Varsinaista suoraa "setuppia" vaikea antaa, kun ei tiedä, millaisella pinnalla olette ajelemassa.
Kannattaa edetä askeleittain ja katsoa, miten auton käytös muuttuu.
Aloittaa vaikka mäntien reiístä, porata pari uutta per mäntä ja vaihtaa esim. aluksi 80wt öljyt, tuolloin ei vielä kovin pahasti pitäisi pohjata joustoissa.
Tuosta sitten pudottaa alaspäin esim. 60wt öljyihin.
Jousien väriä paha sanoa suoraan, että mikä olisi juuri sinulle paras vaihtoehto, riippuu ajotyylistä ja ajopinnasta paljon. Jotkut leikkaavat vakiovietereistä kiepin tai pari pois, tällöin jousitus pehmenee, mutta riskinä on jatkossa etenkin perän roikkuminen monsumallissa.
Itsellä compmonsussa on 60 wt öljyt ulommissa, ja 80wt öljyt sisemmissä pumpuissa, vakiojouset, mutta esijännitejouset (saa Hobbylinnasta 2:n setteinä, en muista osakoodia ulkoa)kiinni kuopalla ajaessa, toisnaan taas normaalit esijännitepalat ja siniset jouset. Renkaisiin (monsterirenkaat)olen porannut ylimääräiset reiät kulutuspintaan 2 reikää / rengas, jolloin ilma poistuu renkaasta, samoin vesi ja kumi nappaa paremmin ajopintaan kiinni.
Tämä ei ole mikään kiveenhakattu setup, vai sellainen, johon itse palaan aika ajoin auton oltua suuremmissa vuosihuolloissa.
Paras tapa on tosiaan kokeilla itse säätöjä ja hakea sellaista setuppia, mikä sopii oman ajotyyliin.
Tai jos muille FG:n omistajilla on heti parempia ratkaisuja ja setuppeja heittää, niin antaa palaa, kun tietoa tarvitaan. Itse säädän omat autot aina ajopinnan mukaan ja omaan ajotyyliini sopivaksi, eikä nuo setupit välttämättä sovi toiselle suoraan hänen ajotyyliinsä.