Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 984500 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa kimbyyri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #600 : 26.05.09 - klo: 20.37 »
Tietääkös kukaan kaykö nää vintagekopat,renkaat ja tuo sallittu moottori n 3v vanhaan xray turistiin? Mallimerkintää en nyt muista..
Ministeri   TTeb4   One seven  xray-vtr10

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #601 : 26.05.09 - klo: 20.59 »
Tietääkös kukaan kaykö nää vintagekopat,renkaat ja tuo sallittu moottori n 3v vanhaan xray turistiin? Mallimerkintää en nyt muista..
Kyllä käyvät.

Poissa kimbyyri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #602 : 26.05.09 - klo: 21.08 »
Tietääkös kukaan kaykö nää vintagekopat,renkaat ja tuo sallittu moottori n 3v vanhaan xray turistiin? Mallimerkintää en nyt muista..
Kyllä käyvät.

All right. En ole koko ketjua selannut läpi, mistä se moottorin ja noparin saisi. Että ehtisi sinne sipooseen mukaan?
Ministeri   TTeb4   One seven  xray-vtr10

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #603 : 26.05.09 - klo: 21.11 »
Moottorin saa Medasecista ja nopariksi käy mikä vaan hiiletön säädin, mielellään sensoreilla.

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #604 : 26.05.09 - klo: 21.20 »
All right. En ole koko ketjua selannut läpi, mistä se moottorin ja noparin saisi. Että ehtisi sinne sipooseen mukaan?

Medasekiltä tosiaan moottori ja näytti olevan just myynnissä aika passelin näköinen nopari tuolla mynnti palstalla. Tuo riittää pidemmällekin jos tarvis tulee.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #605 : 27.05.09 - klo: 09.22 »
Onko kukaan tullut miettineeksi millaiset akut mahtaisivat olla optimit tähän luokkaan? Koneesta on vähän vaikea löytää teknistä dataa että millaiset virrat se haluaisi... 3200mAh ja 4000mAh LiPon välillä on painoeroa noin 40-50g ja hinta eroa kohtuullisesti myös. Omassa autossani painolla lienee jo merkitystä (tämä muoviamme on aika painava). Kapasiteetillä taas ei kummempaa merkitystä akun keston kannalta näyttäisi olevan. Kyllä se 20 minuutin hiitti minulle riittää kerrallaan. Jälleenmyyntiarvoa ja muuta mahdollista käyttöä ajatellen, EFRA-hyväksytyt akut lienee aika fiksu vaihtoehto.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #606 : 27.05.09 - klo: 11.51 »
Mitenkäs nämä HPI:n mallit? En tiedä saako koreja erikseen mutta onko kitit muuten hyväksyttyjä?

Taitavat nuo Cup Racerit tosiaan olla "M"-kokoisia. Eihän siinä varsinaisesti mitään ongelmaa taida olla kun kuitenkin 1:10 kokoisia ovat. Probleema taitaa tulla kisakumien sovittamisessa autoon. Nuo M-koreja käyttävät autot varmaan käyttävät myös pienempiä renkaita (samat kuin minissä). Ei taida sopia paikalleen koria turmelematta? Itse asiassa... Ilman tuota ongelmaa, Tamiyan Mini CSn koneella taitaisi olla VTR-sääntöjen puitteissa myöskin. No joo, välitykset saattaisivat olla pikku ongelma myöskin.
Muuten kyllä mielenkiintoisen näköinen paketti.

HPIn Sprint 2 Flux näyttää kyllä olevan niin lähellä VTR-10 RTR-pakettia kuin mahdollista. Tuohon ei kait paljon muuta tartte kuin kisakoneen, akut, laturin ja sopivan spurrin ja pinionin niin auto on valmis VTR-kisoihin. HPIn autoista ei kyllä ole itselläni mitään kokemuksia, joten paha mennä suosittelemaan.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Deffet

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #607 : 27.05.09 - klo: 19.20 »
Mäki osti käytety tamiya ta05r rungo ja jos nyt ehdin moottorin saada medaseciltä ni voisin tulla sinne kisaan kans. Olettaen et saan väännettyy edes auton ajokuntoon kuha sen moottorin saan eka. Saan ruveta sen jälkee arpoo pinioneita ja spurreja ja pitch ja sitä tätä oon sekasi ku seinäkello jo  :tongue: Pääasia et on löytyny harrastus mihin saa syydettyy rahaa solkenaan tietämättä juuri mitään mistään  :p
Kun on vajaasta pakasta jaettu niin pakkohan sitä on kahta kauheemmin yrittää.

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #608 : 28.05.09 - klo: 06.43 »
Noita retroracingin koreja kun katselin niin väkisin tuli mieleen, että miksi välikoppa escortissa on pyöreät lokasuojat? Itsellä ainakin on vahva muistikuva, että kaikki vanhat filmit ja livenä nähdyt F-cupin autot olisi olleet kulmikkailla levityksillä  :roll: Eihän sillä sinänsä ole väliä mutta omaa silmää se kulmikas lookki miellyttää 1 koppaan taas kuuluu ne pyöreät  :lol:

http://www.ultimatecarpage.com/images/potd/20070801_Ford%20Escort%20Mk2%20RS2000.jpg

http://www.retroracing.com/epages/OVK.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/24042009-139628/Products/2009
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #609 : 28.05.09 - klo: 07.19 »
Mäki osti käytety tamiya ta05r rungo ja jos nyt ehdin moottorin saada medaseciltä ni voisin tulla sinne kisaan kans. Olettaen et saan väännettyy edes auton ajokuntoon kuha sen moottorin saan eka. Saan ruveta sen jälkee arpoo pinioneita ja spurreja ja pitch ja sitä tätä oon sekasi ku seinäkello jo  :tongue: Pääasia et on löytyny harrastus mihin saa syydettyy rahaa solkenaan tietämättä juuri mitään mistään  :p

Asenne harrastusta kohtaan on kyllä erinomainen  :grin:, mutta auton valinta huono. Tähän TA05een saa varaosia sen verran halvalla, että ihan solkenaan on vaikee saada rahaa syydettyä  :tongue: Ja jos tuo on se TommyWn entinen auto, niin taisit saada vieläpä semmosen kasan varaosia kaupan, päälle ettei Tamiya-kauppaan ole vähään aikaan asiaa. Voisin kyllä myydä sulle Novakin 8.5 koneen harjoitus-moottoriks. Eiköhän sillä saatais varaosien menekki kasvamaan  :grin:

Mutta tervetuloa mukaan vaan ja tottapuhuen ainakin oma TA05 tuntuu varsin passelilta valinnalta tähän luokkaan.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #610 : 28.05.09 - klo: 08.34 »
Onko kukaan tullut miettineeksi millaiset akut mahtaisivat olla optimit tähän luokkaan? Koneesta on vähän vaikea löytää teknistä dataa että millaiset virrat se haluaisi... 3200mAh ja 4000mAh LiPon välillä on painoeroa noin 40-50g ja hinta eroa kohtuullisesti myös. Omassa autossani painolla lienee jo merkitystä (tämä muoviamme on aika painava). Kapasiteetillä taas ei kummempaa merkitystä akun keston kannalta näyttäisi olevan. Kyllä se 20 minuutin hiitti minulle riittää kerrallaan. Jälleenmyyntiarvoa ja muuta mahdollista käyttöä ajatellen, EFRA-hyväksytyt akut lienee aika fiksu vaihtoehto.

Pienen itsetutkiskelun jälkeen itse itselleni vastailen:


Toisen saman tyyppisen koneen spekseistä löytyi 153W arvo... Joten siitä laskeskelin seuraavasti:

153W (noilla nurkilla varmaan ollaan CSnkin kanssa)
Hyötysuhteena käytin 0,8. Parempi koneella pitäisi olla, mutta jos tuohon mahtuisi muutkin häviöt mukaan...
Eli tehoja haluttaisiin ulos 153W / 0,8 = 191,25W

Jännitteenä näillä 2S LiPoilla käytin 7,4V. Siis:
191,25W / 7,4V = 25,84459459A

Käytännössä kaiki nykyiset ajoakut antaa ulos tehoja vähintään 20C. Eli:
25,84459459A / 20C = 1,29222973Ah / 1000 ~ 1300mAh

Elikkä päätelmänä: 3200mAh 20C LiPon pitäisi olla enenmmän kuin riittävä tälle koneelle, jää vielä reilu marginaalikin. Pienempikin (~2500mAh) menettelisi hyvin, mutta ajo- ja latausaikojen takia ei välttämättä kannata pienempiä ostella. Ajo- ja latausajoilla tarkoitan sitä, että pienemmän akun ajaa tyhjemmäksi samassa ajassa ja sitä joutuu todennäköisesti lataamaan pienemmällä virralla. Eikä niitä pienempiä näy olevan edes tarjolla paljon missään.
Eipä siis tarvitse akkuihinkaan omaisuuksia sijoitella tässä luokassa ( Sorry vaan Deffet  :cheesy: )

Kertokaapas tietävämmät, menikö laskelmissani joku pieleen? Ei ole moista tullut laskeskeltua ennen...
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #611 : 28.05.09 - klo: 10.54 »
Noita laskuja olen itsekin pähkäillyt viime päivinä. Tuo jännitteen arviointi on itselle hankala, eikös akun jännite ilman kuormaa vaihtele käytännössä täyden akun 8,4V ja "tyhjän" akun 6,6V välillä? Mitähän tapahtuu kuorman kanssa?

Itse ostin lopulta ensimmäiseksi akuksi GM 5000mAh, koska kaipasin mahd pitkää ajoaikaa käyttöön tulevalle GM 7,5T koneelle. Tuo paketti tulee siis alkuun sekakäyttöön (VTR ja drifti) ja jäänee jossain vaiheessa pelkästään drifting-koneeksi.

VTR-luokan akuiksi kelpaisi varmasti tuo +3000mAh luokka, näitä jo hypistelin käsissäni jatkoa ajatellen, ei olis pahan hintainen ja antanee ihan riittävästi VTR-kisakoneelle.

Tomi

Poissa Nicke

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #612 : 28.05.09 - klo: 11.08 »
Käytännössä kaiki nykyiset ajoakut antaa ulos tehoja vähintään 20C. Eli:
25,84459459A / 20C = 1,29222973Ah / 1000 ~ 1300mAh

Tää meni vähän ohi..

Eikö olisi helpompi ihan suoraan verrata paljonko kone vie, ja paljonko akku antaa ulos?

Laskit että kone vie noin 25A, ja tossa tapauksessa akku antaa ulos 20C, eli 20 x 3,2A = 64A

Riittää siis todella helposti. Ja kun puhuitte latausajoista, niin ainakin 3racingin 3700mAh lipoa ja joitain GM:n lipoja saa ladata 2C:llä.

E; Mjaa, laskit minimikapasiteetin mikä antaa tarpeeks 20C purulla.. Jeps, menee aamun piikkiin  :grin:

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #613 : 28.05.09 - klo: 11.40 »
Käytännössä kaiki nykyiset ajoakut antaa ulos tehoja vähintään 20C. Eli:
25,84459459A / 20C = 1,29222973Ah / 1000 ~ 1300mAh
E; Mjaa, laskit minimikapasiteetin mikä antaa tarpeeks 20C purulla.. Jeps, menee aamun piikkiin  :grin:

Juuri näin. Kiinnosti tosiaan se alaraja, joka tuolla laskukaavalla näyttäisi olevan tuossa 1300mAhin tienoilla. Joten ei kauheita vaadi. Akkujen sielunelämästä en tiedä kovin paljon, taitaa kuitenkin jännite vähän heilahdella kuormitettaessaa, joten jonkinlainen turvamarginaali lienee hyvä olla. 3000+mAh akussa sitä pitäisi olla ihan riittämiin ja ajoaikakin vielä ihan passeli. 5000:lla ei sitten taida tarttee paljon pysähdellä vaikka endurancea ajais.

Täytyy tuo oma kärry paiskaa vaa-alle ja katella mikä olisi passeli paino akulle. Hiilari-runkoisilla tuskin tämä aiheuttaa ongelmia, pikemminkin saattaa säästää muutaman lyijypalikan kun laittaa tarpeeks ison akun kii  :tongue:


Lainaus
Tuo jännitteen arviointi on itselle hankala, eikös akun jännite ilman kuormaa vaihtele käytännössä täyden akun 8,4V ja "tyhjän" akun 6,6V välillä?

Kyllähän se vaihtelee, mutta ainakin omista akuista harvemmin jännite tippuu alle 7V. 10-15min ajoa, sitten päästetään muut radalle ja laitetaan oma akku laturiin. Vähän tuon 7V yläpuolelta tuntuu tulevan se LiPojen tosi nopea notkahdus jolloin nopeus hidastuu, LiPo cutoff puuttuu peliin, servot alkaa pykiä tms... No ajamisen kuitenkin loppetan heti kun moista alkaa ilmetä. Silloin ollaan yleensä 7,2V paikkeilla. Joten tuntui olevan hyvä "worst case" lukema käyttää laskuissa.
Mielummin en päästä akkuja cutoffille asti, koska olen nähnyt moisen yllärin aiheuttavan parit kolarit radalla edellä ajavan auton alkaessa pätkiä...
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #614 : 28.05.09 - klo: 12.00 »
VTR-luokan akuiksi kelpaisi varmasti tuo +3000mAh luokka, näitä jo hypistelin käsissäni jatkoa ajatellen, ei olis pahan hintainen ja antanee ihan riittävästi VTR-kisakoneelle.

Tomi


Olikos tarkoitus, että tässä luokassa ajetaan vain kisahyväksytyillä lipoilla? 3Racingin LiPOja ei näillä listoilla ole näkynyt, ainakaan minun tietoon.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #615 : 28.05.09 - klo: 12.03 »
Akkujen ei tarvitse olla listalla, kunhan ne vaan ovat kovakuorisia.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #616 : 28.05.09 - klo: 13.28 »
Akkujen ei tarvitse olla listalla, kunhan ne vaan ovat kovakuorisia.
Vaikka en nyt kuitenkaan tule ajamaan luokkaa tulevana kesänä niin kysympä silti!

Eli kun akkujen ei tarvitse olla EFRA/ ROAR listoilla niin miksi akkujen pitää olla kovakuorisia?

Valtaossa turistiautoja akut on hyvässä tai erittäin hyvässä suojassa auton rungon sisällä, tai ainakin sivulle on erittäin helppo tehdä suoja. Ite olen ajanut koko talven pehmpeillä lipoilla 1/10 2 ja 4wd krossia ilman mitään ongelmia - ei luulisi turistissakaan olevan!
Old fart

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #617 : 28.05.09 - klo: 13.50 »
Kova kuori tuo lisää turvamarginaalia lipojen käyttöön esimerkiksi sitä kautta, että
-kennojen lieväkin turpoaminen käy ilmi helpommin kuin ilman kovaa kuorta olevassa paketissa. Omista akuista yksi sai vissiin liian kovaa kyytiä virituristilla, kun ennen tasan suora yläpinta jäi akun jäähtymisenkin jälkeen kuperaksi. Toisessa tapauksessa näkyi sisuskalujen turpoaminen sitä kautta, että kovan kuoren toisesta päästä lievästi auennut saumakohta paljasti asian.
-kova kuori suojaa kennoja iskuilta esim. akun tipahtaessa tai muuten saadessa iskua. Niitä kolhuja voi tulla muuallakin kuin autossa ja ajossa.

Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #618 : 28.05.09 - klo: 14.12 »
Semmoista voisin lisätä mitä omaan kokemukseen on tullut  :evil: Sain luultabasti akku puolella tönäisyn ja akku liikkui hihnan puolelle ja auto hidastui ja menin katsomaan mikä ongelma, no hihna oli syönnyt kuoren ja akku näkyi joten mitä olis tapahtunut mikäli akku ei olis ollut kovassa kuoressa sitä ollaan mietitty porukan kanssa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #619 : 28.05.09 - klo: 14.18 »
Ite olen ajanut koko talven pehmpeillä lipoilla 1/10 2 ja 4wd krossia ilman mitään ongelmia - ei luulisi turistissakaan olevan!

Ajelin myös näillä SpeedPassionin LiPoilla talven sisällä turistilla. Näissä on tämmöinen "puolikova" kuori. Ei ongelmia, mutta nyt kun on ajellut ulkona, alkaa akkuihin tulemaan aikamoiset kulumat. Ulkona tulee paljon karkeampaa pölyä ilmeisesti ja se syö tuota kuorta kun akku pääsee vähänkin liikkumaan. Toinen syy ehkä siinä että vaikka useimmissa autoissa akut onkin hyvin suojassa, kaikissa ne ei ole. Vetohihna tekee nopeesti pahaa jälkeä akulle kun pääsee kosketuksiin... (Jerzi ehtikin näköjään jo avautumaan tästä minun vasta kirjoitellessa  :lipsrsealed: )

Minusta ainakin on selkeämpää että kaikki käyttävät kovakuorisia akkuja. Jos sillä säästyy yksikin LiPon muuttuminen tulipalloksi, niin sääntö ajaa kyllä asiansa. Eikä niitä turhan vaikea ole löytääkään.


Ihan toiseen aiheeseen... Mahtaakohan Tattiksella olla tänään muita VTRiä kuin minun putsaamassa pölyjä ajolinjalta? Tarkoitus olisi koittaa päästä paikalle joskus viiden kieppeillä.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #620 : 28.05.09 - klo: 20.59 »
Tässä yksi vaihtoehto suojaamaan akkua, pysyy paikallaan ja ottaa mahdollisia mällejä vastaan. Meillä on molemmissa T2:ssa kyseinen kotelo kiinni ja hyvin pelittää, jopa niin hyvin että ite ajan GM:än kovakuorisilla saddlepakeilla ilman mitään ongelmia. Akun voi kiinnittää koteloon akkuteipillä, tarranauhalla tai tehdä pituus suuntainen panta ja tapit päihin. Valmistaja on Atomic ja saatavuus ulkomaisista verkkokaupoista, toivottavasti tulevaisuudessa saa myös kotimaasta :wink:

Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #621 : 28.05.09 - klo: 22.36 »
Tuohan on loistavan näköinen laatikko.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Deffet

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #622 : 28.05.09 - klo: 23.01 »
Mäki osti käytety tamiya ta05r rungo ja jos nyt ehdin moottorin saada medaseciltä ni voisin tulla sinne kisaan kans. Olettaen et saan väännettyy edes auton ajokuntoon kuha sen moottorin saan eka. Saan ruveta sen jälkee arpoo pinioneita ja spurreja ja pitch ja sitä tätä oon sekasi ku seinäkello jo  :tongue: Pääasia et on löytyny harrastus mihin saa syydettyy rahaa solkenaan tietämättä juuri mitään mistään  :p

Asenne harrastusta kohtaan on kyllä erinomainen  :grin:, mutta auton valinta huono. Tähän TA05een saa varaosia sen verran halvalla, että ihan solkenaan on vaikee saada rahaa syydettyä  :tongue: Ja jos tuo on se TommyWn entinen auto, niin taisit saada vieläpä semmosen kasan varaosia kaupan, päälle ettei Tamiya-kauppaan ole vähään aikaan asiaa. Voisin kyllä myydä sulle Novakin 8.5 koneen harjoitus-moottoriks. Eiköhän sillä saatais varaosien menekki kasvamaan  :grin:

Mutta tervetuloa mukaan vaan ja tottapuhuen ainakin oma TA05 tuntuu varsin passelilta valinnalta tähän luokkaan.

Jep joo on se TW:n auto tai siis entinen   :smiley: Kysyisin nyt ku sul on sama tai siis toi on ta05r mut kai samat muuten ku joku blingbling tossa r mallissa  :huh:

Ku nuo etupyörät ottaa ihan jonku millin tai puol milliä sisäreunasta kiinni tuohon ohjauksen siihe mikä onkaa se puolipallo muovi mikä painetaan siihe rautasee kuulaan. Pitäis varmaa saada vähä paksumpi se wheel hex hub vai mikä se on se alumiinikappale mihin se rengaas sit tulee. Se on 6mm ja tarttis varmaa 8mm mut mistäs sellane sopiva löytys, tiedätkö? Entä meneekö tt01 rungon osat tohon suoraan? semmoseen löysin kait sopivan netistä. Väärä osasto ja huutia tulee  :sad: Mut ku tavallaan liittyy aiheeseen ku ongelma tulee six ku tuo vintage hpi rengas on sen 26mm ja normaali ilmeisesti sen 24mm tohon runkoon.
Kun on vajaasta pakasta jaettu niin pakkohan sitä on kahta kauheemmin yrittää.

Poissa ajomies

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #623 : 28.05.09 - klo: 23.12 »


Jep joo on se TW:n auto tai siis entinen   :smiley: Kysyisin nyt ku sul on sama tai siis toi on ta05r mut kai samat muuten ku joku blingbling tossa r mallissa  :huh:

Ku nuo etupyörät ottaa ihan jonku millin tai puol milliä sisäreunasta kiinni tuohon ohjauksen siihe mikä onkaa se puolipallo muovi mikä painetaan siihe rautasee kuulaan. Pitäis varmaa saada vähä paksumpi se wheel hex hub vai mikä se on se alumiinikappale mihin se rengaas sit tulee. Se on 6mm ja tarttis varmaa 8mm mut mistäs sellane sopiva löytys, tiedätkö? Entä meneekö tt01 rungon osat tohon suoraan? semmoseen löysin kait sopivan netistä. Väärä osasto ja huutia tulee  :sad: Mut ku tavallaan liittyy aiheeseen ku ongelma tulee six ku tuo vintage hpi rengas on sen 26mm ja normaali ilmeisesti sen 24mm tohon runkoon.


Helpommalla pääset kun hankit shimmin siihen hexin päälle esim vaikka näitä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TRF415416-TA05/53646-Wheel-Spacer-Blue-101096
Team Durango DESC410R, Axial SCX10 Tundra, Xray T2R Drift project, HPI Cup Racer, Tamiya Mini

Poissa Deffet

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #624 : 28.05.09 - klo: 23.48 »


Jep joo on se TW:n auto tai siis entinen   :smiley: Kysyisin nyt ku sul on sama tai siis toi on ta05r mut kai samat muuten ku joku blingbling tossa r mallissa  :huh:

Ku nuo etupyörät ottaa ihan jonku millin tai puol milliä sisäreunasta kiinni tuohon ohjauksen siihe mikä onkaa se puolipallo muovi mikä painetaan siihe rautasee kuulaan. Pitäis varmaa saada vähä paksumpi se wheel hex hub vai mikä se on se alumiinikappale mihin se rengaas sit tulee. Se on 6mm ja tarttis varmaa 8mm mut mistäs sellane sopiva löytys, tiedätkö? Entä meneekö tt01 rungon osat tohon suoraan? semmoseen löysin kait sopivan netistä. Väärä osasto ja huutia tulee  :sad: Mut ku tavallaan liittyy aiheeseen ku ongelma tulee six ku tuo vintage hpi rengas on sen 26mm ja normaali ilmeisesti sen 24mm tohon runkoon.


Helpommalla pääset kun hankit shimmin siihen hexin päälle esim vaikka näitä http://www.racingfactory.fi/tuotteet/TAMIYA-Tamiya-TRF415416-TA05/53646-Wheel-Spacer-Blue-101096

Ei auta ku siel on jo yksi sellainen välissä ja nyt siis tilanne se et ottaa kii. Mun mielestä koitin toista ni se jää niin vähän enää se vanne kii siit kuuskulma palikasta ettei varmaankaa kestä ajoa. Kaksi sellaista ni oli passeli niinku paksuudeltaan eli siksi ajattelin et se 8mm olis hyvä jos vaan tietäisin missä niist miljoonasta googlen löydöstä olis sama keskiöreikä eli sopisi siihe akseliin.
Kun on vajaasta pakasta jaettu niin pakkohan sitä on kahta kauheemmin yrittää.

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #625 : 29.05.09 - klo: 06.57 »
Jep joo on se TW:n auto tai siis entinen   :smiley: Kysyisin nyt ku sul on sama tai siis toi on ta05r mut kai samat muuten ku joku blingbling tossa r mallissa  :huh:

Ku nuo etupyörät ottaa ihan jonku millin tai puol milliä sisäreunasta kiinni tuohon ohjauksen siihe mikä onkaa se puolipallo muovi mikä painetaan siihe rautasee kuulaan. Pitäis varmaa saada vähä paksumpi se wheel hex hub vai mikä se on se alumiinikappale mihin se rengaas sit tulee. Se on 6mm ja tarttis varmaa 8mm mut mistäs sellane sopiva löytys, tiedätkö? Entä meneekö tt01 rungon osat tohon suoraan? semmoseen löysin kait sopivan netistä. Väärä osasto ja huutia tulee  :sad: Mut ku tavallaan liittyy aiheeseen ku ongelma tulee six ku tuo vintage hpi rengas on sen 26mm ja normaali ilmeisesti sen 24mm tohon runkoon.

R-mallissa on ihan kivasti hyödyllistä bling-blingiä normi TA05een verrattua. Kunnon iskarit, vetoakselit ja kallistuksen vakaajat nyt ensimmäisenä tulee mieleen.

Eturenkaiden vanteet on sen verran leveemmät ja/tai matalammat kuin kisavanteet, että ottavat tosiaan siihen pallokuppiin kiinni. Itselläni tuli vastaan tuo ja niin oli tuolla jenkki-foorumilla kans monelle. Helpoimmin ongelmasta selviää, kun veistät ihan pikkuisen muovia pois siitä pallokupin päältä pois. Siis tosiaan päältä eikä reunasta, niin kestää se muovi vielä hyvin ajoakin.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #626 : 29.05.09 - klo: 15.05 »
Tässä yksi vaihtoehto suojaamaan akkua, pysyy paikallaan ja ottaa mahdollisia mällejä vastaan. Meillä on molemmissa T2:ssa kyseinen kotelo kiinni ja hyvin pelittää, jopa niin hyvin että ite ajan GM:än kovakuorisilla saddlepakeilla ilman mitään ongelmia. Akun voi kiinnittää koteloon akkuteipillä, tarranauhalla tai tehdä pituus suuntainen panta ja tapit päihin. Valmistaja on Atomic ja saatavuus ulkomaisista verkkokaupoista, toivottavasti tulevaisuudessa saa myös kotimaasta :wink:



Oletko testaillut ulkona tuon kanssa ajamista? Näyttäisi vähän että tuonne kuppiin kerääntyy akun seuraksi aika hyvin kaikenlaista pikkukiveä sun muuta. Kaippa tuohon jonkinlaisen suojan saa päälle pitämään roskat ulkopuolella. Lisää kyllä varmasti saddle packien monikäyttöisyyttä mukavasti. Ilmeisesti akut joissa johot lähtee akusta suoraan ylös päin sopivat parhaiten ilman dremelöintiä.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #627 : 29.05.09 - klo: 15.23 »
Mahdottomasti ei olla vielä ulkona ajettu mutta sen vähäisen kokemuksen perusteella asfaltilla ajosta, ei ole kiviä pahemmin kerännyt. Niistäkin pääsee akkua vaihtaessa eroon käden käänteessä :wink:

Toisessa on käytetty SpeedPassionin pötkölipoa missä piuhat lähtee päästä ja toisessa GM:än saddlet missä piuhat tulee ylöspäin.
Kylätason RC-kuski.

Poissa Cee-man

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #628 : 30.05.09 - klo: 01.24 »
Vihdoin ja viimein ehdin polkaista Kadettin maalaus projektin käyntiin. Ja tältä näyttää tässä vaiheessa...(TEASER):


Klikkaamalla isommaksi...


Ja kaikki tämä aikavälillä klo. 14.00 - 20.30, sisältäen yhden 1.5h tauon. Teipatessa kuluu aika ihan kiitettävästi...
Teipaten siksi, että nestemaskiin ja varsinkaan oman käden vakauteen ei luotto riitä tällä kohtaa...ja näin nää maalattiin 15v sittenki, teipaten. Tää on sitä Pure Vintagea... :afro:

Koitetaan laittaa lisää teasereita huomenna, jahka homma etenee...

-Juha-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #629 : 30.05.09 - klo: 01.41 »
Öööööö.... Näyttääkö vaan mun silmään vai onko maali korin ulkopuolella???

Taitaa kuva hämätä... toivottavasti.