RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: Pekka V - 11.04.04 - klo: 22.12
-
Ostin eilen wild dodge ramin ja se on nyt koottu, mutta sähköt puuttuu.
katsokaa allekirjoitus, siellä on kuvia.
Kertokaa omia kokemuksia ja mielipteitä QRC-autoista.
-
Että sit sellaisen ostit kaiken monsteri ja hobao mietiskelyn jälkeen :mrgreen: No sähköstartti on melkee ainut toimiva ja suht kestävä osa mun autossa. Ohjaus vempsutti pahasti, eikä oikeen kestänyt kunnon ajoa :wink:
-
Joo tälläsen menin ostamaan, koska ei ollut rahaa ja tuo on riittävä mun käyttöön.
-
Muutenhan tuo oli hyvä peli mutta pirun kiikkerä se oli ja kyoshon osa hinnat kaikki tiedämme. QRC rätis ja rohis aina mutta kyllä se kesti :D
-
Muutenhan tuo oli hyvä peli mutta pirun kiikkerä se oli ja kyoshon osa hinnat kaikki tiedämme. QRC rätis ja rohis aina mutta kyllä se kesti :D
Uus malli tosta qrc wild dodge ramista on leveempi ku se villen. Se ei kippaa NIIN helposti. :P
-
Mulla meni Bajabeettlestä pääsiäis lomalla,
(sama kuin wild dodge ram)
Ohjauspala,
etupuskuri,
vetoakseli,
koritolppien pidike,
renkaasta hexin kolo,
Siinäpä ne isoimmat :mrgreen:
-
No se kuinka paljon osia menee rikki, niin se riippuu aika paljon ajo tyylistä.
-
No se kuinka paljon osia menee rikki, niin se riippuu aika paljon ajo tyylistä.
Aika paljon? :roll: Erittäin paljon :twisted:
-
Kukkalapio:Oliko sulla baja beetle?
-
Kukkalapio:Oliko sulla baja beetle?
Kyllä jees joo vain oli :mrgreen:
Ei se mikää ihan lelu vehe oo :P
-
No se kuinka paljon osia menee rikki, niin se riippuu aika paljon ajo tyylistä.
Aika paljon? :roll: Erittäin paljon :twisted:
No joo niihä se on :lol:
-
Ennustus: Sulla on tossa 2kk sisällä myynti-ilmoitus tuosta :mrgreen: No jos ajaa suht rauhallisesti hiekkakentällä ni kestää se sillon kauemmin. Ja kuulalaakerit ois hyvät.. Mulla oli vielä 2-tomaattikin ni kestänyt niinkään kauan sit :lol:
-
Itellä on kestänyt ihan hyvin, tosin ohjaus on vähän lenksu. Kuten fiestakin tuossa jo laittoi niin ajo saa olla aika rauhallista, varsinkin ohjauspalat edessä ovat alttiita särkymään. Omani olen vahvistanut teräksellä, jotta kestävät iskut.
Uutta moottoria etsin, mutta vasta ensi kesänä sen todennäköisesti kykenen ostamaan. Nyt on alphakausi :)!
Itellä on korotettu iskunvaimennus ja jäykät öljyt etudiffissä, kohtalaisen jäykät takana. Muuten kyllä ihan hyvä ja kestävä auto.
-
Niitä ohjauspaloja kannattaa varata :lol:
-
Joo niitä hajos mullakin.. Sit ku se oli mun eka polttis ni en tiivistellyt mottia, ni se veteli ihan itekseen kierroksia :mrgreen:
-
Mikä on kun ei lähde auto käyntiin?
Voisiko johtua vakio tulpasta?
Mikä tulppa olisi näille asteille hyvä?
-
Kannattaa kattoo että starttiakussa on virtaa, löysätä tulppaa.
Muuta en hoksaakaan.
-
kyllä uskosin, että on virtaa. moottori pyrii iloisesti, mutta ei starttaa.
-
Onko tulppa ehjä,
Saako löpöä,
Onko kaasarin kurkku noin 1 millimetrin auki.
-
1.Hehkuuko tulppa?
2.Ootko ryypyttänyt/saako polttoainetta?
3.Oletko säätänyt kaasaria hieman auki trimmistä?
Jos tulppa hehkuu,niin ei pitäisi olla siitä kiinni.
-
Laitoithan tulpan maadotusjohdon kiinni :)
-
En ole vielä kerennyt katsomaan hehkuttaako tulppa.
Saa polttoainetta ja en ole vielä säätänyt.
Kiitos, kun täällä tulee nopeasti vastauksia :)
-
Ja muista et käännä sitä pääruuvia kiipäin, et laita se joku 2-2,5 auki. muutenhan se hukkuu :lol:
-
Kunnon käsihehku kannattaa olla tuon sähköstartin kanssa, kun aina se hehku ei suostu toimimaan... Ikävä kyllä. Ainakaan itselläni.
-
Kunnon käsihehku kannattaa olla tuon sähköstartin kanssa, kun aina se hehku ei suostu toimimaan... Ikävä kyllä. Ainakaan itselläni.
Mulla oli samaa vikaa, ni sit pulttasin sen maadotusjohdon moottoriin kiinni, ni ei ongelmia. Kun mulla se oli aluksi rungossa kiinni :)
-
On se moottorissa kiinni, muttei suostu ottamaan ees kontaktia, voi tosin olla johto poikki :(.
-
On se moottorissa kiinni, muttei suostu ottamaan ees kontaktia, voi tosin olla johto poikki :(.
Se ei sit otakkaa heti mitää kontaktia, vaan sitä pitää ensin pitää vähän aikaa siinä ja sit vasta tulppa rupee hehkuu.. :|
Saatoit tietää, mut kuhan pistin.. :roll:
-
Aa, hyvä. Mutta koskaan ei ole suostunut ilman ulkopuolista apua käynnistymään, ja nyt on hajalla koko startti kun sähkömoottori petti... Just ennen ajokautta, tou!
-
Aa, hyvä. Mutta koskaan ei ole suostunut ilman ulkopuolista apua käynnistymään, ja nyt on hajalla koko startti kun sähkömoottori petti... Just ennen ajokautta, tou!
Joo, sitä sähkömoottoria ei sais pitää ku n. 5 sek. käynnissä yhtäjaksoisesti.
Ja kun kokeilet hehkutusta tulppa irti autosta, niin maadoitusjohto pitää laittaa kiinni tulpan kierteisiin..
-
Mikä tulppa olisi hyvä näille lämmöille?
Mitä viriosia tuohon autoon kannattaa hankkia?
Mistä saa sopivan pillin käyrän tuohon autoon?
-
os 8
-
Kiitti. Mistä nuo muut osat?
Mistä saa halvalla tuohon autoon kuulalaakeri setin?
-
Kiitti. Mistä nuo muut osat?
Mistä saa halvalla tuohon autoon kuulalaakeri setin?
Eikun laskee kuinka monta ja minkä kokoista laakeri siinä autossa on ja sitten vaan soittamaan johonkin laakereita myyvään liikkeeseen. Jos menet ostamaan kyoshon oman laakerisarjan, niin se maksaa muistaakseni ainakin neljä omaisuutta! :mrgreen:
-
Ite ostin hobbylinnasta duratraxin kuulalaakerisetin. Makso vähän päälle 30€. Kun taas kyoshon vastaava on paaaljon enemmän.
-
Fiesta: oliko sinulla se 2-tomaatti? Mistä ostit sen?
-
Mikä tulppa olisi hyvä näille lämmöille?
Mitä viriosia tuohon autoon kannattaa hankkia?
Mistä saa sopivan pillin käyrän tuohon autoon?
Kannattaako tohon omaisuuksia upottaa... ku et sä kuitenkaan enää ensi kesänä sillä aja :wink:
-
Eihän sitä koskaan tiedä. :wink:
-
Fiesta: oliko sinulla se 2-tomaatti? Mistä ostit sen?
Oli tomaatti, Hobbylinnasta se oli n. 65€.
-
Mistäs tähän autoon saisi renkaita?
-
Kato Towerista, Sieltä minäkin löysin mieleiset mutta en niitä tilannu.
-
Mistäs tähän autoon saisi renkaita?
Sun autoon käy myös nämä duratraxin renkaat ja vanteet 8)
-
Minkä koneen muuten laitat sun vehkeesees, ku myyt jo mottia :lol: Osta multa toi hipo .21 kone....
-
Juu kiitos tiedosta :) .
Huomasitte varmaan, että olen myymässä mottiani.
Osta ehkä uuden Waspin(T-Maxxin kone)
-
Siitä se qrc tykkää :D
-
Saattaa rattaat paukkua QRC:ssä :mrgreen:
-
Eikä se oo yhtään kivaa ku on koko ajan auto levällään. Kyllä tossa GS15R motissa tohon tehot riittää. Mulla sillä tomaatilla nosti keulaakin, ja t-maxx jäi kiihdytyksessä. Mutta kohta se sit ajoi ohi, ku vauhti loppu kesken :oops:
-
Saako tuohon QRC systeemiin metallirattaita?
-
Saako tuohon QRC systeemiin metallirattaita?
En uskois.. :| ainakaa valmiina vaa kyosholta ostettua.
-
Siinä ois sulle puuhaa ku laitat esim. hobaon keskidiffin siihen, ni sit sen osalta kestäs. Sit taas hajoaa vetarit ja etu ja takadiffit :lol:
-
Juu, nämä on näitä Fiestan juttuja. Ehkä pidän tuon gs15r motin tai ostan jonkun samankokoisen motin...
-
Juu, nämä on näitä Fiestan juttuja. Ehkä pidän tuon gs15r motin tai ostan jonkun samankokoisen motin...
Miks turhaa vaihtaa, vai onko se sun "vanha" jo niin kulunut? :mrgreen:
-
Mutta tosiasioita, voithan aina kokeilla, se ei oo kiellettyä :wink: Mutta hajonneiden osien rahalla saat säästettyä savageen :wink:
Mikä vika tossa GS15R motis ? Taishan siinä olla jopa 0.9hp tehoa :mrgreen: Mäkin paras puhuu ku omassa autossa on 2,3hp kone...
-
Juu, nämä on näitä Fiestan juttuja. Ehkä pidän tuon gs15r motin tai ostan jonkun samankokoisen motin...
Miks turhaa vaihtaa, vai onko se sun "vanha" jo niin kulunut? :mrgreen:
Joo taitaa vanha olla ihan liian kulunut. :mrgreen: Sillä ei ole ajettu yhtään.
-
Juu, nämä on näitä Fiestan juttuja. Ehkä pidän tuon gs15r motin tai ostan jonkun samankokoisen motin...
Miks turhaa vaihtaa, vai onko se sun "vanha" jo niin kulunut? :mrgreen:
Joo taitaa vanha olla ihan liian kulunut. :mrgreen: Sillä ei ole ajettu yhtään.
Sitähän mä vähä aattelin :mrgreen:
Kyl se gs-15r motti on ihan hyvä ton kokoselle autolle!
Ei siihen kannata mitää isompaa ruveta änkee.
On ne voimansiirrot jo muutenkin niin kovilla. :?
-
Minkä kokoiset korit sopivat tuohon autoon?
-
Stampeden korit varmaan sopii
-
Onnistuisinkohan tekemään sellaisen jutun tuohon Dodgeen, että laitan QRC vaihteiston tilalle keskidiffin ja ostaisin uuden moottorin.
Mitä veikkaatte onnistunko?
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEPH7&P=0
Tollasen moottorin tungen siihen :mrgreen:
Ei vaan. Tungen siihen ehkä Team Orionin .18 T-MAXXin moottori.
ei edes maksa paljoa.
-
No opettele hyvä mies eka hallitsemaan tuolla moottorilla autoa! 14T kellolla menee jo ihan kiitettäviä nopeuksia! Vaatii sitten aika lailla modaamista jos meinaa keskidiffin siihen laittaa...
-
Onnistuisinkohan tekemään sellaisen jutun tuohon Dodgeen, että laitan QRC vaihteiston tilalle keskidiffin ja ostaisin uuden moottorin.
Mitä veikkaatte onnistunko?
Et. Ja kato hintaa, yli 400e kaikkineen suomeen tilattuna :roll:
-
Miten niin muka noin paljon?
-
Nii Mika kai tarkotti tuota sun horsepower mottia. Ei nyt Waspi nii paljon... Sit jos meinasit keskidiffiä, yritä löytää sellanen johon sopii nuo pienemmät vetarit. Hobaon diffin ulostulot on liian isot. En tiiä saako vaihdettua..
-
No nopeasti laskettuna alvit ja tullit plus shippaus.
No lasketaanpa uudelleen HobbyLinnan kaavalla 329 x 1,2 = 395
Jos et hae Turusta itse niin muutama euro kuljetuksesta joten aika lähelle 400 eukkaa eikö niin. Mutta jos haet itse etkä asu turuus niin bensa tai junaliput mukaanlukien.
-
Nii Mika kai tarkotti tuota sun horsepower mottia. Ei nyt Waspi nii paljon... Sit jos meinasit keskidiffiä, yritä löytää sellanen johon sopii nuo pienemmät vetarit. Hobaon diffin ulostulot on liian isot. En tiiä saako vaihdettua..
Aivan niin, en WASPia joka on varsin edullinen.
-
Joops. Pegi vaa heitti sen motin vitsillä :roll:
-
Voi olla se horsepower aika tiukka motti...
-
OK
-
Mika:oliko sulla jossain vaiheessa se WASP?
Laskin nopeasti, että suoraan towerin hinta kertaa 1,2
90*1,2=108€ ja sitten vielä siihen vähän kuluja.
-
Mä saan tuon motin kotiin asti 107€ :lol:
-
Oli pari päivää, mutta kun EPIC 18 tuli (mahtava kone $150) niin lähetin WASPin takas Toweriin kun ei halukasta ostajaa täältä löytynyt :lol: Se oli vähän turha tilaus kun eka löytänyt EPICiä ja WASPin hinta houkutteli.
-
Mä saan tuon motin kotiin asti 107€ :lol:
Jaahas tämä on taas näitä fiestan juttuja...
-
Mä saan tuon motin kotiin asti 107€ :lol:
Jaahas tämä on taas näitä fiestan juttuja...
Sou ? Kato ite mitkä on sun juttuja.....
-
Joo joo oppa rauhallinen :lol:
-
Muista että sä et oo täällä mode.
-
Kyllä kai minä nyt sen tiedän :lol:
Mutta lopetetaan tämä OT tähän paikkaan.
-
Suoraan hobbymanin sivuilta:
GWS voimaservo S04
TILAUSNUMERO 7720220
PAINO 110g
PITUUS 54,4 mm
LEVEYS 26,5 mm
KORKEUS 51,5 mm
VÄÄNTÖ 10 kg / cm2 (4,8V) tai 13 kg / cm2 (6V)
NOPEUS 0,25 sek/60 astetta (4,8V) tai 0,2/60 ast. (6V)
MUUTA kuulalaakeroitu
Mitäs sanotte tuosta servosta?
Olisiko hyvä Wild Dodge Ramin ohjaukseen.
-
Suoraan hobbymanin sivuilta:
GWS voimaservo S04
TILAUSNUMERO 7720220
PAINO 110g
PITUUS 54,4 mm
LEVEYS 26,5 mm
KORKEUS 51,5 mm
VÄÄNTÖ 10 kg / cm2 (4,8V) tai 13 kg / cm2 (6V)
NOPEUS 0,25 sek/60 astetta (4,8V) tai 0,2/60 ast. (6V)
MUUTA kuulalaakeroitu
Mitäs sanotte tuosta servosta?
Olisiko hyvä Wild Dodge Ramin ohjaukseen.
Taitaa kyllä olla hobbypeople :wink:
Kai se ihan hyvä servo on, en vaan tiedä tarvitaanko wild dodge ramissa noin paljon vääntöä. Mad Force kääntyy hyvin Hitecin HS-625:sella joka vääntää muistaakseni 6,8 kuudella voltilla. No oma on asiasi ei kai liika vääntö mitään haittaa...
-
Suoraan hobbymanin sivuilta:
GWS voimaservo S04
TILAUSNUMERO 7720220
PAINO 110g
PITUUS 54,4 mm
LEVEYS 26,5 mm
KORKEUS 51,5 mm
VÄÄNTÖ 10 kg / cm2 (4,8V) tai 13 kg / cm2 (6V)
NOPEUS 0,25 sek/60 astetta (4,8V) tai 0,2/60 ast. (6V)
MUUTA kuulalaakeroitu
Mitäs sanotte tuosta servosta?
Olisiko hyvä Wild Dodge Ramin ohjaukseen.
Liian hidas,nopeutta saisi olla 0.18 sek/60 astetta 4,8v-akulla.
Hitec HS-625 on ihan riittävä.
-
"fiesta6"]Ja muista et käännä sitä pääruuvia kiipäin, et laita se joku 2-2,5 auki. muutenhan se hukkuu
Ite ajelin Dodge Ram:in tossa vähänaikaa sitten sisään. Mulla ei ainakaan suostunu käynnistymään ohjeen mukaan 3 kierrosta neula auki. Mulla oli neula 1,5-2 kierrosta sisään ajossa auki. Ja silloinkin öljy roiskusi putkesta. :wink:
-
Jeps, itellä oli sisään ajon jälkeen alle puoli kierrosta auki. En itse sisäänajoa muista paljon oli auki.
-
eikös toi mega force ole parempi kuin wild dodge ram?
-
Enpä tiedä, koska Wild Dodge Ramissa on samankokoinen moottori ja se on kevyempi.
-
En nyt ihan tuota mieltä olisi... En ostaisi kumpaakaan autoa enää harmiksi.
-
Ei tuo servon hitaus tuossa monsterissa mitään haittaa. Heikohko servosaveri kuitenkin saa aikaan sen, etteivät pyörät käänny tarpeeksi nopeasti tai varmasti.
-
Enpä tiedä, koska Wild Dodge Ramissa on samankokoinen moottori ja se on kevyempi.
No ei se nopeus siinä tärkeää ole, vaikka ne menee kai yhtä kovaa. On mega forcessa ainakin paremmat osat.
-
On mega forcessa ainakin paremmat osat.
Mistä lähtien?
-
No en ole kokeillut tuota dodge ramia, mutta mega forcessa näyttää olevan paremmat ja kestävämmät osat, vaikka ei siinä kestävät osat olekkaan.
-
Voisko joku kertoa mistä sais kyosho Qrc snakeen Starttimoottorin? paljon hinta :?: :lol:
-
Kyosho jälleenmyyjiltä www.kyosho.fi
-
Kyosho jälleenmyyjiltä www.kyosho.fi
Noi sivut vähän kikkailee :mrgreen: en pääse ollenkaan kaikkiin linkkeihin :roll:
Joops sori mika Ne olikin vielä työn alla :oops: en lukenut sitä pientä tekstiä
-
No ne on ollu työn alla ainakin vuoden eikä koskaan varmaan valmistukaan.. saat ne jälleenmyyjätiedot muistaakseni "täältä meidät löytää" -kuvakkeesta
-
Joops eli tilasin vetostartin tietonikkarilta :o En olisi löytänyt sitä sivua ilman tätä rcnettiä :D eli kiitos rcnetin.. Nimittäin on aikalailla himo päästä ajeleen auto on ollut 2 v hyllyllä. :D
-
Mikä on kun ei lähde käyntiin?
Olen kokeillut uutta tulppaa ja akussa on tarpeeksi virtaa.
mikä voi olla vikana? moottori pyörii kyllä.
-
Ja hehkuu ?
-
Ei saa nitroa?
-
Hehkuu ja hyvin.
Kyllä se saa bensaakin.
Paljonko olisi hyvä olla pääruuvin auki?
-
Alle 1 kierros auki. Niin on monella toiminut. Onx siinä puristuksii :lol: Ja jos se saa bensaa, ni ei varmalla toimi :mrgreen:
-
http://www.kyosho.co.jp/web/products/car_bike/monster_truck/gp_4wd/qrc_4wd_pajeroevo/qrc_4wd_pajeroevo-e.html Kattokaapa tota!
-
Whoa.. Pajero on nätti
-
Joo eli mää meen huomenna hakemaan sen startti moottorin ja uuden tulpan johdon.. 8) ja vähän uutta nitroa.. moni prossanen on sopiva mun autoon? :mrgreen:
-
16%
-
Tä aihe näytti olevan lähinnä mun kysymystä.
Eli kysymys kuuluukin että, onko mitään mahdollisuuksia saada
vuoden autotallissa ollutta wild dodge ramia toimimaan? (moottoria)
Koska kaverille oli joskus tullut ramiin pikkuvika ja hän oli kyllästynyt ja jättänyt bensat tankkiin ja siitä asti se on siellä seissyt eli noin 1-2v?? :|
Ps. Tuli vaan mieleen kun ostaisin sen siltä halvalla ja laittaisin kuntoon
mutta taitaapa jäädä haaveeksi jos konetta ei saa pelaamaan...
-
Motti käteen pura, pese ja kokoa öljyä käyttäen ( afterrun oil käy). uusitulppa ja löpöt, ja käymään. Letkut voit katsoa missä kunnossa ovat.
-
Motti käteen pura, pese ja kokoa öljyä käyttäen ( afterrun oil käy). uusitulppa ja löpöt, ja käymään. Letkut voit katsoa missä kunnossa ovat.
Siis ilman moottorin purkamista ei mahdollisuuksia saada toimimaan?
-
Voit, tulppa pois, löpöä koneeseen vetele narusta tovin, että laakerit saa voitelua, auto ylösalaisin pari vetoa että tulee kampikammiosta ylimääräset löpöt pois. Tulppa takaisin ja käymään
-
Voit, tulppa pois, löpöä koneeseen vetele narusta tovin, että laakerit saa voitelua, auto ylösalaisin pari vetoa että tulee kampikammiosta ylimääräset löpöt pois. Tulppa takaisin ja käymään
Ok minä tässä jo innostun ehkä liikaa mutta luulisin että saatan päästä näinkin helpolla! :D
Toivottavasti kaveri vielä suostuu kohtuu hintaan pelin myymään niin siitä tulisi 2 autoni ja nimenomaan rälläykseen ja krossi säästettäisiin radalle.
-
itellä oli ihan sama tilanne ja sama autokin viälä, sitä konetta sai nykii kaks päivää käymään ennenkun lähti ja siinä samassa rikoin kaasuttimen niin että se vuotaa jostaan :x ei kannata ainakaan lähteä lämmittämään sitä konetta eikä käyttää liikaa voiteluainetta siinä koneen kasaamisessa!!! se lämmittäminen sen kaasarin rikkos/jumitti.
no nyt on kuitenkin uus isompi ja tehokkaampi kone paikallas, Team Infinity RTR18S
-
itellä oli ihan sama tilanne ja sama autokin viälä, sitä konetta sai nykii kaks päivää käymään ennenkun lähti ja siinä samassa rikoin kaasuttimen niin että se vuotaa jostaan :x ei kannata ainakaan lähteä lämmittämään sitä konetta eikä käyttää liikaa voiteluainetta siinä koneen kasaamisessa!!! se lämmittäminen sen kaasarin rikkos/jumitti.
no nyt on kuitenkin uus isompi ja tehokkaampi kone paikallas, Team Infinity RTR18S
Ookoo saisi nyt se kaveri jo rahdata sen auton meille niin pääsisi tutkailemaan sitä. :wink:
-
Noniin, auto tuli meille ja se on todella "huonossa" kunnossa.
Kokonaan täynä semmosta "tahmaa" ja se ei lähde millään irti.
Vetokäynnistinkin on jumissa. Irroitin nyt moottorin autosta ja sen
kokanaan semmosen kovan ja tahmeen mönjän peitossa ja sitä en nyt vielä viitsi purkaa kun se on noin likainen eli voiko moottorin tuollaisenaan (vetarinkin kiinni) laittaa johonkin esim tärpättiin likomaan että mönjä lähtisi pois? Kuvan tästä sottapytystä saatte pian, autoa on jo yritetty kaikilla pesuaineilla ja kompuralla (ja hammasharjalla) yritetty puhdistaa tuloksetta. :|
Ps. kerrankin haastetta... :lol:
EDIT: Ja kuvat tulevat tässä:
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=58400
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=58401
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=58402
-
Niin onko kellään vinkkejä millä tuota tahmeaa mönjää kannattaa irroittaa?
(jos et tiedä mistä puhun niin lue äskönen viestini)
Se on niin pirun tiukassa ja vaikeaa irroittaa , en löytänyt vielä mitään ihme ainetta mikä auttaisi paremmin.
Ps. on muuten pirun tiukassa tuo moottorin ruuvi, en ole vieläkään saanut auki. Toivottavasti en pilannut kantaa! :cry:
-
Kokeileppas rasvanpoistoainetta,moottoriliuotinta tai jopa kodin putkimieskin voi auttaa asiaa paineilman avustuksella.
-
Ei kodinputkimiestä! ei missään tapauksessa!
Rasvanpoistoainetta, joskus myydään jarrujenpuhdistusaine-nimellä.
Ensin tota rasvanpoistoainetta, sitten paineilmaa perään ja kootessa crc:tä tai WD:tä.
En yrittäisi tuota käymään ilman purkamista, koska koneen purkaminen on kivaa pientä näpertelyä, ja mitään ei saa todennäiköisesti rikki. Ja onhan se aina varmempaa, kun näkee sisälle, ettei sieltä löydy mitään "mörköjä" kauheita kökköjä yms.
Sorry sekava ulkoasu, vähän perjantaifiiliksissä, kalsari*****t whee.
(sensuroitu jopa, kun on pikkunaperoitakin lukemassa tätä forumia)
- Hount
-
Ps. on muuten pirun tiukassa tuo moottorin ruuvi, en ole vieläkään saanut auki. Toivottavasti en pilannut kantaa! :cry:
Mikä ruuvi? Kannen ruuvi? tossa koneessa on kuusiokoloruuvi, pistä tippa öljyä siihen ruuvin kantaan, annan öljyn hetken pehmittää kaikkea mömmöä/epäpuhtauksia siitä ruuvinkannasta, sitten puhalla paineilmalla puhtaaksi ja jollain sprii-pohjaisella tavaralla öljyt pois ruuvinkannasta esim. jo hyväksi havaittu rasvanpoistoaine, ja sitten UUSI tai viilattu kuusiokoloavain, joka vielä naputtamalla varmistetaan että on ruuvinkannan pohjassa saakka, sitten vaan sopivalla vääntiöllä vääntämällä kokoajan avainta ruuvia kohden painaen. Jos tuo ei auta, niin seuraavaksi motti pylväsporakoneen penkkiin ja poraa ruuvinkannan pois, ja irroittaa loput ehjät ruuvit, tuon ruuvin-nysän saa pois kuumentamalla ruuvia/lohkoa esim. minipolttimella (butaani) kuitenkin varovasti, pitäisi polttaa pois kaikki epäpuhtaudet mitkä toimivat ruuvilukitteena. sitten vaan kunnollisilla pihdeillä ruuvin nysästä kiinni ja pitäisi lähteä helposti, jos ei, niin sitten hitsaa ruuvin päähän sopivan palikan kiinni ja ruuvaa sillä sen irti.
Vastaavalla tavalla (hitsaamalla) korjannut n+1 suzukin alakertaa, mistä on kannenpultti mennyt poikki, pitäisi periaatteessa toimia näissä astetta pienemmissäkin.
+ samat pahoittelut kuin edellisessä viestissä.
- Hount
-
toi kyoshon kone on aikas tehoton, itellä oli .15 luokan ja sekin aikas tehoton loppupeleissä, mut kyllähän se alottelialle riitti, mut ei se ees keulinu ilman pakkia, että jos siitä nyt ei ihan projektia halua niin kannattaa ostaa hiukan isompi kone, .21 kuulemma syö QRC:n rattaat jo kun on liikaa tehoja tai näin ainakin sanoo kyosho kauppa.
-
Mikähän tuossa kodin putkimiehessä on vikana?, ainoa asia mikä tulee nyt äkkiä mieleen niin se voi kyllä syövyttää muoviosia jonkunverran, mut en ole varma, lexan kestää sen ainakin ja muoviviemärit. CRC:n Bräkleen (Jarrujenpuhdistuaine) on kyllä hyvä aine, mut enpä nyt alkaisi sillä koko autoa putsaamaan, varsinkaan kun se on tuossa kunnossa.
-
Se syö jonkun verran alumiinia, kun se kerran pureutuu elaksoinnin (oksidikerroksen) läpi. Jos koko koneen pistää tuohon, niin voi olla alakerrasta laakeripesät väljät.
Kaikki spriipohjaiset puhdistusaineet ovat laakereiden turmio. kannattaa varoa ettei päästä yhtään laakereihin, kuivattaa ne samantien ja se on 5 min. laakeri sen jälkeen.
- Hount
-
Ok, toi on hyvä tietää että kodin putkimies syövyttää alumiinia.
Sprii pohjaisia aineitahan voi käyttää leikkuunesteenä alumiinia koneistettaessa paremman jäljen aikaansaamiseksi.
-
ainakin mulla vasta ostetetun kyöstin manuaalissa oli et moottoria suositellaan puhdistettavaksi metanolilla.luulis sillä p*ska irtoovan. :oops:
-
Kiitos kaikille paljon vastauksista ja etenkin hountille!
Päätimme isän kanssa että emme rupea tuota väljää ja loppuun kulutettua pikku rutkua turhaan korjailemaan vaan ostamme siihen uuden moottorin! :wink:
Mutta nyt laitoin motin syrjään ja aloin muuta autoa puhdistelemaan.
Nyt tein tollaiseen pikku kippoon oikeen "TAPPO LITKUN" :lol: jolla ainakin ekasta testipalasta lähti kaikki liat pois. (litkussa kaikkia puhdistukseen liittyviä aineita + extraa tungettu koko kippo täyteen esim. tärpättiä, auton tekstiili pintojen puhdistus ainetta ja paljon muuta!) :lol:
-
Niin mitä moottoria porukka tohon suosittelee?
Onko ehdotuksia? Oon ajatellu HPI t-15 , Team Infinityn 18 ja
LRP:n jotain 15 konetta. Kokemuksia ei mistään joten apua kaipailtaisiin. :wink:
Ps. Ehtona olis että menee ilman suurempia modauksia paikalleen.
-
mulla on toi infinityn 18, mut en oo viel saanu kokeiltuu kun ilmanputsari puuttuu, mut kyl täällä noi pureten ihmiset sitä on kehunu varmakäynisemmäks kun kyoshon omia.
niin ja ei siihen tarvii kun 20mm korkee moottoripukki laittaa alle niin hyvä tulee, matalampikin käy jos ei käytä tigre drive käynnistintä.
-
Kiitos kaikille paljon vastauksista ja etenkin hountille!
Päätimme isän kanssa että emme rupea tuota väljää ja loppuun kulutettua pikku rutkua turhaan korjailemaan vaan ostamme siihen uuden moottorin! :wink:
Mutta nyt laitoin motin syrjään ja aloin muuta autoa puhdistelemaan.
Nyt tein tollaiseen pikku kippoon oikeen "TAPPO LITKUN" :lol: jolla ainakin ekasta testipalasta lähti kaikki liat pois. (litkussa kaikkia puhdistukseen liittyviä aineita + extraa tungettu koko kippo täyteen esim. tärpättiä, auton tekstiili pintojen puhdistus ainetta ja paljon muuta!) :lol:
Kiitos kiitos.
Hyvä jos löysit kunnon sekoituksen mömmöä, millä irtoaa kaikki. Viitsitko huviksesi kokeilla irtoaako diffiöljy diffirattaista/diffin sisältä.
Saattaa myöskin olla että osa "tappolitkuun" tungetuista tavaroista "kumoaa" toisensa esim. veden pintajännityksen pienentämiseen perustuvat ja spriihin turvautuvat jutskat, tosin nyt olen vielä enemmän lauantai fiiliksissä mitä eilen olin perjantaifiiliksissä, että saattaa olla että lyö vähän isopyörä tyhjää.
Diffiöljyyn ei tehoa edes rasvanpoistoaine. Vesipaine + hiustenkuivain todettu hyväksi, mutta silti joutuu pumpulipuikolla putsaamaan pientä möhnää pois diffistä. (en muuten ole näin tarkkaan putsannut, mutta superin diffiin oli päässyt jotain ylimääräistä, ja diffiöljy oli "liimannut" skeidan pitkin rattaita jne. ja tappelin pari tuntia per diffi että sain ne puhtaiksi. (opetuksena: älä jätä avonaisia diffejä pöydälle!)
Koneeksi varmaan suosittelisin tuota Infinity .18 RTR:ää, sitten täytyy kyllä koko auto olla kuulalaakeroitu, ja QRC systeemi olla erillisellä servolla, ettei vähänkään vauhdissa tule lykättyä pakkia/vetoa päälle. (tämä vain oma mielipiteeni, koska en haluaisi olla uusimassa QRC:n rattaita kovin usein)
Moottoripukit joutuu kanssa hommaamaan, pitäisi löytyä pienellä metsästyksellä, riippuu missä kohtaa on alkuperäisessä pohjalevyssä reiät, minultakin saattaisi saada liki ilmaiseksi tuollaiset HPI:n pukit http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXN373&P=7, tosin vaatii 99% todennäköisyydellä poraamista pohjalevyyn, eli suosittelen ostamaan jostain sopuhintaan Kyoshon moottoripukit. Vauhtipyörä/ muut kilkkeet sopii pienellä sovituksella, jos ei, niin allekirjoittaneelta löytyy HPI:n vauhtipyörä. http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXM759&P=7
Mutta mitä todennäköisimmin saat tuon vakion vauhtipyörän yms muut kilkkeet sopimaan.
Vaikka koko auto olisi kuulalaakeroitu, noin pitkän seisomisen jälkeen suosittelen uusimaan tai ainakin tarkastamaan kaikki laakerit. Tuo syö varmaankin 5*10*3mm laakereita ja diffit ja QRC-tsydeemi syö 8*14*3mm laakereita. (nämä ovat täysin veikkauksia, kannattaa ehdottomasti tarkastaa ennen tilaamista)
- Hount
-
Hpi t-15 kone on ihan kelpo moottori. Alustaan pitää porata 2kpl reikiä ei oo vaikea, pukkia ei tarvi. Tehot riittää hyvin tohon autoon ja koneen hinta laatu suhde on mun mielestä kohdallan. Mulla on toi kone juuri kyseisessä autossa ja moottori on helppo säätää ja pysyy kyllä käynnissä.
-
Hpi t-15 kone on ihan kelpo moottori. Alustaan pitää porata 2kpl reikiä ei oo vaikea, pukkia ei tarvi. Tehot riittää hyvin tohon autoon ja koneen hinta laatu suhde on mun mielestä kohdallan. Mulla on toi kone juuri kyseisessä autossa ja moottori on helppo säätää ja pysyy kyllä käynnissä.
Joo, toi kone (HPI Nitro Star T-15) oli mullakin superissa, ja tosiaankin 2 reikää on jo valmiiksi kohdalllaan, 2 reikää tarvitsee vain lisää. Harmi vaan että asfalttipöly söi tuon minun koneen heti... Ehdin 5 tankillista sisäänajon jälkeen päristellä, kun ilmanputsari irtosi kesken ajon. (amaröörimäistä haparointia)
En oikein hyvää kuvaa ehtinyt saamaan tuosta koneesta, säädöt oli vielä vähän hakusessa yms. mutta jo pelkästään hinnan puolesta suosittelen tuota Infinityä. Ja tarkemmin koneen kuvaa katseltuani vaikuttaisi vauhtipyörän kiinnity suht samanlaiselta kuin GS15R:ssä, ja varmaankin GS11R:ssä eli sitäkin suuremmalla syyllä pitäisi vauhtipyörän sopia heittämällä.
Kannattaa toki odottaa että joku molempia koneita kokeillut sanoo mielipiteensä, molemmissa on omat hyvät puolensa, ja huonoja puolia en ehtinyt HPI:stä löytämään, Infinitystä en voi sanoa mitään, kun en ole IRL sellaista nähnytkään.
(ainiin, HPI:n T-15 koneeseen löytyy allekirjoittaneelta kaikki osat sylinteriputkea/mätnää, kiertokankea, takalaakeria ja kiertokankea lukuunottamatta suht hyvässä kunnossa. Ja sivupuhalteiseen koneeseen löytyy "virialkukäyrä" http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXV537&P=7 viilattuna. (alkup reikä alkupäässä liian pieni)
- Hount
-
Hpi t-15 kone on ihan kelpo moottori. Alustaan pitää porata 2kpl reikiä ei oo vaikea, pukkia ei tarvi. Tehot riittää hyvin tohon autoon ja koneen hinta laatu suhde on mun mielestä kohdallan. Mulla on toi kone juuri kyseisessä autossa ja moottori on helppo säätää ja pysyy kyllä käynnissä.
No onko mitään hajuja huipuista? Kun olen nyt tottunut jo hyperin tehoihin niin saatta olla pettymys jos se kulkeekin vain jotai esim. 40kmh... :|
-
*OT*
Kokeile Hount seuraavan kerran putsata niitä diffin rattaita ihan tärpätillä ja hammasharjalla. Hyvin on mulla ainakin toiminut. Olettaen tietenkin että käytät niissä silikoniöljyjä..
*OT*
-
jos sitä kuulalaakerointia ajattelee niin autoon menee:
-7 kpl 5x10x4 kuulalaakereita QRC-vaihteistoon
-8 kpl 5x10x4 kuulalaakereita pyörien ripustuksiin (2 per ripustus)
-4 kpl 5x10x4 kuulalaakereita diffeihin (2 per diffi)
-4 kpl 8x14x4 kuulalaakereita diffeihin (2 per diffi)
-
No miten toi LRP:n 15 kone tuolta power racingistä, mitään virkaa noihin muihin verrattuna? Hintakin on kohtuullinen 100€ (halvempi ku hpi t-15 kait)
-
Näytti ainakin mun mielestä ihan hyvältä motilta :) tos on vielä 1,2 heppaa.Kyllä se varmaan toimii hyvin.
-
toi infinityn on 65€ ja yhen lähteen mukaan 1,39hp
-
toi infinityn on 65€ ja yhen lähteen mukaan 1,39hp
Oon kuullu jotai juttua noitten säädöistä et joskus on unelma ja joskus on kui p*ska... :?
Mut emmä tiiä , katon sit joskus ku on se aika koittanu...
-
Jätkät jätkät! Kannattaako ostaa 12/15 kokoluokan koneisiin viritunihäröpilli osia, ja yli päänsä korvata 12 kokoista konetta 15 kokoluokan koneella. Ostin bajaan 21 infernon vakio koneen, ja oon tehoihin ja kulkuun tyytyväinen(melkein :roll: ). Osia alustasta alkaa kyllä hajota hyvää kyytiä, mutta nekin on johtunut omista mokista. Asennus oli helppo, koska koneessa oli takana samat kiinnitykset kun vanhassa baja btl:ssä mutta eteen joutu poraan uudet reijät. Kaasu servo ja tankki vaihtoivat paikkaa. Pakkia en jaksanut alkaa säveltämään. Startin toteutin akkuporakoneella, koska kyoshon laadukas naru startti oli sökö. Olen ajanut n.10 tankillista ja vetoakseli joka tulee qrc taka diffiin on jo sökö, mutta niitähän saa kaupasta. Koneelle tuli hintaa että sain auton keulimaan paljon alle 100€!
-
Gigakin on QRC monsteri joten laitan vähän kuvaa päätöksessä olevasta projektista!
(http://koti.mbnet.fi/peklund/GIGAH/GIGA5.6/GIGA%20001pieni.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/peklund/GIGAH/GIGA5.6/GIGA%20002pieni.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/peklund/GIGAH/GIGA5.6/GIGA%20003pieni.jpg)
(http://koti.mbnet.fi/peklund/GIGAH/GIGA5.6/GIGA%20004pieni.jpg)
-
Voivoivoi moottorin kiinnityksen kyysiokolo on ruosteessa. :mrgreen: Toi on hyvä kun kytkinkelloa myöten koteloitu mutta kuumeneeko toi kello paljon kun ei oo jäähdytystä? Saako videoo miten liikkuu samurailla?
-
Voivoivoi moottorin kiinnityksen kyysiokolo on ruosteessa. :mrgreen: Toi on hyvä kun kytkinkelloa myöten koteloitu mutta kuumeneeko toi kello paljon kun ei oo jäähdytystä? Saako videoo miten liikkuu samurailla?
No ne ruostuu :P
Tosiaan kaikki voiman siirto on koteloitu todella hyviN!
Ei se kello kuumene jos kytkin ei luista.
Vielä ei ole videoa mutta eiköhän tällä viikolla jossain välissä! :)
-
On muuten komee ja taitaa olla TigerDrivetkin asennettuna.
Erittäin hieno peli vaikka en monsu fani millään tavoin olekaan.
-
On muuten komee ja taitaa olla TigerDrivetkin asennettuna.
Erittäin hieno peli vaikka en monsu fani millään tavoin olekaan.
Eiköhän tuo joku päivä lavangossakin ole mukana! :)
-
Tosi siisti toi Giga 8)
-
nyt on sitten gigassakin sitä TEHOA, mitkäs infinityn motit noi on?
-
Samurait näyttää olevan :).
-
Mua on kiinnostanut tuon ilmanputsarin rakenne, jos johonkin omaan projektiin joskus istuttas konepeltiin tuollaisen :D
Viittisitkö ystävällisesti jonkilaista hajotuskuvaa ottaa?
-
Mua on kiinnostanut tuon ilmanputsarin rakenne, jos johonkin omaan projektiin joskus istuttas konepeltiin tuollaisen :D
Viittisitkö ystävällisesti jonkilaista hajotuskuvaa ottaa?
Eikö toi imase helposti hiekkaa kun menee hiekalla ympäri?
http://www.kyosho.co.jp/web/download/instructionmanual/monster_truck/pdf/31441_gigacrusher_m.pdf Sivulla 27 on räjäytys kuva mutta jossain oon nähnyt halkileikkaus kuvankin..
-
onko tossa gigassa mitään suodatinta muutakun toi ritilä tossa edessa?
-
onko tossa gigassa mitään suodatinta muutakun toi ritilä tossa edessa?
On siellä ihan krossisakin käytettävä vaahtomuovi suodatin! :)
-
nyt on toi infinityn 18 kone koe ajettu ja ei voi muutakun kehua, tehoja on ainakin paljon enemmän ku alkuperäisessä, nyt lähtee auto keulimaan nurtsilla ihan kaasusta eikä oo viäl ees päästy säätämään konetta ku on sisäänajot vast lopuilla.