Taitaa olla Pekkalla ja minulla ainoat muovirunkoiset autot olleet tämän kesän aikana. ~3000mAhn LiPoilla TA05 on aika lähelle tuota 1425g. Joten en sikäli näe tarvetta kasvattaa minimipainoja. En sitten tiedä onko muita muovirunkoja jotka olisivat luokkaan sopivia... Ei taida montaa olla, eikä noita TA05iakaan suomessa liiemmälti liikkeellä näy. Joten mielummin ei kasvateta kovin paljon minimipainoja, vanhoja kisaturistien runkoja on kuitenkin käytössä paljon enemmän, eikä taida olla kovin fiksua jos kaikki joutuvat niihin latomaan toista sataa grammaa lisäpainoja. Eikä lisäpainojen raahaaminen mukana mitenkään parantaa auton kestävyyttäkään.
Renkaat on minusta vähän kinkkinen juttu. Turisti-kisarenkaat olisi tosi mukava valinta saatavuuden suhteen, niitä kun saa joka paikasta, eikä valmis liimauskaan ole ollenkaan paha juttu. Ne kyllä muuttavat ajettavuutta todella merkittävästi, eikä VTR-koppa mitenkään kaunistu levyvanteista ja 0-offsetista, jolla renkaat jää kauas korin sisään.
Sorexeja saa tietty ostaa ilman vanteitakin ja vanteita löytyy vähän joka lähtöön. Ongelma tuossa näyttäisi olevan se että suurin osa näyttävämmän näköisistä ja eri offseteillä varusteutuista vanteista on 26mm, kun taas nuo kisakumit on 24mm. Kaippa nuokin yhteen saa sovitettua, mutta en sitten tiedä miten hyvin yhdistelmä kestää ja toimii...
No, turha noita on kauheasti spekuloida ennen kuin pääsee testaamaan matolla eri vaihtoehtoja. Kuinkahan tiukkaan Torpan ovet on muuten pultattu kiinni ennen kuun vaihdetta? Vai olisko siellä mahdollista päästä jonain iltapäivänä/iltana järjestämään testitilaisuus? Pitäisi varmaan aloittaa radan imuroinnilla, ennen kuin pääsisi testailemaan. Toisaalta, eipä tuo kuun vaihde niin kaukana enää ole.