Nimenomaan... samalla ofsetit kanssa.
Miks ei samantien tehdä yksityyppiautosäädinmoottoriakkuiskariöljyratasdiffikoriset
uppi luokkaa?
Unohtakaa nyt tuo valmiiks liimattuna saaminen.
Ei onnistu.
Mä oon ajanu nyt jo reippaasti yli vuoden (tarkemmin ajateltuna taitaa olla jo 2 vuotta täynnä) yhdellä ja samalla insertillä.
Ei ole tarvinut puljailla inserttejen kanssa kun oli rata mikä tahansa niin aina laitan samat.
Toki niitä on tullut testailtua jo aikaa sitten eritavoin leikeltyinä, mutta jo vuosi sitten löytyi se mikä toimii ja sillä olen mennyt minipinnillä / spikellä ja jokaisella ajetulla sisäradalla.
Paria eri vannettakin olen testaillut ja tarkkasilmäiset ovat nähneet jo vuoden verran millä vanteella ajan joka kisassa.
Eniten näissä kisapaikalta ostettavissa renkaissa jne ajamattomuus kielto sääntöehdotuksissa ärsyttää että näistä on keskusteltu lähinnä vain ja ainoastaan silloin kun jotku yksittäiset henkilöt keksivät ruveta mutisemaan kuinka jotku huijaa... ja vain siksi että oma ajo ei ole sujunut.
Aivan kuten nämä lähti nytkin liikkeelle.
Mihin ihmeeseen porukka on unohtanut perus asiat? Jos kaverit on maalissa edellä... aja paremmin... säädä autosi paremmin... etsi itsellesi toimiva insertti tai vielä helpompaa... kopio asiat suoraan itseäsi nopemmalta kaverilta jonka vauhti ärsyttää.
Mä voin nimetä heti parikin kuskia joiden autoja olen joko lainannut ja ajanut/säätänyt jne tai kaveri on kopioinut autoni yksi yhteen ja jokainen WJ sarjaa ajanut on voinut nähdä kyseisten henkilöiden ajaneen ainakin kisassa tai useammassa kärkikahinoissa.
Samat kaverit ovat ensin mutisseet vastaan miten ei ole hyvä jne, mutta kun olen todennut että se on hyvä... turpa kiinni ja opettele ajamaan sillä niin kummasti on tulosta syntynyt.
Yksi esimerkeistä Juho Rajaniemi.
Vuosi sitten WJ kisassa neljänneksi.
Nicke... Samassa kisassa kolmanneksi.
Halonen... monessa kisassa korkealla ja erittäin monesti vauhti olisi kohdallaan, mutta herran itsensäkin mainitsemana kuski vaan kädettäny.
Jopa Samppa on kokeillut asioita laidasta laitaan ja nyt kun meidän autoja katsoo niin joo... on niissä pieniä eroja, mutta vain pieniä kuskin omia juttuja... Katsotaan millon se antaa niissäkin eroissa periksi ja kopioi sen mikä oli lopulta jälleen se nopeampi lopputulos
(sisälsi hieman huumorilla heitetyn kuitin)
Keskittykää olennaiseen... Treenaamiseen... treenaamiseen... ja vielä kerran treenaamiseen.
Autoon oikeasti hyvä setuppi ja se toimii missä vain kunhan kuski oppii radan metkut ja keskittyy ajamiseen.
Jokainen voi katsella nokian tuloksista mun touhuja ekasta treenistä lähtien.
Aika jäätävä kehitys päivän aikana siitä missä alkuun olin.
Riku kuulutteli että on kuski saanut auton säätöihin jne jne... Noh... säädin mä joo renkaiden kulmat kohdalleen koska olin ennen kisoja vaihtanut uudet linkit eikä campeerit ja haritus ollut ihan kohdallaan.
Silmämääräsesti alueelle ja sen jälkeen ekasta alkuerästä lähtien en koskenut auton säätöihin millään tavoin.
Keskityin tekemiseen ja kun ei homma kulkenut vieläkään tarpeeksi kovaa niin keskityin hommaan vielä enemmän... Ja sieltähän se taas löyty omasta tekemisestä ratin takana se koko homma.
Joo... jotku kuuli mun valittaneen kuinka en pidä turffista koska se vie autoa omituisesti, enkä tykkää edelleenkään nokian kartioista joiden hipaisusta auto on satavarmasti nutullaan...
No ratkasu ei ollut avautua radan rakentajille asiasta, vaan koska ne nyt vaan on asioita joista en vaan satu pitämään. Keskityin ajamaan paremmin.
Eipä tullut hetkeäkään mieleen syyttää omaa alisuorittamista muiden huijauksilla tai millälie ihmeellisyyksillä.
Mulle on niin monta kertaa ollut kaverit sanomassa... älä valita vaan keskity ajamiseen... aja paremmin.
Mun nimiin ei menny bestläppi... eikä paras alkuerätuloskaan... eräharjotuksista puhumattakaan.
Miksi sitten voitin... Perus asia... Tein vähemmän isompia virheitä.
Oulun kisa meni hieman penkin alle kun typeränä en laittanut uusia renkaita ennen renkaiden leimausta vaan lähdin jo ajetuilla renkailla liikkeelle. Ja lopulta homma ei kaatunut edes siihen, vaan yhteen typerään ajovirheeseen ja sen seurauksena auton hajoamiseen kohtalaiselta johtopaikalta.
Nuolin haavani enkä syytellyt muita... Keskustelin peilin kanssa syvällisemmin.