Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - vato

Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20 21
511
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.02.10 - klo: 23.32 »
Ok,mä jo ajattelin että piruilutilanteessa olisin jo vastannut tuosta sun kerhon nimestä :lol:
Ja varmaan saanut viikon bannit.


Eli mä,Cee-man ja Petsku ajetaan kaikki 26mm renkaalla edessä ja takana.En ole kokeillut leveämpää takana vielä,semmoisetkin on olemassa kyllä.
Inserrtinä voi käyttää leveessä joko sitä omaansa,tai tehdä tourinkimallista omat.Tai kokeilla eri materiaaleja.Se ei maksa paljoa ja on kaikille avoin kenttä kehittää omaa autoaan ilman että tarttee mureshtia kuluista.Siksi olen osaltani tätä muutosta vastaan.Se opettaa ja kehittää aloittelevia kuskeja säätämään autoaan,eikä vaan ajamaan RTR-tyylisesti.
Seikka mikä mun mielestä tekee harrastuksesta hauskempaa,kun onnistuu mekkauksessa.

Toki mulla on tarkoituksena kokeilla kapeaa inserttiä leveessä kummissa.Myös ilman "lisätäytettä"

512
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.02.10 - klo: 23.23 »
-Ylistaron Pienoisautokerho.Vai ajattelikko olevas vitsikäs?
Tarkkasilmäiset huomaa sen tuosta mun nimen alapuolelta...

-Inserttien vaikutus on sama kuin ilmanpaine oikeissa kilpureissa,ne muuttavat auton käytöstä aika paljon.Eli siis nyt on "määrätty" millä "ilmanpaineilla" kukin ajaa...Kuullostaa todella järkevältä,eikö?

-Jos nyt luet viestini uudestaan huomaat että sanoin eron olevan .3sek luokkaa mun PARHAALLA rundilla koko setissä.Loppua kohti ero vain kasvoi.Touring insertillä se oli mun mielestä tasaisempi koko setillä.

-Ja en usko että johtui pitoaineen "loppumisesta",koska samaa efektiä ei näy toisilla inserteillä.

-Kokeileppa katsoa kuinka paljon 0.4sek per kierros tekee 8min kisassa...
Eli toisella ajattelulla:Jos pystyt ajamaan sitä sun parasta kierrosaikaa KOKO 8min vaikka 12sek läppejä,ja toinen ajaa 0.4sek lujempaa(11.6sek) joka rundilla,tarkoittaa sitä että pitkällä 12sek radalla häviät reippaan kierroksen 8min setissä.Vaikka ajat parastas tasaisesti...


Jos on 10sek kierros niin häviät melkein 2kierrosta vaikka ajaisit tasaista 12.0 joka kierros,koko 8min.

Eli kyllä sillä on merkitystä.

Ja varmaan tuntuu lehmäkin mukavalta jos ei ole muita kokeillut... :p

Ja mulla muuten meni 3settiä renkaita(12kpl) tällä muutoksella,oli valmiiksi liimattuna vanteille.


513
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 21.02.10 - klo: 21.18 »
Nonniin,nyt on ensimmäinen testi vakio-inserteillä ajettu.

Myönnän heti alkuun että ne toimivat paremmin kuin osasin odottaa,olin todella yllättynyt niiden reagoinnista.
Joten siirtyminen niihin ei tule olemaan ongelma.

Mutta se mistä tulee pieni ongelma:

Vaikutti siltä että alkuun ensimmäiset 2-4 minuuttia ne olivat hyvät,mutta 5-10 min ja alkoi lipsumaan jonkin verran.Pito tuntui karkaavan enemmän kuin touring inserteiilä.Aiemmin sai ajettua koko 5000 Lipon suhteellisen tasaisella pidolla koko ajan.
Nyt ei voinut ajaa koko akkua läheskään,nippanappa puolet.Lataukset oli 1800-2200 alueella.

Tämä taas tekee auton säätämisestä puolimahdotonta,koska pito muuttuu aika paljon huonommaksi.Mitä kauemmin ajoi,sitä huonommalta auto tuntui.Huomasi eroa myös jarrutuksissa.Meni helpommin renkaat lukkoon.

Piharadoilla tätä ongelmaa ei välttämättä huomaa.Ehkä...

Saattaa toki olla että YPAK:in matto ei tarjoa samanlaista pitoa koska se pitää kerätä pois joka ajokerran jälkeen.Pölyä ja karvaa saa harjata aika paljon pois parin ekan setin jälkeen.

Lyhyt ajotapahtuma ei antanut kunnon mahdollisuutta vertailutestiin,koska kun rata parani niin aika loppui ja rata piti kerätä pois.

Ainoa vertailu edelliseen oli sama CarpetRipper 1/12,jonka viimeksi sain "piestyä" 0.08sekunnin erolla.
Nyt jäin samasta autosta 0.3-0.4sekuntia.Siis parhaalla rundillani..10min setillä eroa tuli parikin kierrosta.

Ja oikeasti,touring-insertillä sain ajettua Ripperin kanssa tiukkaa settiä 10-15min kun nyt se 5min jälkeen karkasi omille teilleen,enkä saanut sitä enää kiinni sillä ajovuorolla.


Mutta nyt haluaisin kuulla muiden mielipiteitä ja huomioita tästä asiasta.


514
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 18.02.10 - klo: 16.44 »
Samaa mieltä sinikertun kanssa.Ja muuten hyvä idea.

Taitaas tulla mattoradalla ilman pidottamisia aika luistelua?Onko se sitten luokalle ideaalia?Törmäilyä kaiteisiin ja kilpakumppaneihin?

Veikkaan että jollain kiihdytyspidolla ei ole juurikaan merkitystä oliko kerssi vai ei.Jarrutuksessa ja kaarteessa ehkä enemmänkin.

Pidon kustannuksella en lähtis tasoittamaan.
Kun kerta renkaat ja insertiti on nyt "määrätty" 1-tyyppiseksi niin samaan settiin vois laittaa välitykset 4.00-5.00 alueelle.

Ja suoraan sanoen aivan sama tasoittaako vai ei.Jos se voittaminen niin tärkeää on luokassa missä palkinnot on luokkaa pilkki niin laittakoot Tekinin 200e säätimiä.Nesteeltä saa pilkin 2eurolla :lol:

Kaikkia muutoksia en ole hymyssäsuin hyväksynyt,ja aikaisemmin antamani kanta:Tehdään autot sääntöjen mukaan pätee edelleen.Mutta jos sääntöjä muutetaan joka 6kk välein niin sitten alkaa katse suuntautumaan jonnekkin muualle.
Mun mielestä ne vois sopia ja "lukita" 2vuodeksi.

Uskoisin että 90%nopareista on markkinoilla vielä 2v kuluttua?Oonko väärässä?
Kun en oo vielä niin kauaa seurannut tätä harrastusta :lol:

Sana Vintage kun ei ole millään lailla sidoksissa tekniikan kehitykseen.

Rakentavassa mielessä:
Vatanen #44(tulossa kisoihin,kunhan oppii ajamaan)

515
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 18.02.10 - klo: 12.51 »
Niin kun tuo Slayer on enemmänkin suddailuun(ei taida kisaluokkaa olla sille),niin kyllä tuon sähkön tarkoitus olis kesä ja talvi krossaaminen enemmänkin radalla muiden seassa.
Mitkä osat sitten olisi must-hankintoja?
Jos ei laiteta itse tehtyä pohjalevyä niinkuin taisi olla tuossa kuvan autossa.
Assoa myy vissiin Medasec?

516
Traxxas / Vs: Traxxas Slash 2wd
« : 18.02.10 - klo: 10.51 »
Kertokaas nyt viisaammat että onko tämmöinen slässi millainen oikeasti ajaa?Vaatiiko kuinka paljon muokkaamista vai onko se vaan opeteltava sen oikkuihin?
Mulla kokemusta vähän slayeristä ja sen alusta ainakin vaatii pikkasen hieromista ennekuin se mun kädessä tuntuu ok.Vaikka onkin 4wd niin vaikeaa sitä on viedä soralla lujaa jos on syheröpaanaa.
Onko herrkä spinnaamaan,helppo viedä mutkissa ym ym?

Mulle kun on tarjottu slässiä ostettavaksi ja välillä hinkua noihin crossi kisoihinkin olisi...

517
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 16.02.10 - klo: 12.22 »


Mielestäni kannettavat tietokoneet eivät kuulu Vintage-kisan varikolla,
mutta tämä on vain minun mielipde.

Kielletään läppärit?

:)

 :lol: :lol:

518
Sähköautot / Vs: Schumacher Mi3,5 race
« : 16.02.10 - klo: 12.21 »
Eipä taida tulla kuin alusta hexeineen.
Renkaat,kori,sähköt onkin sitten itse hommattava.
Näin mä ymmärsin.

519
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 16.39 »
Mitä ehdotat ratkaisuksi?

Olisi hianoa, jos löytyisi hyllytavarana kesympää konetta, kuten 21,5 -lankainen tai jopa kesympi.

Novakilta sellainen ainakin löytyy...

Yksikennolipoihin ei mennä!  :mrgreen:

Sen sijaan että jarrutettaisiin kehitystä, mennään kehityksen mukana...



Eipä tuossa luokan nimessäkään ole hirveesti "hi-tech" sanaan viittaavaa?

Provosoidaan vähän....  :grin:

- maavara 6mm
- valitaan yks ainut nopari
- koneet 21.5T

Mitä muuta?


No johan oli mahtava idea :shocked: :angry:

520
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 15.09 »
Niin mulle tullut tieto kertoi että hpi-insertti olisi muuttanut olemustaan lämmetessään.Tehden samalla säätämisen aika turhaksi.

Mutta jos se päätös nuon menee niin ei auta kuin aloittaa uudella insertillä.Ja mikäli se ei olekkaan viimeksi testatun kaltainen ja alkaa 6kk testijakso uusiksi,voin sanoa että aika iso elin on otsassa.

Mikäli selviää yhdellä päivällä niin sitten elin on otsassa pienempi.

521
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 14.46 »
Oletko kokeillut autoasi vakioinserteillä? Itse en ole muilla ajanutkaan viime kevään jälkeen,
ja ne toimivat mielestäni ihan hyvin.

Nopari-asiasta olen sinun kanssa ihan samaa mieltä, mutta ymmärrän kyllä että olemme asian kanssa pahasti myöhässä.
Moni on ollut jo nopari ostoksilla.

No jos ne toimii yhtä hyvin niin miksi vapaa sääntö muutettiin?
En ole kokeillut,mutta ilmeisesti pakko on.

Moni on ollut jo nopari ostoksilla.

Eikös tällä samalla tyylillä voisi vedota myös et moni on ollu jo insertti ostoksilla? ;)

#75 Petteri

Aika hyvä pointti.


Tuota säädin asiaa tässä mietiskelin eli onko tuo herrasmiessääntö yhä voimassa ja miten se on todellisuudessa toiminut?

Pitäisikö rajoittaa myöskin konaisvälitys yläpäästään, jolloin ei ainakaan kaikkea etua käsittääkseni muuttuvista ennakoista voisi käyttää. No tämä nyt oli ihan heitto vaan, jotain säädintä kun on merkin ja mallin puolesta melkein mahdoton kieltää, koska softaversioissa ne erot piilevät.

Nimenomaan!
Eli 4.00-5.00 välitykset käyttöön kaikille,estääkö tarpeeksi?

522
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 13.51 »
Vakioinsertti on sama kaikille, eikä sen kestävyydessä ole ollut aluksi pelättyjä ongelmia.
Onko teillä paljon renkaita liimattuna ei-vakio inserteillä?

Närkästyminen ei ole rahallisuudesta johtuva vaan siitä että autot säädetty 26mm renkaille etu+taka ja vapailla inserteillä.
Nyt tämä urakka meni puihin tällä muutoksella.
Ja kyllä,on inserttejä ja myöskin vanteita ostettu varastoon.

Eli sallitaan 150-250e säätimet takapihasoftilla jotka mahdollistavat 5-8.00 välitykset ja törkeät erot mutta kielletään 5-10e insertit joilla kilpailullinen ero pienempi ja ovat paremmin kaikkien saatavilla?

Jep mulla on oma lehmä ojassa.

Ja aion edelleen ajaa VTR:ssä
Vatanen #44

Tunteehan tuon melko hyvin onko vakioinsertti vai ei. Voihan niillä treeniä ajaa vaikka olisi mitä sisällä...?

Miksi ajaisin treeniä "laittomilla" varustuksilla?Muutakuin oman tiedon iloksi?Kilpailullisesti sillä ei ole mitään hyötyä.

523
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 10.40 »
No täälläpäin on testit ajettu kaikilla muilla kuin vakioilla...

Miksi näin?
Miksi ei voi olla vapaa edelleen?

524
Vapaa keskustelu / Vs: Valo- ja videokuvaus
« : 15.02.10 - klo: 08.52 »
Sanaton....

525
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 15.02.10 - klo: 08.50 »
Olikos tähän asti sallittu mikä tahansa insertti?

526
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 14.02.10 - klo: 21.07 »
Kyllä on sairaan hieno kori :tongue:

http://vato.kuvat.fi/kuvat/Xray+VTR/DSCF0006.JPG

jerzi

Cuda siirtyi uudelle omistajalle pian valmistumisen jälkeen.Uutta pukkaa... :mrgreen:

527
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 14.02.10 - klo: 13.19 »
Noniin,eiliset treenit oli hyvät,sääli että Cee-man ei päässyt paikalle.Petskun kans kahdestaan "runnottiin" menemään.Seurana oli monta Miniä,pari tt-01 raaseria,1 buggy foameilla,1 stanu ja 1/12 kiila foameilla.

Petskulla tais tulla koriin aika pahat damaget,ja se lopetti stanun kanssa aiemmin.Mä jatkoin vääntöä 1/12 kiilan kanssa ja tiukkaa oli!!!Pito kun parani kokoajan ja huolsin takaiskarit päivän mittaan niin sai pikkuhiljaa kurottua aika-eroa kiinni.

Päivän viimeisissä seteissä pääsin ohitse huimalla erolla,kiila meni 10.09 ja mä 10.01 eli ihan silmilläkin näki eron :mrgreen:

Aivan mahtavaa ajaa kun on hirveä hiillostus päällä!
Toki se puristaminen kostautui kun oli ratavalli siirtynyt,muodostaen pykälän vastakarvaan johon hipaisin vasemmalla eturenkaalla.
Vanteesta jäi keskiö kiinni napaan,muuten lähti rengas ja vanne omille teilleen...

No onneksi noita vanteita on varaston kätköissä,pääsee takaisin radalle.
Vielä kun saisi aikaiseksi lähteä kisaamaan Isolle kirkolle"

Vatanen #44

528
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 31.01.10 - klo: 20.22 »
Kamera,Casio Exilim Pro F1.

529
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 31.01.10 - klo: 20.18 »
Ja lisää samasta vehkeestä
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Pbh7OHu9uK0[/youtube]

530
Yleinen keskustelu / Vs: Omat RC-Videot
« : 31.01.10 - klo: 20.15 »
kaverin polttista testikuvattiin
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pZS1N9Im5tY[/youtube]

532
Polttisautot / Vs: Ilmanpuhdistimen puhdistus
« : 24.01.10 - klo: 19.13 »
Viikon paras vinkki,täytyypä tutkia.Kiitos

533
Vapaa keskustelu / Vs: Millä 1:1 autolla ajelette ?
« : 24.01.10 - klo: 18.24 »
Jätkäthän on rakentaneet vaikka ja mitä mutta missä kaikki faktat ja tekniset tiedot viipyy :huh: Eli teknisiä tietoja, dynolappuja ja projektikuvia kehiin. Eteenkin toi 1050-heppainen täysalumiini vapari kuulostaa mielenkiintoiselta mikä auto ja mikä kone toi on?

Mun oma on sivulla 55.Tarkempia tietoja saa kysymällä.
Toki tuo ei ole mikään 1000hp mutta rehellisesti mitattu +600hv.


534
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.01.10 - klo: 23.39 »
Saisko tämmöinen aloittelevakin tietää miksi ei mattokisoihin porukkaa tule?

535
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.01.10 - klo: 22.17 »
Sitäpaitsi,mootorinahan oli alkuun vain CS-kone ja myöhemmin sallittiin SP moottorikin.
Mahtavaa huomata että kun tätä kekoa vähän sohaisee niin alkaa tapahtumaa ja porukka heräämään.

Mutta:

Se sankari joka vertas jenkkien kisoihin.Otas nyt sieltä koulurepustas maantiedon kirja ja tutki pikkasen asukaslukuja.
Huomaat että siellä on keskikokoisissa kaupungeissa yhtä paljon tai enemmän ihmisiä kuin Suomessa yhteensä.

Joten se että voitais asiaa verrata pitäis Suomen,Ruotsin ja osa Norjalaisistakin tuoda Helsinkiin ja katsoa uudestaan.

Luulenpa että jos jenkeillä on asukaslukuun suhtautettuna 40 kuskia per kisa ja meillä 4 niin ollaan voitolla!!!

ja mitä tuli stanun va vtr vertailuun,niin:

vtr:ssä tasaavana on rengas suhteessa koneeseen.Sen takia se reagoi pieniinkin mekkauksiin heti.Jos oot pielessä se näkyy heti.
Sorekseilla pito paranee niin paljon että se antaa anteeksi jos säädöt pielessä.Huomattu kun on ajettu vtr:llä stanun kanssa kerho ajoissa.Ei se mitenkään lentämällä ohitellut.Tais jopa joutua antamaan välillä rataakin.

Jotta tuo rengas suhde moottoriin olisi sama,laita sinne stanuun 7.5 tai 5.5 moottori ja kokeile uudestaan niillä stanun säädöillä ja aloita säätäminen uudestaan.

Veikkaan että et hirveesti lujempaa aja kuin stanullakaan jos säätötaidot loppuu kun auto ei toimikkaan suoraan repusta radalla kuin radalla.

Tai anteeksi,onhan semmoinen olemassa,auto mikä on aina säädöissä ja joka matto-ja piharadalla aina yhtä tasainen.Nikko ja Monsterit.
Eikä tartte murehtia akuista ja kennomääristä.Pelkät AA-patterit riittää  :lol:

Testaamista ja testaamista ja testaamista.....Siitä se lähtee.
Se mikä meillä täällä on etuna eteläänpäin verrattuna on se että joka kerta kun ajetaan,matot levitetään ja rata ei ole ikinä sama seuraavalla kerralla.Ei kerkeä tottumaan ja aina alkaa päivä sillä että haetaan säätöjä.Loppupäivästä sitten rata paranee ja pari vipaa settiä vedetään sitten jo aika lujaa.

Ei herneitä veljet

Ps:tänään taas Cee-manin kanssa väännettiin radalla kerhon treeneissä.Tiukkaa oli ja mekkaamista riitti.Mutta tasaiseen mentiin välillä melkein koko 5000Lipon verran.


536
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 23.01.10 - klo: 21.56 »
Enhän olettanut.Tuossahan saman asian itsekkin toisella tavalla ilmaisit.
"kun se auto ei heti kulkenut,kaatuili vaan.Ei kokeiltu mitään,ihmeteltiin että josko se ittestään muuttuis jos oikein lujaa toivois..."

Mä oon tuskaillut myös kun mekkaus menee päin suklaaholea,mutta ei se parane ja mitään et opi ellei kokeile.

Mutta voidaanhan niitä sääntäjä muuttaa niin että nekin voittais...eikö?

Väitätäkö mulle ihan tosisissaan että kun sen auton laittoi radalle niin heti kaatui?Eikä pystynyt ajaan edes puolikasta kieppiä ilman että kaatuu?Kyllä sitä inputtia saa jos haluaa.

Luuletko että kaikki huiput on menny ja ekalla kerralla voittanu kaikki ja värkit menee niinkuin luodit ilman mitään mekkaamatta?

Miks räyhäät mulle? en minä ole metriä ajanu VTR:llä enkä ole valittanut että ei pysty ajamaan tai säätmään, mä vaan kerroin mitä olen torpan radalla huomannut.

Ei mä en räyhää sulle.Vaan valoitan sulle että joskus se puolikin rundia riittää.Ja jos seuraat kuskeja jotka on oikeasti säädelly autoaan niin ne aloittaa aina hitaasti,hakee tuntumaa ja radan pitorajaa.
Kun se tuntuma alkaa tulla niin vauhti kasvaa.

Aliottelijat erottuu sillä että radan varresta lähdetään nappi pohjassa ja viimeistään 4kaarteen jälkeen kopsahtaa tai kaatuu.Sitten syytetään muita kuin itseä :lol:

Rauhaa veliseni.

537
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 16.50 »
Eli ekassa kisassa pitää ajaa kärjen tahtia tai auton toimia laatikostapäin???JustJust...Mitä jos olis kokeillu muuttaa ajotyyliä ennenkuin tuskastuu ja lopettaa?
Kukin tyylillään.

Oletat nyt liikaa, nää oli ihmisiä jotka tulivat treenaamaan ja kokeilemaan sarjaa. Jos ajotyyliä ei myöskään ole niin vaikee sitä on muutta ja varmasti tuskaista treenata ku auto on katollaan... ja auto tuskaista säätä kun ei tiedä mitä pitäis säätä ja kun ei auto pysy myöskään pyörillään niin ei saa inputtia mitä pitäis muuttaa. Lopputulos on se että liian iso kynnys aloittaa.

Enhän olettanut.Tuossahan saman asian itsekkin toisella tavalla ilmaisit.
"kun se auto ei heti kulkenut,kaatuili vaan.Ei kokeiltu mitään,ihmeteltiin että josko se ittestään muuttuis jos oikein lujaa toivois..."

Mä oon tuskaillut myös kun mekkaus menee päin suklaaholea,mutta ei se parane ja mitään et opi ellei kokeile.

Mutta voidaanhan niitä sääntäjä muuttaa niin että nekin voittais...eikö?

Väitätäkö mulle ihan tosisissaan että kun sen auton laittoi radalle niin heti kaatui?Eikä pystynyt ajaan edes puolikasta kieppiä ilman että kaatuu?Kyllä sitä inputtia saa jos haluaa.

Luuletko että kaikki huiput on menny ja ekalla kerralla voittanu kaikki ja värkit menee niinkuin luodit ilman mitään mekkaamatta?

538
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 16.01 »
En tiedä millaisia eroja keskiverto stanu kuski vs keskiverto vtr kulkee samalla radalla,paljoko niillä on vauhtieroa. Mutta mahdollista on että stanu saa nokkiin.


Oma perstuntuma on, että kierrokselle syntyy huippu stanukuskin ja VTR kuskin (olettaen, että moelmmat autot ovat tikissä) noin puolen sekunnin ero per kierros stanun hyväksi.

Ministeri kisoissa mä olin 0.4-0.6sek hitaampi kuin kärkiukot parhaalla rundillaan.Silti olin toinen kun ne oli seljällään kokoajan.Hitaampi ruletti.

Ja jos joskus peitsamo ollaan samoissa kahinoissa niin tuu puheille,tarjoon kahvit osoittaakseni etten "veren maku suussa" kirjoittele :lol:

Joo, kiitos. Juon ensimmäiset kaksi kuppia ja kolmannen ja neljännen otan rahana. :lol:

Ei muuta kun radalle taistelemaan, siellä ne erot syntyy.

Eli juodaan siis sun piikkiin loppuilta..... :p
Radalle radalle,testiä ja treeniä.Sieltä se löytyy.

539
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 15.59 »
Ei täälläkään ajeta kuin kerran viikossa,uudemmalla ja vanhemmalla kalustolla.Vai yrititkö sanoa että jos ei ole uusinta uutta,ei voi pärjätä?

MÄ en edelleenkään usko etteikö autolle olisi voinut tehdä jotain mikä kumoaa tuota tappopitoa.
Ja suurin syy siihen että auto ei pysy pyörillään on ohjaimessa ja sitä pitävä kuski.

Mitkä ovat ensimmäiset asia, joihin osaava mekaanikko ryhtyy auton kaatuillessa pidosta?
1. käskee kuskia hidastamaan enemmän/aikaisemmin ennen mutkaa
2. maavaran tiputtaminen
3. eturenkaiden pidon vähentäminen

vauhdin kustannuksella kaatumisen lopettaminen ei ole temppu eikä mikään - edes pääkaupunkiseutulaiselle VTR-kuskille  :mrgreen:


4.Kokeilee erillaisia vakaajia
5.Rajoittaa kääntymistä
6.Muuttaa iskarien asentoa
7.Muuttaa iskarien jousia,öljyä,reboundia
8.Muuttaa roll centeriä
9.Muuttaa diffin korkeutta
10.Rauhoittaa omaa ajotyyliä radalle ja autolle sopivaksi.

540
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 22.01.10 - klo: 15.53 »



Esim vanhempi xray mistä puuttu vakaajat ja rollcenter säätöpalikat(ei ollut tullu mukana kun ostettu käytettynä). Ilman noita ei voi kopsata säätöjä muilta kuskeilta jotka ajavat uudemilla autoilla. Toisilla oli semmosia autoja joilla kellään muulla ei ollut, ei kauheesti siihen saa apuja. Itse näin ainakin yhden kivikautisen corallyn ja yhden muovisen hong norin. En sano että nämä autot ovat huonompia mutta ei niihin kauheesti apua saanut kun ei kellään ollu kokemusta.

Varmasti olisi kaikki nuokin saatu säätöihin jos kuskilla olisi riittänyt mielenkiintoa hinkata se tarvittavata aika ja halu käydä kaupasta ostamassa osia 50-100e:llä. Suurimalla ei ollut joten jäivät pois. Jos pito olisi ollut inhimiillisempi olisi varmasti säätäminen ollut helpompaa ja kuskit olisivat saattaneet jäädä.
[/quote]

Eli ekassa kisassa pitää ajaa kärjen tahtia tai auton toimia laatikostapäin???JustJust...Mitä jos olis kokeillu muuttaa ajotyyliä ennenkuin tuskastuu ja lopettaa?
Kukin tyylillään.

Sivuja: 1 ... 15 16 17 [18] 19 20 21