Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - manlyman

Sivuja: [1]
1
Sähköautot / Vs: Hobbyking sähköautot.
« : 10.05.15 - klo: 23.24 »
Etuylätukivarsi halkeaa helposti jos kolaroi johon vähän rajummin. Iskarit kannattaa suosiolla vaihtaa alumiinisiin. Meidän autosta on jokaisesta haljennut ylälenkit
Ensimmäinen ajo nyt takana, hajosi:

- takaiskarin alalenkki ;)
- etupuskuri

Hmm. Kolme kertaa käynyt ajamassa ehkä 15 min kerta ja auto on ajokelvoton. Osia ei saa, kun ovat backorder tilassa HobbyKingissä.

Vikalista 3 ajon jälkeen:
- puskuri katki (backorder)
- iskarin alalenkki poikki (ostin ja vaihdoin aluiskarit. yllättäen HK:n listaama alu-varaosa ei suoraan sovi autoon kun iskarin kiinnitysholkki on väärän kokoinen. Tämä osa piti käsin työstää veitsellä sopivaksi, että pystyi asentamaan... ohennus tietysti heikentää taas kestävyyttä)
- wheelie-iskari katkesi (backorder)
- ohjaus totaalijumissa: servo saverin akseli pitää vaihtaa (backorder)
- servon ruuvinkanta pyöreä (jaa-a mikähän ruuvi... mun tuurilla backorder)

Auto on ristipääruuvien takia ikävä huollettava ja tietyt rakenteelliset ratkaisut todella työläitä.

Ajot lopetti siis servo saverin metallisen akselin sisään mennyt lika (?) jonka johdosta ohjaus ei enää toimi. On niin jumissa etten saa sitä akselia purettua. Koomista että ainoa metallinen rakenne on suuniteltu sellaiseksi että hiekka saa sen totaalijumiin.

Samalla selvisi että servo saver oli ruuvattu runkoon käyttäen permanent-tyyppistä kierrelukitetta, kiva yhdistelmä ristipääruuvien kanssa. Piti siis kolvilla lämmittää ruuveja että sai lopulta apinan raivolla väännettyä auki ja tietysti ruuvin kanta pyöreänä nyt.

Ensimmäinen ja viimeinen HK laite minulle, ei tällaista jaksa kun markkinoilla on hyviäkin tuotteita. Sellaisia mitä on helppo huoltaa ja joihin saa osia kohtuuhinnalla mistä vain.

Tämä auto on hintaansa nähden varmaan ihan ok jos ajaa vain sisäradoilla tai puhtaalla asfaltilla, mutta ei tästä ole ulkokäyttöön hiekkaisiin tai soraisiin olosuhteisiin.

2
Sähköautot / Vs: Hobbyking sähköautot.
« : 12.04.15 - klo: 16.22 »
Etuylätukivarsi halkeaa helposti jos kolaroi johon vähän rajummin. Iskarit kannattaa suosiolla vaihtaa alumiinisiin. Meidän autosta on jokaisesta haljennut ylälenkit

Ennen ensimmäistä ajoa tarkistin vain spur pinion välyksen, oli tehtaan jäljiltä päin hemmettiä ja olisi tuhonnut spurrin jos en olisi säätänyt. Spur ja pinion on ylipäänsä huonosti toisiinsa istuvat. Outo juttu, mutta tämä näyttää olevan syy auton äänekkyyteen.

Ensimmäinen ajo nyt takana, hajosi:

- takaiskarin alalenkki ;)
- etupuskuri

Kyllä tällä ajelee, mutta muovilaatu on tosiaan sellaista helposti hajoavaa eli aivan liian kovaa. Tuo äänekkyys väheni hiukan, ehkä kohtuulliseksi saa jos jaksan purkaa ja voidella diffit. Spur/pinion äänekkyydelle ei voi kyllä paljon mitään.... pitäisi vaihtaa motor mount, spur ja pinion ja olla vielä tuuria että saisi hyvät sellaiset.

Kai nuo aluiskarit pitää tilailla. Sitten taas voinee käydä niin että ei seuraavaksi hajoakaan alalenkki vaan a-arm...?

3
Traxxas / Vs: TRAXXAS Telluride 4X4!
« : 10.04.15 - klo: 17.16 »
Nyt on VXL-setti tilattu.

VXL-kombo saapunut! Ripeästi kusti polki rapakon yli: tilauksesta 8 vrk ja laitteet käsissä. Toivottavasti ehdin viikonloppuna asentelemaan.


4
Traxxas / Vs: TRAXXAS Telluride 4X4!
« : 02.04.15 - klo: 18.03 »
Nyt on VXL-setti tilattu. Sain niin halvalla Dollar Hobbyz -nettikaupan alekampanjasta että en kyennyt vastustamaan (VXL moottori ja ESC postikuluineen 111 USD eli noin 100 euroa kotiin kannettuna + mahdolliset tullit)

Tellurideen olisi varmaankin hyvä laittaa samalla alumiininen motor mount ja slipper clutch mutta katsotaan ensin josko menisi alkuperäisosilla tämän kesän.

5
Sähköautot / Vs: Hobbyking sähköautot.
« : 14.03.15 - klo: 13.16 »
Tässäpä olisi nyt sitten nitromummo ajovalmiina. Ensimmäinen HobbyKing -tuote minulle, jonkin verran enemmän oli valmisteltavaa totuttuun RTR-tasoon verrattuna, ja halpa hinta näkyy kyllä aika monessa teknisessä asiassa. Kyseessä on keskitason china-laadun vehje eli odotettavissa on paljon kaikenlaista säätämistä ja osien uusintaa, jotta tämän saa pidettyä ajokunnossa.

Kuten kuvasta näkyy CE-merkki löytyy eli taatusti testattua laatua ;)



Juuri sopivasti tuossa yllä keskusteltiin eri laatutasoista (Dacia vs. BMW) ja tämä pikkuinen pääsikin hiukan eri hintatason auton kaveriksi, joten pääsen tekemään mielenkiintoista vertailua:



Vieressä siis Traxxas Summit VXL 1/16, joka on ainakin minulle ollut toistaiseksi SE auto jonka nappaan mukaan ulos kun ajelututtaa. Tuo pikku-summit on aivan huikean hauska ajettava, laatutaso on todella korkea ja laite on selvästi tehty kestämään.

HobbyKing Nitro Circus 1/16 maksoi noin 120 euroa ja Summit noin 400 euroa joten näiden väliltä pitäisi löytyä jotain laadullista eroa, vaikka Nitro onkin pienempi. Tässä muutama ensihavainto:

  • ero välittömässä laatuvaikutelmassa, mikä kuvasta ei näy (jousitustuntuma, vapaa rullaavuus, materiaalit) on todella suuri Summitin eduksi ja näitä ei erehtyisi kukaan pitämään saman hintaluokan tuotteina. Kuvasta tietysti näkyy ero maavarassa ja se että Nitro on tehty monsterin näköiseksi, siinä missä Summit on oikeasti suuniteltu jo maavarasta alkaen off-road ajoon
  • Nitro on TODELLA ÄÄNEKÄS, en ole koskaan nähnyt livenä suoraan laatikosta näin helvetillisesti vikisevää RC-autoa. Tämä näyttää olevan auton ominaisuus, mikä selviää foorumeilta ja videoita katsomalla. Näyttää siltä, että laite tulee tehtaalta usein vinolla motor mountilla eli moottori on lievästi kulmassa joten spur/pinion -kontakti on huono ja siten äänekäs. Moottorikiinnikkeen voi kaiketi yrittää vääntää 90 asteen kulmaan tai ostella uusia kunnes saa sellaisen ;) mahdollisesti myös diffit ovat kuivat, en ole vielä avannut. Laite on siis niin KOVAÄÄNINEN ettei sillä halua sisätiloissa tehdä edes testiajoja. En tiedä uskallanko ajaa tällä ilman diffien ja purkamista ja spur/pinion välin tarkistusta, ehkä jopa motor mount pitää uusia. Ei siis ole Ready-To-Race.
  • Paketista puuttui antenniputki, ongelma ratkaistu jeesusteipillä
  • Mukana tuleva ohjain äärimmäistä kuraa mutta toimii
  • Laite markkinoidaan olevan osittain "water resistant" (esc, motor, servo) mutta esimerkiksi vastaanotin, joka Traxxasin laitteissa on koteloitu, on tässä ihan tavallinen vastaanotin ilman mitään kotelointia. Käytännössä siis mitään erityisempää vedenkestoa ei ole ja elektroniikka on ihan normaalia elektroniikkaa ilman mitään vesisuojausta. Ei siis märkiin olosuhteisiin, muuten kuin plasti-dippaamalla elektroniikat tai käsittelemällä ne perusteellisesti CorrosionX:llä tms.
  • Minusta enemmän 1/18 kuin 1/16 koon laite

Tässä ensihavaintoja. Söpö pieni monsteri, potentiaalia on mutta laatutaso on aika maltillinen. En tosiaan tiedä kuinka paljon tälle pitäisi tehdä töitä ennenkuin uskallan lähteä ajelemaan. Toistaalta hinta oli sen verran halpa että voisihan tuon käydä runttaamassa suoraan laatikostakin.

6
Sähköautot / Vs: Hobbyking sähköautot.
« : 13.03.15 - klo: 19.32 »
Hobby Kingistä tilasin nyt sitten Nitro Circus Monster Truckin 1/16 koossa kun halvalla sai. Raportoin lisää kunhan saapuu.

No oli ainakin nopea toimitus euro-warehousesta: lauantaina tilaus sisään ja perjantaina laite hyppysissä!

7
Sähköautot / Vs: Hobbyking sähköautot.
« : 07.03.15 - klo: 22.14 »
Hobby Kingistä tilasin nyt sitten Nitro Circus Monster Truckin 1/16 koossa kun halvalla sai. Raportoin lisää kunhan saapuu.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__63250__Basher_Nitro_Circus_1_16_Mini_Monster_Truck_RTR_EU_Warehouse_.html


8
Traxxas / Vs: TRAXXAS Telluride 4X4!
« : 23.02.15 - klo: 23.24 »
Onko kukaan pistäny kiukkusempaa mottia tähän autoon?
Juutuupissa taitaa olla yksi hiiletön viteo, mut ei paljoa ole tästä autosta stooria..

Mulla on suunnitelmissa ;) tähän laittaa VXL-setti, menisi kaiketi sellaisenaan ilman kolvailuja. Osia pitäisi tosin päivitellä sitten alumiinisiin kun alkaa särkymään.

Toistaiseksi hauskin autoni on ollut Summit VXL 1/16 ja siitä lähti tuo idea että voisi vielä Tellua päivitellä tehokkaammaksi. Tai ehkä pitää tämä semi-crawlerina. Tiedä nyt sitten mihin suuntaan tämä homma lähtee kun alkaa ajokelit taas paranemaan.

9
Kyosho / Vs: Kyosho VE sarjan autot
« : 25.01.15 - klo: 17.25 »
Tuli hankittua Kyosho FO-XX VE :smiley: Erittäin hauska ja viihdyttävä peli 4S:llä. Foxi ei ole nopeudeltaan mikään Savage Flux tai vastaava mutta ei se varmaan ole tämän auton tarkoituskaan. Nuo "semi-lapio" renkaat ovat yllättävän monikäyttöiset. Mitään kestävyysongelmia auton kanssa ei toistaiseksi ole ollut. Kuten melkein aina näissä RTR peleissä niin ohjausservon voisi vaihtaa johonkin laadukkaampaan. Toisessa kuvassa näkyy myös Axial Yeti XL. Se on huomattavasti tasapainoisempi, massiivisempi ja nopeampi kuin FO-XX. Siinä voima menee eteenpäin menemiseen kun Foxi taas tahtoo keulia ympäri  :smiley:

Videota kehiin! Youtubessa ei vielä yhtään kunnon videota tuosta FO-XXstä. Vaikuttaa kyllä napakympiltä Kyosholle tämä, hienon näköinen peli.

10
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 11.10.14 - klo: 17.37 »
Talvikaudelle uutta lelua, auttakee! Harkinnassa Kyosho DMT VE-R tai sitten Traxxas Summit VXL 1/16.

Kyoshossa mietityttää etten jaksais suoraan paketista diffejä shimmailla. Osia ylipäänsä ei tunnu saavan kohtuuhinnalla. Löytyis kuitenkin akkuja jo tähän.

Pikku-Summit taas... onko kuitenkin liian pieni? Samalla rahalla irtoaisi jompi kumpi...

Vaihtoehtoja saa esittää, haussa siis nopea talvibasheri 300 eurolla ilman päivitystarvetta suoraan paketista.

11
Liitintä on kahta tyyppiä.Toisessa on ohjainolake jolloin ei saa väärinpäin.Olakkeen voi veistää pois jolloin taas sopii.Johtojärjestys rupeaa olemaan vakio valk./orans-pun-musta jolloin jos liittimen laittaa väärinpäin niin mitään ei riko,laite ei vain toimi.

Kiitos! Ja ei kun ostelemaan

12
2.4 GHz vastarit on merkki ja jopa mallikohtaisia.
Säätimet toimivat kaikkien merkkien kanssa.

Ok tätä vähän uumoilinkin, nuo 2.4ghz teknologiat on ylipäänsä kovin proprietary millä alalla vaan.

No entäs sitten se vastaanottimen kytkentä nopeussäätimeen, onko erilaisia liittimiä vai yksi standardiliitin?

13
Mikähän on lähetinten, vastaanottimien ja ESCien yhteensopivuus? Sen verran tiedän että harjallinen ja harjaton vaatii omanlaiset komponenttinsa.

Mutta entäs lähettimet ja vastaanottimet? Onko esim. Traxxasin TQi yhteensopiva vain oman vastaanottimensa kanssa vai käykö "mikä vain" harjattoman combon vastaanotin?

Entäs ESC? Käykö mikä vain vastaanotin mille vain ESC:lle vai pitääkö olla "samaa komboa"?

Harrastus on nyt siinä vaiheessa että näitä alkaa särkymään = ei malta kosteilla keleillä olla ajelematta. Perinteiset väärän napaisuuden savutkin jo haisteltu ensi kerran (akku hajosi, vastaanotin ryhtyi pätkimään...)

14
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 16.09.14 - klo: 20.58 »

blab blab


Menee varmaan jo offtopiciksi mutta ihan oikeasti, ei suomalaisen verkkokauppiaan täydy kysyä itseltään miksi saksalaiset tai muut ulkomaiset ei osta minulta? Kyllä suomen verotus ja kulu politiikka pitää huolen siitä ettei ulkomaiset osta suomesta yhtään mitään. Ja viimeistään itella, joka ottaa siitä paketin lähettämisestä vähintään kympin, joka kerta. Ulkomailta tilataan vaikka 15kg tavaraa parilla kympillä. Lähetetäänpä sama paketti itellan taksoilla vaikka hongkongiin.

Tähän vielä kommentoin, sitten I am finished

OK, jos vastaus kysymyksiin on tiedossa, ja kysymykseen 1 vastaus on "ne ei osta meiltä, koska me ei olla kilpailukykyisiä" ja vastaus kysymykseen 2 on että "ei ne tule koskaan ostamaan, koska me ei tulla koskaan olemaan kilpailukykyisiä" niin siitähän on pääteltävissä alan tulevaisuuden näkymät suomalaiselle toimijalle. Ei kovin ruusuiset? Miksikö? No koska se kilpailukyvyn gäppi tulee vaan jatkossa kasvamaan ja lopulta suomalainen toimija ei ole kilpailukyinen enää Suomen rajojen sisälläkään.

Näin on käynyt jo monella alalla. Mutta sitä vastaan voi taistella löytämällä jostain se kyky olla kaikesta huolimatta kilpailukykyinen? Itella on kyllä kova pala ja kuvastaa ylipäänsä hyvin Suomen tilannetta... voit pärjätä vain jos olet monopoli/oligopolin toinen jäsen?

Diippii shittii :D ja kaikkeen tähän olen syyllinen MINÄ joka ostan leluni saksalaiselta, siltä jonka isi poltti Rovaniemen, P**KELE!!!



15
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 16.09.14 - klo: 19.10 »
Lainaus käyttäjältä: metallica1 link=topic=21016.msg747477#msg747477 date=
Onko ehdotuksia mikä autoksi..?  :tongue:

Tulet saamaan kaikenlaisia vastauksia mutta jos budjettisi on 500 euroa, ja olet aloittelija niin tässä sinulle se paras vastaus :D

Saksasta saat nettikaupasta tuolla rahalla erittäin hyvän paketin. Suomesta ihan ok setin, mutta se vaatii budjetillasi kompromisseja.

Paras? Entäpä kielitaito? Tarvitaanko sitä? Miten takuut? Entäpä puhelimitse saatava apu, jos joku ei toimi tai Traxxasin noparissa on joku asetus väärin? Edellämainittu Suomeksi?

Aloittelevan kannattaa oikeasti miettiä ihan myös Suomalaisia kauppoja, teitä varten me täällä kumminkin ollaan.
Tietty apua saat kyllä Suomesta, vaikka olisit ulkomailta ostanut.
Itse ainakin ajattelen asian niin että jos tilaan ulkomailta, en halua Suomalaista kauppiasta työllistää maksamatta siitä.
Kauppiaalla on kumminkin aina velvoite auttaa asiakasta ongelma tilanteissa, ainakin me koemme asian niin. Tiedän myös varmaksi ettemme ole ainoa kauppias joka näin ajattelee.

Sanon siis näin ettei oikeasti ole se "paras" vaihtoehto. Välttämättä, joillekkin toki voi olla.

No jospa nyt minäkin vielä vastaan, kun kerran menin provosoimaan.

"Paras": huomaa hymiö lauseen lopussa

"Kielitaito": Tilausta tehdessä google translate auttaa joka vaiheessa, saksa ei hirveästi eroa englannista ja tilauksen saa vietyä valmiiksi aika helposti. Tietysti jos ei osaa edes englantia niin varmaankin sitten jostain Suomalaisesta kaupasta ostelee. Manuaalit joka tapauksessa tullee englanniksi? Onko Traxxasin manuskat lokalisoitu suomen kielelle?

"Takuu": toimii samalla tavalla kuin muussakin nettikaupassa. Kieltämättä takuuasioissa saksan kielen hallinta auttaa (englanti riittää lähes aina). Toki jos asenne on se että ulkomaalainen kusettaa aina, niin ei voi ostaa mitään koskaan ulkomaisesta nettikaupasta. Iso yritys tämä esimerkkikauppa kuitenkin on.

"Apu konffaukseen, jos asetusvika out-of-the-box": Hmm..... www.rc10.fi ? Vasta-alkajan on tietysti hyvä lukea se laitteen mukana tuleva manuaali, jotta ei esim. polta taloaan maan tasalle lipojen kanssa. Samalla oppii peruskonffaukset.

Suomalaiset pienyrittäjät tuntuvat aina vetävän tämän palvelukortin ja suomen kielen esiin, ja sillä perustelevat olemassaolonsa. Joillekin tämä on tärkeä asia, kukin päättää itse mistä haluaa maksaa.

Anekdoottina; itse yritin kovasti ostaa alkukesästä Kyoshon laitetta kivijalkakaupasta Suomesta, mutta ei siitä palvelusta tullut mitään, lähinnä käteen jä se tuttu wtf-fiilis, joten päädyin nettikauppaan ja säästin 150 euroa ensimmäsen auton kohdalla ja noin 250 euroa toisen auton kohdalla. Nyt ollut kiva kesä takana ja olen oppinut todella paljon rc-autoista eri nettilähteistä.

Voisin paljonkin turista palvelemisesta, palvelun laadusta ja sen merkityksestä eri bisneksille... ehkä kuitenkin toiste... anyway rc-laitteiden kaupassa te suomalaiset toimijat kilpailette aika pienestä ja jatkuvasti pienenevästä markkinasta ( = suomalaiset RC-harrastajat jotka eivät osaa englantia eikä saksaa ja eivät uskalla, osaa tai halua asioida ulkomaisissa kaupoissa). Toivottavasti busineksellanne on muitakin tukijalkoja --- esim. Hobbylinnalla on aika hienosti myös muita viihdetuotteita paljon, tässä vahva pelaaja jolla itse näen paljon tulevaisuutta.

Ei pidä tuudittautua siihen harhaan, että asiakkaat ostavat minulta, koska minä palvelen niin hyvin ja suomen kielellä vielä. Sellainen bisnes ei ole kestävällä pohjalla. Kyllä näin pienellä markkinalla pärjääminen vaatii kilpailukykyisiä hintoja ja tarjoomaa. Volyymeilla pidetään yllä kasvua ja kannattavuutta. Ja jos markkina kasvaa, sitten siitä kiinnostuvat isotkin toimijat suomessa... ja mitäs sitten tehdään?

Bisnes on raakaa nykyisin, kaikki yrittävät pitää markkinaosuuksistaan kiinni kynsin hampain.

Tärkeimmät kaksi kysymystä, jotka suomalaisen verkkokauppiaan täytyy kysyä itseltään ovat:

"Miksi saksalaiset ja britit eivät osta minulta? Milloin ne alkavat ostamaan?"

Huoneentauluksi vielä ilmainen business plan:

Ostetaan rc-autoja varastoon --->  ???  ---> PROFIT


16
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 14.09.14 - klo: 20.29 »
Lainaus käyttäjältä: metallica1 link=topic=21016.msg747477#msg747477 date=
Onko ehdotuksia mikä autoksi..?  :tongue:

Tulet saamaan kaikenlaisia vastauksia mutta jos budjettisi on 500 euroa, ja olet aloittelija niin tässä sinulle se paras vastaus :D

Saksasta saat nettikaupasta tuolla rahalla erittäin hyvän paketin. Suomesta ihan ok setin, mutta se vaatii budjetillasi kompromisseja.

Saksasta esim harjaton ajovalmis neliveto + laturi + lipo akku menee juuri budjettisi. Säästät noin 100-200 eur Suomen hintoihin verrattuna. Katso Traxxasin malleja ensin heidän omalta sivustolta ja sitten hinnat www.monsterhopups.de

Suosittelen tuolta esim.
- stampede 4x4 vxl nimh versio tai
- slash 4x4 vxl nimh versio
- lisäksi laturi maxxtrax 680 + maxxtrax 2s 7.4v lipo 6000mah

Aika tasan 500 eur kotiin kannettuna. Lipojen käyttö vaatii hiukan paneutumista. Auton mukana tulee myös nimh akku hitaan laturin kanssa ja se on hyvä juttu.

Jos pudotat budjetin satasella niin saat tuolta erinomaisena vaihtoehtona Stampede 4x4 harjallisen version, samalla laturilla ja lipo akulla. Ajelet yhdellä akullisella melkein tunnin, tosin se harjallisen moottori ei tule kestämään montaa kuukautta.

Kun ostat Traxxasin rtr mallin et joudu rakentelemaan mitään vaan suoraan ajamaan. Vahva osta tuo Stampede VXL, kuitenkin myöhemmin haluaisit sellaisen :D




17
Traxxas / Vs: TRAXXAS Telluride 4X4!
« : 05.09.14 - klo: 21.50 »
Neljä kuukautta suhteellisen aktiivista ja täysin säälimätöntä ajoa takana ja Titan 12T sanoi sopimuksen irti.

Ihan kohtuullinen saavutus käyttö huomioiden. Lopulliseksi niitiksi titaanin arkkuun tuli perhejuhlassa auton anto lasten ajoon: vartin kaahailu ruoholla ylikuumensi moottorin ja sen jälkeen tehot nopeasti hiipuivat seuraavilla ajokerroilla murto-osaan. Ihan kohtuullinen kesto kun minkäänlaista huoltoa ei moottorille koskaan tehty ja otin tavaksi pestä auton kastelukannulla päälle vettä kaatamalla.

Ebaysta uusi aito Titan 12T postikuluineen maksoi 18 eur ja odottaa nyt oasennusta, mutta harkinnassa on myös päivitys harjattomaksi. Castle Creations Sidewinder 3 houkuttelee, ehkä ensi kesäksi ...



18
Sähköautot / Vs: Helion Invictus
« : 28.08.14 - klo: 19.10 »
Ostin ko. auton jokunen kuukausi takaperin, ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Auto on hintaansa nähden laadukas, ja 2s - 3s akuilla tuon saa kulkemaan vähintäänkin riittävästi :)

Ostelen ehkä itselleni tällaisen ensi keväänä... Jos vielä saa. Kiinnostava hinta laatu suhde ja jotenkin mulla on tähän parempi luotto kuin esim. HobbyKingin halpiksiin.

Talvikaudella on kyllä tärkeää että olisi vedenkestävyyttä. Siinä mielessä joku Grave Digger tai Stampede 4x4 harjallinen vois olla nyt järkevämpi veto. Esim. Monster hopups.de myy tuota harjallista Stampedea 4x4 versiona alle 300 euron postikuluineen. Ei tulliriskiä kun on Saksalainen kivijalkakauppa. Hitaampi se on kuin Invictus mutta se vedenkestävyys ja varaosat iso plus Stampedelle

19
Sähköautot / Vs: Helion Invictus
« : 28.08.14 - klo: 15.59 »
On hintaiseksen erittäin hyvä, mutta ei kestä vettä eli ei ole "waterproof" mikä kannattaa näillä keleillä huomioida.

Miinuksia mukana tuleva erittäin heikko akku ja melko äänekäs jatkuvasti pyörivä tuuletin ESC:n päällä.

Näitä on saanut myös Kärkkäiseltä. Varaosia saanee lähinnä Ebaysta kohtuuhintaan jos sinulla on siis PayPal -palvelun käyttömahdollisuus. Muuten varaosien saanti varmasti todella vaikeaa. Osia tulet tarvitseman joten sitä ei kannata ylenkatsoa. Itse ostan tosin jopa Traxxas osat Ebaysta, tulee yleensä Atlantin yli kotiovelle 30-50% halvemmalla kuin suomesta kaikki kulut huomioiden, kunhan ei narahda tulliin eli osa tai kaksi kerrallaan... Alle 20 euron tilaiksia. Aika nopeasti tulee, jopa alle viikossa.

Itse en ole tuolla siis ajellut mutta Jangin videot Youtubessa on tosi vakuttavia. Nopea, kestävä (?), hyvä ajaa.

UltimateRC foorumilla on paljon kokemuksia autosta ja näyttäisi olevan ongelmia ESCin ja diffien kanssa. Diffit ei ilmeisesti kestä pitkään jos ajaa isosti. Autossa ei ole slipperiä joten diffit joutuu kovalle rasitukselle.



20
Yleinen keskustelu / Kuvia omista Rc-autoista
« : 05.07.14 - klo: 19.40 »
Hankinnat rivissä, uusin oikealla. Tässä MT4 vielä kiiltelee pölyttömänä, eipä enää    :grin:

On kyllä aivan hervoton vehje! Tehoja piisaa ja hurja ukkosen jylinä käy pellolla kun päästelee menemään ... THUNDER na na na naa na na naa na na

Vain waterproof puuttuu, muuten aika perfect. No ehkä kääntösäde vois olla pienempi, rengaskysymys?




Sent from my iPad using Tapatalk

21
Traxxas / Vs: TRAXXAS Telluride 4X4!
« : 27.06.14 - klo: 15.07 »
Nyt on Telluridessa valot. Traxxasin Stampedeen tarkoitettu alkuperäisosa on myös 100% Tellurideen sopiva:


22
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 26.06.14 - klo: 19.01 »
No niin porttiteoria todennettu ja 2 kuukautta Traxxas Telluriden oston jälkeen tilauksessa toinen auto.

Voelkner.de:sta tulossa Thunder Tiger MT4 G3 kohtuulliseen 420 EUR hintaan posteineen. Juuri nyt hinta siellä 399 eli putosi parilla eurolla alkuviikosta.

Tauti on nyt todella paha koska pakettia odotellessa olen jo alkanut speksailemaan katuraaseria...

23
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 27.05.14 - klo: 14.08 »
Traxxas Telluride vai Traxxas Stampede 4x4 brushed?

Itse päädyin Tellurideen koska on scale-henkisempi ja sitä kautta kivemmat fiilikset hitaassa trail-ajossa.

Toisaalta olen melkein jo ostamassa Stampedea harjattomana VXL versiona tuohon rinnalle... Stampedella on varmaankin hauskempaa bashailla (?) mutta toisaalta se homma "vaatii" paljon tehoja eli harjattoman moottorin :D

Entäs Kärkkäiseltä Helion Invictus? On harjaton 4WD monsteri, kestävä ja nopea mutta ei yhtä vedenkestävä kuin Traxxasin laitteet. Varaosat vähän kysymysmerkki. Auton hinta on kuitenkin huomattavan halpa, halvempi kuin tuo harjallinen Stampede/Telluride.

Tuossa Invictuksessa on erillinen moottorituuletin joten voi olla hiukan äänekkäämpi?

http://youtu.be/nNAgXRiJNoo
http://youtu.be/8PqNR7BXjaQ


24
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 26.05.14 - klo: 15.07 »
Eilen kuvaamani Telluride -video, kevyttä bashausta ja trailia:

https://www.youtube.com/watch?v=2oIuW8TUSiU

25
Traxxas / Vs: TRAXXAS Telluride 4X4!
« : 26.05.14 - klo: 15.06 »
Kesälomille pääsin joten oli aikaa kuvata ja editoida:

https://www.youtube.com/watch?v=2oIuW8TUSiU

26
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 14.05.14 - klo: 21.46 »
Spur-pinion väli: välys väärä, tai rattaan muoto kulunut kiilaavaksi. Kumman vaan.
Koneen tai spurriakselin laakeri laulaa. Keskittää heikommin kovassa kuormituksessa...
Diffin limat tunkeneet pelilaakeriin ja ko laakeri laulaa / liukuu nahkana.
Olen nähnyt traxxasin diffirummun, jonka lautasrattaan hampaat oli jo ihan
vinot. Harvinaisempaa sentään.

Lyijärillä grafiittia spurriin, jos ei äänen takia vielä hakua uusia.
Lootaan runsaampi voitelu myös.
 Pysyvästi muita nuivemmassa paikassa on kardaanin puolen spurrilaakeri....

Kiitos täytyypä tutkia näitä!

Etudiffi tuli nyt avattua ja oli pahasti vuotanut, likaista öljyä vain hiukan sisällä, diffikotelo aivan öljyssä sisältä. Toisen varren tiiviste kummallisen näköinen mutta nyt vain siistin tämän ja vaihdoin öljyt, jospa pysyisi kuitenkin limat sisällä. Vielä jos vuotaa niin uusia tiivisteitä sitten.

Olihan tuossa jonkin verran hommaa etudiffin avaamisessa ja diffiöljyn vaihdossa näin ensikertalaisena.

Spur pinion välys seuraava selviteltävä. Samalla tulee vaihdettua kardaaniakselin suoja, on näköjään ottanut hittiä jossain isommassa hypyssä ja murtunut... Likaa pääsee kardaanikammioon yläpuolelta(kin). Onneksi auton rungossa ei kuitenkaan näy murtumia.

Käyttö huomioiden aika vähällä tässä päästy. Saas nähdä kestääkö Titan 12T kesän loppuun... Ja auton alusta...


27
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 14.05.14 - klo: 21.34 »
Auto on säälimättömän bashaamisen seurauksena alkanut vinkumaan sen verran paljon, kun on veto päällä että pitänee huoltaa.

Luistaako kytkin, laita vähän kireämmälle?

Tellussa ei ole, lienee ainoa isompi ero Stampedeen? On siis vain high stall clutch, ei slipperiä. Tiedä sitten miten tuo oireilee jos alkaisi luistamaan... Lienee on off eli vetää ei vedä -tyyppinen ratkaisu...

28
Traxxas / Vs: Traxxas Stampede 4x4 (Bandit ja Rustler?)
« : 13.05.14 - klo: 19.32 »
Telluridella ajelen, käytännössä sama auto joten kysynpä teknisen kyssärin tässä threadissa.

Auto on säälimättömän bashaamisen seurauksena alkanut vinkumaan sen verran paljon, kun on veto päällä että pitänee huoltaa.

Mikä kohde tai kohteet on yleensä järkevin tarkistaa että vähenisi vikinä? Moottorin gear mesh? Diffit ei tunnu ainakaan hirveästi ääntelevän. Auto vikisee siis hiukan totuttua enemmän kun antaa kaasua, varsinkin jos on hankalakulkuinen alusta ts muu kuin asfaltti. Uutena oli tietysti lähes äänetön, en minä sitä enää tavoittele vaan sellaista kohtuullista sivistyneisyyden lisäystä, ettei koirat pelkä tjsp


29
Traxxas / Vs: TRAXXAS Telluride 4X4!
« : 09.05.14 - klo: 23.09 »
Kohta kuukausi ajeltu ja hauskaa on ollut!

Samaisesta Monster Hop Ups -kaupasta tuli ostettua edullisesti MaxxTrax laturi ja 6000mAh 2s lipo, ajoaika lähestyy nyt yhtä tuntia akullisella ja auto piristyi juuri sopivasti paremmasta virranantokyvystä. Ehdoton upgrade kyllä tälle autolle!

Aika säästelemättä olen bashaillut menemään ja tuloksena nyt yksi vääntynyt etuiskarin männänvarsi. Tilasin ebaysta big bore shock setin varmuuden vuoksi... oioin kuitenkin vanhan varren pihdeillä ja tällä ajellaan vielä jos vaan öljyt pysyy iskarin sisällä.

Etudiffi taitaa vuotaa oikealla, diffiöljyä (?) näkyy hiukan siinä kohtaa mistä varsi menee sisään. Samalta puolelta vääntyi tuo iskari mutta iskari itse oli kyllä aivan täysi.

Kalliokiipeilyssä on aito pelittäny ihan kivasti... Vartin välein kuitenkin pakko pitää taukoa hitaammassa ajossa tai pehmeällä alustalla ettei moottori kuumene liikaa.

Erittäin tyytyväinen olen ollut tähän Tellurideen! Vakiorenkaat on kovat mutta omaan käyttöön olleet täysin ok. Valosettiä tekisi mieli laittaa tähän kyllä! Myös toinen auto on tähän kaveriksi harkinnassa ;D  kunhan tulee enempi kesä. Mielessä Traxxasin Monster Jam, Monster Mutt jos niitä saisi 2.4ghz radiolla... Ja harjattomana!
 


30
Traxxas / Vs: TRAXXAS Telluride 4X4!
« : 18.04.14 - klo: 22.17 »
Tällainen tuli ostettua Saksalaisesta nettikaupasta (monster hop ups). Ensitunnelmia:

- suhteellisen rauhallista kyytiä, asfaltilla ehkä max 35 - 40 km/h vakiona, tällä ei hirveästi suditella ja kiihtyvyys aika verkkainen
- etenemiskyky aika kiva nelivedon ansiosta, voimansiirto taitaa painottaa vääntökykyä nopeuden kustannuksella
- ei kovin vakaa, korkea painopiste joten kaatuu helposti ja muotoilun ansiosta ei päädy juuri koskaan takaisin tassuilleen
- ulkonäkö miellyttää omaa silmää, sellaista semi scale meininkiä
- radio ja laturi todella karvalakit

Ensimmäisellä akullisella (nimh) ei mikään hajonnut vaikka runnoin kyllä menemään aika armotta. Lipo akku ja pikalaturi tilattu joten pian pääsen kokemaan paljonko piristyy 2S akulla.

Tässä vaiheessa olen oikein tyytyväinen, hiukan rauhallisempaan ajoon ja erittäin kevyeeseen trail seikkailuun metsäpoluille hain ensimmäistä hobby rc autoani ja tässä se nyt on.

Monster Hop Upsille täydet pisteet, nopea toimitus ilman ongelmia ja halvat hinnat.

Yritän löytää aikaa videopätkän kuvaamiselle tässä pääsiäislomilla.

Sivuja: [1]