Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - leppis

Sivuja: [1] 2 3
1
Team Associated / Vs: Asso RC18 keskustelu ja kuvat.
« : 03.09.10 - klo: 10.50 »
Kysymys numero 2. Onko muilla ollut ongelmaa 3racingin iskarien kanssa, kun tuntuvat aukeavan aina 20min huristelun jälkeen. Auto on ihan hupikäytössä joten onko mahoton idea pistää esim tilkka pikaliimaa iskareiden yläkorkin kierteisiin?

Mulla on nuo iskarit kanssa eikä ongelmia, itseasiassa ihan käsittämättömän hyvät iskarit. Onhan sulla bladderit elikkäs nännit siellä korkkien sisällä? Koska jos ovat niin tuohan kiristyy korkin ja iskarin rungon väliin ja koska on hyvin pehmeää kumia pitää tuon korkin myös erittäin hyvin paikallaan estäen auki kiertymistä. Jokatapauksessa älä ihmeessä liimaa korkkeja kiinni. Korkit saa sormivoimin muutenkin niin kireälle etteivät kyllä itsestään aukea.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 02.09.10 - klo: 22.07 »
Tämä ei nyt koske maalausta vaan leikkausta... Elikkäs itse en omista kori saksia ja nyt tuli muuta siipi, mitkä pitäisi leikellä. Millä teräaseella tämä tulisi tehdä? Ei tarvitse kauhean monimutkaisia kuvioita leikellä. Tekeekö tavallisilla saksilla mitään, vai olisiko mattoveitsi parempi? Kiitos ja anteeksi...

Ylipäätään korisaksia parempi ja oleellisesti helpompi vaihtoehto on leikata ohut "naarmu" katkopalaveitsen / kaavaveitsen kärjellä siitä kohdasta josta haluaa muovin leikata ja sitten yhdestä kohdasta reunaan ("ulos"). Aloituskohdan saa helposti tehtyä kun taittaa muovia hiukan, lähtee repeämään tuon naarmun kohdalta. Sitten meneekin nätisti repimällä. Tiukemmissa kohdissa tietysti varovasti. Ainoa tarkka juttu on se että tuo naarmu jonka tekee pitää olla yhtenäinen.

Täs on muuten videopätkä tuubista jossa toi on näytetty: http://www.youtube.com/watch?v=_T5byfs3Ylk

3
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 02.09.10 - klo: 21.22 »
Tämä ei nyt koske maalausta vaan leikkausta... Elikkäs itse en omista kori saksia ja nyt tuli muuta siipi, mitkä pitäisi leikellä. Millä teräaseella tämä tulisi tehdä? Ei tarvitse kauhean monimutkaisia kuvioita leikellä. Tekeekö tavallisilla saksilla mitään, vai olisiko mattoveitsi parempi? Kiitos ja anteeksi...

Ylipäätään korisaksia parempi ja oleellisesti helpompi vaihtoehto on leikata ohut "naarmu" katkopalaveitsen / kaavaveitsen kärjellä siitä kohdasta josta haluaa muovin leikata ja sitten yhdestä kohdasta reunaan ("ulos"). Aloituskohdan saa helposti tehtyä kun taittaa muovia hiukan, lähtee repeämään tuon naarmun kohdalta. Sitten meneekin nätisti repimällä. Tiukemmissa kohdissa tietysti varovasti. Ainoa tarkka juttu on se että tuo naarmu jonka tekee pitää olla yhtenäinen.

4
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 31.08.10 - klo: 17.39 »
General Lee on taas sellainen ihan rock mutta Vintage Racing henkinenhän se ei ole.

Mutta jos puhutaan The General Leestä, siitä jonka the Dukes of Hazzard teki tunnetuksi, niin tuohan nyt jos mikä on racing henkinen... 01 numeroineen kaikkineen  :tongue:




5
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 31.08.10 - klo: 12.11 »
"General Lee" ois oivallinen esikuva monessakin mielessä, toi numero 1 (tarkemmin 01) on tietty vaan vähä ongelmallinen...  :police:

Tarkotus olis kiskasta omaan ja poitsun läppäriin väri pintaan lähiaikoina, täytyis sitä ennen tietysti olla "tallin värit" selvillä. Toi Hemi-oranssi olis aika klassikko... :lol:

6
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 28.08.10 - klo: 10.21 »
Ei aja eikä kannata ajaa  :wink:
Jerzi

 :p

ymmärrän...

7
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 28.08.10 - klo: 10.15 »
Sivuten aavistuksen tuota realismi näkökulmaa, ajaako joku sarjaa takatuuppari alustalla? Tai onko testannut tuollaista? Kuinka noi vintage renkaat toimii? En tosin tiedä/ole katsonut kuinka noihin sopivia vanteita on tarjolla, vaikka reiskan x10, onko siihen sopivia vintage takavanteita saatavilla?

8
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 27.08.10 - klo: 11.45 »
eihän tuota varmaan kattoon tarvitse vetää ja koko konepeltiäkään ei varmaan tarvitse käsitellä. keulan, kylkien ja perän vahvistus varmaan riittäisi

Kannattaa varmaan vaan noitten kovempien stuffien kanssa huomioida se että jos/kun nuo vahvistavat aluetta johon tuota on levitetty niin samalla murtokohta siirtyy käsitellyn ja käsittelemättömän rajalle. Tää ei liene ongelma kun katsoo vähän että mihin kohtaan tuon rajan tekee, kannattaa varmaan valita korin muodoista joku luontainen "joustokohta". Taite, pokkaus, jsp.

9
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 27.08.10 - klo: 09.37 »
Jo korkea vtr auto käyttäytyy varmaan todella huonosti tuommoisen käsittelyn jälkeen.

Ei toi varmaan jotenkin järkevällä kerrospaksuudella kuitenkaan niin paljon paina. Sinänsä mielenkiintoista tietoa kun line-x viitteitä katselee läpi. Vaikuttaa siltä että tuo tosiaan voisi auttaa. Tossa muuan korissa jonka hiljakkoin pojalle maalasin on tavallista kiveniskumassaa sisäpuolella pari "ohutta" kerrosta ja itseasiassa sekin auttaa hämmentävän paljon.

Ja tosiaan lavasuoja pinnoitteita löytyy kyllä automaalikaupoista, tuo nimenomainen merkki tuskin itsessään on se juttu, ainakaan tässä käytössä. Mutta line-x:llä on näemmä Suomessakin edustus: http://linexsuomi.fi

10
Vapaa keskustelu / Vs: Kynäruisku maalauksia
« : 24.08.10 - klo: 14.54 »
kannattaako tuhlata rahojaan, WellMade 7023 ruisku settiin?

Ei. Haluat ruiskun johon saat myös jatkossa suuttimia ja neuloja. Toisaalta ruiskun joka on lähtöjään laadukas. Ero hyvän ja halvan välillä on merkittävä myös tässä asiassa. Toisaalta haluat myös yläpuolisella säiliöllä olevan kynäruiskun erityisesti jos se on se ainoa ruisku.

11
Yleinen keskustelu / Vs: Ruuvimeisseli-keskustelu
« : 22.08.10 - klo: 11.46 »
Se suurin juttu mun mielestä rc harrasteeseen liittyvissä avaimissa on se että niissä on toi ruuvimeisselikahva. Jota ei niin vaan muista ympyröistä löydy. Varsinkaan kun myös varren tuon varsinaisen kärjen jälkeen on oltava usein ohut ja varsin pitkä. Se tärkein juttu toki lienee se että että itse kärki on päästään terävänurkkainen. Myös muissa harrasteissa tuota on joskus joutunut käyttämään niin että avaimen/hylsyn päästä on hionut siivun pois jolloin nuo nurkat ovat terävät ja purevat ruosteiseen / **skan täyttämään kantaan paremmin.

Fakta on se että noi tyypilliset "rc-ruuvit" on ns. naurettavan pehmeää tavaraa joka juuri tuon kannan osalta on se hankala juttu. Alumiiniruuvit nostavat tuon ongelman ihan uudelle tasolle. Parempilaatuisia ja kovempia ruuveja kehiin ja pehmeää ruuvilukitetta, ei kovaa, pikaliimaa, laakerilukitetta, kynsilakkaa jne. Ruuvi jossa on 1,5 - 2,5mm kanta on väistämättä niin ohut että hyvänkin ruuvin kääntää helposti käsivoimin poikki. Puhumattakaan siitä että jos / kun kierre on alumiinissa, naaraskierre, eikä tuolla ole helicoilia tms. inserttiä niin kierteet venyvät varmasti. Koitan sanoa että voiman tarpeeseen ei tässä keskustelussa välttämättä kannata vedota ja liikaa kiinnittää huomiota.

Ruuvin kantaan mekkaus vaiheessa hippasen crc:tä tai ohutta öljyä niin seuraavalla kerralla kun ruuvi tarvitsee avata sieltä kannasta tulee se pöly/kura/kak pois kivuttomasti puhaltamalla joko omin voimin tai paineilmalla. Eikä ne kannat ruostu.

12
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 20.08.10 - klo: 21.31 »
Huomenna jos keli sallii niin ekaa kertaa sähkärillä tattiksen radalle  :afro:

Ja jos keli sallii tänään iltapäivällä niin eiköhän me mennä tuonne espooseen kauppakeskus gallerian parkkihallin katolle ajelee niin ei tarvii venailla vuoroja kun siellä on vaan sähkis autoja...

ja tuolla enemmän ajoista...

http://rc10.fi/index.php?topic=41085.90

-Timo

Okei, paha virhe oli poiketa tuolla radalla... tai siis, innostus ei ainakaan laskenut kyllä  :grin: Eiks niin että lisää liikkuvia / odottamattomasti käyttäytyviä esteitä kaivataan radalle?  :p

13
Hauska aihe, kovin tuttu muista harrasteista hiukan eri twistillä. Kysymys on oikeasti paljon filosofisempi kuin mihin pitäisi perjantaina iltapäivällä sortua mutta parempi nyt kuin illalla :tongue:

Onko sana "leikki" negatiivinen vai positiivinen? Sisältyykö verbiin "leikkiä" alentava, jopa halveksiva sävy? Vai onko leikkiä sanan harrastaa synonyymi? Eikö leikkimisen tarkoitus ole ensisijaisesti pitää hauskaa, tehdä jotakin joka on mukavaa, mistä nauttii? Eikö samat asiat päde myös harrastamiseen? Jos miettii tämän agraariyhteiskunnan lähihistoriaa niin lapset ovat leikkineet, aikuiset tehneet työtä, verbiä "harrastaa" ei ole ollut tai sitä on käytetty kuvaamaan työtä joka ei tuota vaan kuluttaa, rahaa. Harrastus on toiminta joka kuluttaa rahaa, työ on toiminta jolla hankitaan rahaa. Jos harrastuksesta alkaa saamaan rahaa se ei ole harrastus vaan työ.

Sanaa "leikkiä" käytetään toki myös negatiivisessa, alentavassa, merkityksessä. Tässä kohtaa taas yritetään tietysti pelata kohteen itsetunnolla. Mutta tarvitseeko tätä merkitystä ja viestintää ottaa vastaan?

Myös meidän harrastajien omalla toiminnalla on mitä suuremmassa määrin merkitystä luotaessa kuvaa harrastuksesta. Mitä enemmän julkisuutta homma saa sitä enemmän on harrastajia. Toimimalla avoimesti ja ulospäin suuntautuneesti mielipiteisiin on mahdollisuus vaikuttaa pitemmällä aikavälillä. Valitettavasti raha on jälleen yksi asia joka tässä kohtaa merkitsee sikäli että tarvittaisiin lisää siistejä, mukavia, mukavan näköisiä "areenoita" harrastukselle joka samalla nostaisi imagoa.

Joitain nopeita hajatelmia perjantain riemuksi, halusitte tai ette :afro:

14
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 20.08.10 - klo: 13.27 »
Ruuveja veikkasinkin. Mistähän helpoiten löytäisi riittävän pienet pultit ja mutterit??Retroracingin koreissa ne oli mukana, tässä ei vaikka kuvassa parista vihjailtiin. Niin ja sehän tosiaan on Corvette,mulle nää jenkit on kaikki Dodgeja  :wink:

Protoshopissa, Otaniemessä, on 1.6mm ylöspäin ruuveja. Ainakin 2mm ja suurempia kuitenkin. Muistaakseni tuolla ei ollut kuin risti- ja/tai uraruuveja tuossa kokoluokassa. Jos haluaa torxeja tms. näitä hitukokoja niin Elfalta löytyy. www.elfa.se -> Työpisteet / Huolto / Mekaniikka -> Mekaaniset komponentit -> Ruuvit/ankkurit/jouset. TiN ruuveja ei tosin oo tuollakaan  :cry:  :mrgreen:

MUOKS: Protoshopin yhteystiedot löytyvät toki myös, http://www.protoshop.fi/index3.html. Ovat muuttamassa / muuttaneet siihen vanhalle ostarille mutta kyllä tuo noilta nurkilta löytyy  :azn:

15
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 20.08.10 - klo: 12.27 »
Tuossa nyt on mielestäni aika yleis pätevät ohjeet tuohon maalaamiseen ja nestemaskin käyttöön :smiley: http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/kori/kori.html#maalaaminen

Nestemaskin käyttöön liittyen kannattaa ehdottomasti tuokin levittää ruiskulla jos sellainen on käytettävissä. 0.5mm suuttimella ja noin 3bar paineella tota kannattaa ohentaa joku 60% maskia / 40% ohennetta suhteessa. Vesi varmaan toimii ohentimena, paremmin jälleen kerran flash reducer joka nopeuttaa kuivumista. "Ohuita kerroksia" niin ettei pääse valumaan / menemään lammikoihin ja hiustenkuivaajalla tai varovasti kuumailmapuhaltimella kuivaus. N. 10 kerrosta lienee aikalailla sopiva määrä ja tuon vetää 15-20min läpi... Vähemmän kerroksia ja maskin irti saaminen on ns. työlästä.

Tärkeää on tosiaan kuivata se tuore kerros läpinäkyväksi ennen uutta kerrosta ja varoa kuumentamasta kuivatessa liikaa. Maski kuplii irti kuumentuessaan liikaa.

16
Vapaa keskustelu / Vs: Tänään ajamaan VTR
« : 20.08.10 - klo: 10.31 »
Komea on kadetti=)

Tänään varmaan iltapäivällä/illansuussa n.klo17--> jälkeen pääsis vasta huristelemaan galleriaan toivottavasti rangerin ja Rodderin kanssa kuitenkaan yhtään vähättelemättä muiden kuskien paikalla oloa, mitä enempi sen parempi=))

-Timo

Vois itsekin pyörähtää hang around jäsenenä paikalla, tuolla gallerian radalla ei ole ennen tullut käytyäkään. Kuinka tuonne löytää (ts. onko se sen parkkihallin katolla ja mitä kautta sinne pääsee parhaiten)?

17
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 19.08.10 - klo: 17.12 »
Saattaa jakaa mielipiteitä, mutta jakakoon...  :tongue: Huomenna vielä roiskesuojien modaus ja asennus ja sitten paanalle!  :cool:

Loistavaa!

18
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 17.08.10 - klo: 17.23 »
JOS kisata aikoo niin kisakoppa voi olla eri? -jos jotain tiettyä ei hyväksytäkään.

No totta joo... korit syystä tai viidennestä on kulutustavaraa kuitenkin jokatapauksessa... mulla, ainakin...  :roll:

19
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 17.08.10 - klo: 17.10 »
Himottaisi ajatuksena aikalailla tämä luokka... Itseasiassa siinä määrin että haussa on joku mieluummin laadukas runko johon vielä saisi jostain osiakin. Mutta, sikäli kun kisoihin joskus sattuisi eksymään niin kuinka tiukat kriteerit korien suhteen ovat? Sydäntä lähellä on tietysti Rat Fink ja '40 Coupe, vaikkapa http://www.morfars.dk/rc/f-coupe-40-p-2924.html olisi varsin maistuvainen aihio. Okei, ei se mukaantulo tietty tästä kiinni ole mutta...  :p

20
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 16.08.10 - klo: 21.22 »
Maskeista ja maskimateriaalista riippuen ne eivät kovinkaan pitkään kyllä toimi ennenkuin alkavat itsestään irtoamaan. Tosin, tässäkin kohtaa auttaa sama tekniikka kuin päälipuolelta maalatessa. Ts. kerros "väritöntä maalia", mm. Auto-Air Transparent Base maskien yli, pitää huolen siitä että maskit pysyvät paikoillaan paremmin ja toisaalta "tiivistää" maskin reunan niin että maali ei mene maskin alle niin helposti. Korien muovi ei ole niin kauhean virheetöntä optisesti muutenkaan joten ns. paksukaan kerros tota väritöntä ei oikeasti lopputuloksessa useinmiten näy.

21
Honkkarin crt.5:n diffit näyttävät ottaneen mallia Exxon Valdezista ja aiheuttivat ympäristökatastrofin. Tai ainakin keskimääräistä kovemman ketutuksen. Näyttävät vuotavan kaikki varsin reippahasti mutta keski- ja/tai etudiffi varmaan tyhjä siitä päätellen kuinka öljyssä toi värkki on. Purkuhommiin pitäis ryhtyä ja koittaa löytää ongelmakohta.

Mikäs noissa öljytäytteisissä diffeissä on yleisin vuotokohta? Tossa ku ne taannoin purin, putsasin ja kasasin niin tiivisteet ainakin olivat ehjät, mukaanlukien ne O-renkaat ulostulojen kauloilla. Jotenkin jäi vaan mieleen että tuo on aika potentiaalinen vuotokohta, ulostulot, tiivistys ei kovin kummoinen ole...

22
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 13.08.10 - klo: 20.40 »
^^ No on kyl vähän liian hieno kori bäshäykseen. :)

"Thirst is nothing, image is everything. Obey your image!"

Vai miten se nyt meni?  :afro:

23
Yleinen keskustelu / Vs: Korin maalausta
« : 11.08.10 - klo: 21.32 »
Pojalle piti jotain räyhäkästä kehittää. Auto on Honkkarin crt.5-e









Tuo ei ole täydellinen mutta riittävän lähellä sitä kuitenkin... Tuli huomattua että korimuoveissakin osaa olla eroja, saa nähdä kuinka tuo käytössä kestää... snadin varomattomuuden takia pääsi kuumenemaan helma sen verran että meni kurttuun. Mikä ei kuulemma "asiakasta" haittaa  :tongue:

Muoks: Nimi lokasuojassa on toki Johtajan itsensä kirjoittama, omalla käsialallaan. Mä ikuistin sen sitten tonne sisäpuolelle turvaan :)

24
Ajetaanko RC-Foffia missään muualla maailmassa ja onko heitä jotenkin informoitu asiasta? Mietin vain että aika kova tuo "World championships"-nimitys jos osallistujia ei ole kuin Suomesta?

Toisaalta noita eukonheiton ja saappaankannon MM kisojakin järjestetään ja jostain syystä niissäkin on voittopuolisesti vain suomalaisia osallistujia.

Toivotaan hyviä kelejä viikonlopulle, voittopuolisesti lupaavalta näyttäisi toistaiseksi. Mukavampi saapua itsekin turistina paikalle  :smiley:

25
Tietämättömänä tyhmiä kyselen mutta lieneekö tässä eteläisen Suomen alueella astroturf ratoja tai sitten mattopintaisia sisäkrossiratoja?

Tai toisinpäin, missä ulkoilutatte omia 1/18 krossareitanne?

26
Sähköautot / Vs: Lämpöohjattuja tuulettimia?
« : 29.07.10 - klo: 15.59 »
Toisaalta jos ajaa hikalla ni sattaa tuuletim mennä täyteen hiekkaa ja sit ku se yrittää pyöriä ni ei onnistu.

Mutta tästä taas pääsee eroon tekemällä siivilästä suojan tuulettimen päälle... hiekka ja pikkukivet pysäyttävät kyllä liikkeessä olevankin tuulettimen...

27
Sähköautot / Vs: Lämpöohjattuja tuulettimia?
« : 27.07.10 - klo: 10.22 »
Loppupeleissä tuuletin vie niin vähän virtaa, joten miksi se ei sais pyöriä kokoaikaa?
Vähemmän hajoavia omia virityksiä  :wink:

Tämä on mitä suuremmassa määrin toki totta. Se että tuulettimet lähtisivät päälle vain tarpeen tullen vaan olisi jotenkin näennäisesti elegantimpi ratkaisu. Verrattuna siihen että kun naksauttaa virrat autoon päälle niin puhaltimet "huutavat" senkin aikaa kun säätää koria paikalleen jne  :p

28
Sähköautot / Vs: Lämpöohjattuja tuulettimia?
« : 27.07.10 - klo: 00.01 »
Niin tai sitten ihan niinkin simppelisti että puhallin menee päälle anturin kertoessa lämpötilaksi vaikkapa 50 astetta ja pois päältä lämpötilan mennessä tuon alle...

29
Sähköautot / Lämpöohjattuja tuulettimia?
« : 26.07.10 - klo: 23.29 »
Joku varmaankin on toteuttanut lämmöllä ohjautuvia, vain tarpeen tullen päälle meneviä, tuulettimia noparin / moottorin päälle? Lieneekö valmiita ratkaisuita olemassa?

30
Ei kannata niitä saben kiinalaakereita laittaa, olisit tilannut sabesta traxxasin omia kumisuojattuja, itselle tulossa 4kpl spedeen.

niin muttaku mekkaaminen on niin kivaa, paras osa harrastusta... erityisesti just laakereiden vaihtaminen...  :afro:

Sivuja: [1] 2 3