Äkkiseltään jos ajatellaan niin moniko niistä stanuluokan kärki jätkistä tulisi tätä luokkaa ajamaan... tuskin ehkä yksikään.
Minä!
En ole aivan satavarma, mutta veikkaisin Hoken tarkoittaneen niitä jotka eivät ole aloittaneet VTR-luokasta...
Jep...
No ja nimenomaan... Isosuo... Ajat siellä A finaalissa FTT sekä VTR luokissa.
Herrasmiehenä vaihdat sitä konetta kisojen välillä.
Ellei sitten satu olemaan kaksi autoa jopa.
Mutta mitään ideaahan ei ole rajata luokasta suoralta kädeltä pois niitä jotka nyt hommaavat ekaa rata kalustoaan... Ehkä jopa hommaavat suoraan FTT laillisen auton, ja samalla huomaavat tämänkin hienon näköisen luokan.
Uudella kuskilla kaasusormea väpättää ja mukaan haluttais, mutta ei nyt äkkiseltään se aloittavan kuskin budjetti anna periks hommailla tähänkin luokkaan omaa moottoria.
Ja kun tässä pääpointtina on kuitenkin se että eihän niissä moottoreissa ole niin isoa eroa oikeasti.
Ero on, mutta silti ovat niin lähellä toisiaan että voidaan hyvin todeta saman luokan moottoreiks.
Ja varsinkin kun ei nämä vähän kokemattomammat kuskit hyödy siitä tehosta yhtään mitään.
Ei siellä kärkijätkien tai ylipäätään tätä luokkaa enemmän ajavien paletti mene yhtään sekaisin.
Ellei sitten joku porukassa päätä yhtäkkiä vaihtaa moottoria.
Esim Jonni tai Jerry... Isosuo, BB... tai keitä kaikkia teitä nyt siellä kärjessä kikkaileekaan.
Ja vaikka sieltä nyt tosiaan joku uusi kuski tulisi FTT laillisella koneella... ajelisi siinä muutamat kisat VTR luokkaa ja yhtäkkiä alkaisi olemaan mukana siellä kärkikahinoissa niin mitäs sitten...
Tervetuloa ja mukavaa piristystä kun ei ne samat naamat ole podiumilla jatkuvasti vain pikkusen eri järjestyksessä.
Ja vielä yksi pointti.
Kun näitä moottoreita nyt testaillaan myyrissä... Oletteko ajaneet ihan puhtaasti tulosta?
Ymmärtääkseni ainoastaan läppiaikoja on tuijotettu.
Eihän se pari kymppää bestläpissä nopeampi kalusto tarkoita yhtään sitä että se olisi hiitin aikana nopein.
Ja tästä nimenomaan siihen pointtiin että aivan samahan se on jos joitain kuskeja ajaa vaikkapa 5 kärjen takana niillä nopeammilla moottoreilla.
Maalissa on edelleen ne nopeimmat kuskit... Senverran lähellä moottorit jokatapauksessa toisiaan on ettei puhuta mistään ihmekoneesta.
1-2 kymmenystä parhaassa kierroksessa... eli teoriassa kun äkkiseltään heitetään... Myyrissä ajetaan VTR autoilla varmaan 20 kierrosta 5 minuutissa... (läppi tai kaks sinnetänne)
Eli viidessä minuutissa jos tuota eroa pystyy ylläpitämään niin ero maalissa on 2-4 sekuntia.
Yksi kaato... vain yksi rollaus. -2 sekuntia jos sattu renkailleen tulemaan.
Ja ketkäs niitä kaatoja tekeekään vähiten... No ne nopeimmat ja kokeneimmat kuskit.