin:
Kiitos kaikille mukana olleille ja tervetuloa uudestaan. Toivottavasti ensi vuonna saadaan correja reilusti enemmän mukaan, olisi niitä jo nyt sopinut muutama enemmän...

26
Omasta mielestä radan KUNTO on paljon tärkeämpi kuin profiili. Vaikeakin rata on helpompi oppia ja harjoitella kunhan menoon vaikuttaa vain oma tekeminen ja auton säädöt. Mahdoton opetella/säätää jos rata ei ole ns stabiili ajamiselle...
Jotenkin tuntuu että tämän radan tekeminen ja kunnossapitäminen on vaan jäänyt sen ajamisen taakse tärkeysjärjestyksessä. Kun taas se ajaminen olisi/on niin paljon hauskempaa/opettavaisempaa kunnossa olevalla radalla.

27
Sähköautot / Vs: VINTAGE 1/10 KROSSILUOKKA TIKSIIN
« : 04.08.12 - klo: 12.49 »
Mielenkiintoinen ajatus tämä kilpailu. Mutta mahtuu tänne varmaan niitä kuviakin tuosta kalustosta. Niitä olisi kiva katsella, varsinkin kun niin tuore harrastaja ettei edes tiedä aina mistä puhutaan.
Mutta lyhyesti, laittakaahan kuvia välillä noista vintage krosseista, pliiis...

28
Kyosho / Vs: Kyosho Ultima RB6
« : 02.08.12 - klo: 14.41 »

Vastikään ajettu EM kisat ja kärkikolmikossa oli Tamiya, Durango ja Kyosho.
Hmmm...

Kuka noita EM:ä laskee, taitaa IFMAR mestaruuksia olla assolla se 26, näin ainakin lippiksissään mainostaa. Joten hetki menee ennenkuin joku muu merkki voittaa edes saman verran. No leikki sikseen...  :lipsrsealed:

Mutta onhan tuossa kuitenkin kerätty ne parhaimmat palat, joten huonohan se ei voi olla. Ja mitä luin RCTechiltä niin siellä komppanian hevosmiehet oli tiennyt että hinta selittyy sillä, että Kyoshon osat tehdään Japanissa, eikä kiinassa niinkuin niin monen muun. Joten siinä on jo se ero, niin hinnassa ja laadussa, kuulemma...


29
Kyosho / Vs: Kyosho Ultima RB6
« : 02.08.12 - klo: 10.45 »
Tuskin sentään niin hyvä on että Asson edelle, kun ei sellaista taida tullakaan  :wink:
Mutta kieltämättä siisti paketti, nyt pitäis olla sellainen palkka että vois hommata näitä vehkeitä ihan vaan "mielenkiinnosta".

30
Kyosho / Vs: Kyosho Ultima RB6
« : 02.08.12 - klo: 10.03 »
Näyttää siltä että Kyosho on kerännyt parhaat palat muista merkeistä ja koonnut ne yhteen autoon.
Eli laitetaanpa tähän se kuolematon lause, puhtaasti kopioitu muista merkeistä  :laugh:
Mutta onhan tuolla hintaa, ehkä vois ostaakin mutta on kyllä niin rumanväriset pallokupit että antaa olla  :cool:

Sivuja: [1] 2 3 4 5