Kirjoittaja Aihe: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma  (Luettu 2639 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Revo3.3

  • Tulokas
    • Profiili
Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« : 02.10.07 - klo: 21.33 »
Tere

Minulla on n. 11 tankkia ajettu, viikon vanha Traxxas Revo 3.3 ja nyt tänään ilmeni ihan ajosessioo aloittaessa sellainen vika, että pakki ei mene päälle. Servo liikuttaa vaihteistossa olevaa tankoa, mutta alussa se ei vetänyt sitä ihan tarpeeksi ulos asti, jolloin eteenpäin-vaihde pysyi päällä.  :cry:

Hetken ajon jälkeen servo veti tankoa hieman ulommas, lähelle oikeata asentoa, jolloin putosi kaikki vaihteet pois päältä, myös se eteenpäinmeno. Huomattavissa oli kierrosten kasvua sen takia, koska mitään vastusta ei ollut ja pientä nyppimistä taaksepäin, mutta varsinaista vaihteen päälle menemistä ei ollut. Ja kyse ei siis ole siitä ettenkö tiedä sitä, että auton hieno optidrive vaihteisto vaihtaa vaihdetta vain pysähdyksissä ollessa jne....  :angel:

Ennen kuin alan irroittamaan laatikkoa rungosta saati sen avaamista, osaisiko joku sanoa mistä vois olla kyse. Eilen auto toimi kuin unelma; vaihtoi nätisti tokalle vaihteelle eteenpäin mentäessä ja niin myös pakitteli, mutta tänään jumitellaan tollasen asian kans. Hienosta Revon alkutaipaleesta kertoo myös se, että yks ainoa tulppa edelleen pelissä ja kierrokset ja lämmöt hienosti aisoissa. Tehoa on kyllä piisannu.

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« Vastaus #1 : 02.10.07 - klo: 21.53 »
Kuullostaa kyllä kovasti samalta kuin itselläni kävi keväällä. Pakkirattaasta oli lähtenyt muutama hammas kiitämään joten se siitä. Kannattaa kurkistaa sinne vaihdelaatikkoon. Eihän se ole edes paha rasti ja tuleepahan tutuksi. :grin:

Ja jos sieltä on se pakin ratas mennyt niin kannattaa ainakin harkita sen unohtamista ja korvaamista se forward only:lla.
Toki saman asian voi toteuttaa poistamalla se mikroservo, se servolinkki ja se jousi siitä vaihteensiirtimestä ja lukita se siirrin jollain konstin eteenpäin asentoon.
« Viimeksi muokattu: 02.10.07 - klo: 21.58 kirjoittanut monster_rc »
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa Revo3.3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« Vastaus #2 : 02.10.07 - klo: 22.04 »
ok... Näin alkutekijöissä kun auton kanssa ollaan niin koitan sen pakin saada toimimaan vielä, mutta hyvä neuvo tuokin että sen voi eliminoida.

Vaihteiston kanssa pelaaminen on kuitenkin helppo homma; kun purkaa niin teoreettiset mahkut saada toimimaankin vielä? Ei vais, räjäytyskuvista hakee sit vaikka neuvoa... :huh:

Poissa monster_rc

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« Vastaus #3 : 02.10.07 - klo: 23.27 »
Niin ja ennenkuin modet hermostuu niin tätä keskustelua kannattas jatkaa tuolla jo valmiissa revo keskusteluosiossa. Sieltä löytyy varmasti myös kohtalotovereita ja korjausniksejä.
MCD Baja1000 Competition MYYTY!

Poissa migus

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« Vastaus #4 : 03.10.07 - klo: 21.45 »
Hmm.. onko tosiaan palstan käytäntö, että kaikki keskustelu pitää tunkea noihin megalomaanisiin merkki/mallikohtaisiin viestiketjuihin? Jos näin on, niin hyvä tietää.

Tilattiin molemmille Revot tuon "Revo3.3":n kanssa. Sen jälkeen olen yrittänyt lukea läpi tota yli 100-sivuista Revo-jutustelua. Se vaan on melko puuduttavaa, kun asiaa löytyy vain noin joka viidennestä tai kymmenennestä viestistä. Henk.koht. mielipiteeni on, että jos tulee ongelma, johon haluaa saada pian vastauksen ja mahdollisesti tavoittaa paljon audienssia, niin aloitetaan uusi keskustelu. Vaikka tämä vika tulikin Revo3.3:een, niin asiaa olisi voinut kommentoida esim. joku T-Maxxin omistaja, tai entinen Revon omistaja, joka ei välttämättä olisi vilkaissutkaan Revo-viestiketjua.

Poissa Revo3.3

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« Vastaus #5 : 04.10.07 - klo: 07.31 »
Pähkin tässä uuden aiheen aloitettuani myös tuota samaa, että onko pakko roikkua noissa 3 vuotta vanhoissa viestiketjuissa...Toisaalta uudelle harrastajalle helpompi löytää apu uudella topicilla. :huh:

Mutta...vika selvis. Pakkiratas pyöreänä. Hampaat pitkin laatikkoa. Siinä se, mutta nyt tuntuu ainakin siltä, että vielä en ole valmis tekeen autosta forward-onlya eli uutta tulee tilalle!



Poissa Torpeedo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« Vastaus #6 : 04.10.07 - klo: 09.52 »
Mun mielestä pakki on aika hyvä olla olemassa. Ei tarvii vähän väliä rientää auton luo, kun se on jossain pusikossa! Mutta pakkia kannattaa käyttää pakittamiseen eikä "räppäämiseen". Räppäämällä sen saa kuulemma aika nopasti juurio kuvaamaasi kuntoon. :grin:

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« Vastaus #7 : 04.10.07 - klo: 15.33 »
Mä en tajua mien saatte noita pakin rattaita revosta sileeks.Itellä ollu 2 revoa ja ei sitten kummastakaan menny pakki saati muuta lootan osaa ikinä rikki.Ja jos joku mussuttaa ettei opti drive toimi niin toimi kyllä sekin kuin junan vessa  aina,toki senkin saa ohjelmoitua terveelleen.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« Vastaus #8 : 04.10.07 - klo: 16.51 »
Mä en tajua mien saatte noita pakin rattaita revosta sileeks.Itellä ollu 2 revoa ja ei sitten kummastakaan menny pakki saati muuta lootan osaa ikinä rikki.Ja jos joku mussuttaa ettei opti drive toimi niin toimi kyllä sekin kuin junan vessa  aina,toki senkin saa ohjelmoitua terveelleen.

Samaa ihmettelen itse. Mulla ollut Revo kohta vuoden ja laatikko toiminut virheettömästi,
Optidrive myöskin. Hyllyssä olis forward only kitti, mutta ei ole tarvinnut asentaa kun toimii hyvin pakin kanssakin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Revo 3.3 vaihteiston pakissa ongelma
« Vastaus #9 : 04.10.07 - klo: 21.07 »
Mä en tajua mien saatte noita pakin rattaita revosta sileeks.Itellä ollu 2 revoa ja ei sitten kummastakaan menny pakki saati muuta lootan osaa ikinä rikki.Ja jos joku mussuttaa ettei opti drive toimi niin toimi kyllä sekin kuin junan vessa  aina,toki senkin saa ohjelmoitua terveelleen.

Samaa ihmettelen itse. Mulla ollut Revo kohta vuoden ja laatikko toiminut virheettömästi,
Optidrive myöskin. Hyllyssä olis forward only kitti, mutta ei ole tarvinnut asentaa kun toimii hyvin pakin kanssakin.

Ja samma här
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2