Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 916647 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #450 : 27.02.09 - klo: 16.03 »
Eiköhän tuo riitä aiheesta 69. Ja se mihin se nyt sinua jerry nimenomaisesti velvoittaa on se, että hommaat auton.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #451 : 27.02.09 - klo: 16.04 »
Jos "The Sääntöjä" ei piakkoin kuulu, ehdottaisin, että otetaan osviittaa alustavista säännöistä, joita täydennetään/muutetaan tarpeen tullen. Mulla on yksi drafti olemassa, jonka omasta puolestani olen valmis julkaisemaan pienin päivitysrumban jälkeen.
Kohta meinaa kolataan jo tattista puhtaakksi lumesta  :grin:.

Hienoa, että saadaan kevättöihin mukaan muitakin kuin 1/10 ja 1/5 porukat.  :wink:  :police:

Valitettavasti kaupungit määrärahat sulivat taloustilanteen aiheuttamiin leikkauksiin ja säästöihin.
Varikolla on syksyn ja talven aikana tästä syystä tapahtunut vain vähän niistä monista parannuksista, joista Mikko L. ja allekirjoittanut jo toiveikkaina keskustelivat Nuorisoasiainkeskuksen väen kanssa ajokauden lopulla.

Laitetaan lumien sulettua rata taas hienoon kuntoon ja ollaan välittämättä varikkoalueen ja korokkeen tilasta.

Hyvä että tulee talkoista todelliset talkoot johon kuuluu monet GT luokan kuskit myös.
Femma luokka oli vahvasti edustettuna viime vuonna mukaanlukien ilen itse myös.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #452 : 27.02.09 - klo: 16.05 »
Eiköhän tuo riitä aiheesta 69. Ja se mihin se nyt sinua jerry nimenomaisesti velvoittaa on se, että hommaat auton.

Autoja on tuolla hyllyssä jo  :lol: Käviskö wanha garbo gepardi tai sg tiger GT luokkaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #453 : 27.02.09 - klo: 16.07 »
No käy se jos sulla on sallittu moottori eli periaatteessa vetokäynnisteinen moottori joka toimitetaan jonkun näistä RTR kittien mukana ja autossa keppiveto ja koppakori. Muuten ihan sama millä tulet häviämään. Mitään naurettavia radan lyhennyksiä ei sitten sinua varten tehdä.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #454 : 27.02.09 - klo: 19.46 »
No nih,

nyt kun tämäkin TORSTI on herännyt kiven kolosta ja panostanut kalustoon niin tulee tässä lajiryhmälle pienen pieni kysymys....

vai elääkö se lajiryhmä minkä syksyllä perustitte?

Oletteko saaneet mitään valmiiksi tai ees paperille? kilpailukalenteria? sääntöjä? mitään?

t: Juska

Itse itseäni lainaten...
3 viikkoa on mennyt, joten onko tapahtunut mitn.
Racers Group Finland Team

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #455 : 27.02.09 - klo: 20.59 »
No käy se jos sulla on sallittu moottori eli periaatteessa vetokäynnisteinen moottori joka toimitetaan jonkun näistä RTR kittien mukana ja autossa keppiveto ja koppakori. Muuten ihan sama millä tulet häviämään. Mitään naurettavia radan lyhennyksiä ei sitten sinua varten tehdä.

Onko säännöt Gt luokassa semmoiset että pilipali rtr vetostartti koneilla ajetaan vai.
No olen tässä kaavailemassa 3 kisaa kesäksi missä saa ajaa kaiken näköisillä UUBER ALLES koneilla jossa hinta lappu oli 750e on sallittu :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #456 : 27.02.09 - klo: 21.00 »
no jossei se sulle ole vielä tullut selväksi niin

ON

eikä ne ole mitään pilipali koneita

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #457 : 27.02.09 - klo: 21.16 »
no jossei se sulle ole vielä tullut selväksi niin

ON

eikä ne ole mitään pilipali koneita


Älä viitsi verrata pilipali rtr vetostartti moottorieta jopa ihan perus standardi kisamoottorin jonka hinta lappu ei ole kovinkaan paljoo enemmän kuin uuber great kyosho rtr kone.
Jos ne olisivat edes välttäviä niin miksei niitä näy kisoissa siis vertaan nyt M8 luokkaan.
Jerzi

PS Eikai sinulla Mika ole semmoista moottoria vaan M8 autossa kiinni missä on vetostartti ja on merkkiä kyosho. Varmasti toimii sileällä radalla missä ei ole juurikaan pölyä ja ei tarvitse kovinkaan paljoo alatehoa.
Jerzi

PS Kysymys, onko kukaan nähnyt kyosho rtr konetta M8 luokassa, olen ollut itse poissa kuvioista 2 vuotta ja en tiedä miten on asiat siellä. Jos niitä käytetään niin silloin olen vääräässä.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #458 : 27.02.09 - klo: 21.19 »
ööö..mikä vtun M8 luokka??




Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #459 : 27.02.09 - klo: 21.20 »
Jerzi hei, uskoisin että puhun monen suulla kun sanon että tollasta provoa ja p****a ei kukaan jaksa lukea.

Anna poikien pitää sarjansa ja sääntönsä, ja laita autosi sääntöjen edellyttämään kuntoon kisaillaksesi tai SHUT THE F**K OFF....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #460 : 27.02.09 - klo: 21.26 »
Jerzi hei, uskoisin että puhun monen suulla kun sanon että tollasta provoa ja p****a ei kukaan jaksa lukea.

Anna poikien pitää sarjansa ja sääntönsä, ja laita autosi sääntöjen edellyttämään kuntoon kisaillaksesi tai SHUT THE F**K OFF....

Rauhoitu, sinähän sanoit että nuo rtr ei ole pilipali koneita, no olen eri mieltä. En ole viellä nähnyt rtr hintaluokassa semmoista edes suuntaan antavaa että olis laatu kamaa kuten esim mitä nuo italy ja japsi koneet ovat jotka nyky päivänä ei häpäe hinnoissa noihin made in taiwan koneisiin.
Valitettavasti minulta on mennyt tuo moottorisääntö ohi täältä, onko siitä kerrottu täällä että rtr uber koneilla mennään. Aikaisemmin oli puhe että olis jotain koneita mitä olis sallittujen listalla ja en osaa nyt sanoa missä säännöt menevät.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #461 : 27.02.09 - klo: 21.35 »
Jerzi hei, uskoisin että puhun monen suulla kun sanon että tollasta provoa ja p****a ei kukaan jaksa lukea.

Anna poikien pitää sarjansa ja sääntönsä, ja laita autosi sääntöjen edellyttämään kuntoon kisaillaksesi tai SHUT THE F**K OFF....

Sinäkin, no linkitä säännöt tähän niin kaikki näkee millä mennään Gt luokassa. Minulta se on mennyt ohi kokonaan.
Kuinka monta rtr vetostartti moottoria sinulla on ollut. Olen myynnyt niitä ja tiedän missä ne menee noin yleisesti joten voin puhua kokemusta myös vaikka niitä ei ole siunaantunut minun autoihin viellä :shock:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #462 : 27.02.09 - klo: 21.36 »
Kyllä toi sun jauhaminen on taas niin hanurista että. Mene hoitelee sitä 69 pliis ja shut the fuck up

Kyoshon rtr kone on japanilainen ja made by Team Orion. Ei noi muut RTR pannut ole yhtään sen huonompia, Go Tech, Force ja mitä noita nyt noiden kittien mukana tulee.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #463 : 27.02.09 - klo: 21.38 »
Minkä ihmeen takia niitä ei sitten käytetä M8 luokassa, siis puhun nyt yleisesti noista rtr vetostartti koneista. Siis team orion tekemia, nehän on sitten laatu koneita :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #464 : 27.02.09 - klo: 21.41 »
Kone tuli nyt talvella ja ei siitä ole kauaa ku Hobaon Hyper vetostarttikoneilla vielä ajettiin. Sitten tuli nousu ja 300-500€ koneet, nyt on lama taas ja katotaan miten käy. Mutta edelleen M8 on M8, ja tämä GT luokka joten... S-T-F-U

Jerzi hei, uskoisin että puhun monen suulla kun sanon että tollasta provoa ja p****a ei kukaan jaksa lukea.

Anna poikien pitää sarjansa ja sääntönsä, ja laita autosi sääntöjen edellyttämään kuntoon kisaillaksesi tai SHUT THE F**K OFF....

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #465 : 27.02.09 - klo: 21.44 »
Ehdotan sitten sääntöihin semmoinen juttu että olis myös OPEN luokka jossa olis vapaa koneen valinta. Tuntuu jotenki tyhmältä ostaa rtr vetostartti kone kuin noita vanhoja moottoreita on rivit täynnä jota voisi käyttää tämmöisessä kerhokisa tason tapahtumassa. Ei ole keneltäkään pois vaan tällä saadaan varmasti enemmän kuskeja startti viivalle eikä olis niin kireitä pipo juttuja ollenkaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #466 : 27.02.09 - klo: 21.48 »
kerhokisa on kerhokisa mutta tämä topikki ei käsittele kerhokisoja vaan GT-8 kilpailuluokkaa pääasiallisesti

katsotaan sitten kesällä onko tilaa, aikaa ja kysyntää open luokalle

kun nyt edes jotain saataas kuosiin - ja onneksi siinä tunnutaan olevan jo lähellä

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #467 : 27.02.09 - klo: 21.57 »
Tossa on mun "laatimat" säännöt jotka löytyy www.snrt.net (in english mutta varmaan helppo ymmärtää yleistä rc sanastoa)

1:8 GT Racing rules
Racing rules aren't yet fully completed here in Finland, but presumably something like this will come up for 2009.
In 2008 we basically raced with the same rules.

Chassis: Any buggy/GT car chassis, with shaft drive. Belt drive not allowed
Body: Any GT style body that covers the wheels. Lola style bodies not allowed
Tires: Rubber tires, no foams. Tire selection up to the driver
Electronics: Driver can choose freely

#1 Additions for the Stock class:
Stock kit engine (RTR/ReadySet) or any .21 or .28 max 200€ engine (retail). Pullstart optional.

#2 Additions for the Open class
Any .21 or .28 engine. Pullstart optional.

Mutta kuten todettua open luokka ei ole todennäköinen.
« Viimeksi muokattu: 27.02.09 - klo: 22.14 kirjoittanut Mika R »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #468 : 27.02.09 - klo: 22.24 »
Voisin väittää että noilla säännöillä saataisi enemmän kuskeja kisoihin kuin mitä olen nyt kuullut. Aikas moni on varmasti samalla kannalla kuin minä kuin puhutaan noista rtr koneista.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #469 : 27.02.09 - klo: 22.27 »
Mikäs vika niissä rtr koneissa nyt on? Omani toimi viimevuonna paremmin kuin hyvin yhtä hajoamista lukuunottamatta joka sekin johtui omasta säätö virheestä. Jerry onkos sulla nyt joku kotona huonosti kun pitää taas vängätä vastaan??????
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #470 : 27.02.09 - klo: 22.29 »
Ehkä sun kannattaa Jerry perustaa ihan oma open-sarja näille, ja ihan oma topiccikin....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #471 : 27.02.09 - klo: 22.31 »
Mikäs vika niissä rtr koneissa nyt on? Omani toimi viimevuonna paremmin kuin hyvin yhtä hajoamista lukuunottamatta joka sekin johtui omasta säätö virheestä. Jerry onkos sulla nyt joku kotona huonosti kun pitää taas vängätä vastaan??????

Kuten tiedät niin ei kiinnosta ostaa rtr konetta jossa on vetostartti (joka on todella luotettava joo) sen takia että noita made in italy koneita on mitä voisi käyttä, kuvittelen minun likaisessa mieli kuvassa että nuo italy koneet olisivat hiukan laadukkaampia kuin nuo rtr. Ja enhän minä mitään vänkää vastaan.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #472 : 27.02.09 - klo: 22.32 »
Ehkä sun kannattaa Jerry perustaa ihan oma open-sarja näille, ja ihan oma topiccikin....

No jos et ole huomannut niin kesällä ajetaan 3 kerho kisaa missä on todella tiukkapipo säännöt :lol:
Ja huom, sinne pääsee myös vetostarttirtrkoneilla myös ajamaan, ja myös 750e koneilla myös :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #473 : 27.02.09 - klo: 22.34 »
Italialaiset ovat olleet pelkkää laskua viime vuodet... GRP, Novarossi, Sirio, RB..

Vaikka en mä tiedä mistäpäin toi Team Orion tulee, aivan sama

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #474 : 27.02.09 - klo: 22.35 »
Mitenkäs brushless, pääseekös silläkin open-luokkaan mukaan?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #475 : 27.02.09 - klo: 22.35 »
Ohessa sääntödrafti kommentoitavaksenne. Asialliset ja rakentavat kommentit otetaan ilomielin vastaan, muutoin ei kannata vaivautua. Virheitä ja puutteita on, mm. auton mitat ja painot, kirjoitusvirheitäkin varmaan on. Keskitytään nyt kuitenkin oleelliseen.

« Viimeksi muokattu: 27.02.09 - klo: 23.21 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #476 : 27.02.09 - klo: 22.39 »
Hyvä

Omat nopeat kommentit
- kuka pystyy määrittelemään mitat ja painon, onko merkitystä? ja niille tulee kyllä kiire kun ei vielä ole
- moottorisääntö hyvä, mutta "saa virittää" TÄH? siis itse "portata" tmv.aika hurjaa...
- liian lyhyet finaalit. A-finaali 30min vähintään

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #477 : 27.02.09 - klo: 22.42 »
Hyvä

Omat nopeat kommentit
- kuka pystyy määrittelemään mitat ja painon, onko merkitystä?
- moottorisääntö hyvä
- liian lyhyet finaalit. A-finaali 30min vähintään

Mielestäni mitat ja painot saisi olla aika väljät siten, että olemassa oleva kalusto mahtuu mittoihin, jos ihan rehellisiä ollaan, niin minun puolesta koko määrittelyn vois jättää pois, johan se asia sanotaan siinä kohdassa 1.

Moottoreiden "virittäminen" sallittiin, koska se kuitenkin tapahtuu luotettavuuden kustannuksella. Jos joku osaa, niin miksipä ei. Toisaalta asian valvominen esim. katsastuksessa on aika hankalaa.

Jos finaaleihin halutaan pidempiä vetoja, niin miksei. Ainoastaan kisapäivien aikataulut ja yhteinen mielipide määrittää tämän asian.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #478 : 27.02.09 - klo: 22.46 »
Ok, tämä selvä! Ja samaa mieltä siis.

Noi mitat vois helpoiten ehkä vetää seuraavasti
- minimi mitat ja paino M8 luokasta
- maksimi mitat LS-5 luokasta (on kasvuvaraa hehe)


Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #479 : 27.02.09 - klo: 22.47 »
Onko Pekka kokonaan pois suljettu että mitään OPEN gt luokka missä olis mahdollista saada käyttää moottoria kuin mottoria.
Karsii nimittäin osallistujia pois sarjasta tuo moottori sääntö.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂