Kirjoittaja Aihe: Vintage Touring Racing, VTR-10  (Luettu 984502 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1260 : 26.09.09 - klo: 00.24 »
6kpl VTR autoa oli tänään torpsassa ajamassa ja oli todella hieno ilta. Kiitokset siitä kaikille.
Jerzi

Lisätään että sunnuntaina uudestaan.

Muistutetaan tässä kohtaa, että sunnuntai on aloittelijavuoromme.

Aloittelijoiden määrä on näin syksyn alkupuolella vielä pieni, mutta kun heitä tulee enemmän, niin sunnuntaisin jokaisesta tunnista 45 min on vain aloittelijoille varattua ajoaikaa.
Siihen asti mennään joustavalla systeemillä.

Tarkoittaako aloittelijavuoro VTR:ää, vai onko VTR:lle jokin vakio vuoro? Ymmärsin, että perjantaisin mennään VTR:ää
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1261 : 26.09.09 - klo: 01.45 »
VTR,llä ei ole omaa ajopäivää/vuoroa vaan siellä on ajovuoro aikataulu ja joka 10min vaihtuu luokka. Siellä ajaa erikseen vakiot,virit ja mikä se kolmas nyt olikaan mutta 20min tunnissa saa ajaa.
VTR,ät ajaa samaan aikaan kuin vakiopannulliset koska meillä on sama vauhti.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1262 : 26.09.09 - klo: 06.36 »
Taas jäi sitten eiliset ajot väliin. Taitaa olla niin että aikataulu ei vähään aikaan oikein anna mahdollisuuksia ajelemiseen, mutta yritys on kova  :wink: Sikäli tuollaiset puoliviralliset vakio päivät on kannatettava juttu. Helpompi koittaa järkätä muut menot sen mukaan, kun tietää päivät milloin muitakin VTRiä on radalla.

Viime kevään perusteella perjantai on muuten hiljainen päivä, paitsi jos jossain on kisat viikonvaihteessa. Silloin kaikki kilpailijat ovat torpassa hakemassa viimeisiä säätöjä perjantai-iltana.

Lajin ja luokan kannalta kannattanee koittaa pitää sunnuntaina muutama VTRä esiintymässä radalla. Sen verran hyvin luokka kuitenkin sopii vanhan turisti-rungon tai vaikka T2R Reiskan ostaneelle aloittelijalle. Varmistetaam vain että he myös ovat tietoisia VTR-luokasta.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1263 : 26.09.09 - klo: 07.20 »
Noista koreista, listailin tuossa kesällä tuohon "vanhempi kuin 1980" nyrkkisääntöön sopivia koreja mitä itse löysin. Tässä vähän päivitetty versio:

ABC Hobby
Mazda Savanna Coupe GT (66095)
Nissan Skyline HT2000 GT-R (66093) chrome bumper edition
Nissan Skyline 2000 GT-R(66088)
Nissan Skyline GT-R (66081)
Nissan Fairlady 240Z (66007)
Nissan Fairlady 240ZG (66011)

HPI Racing
1967 CHEVROLET CORVETTE STINGRAY (17526)
1970 PLYMOUTH AAR 'CUDA (17510)
1966 FORD MUSTANG GT (17519)
1968 CHEVROLET CAMARO (7494)
1965 SHELBY GT-350 (17508)
DE TOMASO PANTERA (17502)

Parma
'57 Chevy Bel Air (10162)

Retro Racing
Escort mk1 (1009)
Escort mk2 (2009)
Cortina mk1 (3009)
Kadett B Coupe (5009)
BMW 2002 (6009)


Ikävästi noiden ABC Hobbyn korien saaminen suomesta ja jopa euroopasta näytti olevan aika vaikeaa, ainakaan inhimillisillä hinnoilla. Siellä olisi muutama hyvän näköinen ja kuulemma ovat aika laadukkaitakin...

Parmalla olisi monta muutakin tarpeeksi vanhaa mallia, mutta niillä saippualaatikoilla tuskin kukaan itseään kunnioittava VTR-kuski kehtaa radalle tulla...

Jos tuota <80 säännöstä vähän lipeää, avautuu pari kiintoisaa vaihtoehtoa lisää:
Lamborghini Countach LP500S (1982) Nam, siipi tuossa tosin on. Tuskin tuo melkin tasainen läpyskä kuitenkaan enempää aerodynamiikkaan vaikuttaa kuin esim Camaron spoileri...
Toyota Trueno AE86 (1983) Myös Levin versio löytyy, aika päheen teini-corollan tuosta kyllä saisi  :wink:
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1264 : 26.09.09 - klo: 07.26 »
Ja jos korisääntöä katsottaisiin killisilmillä sormien läpi niin voisin tulla tällä korilla mukaan ajoihin. Korimallin valmistus alkoi 1978 mutta varsinainen HF Integrale malli tuli vasta -80 luvun puolessavälissä. Tai no, saapa tolla huvikseen ajella reenimielessä :wink:

Kylätason RC-kuski.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1265 : 26.09.09 - klo: 07.36 »
Tamiyan BMW M3 löytyisi myös... :)

Edit: joka tuli vasta -86...

Eiköhän polkaista joku Eighties-supercar sarja pystyyn :)
« Viimeksi muokattu: 26.09.09 - klo: 07.44 kirjoittanut bluebeetle »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1266 : 26.09.09 - klo: 07.54 »

[/quote]

Onhan sun radiossa varmaan mallimuisti. Kopioi oma ja säädä siitä kaaasu vaan pienemmälle, kun poika ajaa.
[/quote]

Tuota mallimuistia juuri tarkoitin, ilmaisin itseni hieman heikosti.

Ja jos pääsee 5min tunnissa poitsu kokeilemaan niin se riittää meille. Eli jos muita aloittelijoita ei mukana ole, en todellakaan odota että ajoaikaa olis reilusti tarjolla. Lähinnä voi kytätä välejä kun kukaan ei ole menossa radalle hetkeen niin voi vähän käydä kokeilemassa. Nyt on kuitenkin niin pienestä pojasta kyse ettei tässä vielä tosissaan olla.  :wink:

Poissa Karvajalka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Flickr-Sivut
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1267 : 26.09.09 - klo: 11.33 »
Tuskimpa nyt kuitenkaan tarvii alkaa 80's sarjaa pistämään mystyyn  :grin: Ilmaisin itseni vähän huonosti tuossa aamuhämärissä. Tarkoitus lähinnä oli pistää nuo pari siinä hilkulla olevaa mukaan, ettei kaikkien tartte alkaa niiden valmistusvuosia erikseen tutkimaan. Tuo "vanhempi kuin 1980" on sikäli hyvä säätö että noin pyöreät numeron on helppo muistaa  :azn:
Ja kyllä tuostakin valikoimasta varmaan jokaiselle jotain löytyy. Vielä kun noita ABCtä vähän paremmin tulis saataville, japsit kun puuttuu vielä täysin VTR-kisoista.
Team Associated TC5, Tamiya TA-05 IFS-R, Tamiya TT-01D, XRay M18T Pro, Futaba 3PM 2.4GHz

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1268 : 26.09.09 - klo: 15.18 »
Tanskalainen Morfars.dk myy joitain jenkki koreja hpi:n mallien lisäksi

http://www.morfars.dk/rc/bodies-classic-bodies-c-52_268_270.html

Sääli vain että Plymouth Superbird on loppu tällä hetkellä

OFFTOPIC

Mistä toi HF:n lisävalosarja on peräisin ?
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1269 : 26.09.09 - klo: 21.03 »
Tamiyan BMW M3 löytyisi myös... :)

Edit: joka tuli vasta -86...

Eiköhän polkaista joku Eighties-supercar sarja pystyyn :)


Mullakin on toi BMW M3, ehdottaisin myös eighties bmw -sarjaa erikseen. Saako kannatusta?

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1270 : 26.09.09 - klo: 23.12 »
Mullakin on toi BMW M3, ehdottaisin myös eighties bmw -sarjaa erikseen. Saako kannatusta?

Ehottomasti, mistä noita Bemareita oikein saa?!

Niin no, olishan tossa toi driftikoppa, Toyota Levin... Ei taida kyllä olla mikään eitiis supercar...  :roll: :wink:

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1271 : 26.09.09 - klo: 23.15 »
Niitä kun ei saa oikein mistään. Joutuu ostamaan koko tt-01 auton.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1272 : 27.09.09 - klo: 08.16 »
Sain menneellä viikolla kiivaiden keskustelujen lomassa eräältä lajin puuhamieheltä sellaisen käsityksen näistä uudemmista euro/japsikoreista että ne eivät tähän luokaan tule se on varma. Joten se siitä, ajetaan sääntöjen puitteissa niillä koreilla mitkä on sallittuja.

Tuskin kannattaa alkaa puuhata rinnakkaisluokkaa japsi/eurokoreille koska ei VTR luokassakaan isompaa tunkua vielä ole. Reeneissähän saa ajaa millä korilla tahansa, sitä ei kukaan kiellä, kisaan jos lähtee niin sitten sallittua koppaa paikalleen.
« Viimeksi muokattu: 27.09.09 - klo: 08.20 kirjoittanut Koheltaja »
Kylätason RC-kuski.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1273 : 27.09.09 - klo: 09.31 »
Nyt autot kainaloon ja torppaan klo 12--->  :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1274 : 27.09.09 - klo: 09.33 »
Saapuu.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1275 : 27.09.09 - klo: 11.17 »
Koheltaja hei...


SE OLI VITSI  :grin:

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1276 : 27.09.09 - klo: 12.51 »
Koheltaja hei...


SE OLI VITSI  :grin:

Tässä topicissa ei saa vitsiä tai sarkasmia vääntää, alkaa muuten kiroilu ja nimittely YV:nä joten pysytään asiassa... :evil:
Kylätason RC-kuski.

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1277 : 27.09.09 - klo: 18.08 »
noniin ASIAAN:

Ensimmäistä kertaa pääsin kokeilemaan Kuusaan matolla VTR:ää, kokemukset seuraavanlaiset:


Ajoin täysin samoilla säädöillä kuin kuusaan ulkokisoissa.  Renkaat pidotin.

Auto toimi mahtavasti, oli mukava ajaa.  8mm maavaralla auto ei kipannut, vaikka pitoa riitti.

Auto kippasi ainoastaan kun ajoi reunakorokkeiden päältä, mutta näin sen kuuluukin - olihan ajolinja väärä.


Itse en lähtisi 8mm maavarasääntöä tiputtamaan.
Kuten Mr Cale sanoikin - tulemme ajamaan kuusaan mattokisat tällä samalla korkeudella.

Renkaiden pidottaminen siis ok.  Ulkoradalla pidottamisesta ei ole edes hyötyä.

Ajoin välityksellä 4,1196 - tämä oli ehkä jo hitusen liian pitkä.  välitys 4,3...4,5 olisi toiminut ehkä jopa paremmin.
« Viimeksi muokattu: 27.09.09 - klo: 18.39 kirjoittanut Isosuo »

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1278 : 27.09.09 - klo: 18.22 »
Joutuuko muutoksia tekemään paljonkin, jotta saadaan autoon tuo tarvittava maavara ? Toinen asia, onko nuita HPI:n Cupracer autoja näkynyt VTR-sarjassa ?
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1279 : 27.09.09 - klo: 18.35 »
Isosuo, se on siis harva eli pitkä. Tihenee kun luku suurenee, ts. Moottori ottaa useamman kierroksen per renkaan kierros.

Ja tuo eighties oli ihan läppä, VTR-säännöt on nyt just hyvät kaikkineen. En onneksi saanut mitään yv:tä... :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1280 : 27.09.09 - klo: 18.43 »
Joutuuko muutoksia tekemään paljonkin, jotta saadaan autoon tuo tarvittava maavara ?

Turisti-iskareita ei ole suunniteltu tommosiin korkeuksiin alunpitäen, jolloin iskaripituus jää hieman lyhyeksi.

Iskareihin tarttis pari milliä lisää pituutta - tämän saat, kun kierrät joko kiinniolevia iskarinpäitä pari kierrosta ulospäin, tai vaihdat pidemmät iskarinpäät.

Itselläni taitaa olla nyt 63 milliä pitkät, ja ne oli alunperin 61mm. (TRF - iskarit ja TRF 415 auto)

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1281 : 27.09.09 - klo: 18.45 »
Kiiiiiitokset muille torpan VTR kuskeille, oli kivat sessiot.

Tämä luokka sopii mulle, vauhti on kohdallaan ja autot on näyttäviä.
Pitää laittaa se kisakone ja uus nopari autoon, nykyinen nopari kun ei ole sensorillinen.

Se kyll vähä kiukuttaa, ku ei pysy Jerzin tahdissa,
menee mokoma musta heittämällä ohi.  :tongue:

Nyt on sit Xray rikottu, vikassa sessiossa vetari korkkas,
nooh auto on takas iskusssa perjantaina, paha saa palkkansa, niinku sanotaan.

Toni  :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1282 : 27.09.09 - klo: 18.52 »
Kyllä me sinunkin vauhti saadaa kohdille viellä  :p Ja olihan hauskaakin tänään, ja taas saatiin uusi VTR kuski, pööki toi autonsa tänään radalle :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1283 : 27.09.09 - klo: 19.00 »
Toinen asia, onko nuita HPI:n Cupracer autoja näkynyt VTR-sarjassa ?

Juu ei ole, johtuen lähinnä a) cup racerin koosta (M-chassis, akseliväli about 215mm) b) siihen tuskin saa riittävää välitystäkään.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa snakepoison

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1284 : 27.09.09 - klo: 19.03 »
Toinen asia, onko nuita HPI:n Cupracer autoja näkynyt VTR-sarjassa ?

Juu ei ole, johtuen lähinnä a) cup racerin koosta (M-chassis, akseliväli about 215mm) b) siihen tuskin saa riittävää välitystäkään.
Näin juurikin ajattelin. Ensiviikolla alkaa sitten oman VTR-auton valmistelut
Destiny | Tamiya | Losi | Xpress | Reedy | Futaba | Savöx

Poissa TomiKoo

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
    • Miihke RC Instassa
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1285 : 27.09.09 - klo: 20.05 »
Yritän päästä ensi perjantaina paikalle, tarkoituksena hakea tuntumaa autoon lauantain Lohjan ajoihin. Auto on kaikin puolin "VTR-laiton" ja teknikkkakin muuta, kuin kuuluisi, mutta säädän EPAsta vauhdit muiden kanssa samoiks ja koitan sotkea teidän ajolinjat pahanpäiväisesti! Pitoaineet hankittuna, opetellaan nyt sitäkin hommaa sitten.

Poissa Pööki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1286 : 27.09.09 - klo: 20.07 »
Kyllä me sinunkin vauhti saadaa kohdille viellä  :p Ja olihan hauskaakin tänään, ja taas saatiin uusi VTR kuski, pööki toi autonsa tänään radalle :wink:
Jerzi

Juu ensikosketus VTR-luokkaan on saatu ja täytyy sanoa että olishan se paremminkin voinut alkaa. Auto oli aika mahdoton ajaa ja sen seurauksena toimin radalla liikkuvana miinana. Hävetti kun tulin muita vastaan auton karattua käsistä.

Nyt auto pöydälle ja osiin. Ainakin spooli eteen ja oikeat eturenkaat (nyt oli takarenkaat edessä kun en asiasta paremmin tiennyt, eipä muuten tiennyt myyjäkään).

Sanokaahan viisaammat mikä olisi järkevähintainen ja tähän luokkaan tarpeeksi hyvä sensorillinen nopari? Ei tuo sensoriton oikein meikäläiselle istu, oli aika vaikea ajaa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1287 : 27.09.09 - klo: 20.17 »
Ei tässä kannata mitään hävetä. Meille tämä luokka on tuttu ja ollaan sitä viilattu jo monta akullista. Aina alussa on ongelmia mistä pääse yli tavalla tai toisella :wink:
Jerzi
« Viimeksi muokattu: 27.09.09 - klo: 22.03 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa joxi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1288 : 27.09.09 - klo: 21.15 »
Terve, aloin itsekkin innostua vtr:ässtä joten huomenna lähtee tiluuseen kone,kori,vanteet ja renkaat,joten täytyypä katsoa ehdinkö joku päivä mukaan vähän testailee ja treenailemaan.
[Xray] [Hong Nor] [Yokomo] [Kyosho]

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« Vastaus #1289 : 27.09.09 - klo: 22.05 »
Voin jo tässä vaiheessa sanoa että eturenkaitaat ovat loppu joten jos sinulla on noita sorexeja tai lrp vastaavat aja niillä (siis takana myös). Luultavasti on melko lähellä ajettavuudellaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂