Niin...
Kannattaa säätää se aina vähän yläkanttiinn eli vähintään 3.2v/kenno eli 12.8v 4s lipo. Kun eihän tuo lipo yleensä purkaannu tasaisesti ja jos 4s lipolle säädetään cut-off 12v niin erittäin todennäköisesti joku kenno menee liian alhaiselle jännitteelle.
Ja siitähän seuraa ongelmia...
Niin, yhden kennon tapporajana pidetään 2,7 volttia ja laturi taas voi ladata maksimissaan yhden kennon max. 4,235:een.
Katsoin juuri mihin voltteihin 3S Li-Poni jäävät Mamba Monsterin LVC:n (low voltage cut-off) jäljiltä. Eka akku 10,65 ja toka 10,73 V. Castle Linkillä säädetty 3,0 kennorajaksi.
Katsoin myös Castle Creationsin sivuilta mitä maksimivirtaa Mamba Monster kestää. Sivun mukaan 25,20 volttia (
http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html), joka saavutetaan juuri 6S:llä (2 x 3S sarjassa).
Uteliaisuuttani nyt kysynkin, että miten saatte autoonne 2 x 4S 5 000 mAh Li-Pot? Sehän tekee mojovat 33,6 volttia (4,2 V x 3 kennoa x 2 sarjassa). Ja toisekseen miten saatte ylipäätään mahtumaan neljä kennoa per puolelleen?
Li-Pot eivät lähde välttämättä lataantumaan mikäli balancerikaapeli ei saa kontaktia tai akku on joko liian kuuma tai kylmä.
En jaksanut lukea koko topiikkia läpi, onko savage mahdollista muuttaa jotenkin helposti pelkästään etuvetoiseksi haluttaessa?
Mut jos osallistuu mini-luokkaan etuveto savagella 6sillä?
Asfaltilla varmaan liikkuisi ihan jees. Irrottaa vain takakardaanin, niin silloinhan autosta tulee etuveto. Joskus akselirikkojen myötä on tullut moista harrastettua - tosin takapotkuisena. Ajettavuus on todella haasteellista eli auto miltei aina linkussa; soralla. ;-)