Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 916708 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #480 : 27.02.09 - klo: 22.49 »
Jos numeroita saa vielä varata niin minulle #77 Säännöt näyttää hyvältä. Olisiko helpompaa tehdä lista sallituista autoista kuin että ruvetaan rajaamaan mittoihin. Saako muuten kalustoa vaihtaa kesken kauden?
Kyosho GT Racing Art

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #481 : 27.02.09 - klo: 22.50 »
Jos numeroita saa vielä varata niin minulle #77 Säännöt näyttää hyvältä. Olisiko helpompaa tehdä lista sallituista autoista kuin että ruvetaan rajaamaan mittoihin. Saako muuten kalustoa vaihtaa kesken kauden?

Sekin puuttuisi että ei saisi vaihtaa kalustoa kesken kauden.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #482 : 27.02.09 - klo: 22.52 »
Jos numeroita saa vielä varata niin minulle #77 Säännöt näyttää hyvältä. Olisiko helpompaa tehdä lista sallituista autoista kuin että ruvetaan rajaamaan mittoihin. Saako muuten kalustoa vaihtaa kesken kauden?

Sekin puuttuisi että ei saisi vaihtaa kalustoa kesken kauden.
Jerzi

Kalustosta kysyn sen takia että löytyy sekä IGT että IGT2. Jos tekisi mieli ajaa molemilla. Luultavasti ajan vaan GT2:lla mutta kunhan kyselin.
Kyosho GT Racing Art

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #483 : 27.02.09 - klo: 22.53 »
Onko Pekka kokonaan pois suljettu että mitään OPEN gt luokka missä olis mahdollista saada käyttää moottoria kuin mottoria.
Karsii nimittäin osallistujia pois sarjasta tuo moottori sääntö.
Jerzi

Eikös sulla ollu se open-luokka jo nipussa, kilpailut ja kaikki sovittu?

Jos joku on varmaa, niin se, että tuohon moottorisääntöön ei tule vapautusta. Tämä on niitä juupas-jaapas-juttuja, meni kumminpäin tahansa, aina jää joku "ulkopuolelle".

Tällä mottorisäännöllä haluttiin varmistaa ensinnäkin se, että ollaan lähtökohtaisesti (ainakin suurinpiirtein) tasaväkisiä moottoreiden suhteen ja toisaalta se että RTR-paketti on valmis kisaan ilman merkittäviä lisäpanostuksia. Uskon, että pitkällä aikavälillä tämä niemnomaan tuo lisää kisaajia.

Jos haluaa ajaa kahdella tai useammalla autolla kauden aikana, mikäpäs siinä, kunhan ne molemmat sopii sääntöihin. IGT1 ja IGT2 varmasti sopii. Minun puolesta määritelmän voi tehdä vaikka automerkkeihin ja -malleihin perustuen. Kenties tulevaisuudessa kuitenkin mitat pitää määritellä, joten miksei tehtäisi sitä nyt? Toisaalta jos sillä ei kuitenkaan ole vaikutusta mihinkään, niin miksi sitten määritellään? Diipa-Daapa?
« Viimeksi muokattu: 27.02.09 - klo: 22.56 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #484 : 27.02.09 - klo: 22.53 »
Jos numeroita saa vielä varata niin minulle #77 Säännöt näyttää hyvältä. Olisiko helpompaa tehdä lista sallituista autoista kuin että ruvetaan rajaamaan mittoihin. Saako muuten kalustoa vaihtaa kesken kauden?

Muuten hyvä idea mutta -
Jos joku haluaa rakentaa omansa niin sillekin pitää antaa mahdollisuus, esim. vaikka perustuen Losiin tai Assoon joilla ei vielä ole GT autoa, mutta on esim. Losi Oval racer ja Asso SC8, näistä vois pystyä helposti tekee

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #485 : 27.02.09 - klo: 22.55 »
Tällä mottorisäännöllä haluttiin varmistaa ensinnäkin se, että ollaan lähtökohtaisesti (ainakin suurinpiirtein) tasaväkisiä moottoreiden suhteen ja toisaalta se että RTR-paketti on valmis kisaan ilman merkittäviä lisäpanostuksia. Uskon, että pitkällä aikavälillä tämä niemnomaan tuo lisää kisaajia.

Ja tämä nimenomaan on yhteinen mielipide. Eli et ole tässä yksin.

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #486 : 27.02.09 - klo: 22.56 »
lista sallituista autoista kuin että ruvetaan rajaamaan mittoihin. Saako muuten kalustoa vaihtaa kesken kauden?
tuo olisi hyvä, minimi mitat ja painot pitäisi kumminkin olla. Miksei saisi?
Ketähän ne kuskit olisi Jerry eli kuinka monta, vähän faktaa välillä.
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #487 : 27.02.09 - klo: 23.01 »
Ton verran sain kerättyä

Peitsamo (Pekka) #6
Vesku #13
Niko A #14
Juska #33
Mika R #63
Pieto #77

Jerzi vai Hoke #69

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #488 : 27.02.09 - klo: 23.02 »
Mutta kuitenki saa viilata rtr moottoreita niin silloin ei olla enää tasaväkisiä enää vakio koneen kanssa.
No esim minä en missään nimessä aio ostaa rtr uuber konetta koska tiedän että minun koneet on paljon laadukkaampia kuin nuo mitä nyt on ollut esillä säännöissä.
Miten paljon Vesku kuvittelet että noita m8 autoja on tuolla kisakuskeilla/harrastelijoilla ja uskon myös että heillä on väljiä koneita jolla voisi ajaa radalla ja pienellä muokkauksella saisi auto GT sääntöihin.
Mutta joo odotetaan kesää.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #489 : 27.02.09 - klo: 23.04 »
Vieläkin sekoitat ns. rallygamen tähän GT -luokkaan, ne eivät ole sama asia

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #490 : 27.02.09 - klo: 23.05 »
Vieläkin sekoitat ns. rallygamen tähän GT -luokkaan, ne eivät ole sama asia

Ööö jos laitan koppikorin päälle ja rtrvetostarttikoneen kiinni niin miksi ei saa osallistu GT luokkaan :huh: Sori puskuri jäi mainitsematta viellä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #491 : 27.02.09 - klo: 23.06 »
Mutta kuitenki saa viilata rtr moottoreita niin silloin ei olla enää tasaväkisiä enää vakio koneen kanssa.

Moottoreiden "virittäminen" sallittiin, koska se kuitenkin tapahtuu luotettavuuden kustannuksella. Jos joku osaa, niin miksipä ei. Toisaalta asian valvominen esim. katsastuksessa on aika hankalaa.

Tämä moottoriasia voitaneen jo sivuuttaa jos ei ole muita perusteluja.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #492 : 27.02.09 - klo: 23.08 »
Vieläkin sekoitat ns. rallygamen tähän GT -luokkaan, ne eivät ole sama asia

Ööö jos laitan koppikorin päälle ja rtrvetostarttikoneen kiinni niin miksi ei saa osallistu GT luokkaan :huh: Sori puskuri jäi mainitsematta viellä.
Jerzi

Saat mutta rataa ei lyhennetä niinku ranskassa rallygamea varten. muuten hirttää pannut kiinni ku siellä ei sallita vaihteita. meillä ne on "must" mutta ei tietenkään pakolliset.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #493 : 27.02.09 - klo: 23.10 »
Eipäs se Jonnin moottoria ainakaan leikannut kiinni, ihan iloisesti se liikkui ja jos oikein halutaan panostaa niin saahan noita lootia maailmalta jos niin haluaa.
Jerzi

PS Vai olikos 1 vahteiset autot kielletty GT luokassa :huh:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #494 : 27.02.09 - klo: 23.13 »
sanoin yllä ettei vaihteet ole pakolliset.

Kiitos Peitsamolle säännöistä ja muille kuskeille kannanotoista, poistun netin äärestä nyt.. Öitä.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #495 : 27.02.09 - klo: 23.14 »
Niin saako siellä jerzi open-luokassa ajaa brushlessilla?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #496 : 27.02.09 - klo: 23.15 »
Tosta moottori asiasta kyssäri.
Eli saanko ruuvata autooni minkä tahansa noista neljästä koneesta vai pitääkö ajaa sillä mikä siinä on uutena ollut?
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #497 : 27.02.09 - klo: 23.15 »
Niin saako siellä jerzi open-luokassa ajaa brushlessilla?

Jos tulet ajamaan minun kisaan niin tottakai saat, sekaan vaan jos on muuten GT luokan sääntöihin menevä :wink:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #498 : 27.02.09 - klo: 23.19 »
Tosta moottori asiasta kyssäri.
Eli saanko ruuvata autooni minkä tahansa noista neljästä koneesta vai pitääkö ajaa sillä mikä siinä on uutena ollut?

Lähtökohta on se, että alkuperäisellä koneella ajetaan. Jos alkuperäinen kone rikkoutuu, hankitaan uusi samanlainen. Ks. säännöt kohta 3, kappale 3.

Edit: Moottorisääntöä muutettu.
« Viimeksi muokattu: 28.02.09 - klo: 12.47 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #499 : 27.02.09 - klo: 23.25 »
Tosta moottori asiasta kyssäri.
Eli saanko ruuvata autooni minkä tahansa noista neljästä koneesta vai pitääkö ajaa sillä mikä siinä on uutena ollut?

Lähtökohta on se, että alkuperäisellä koneella ajetaan. Jos alkuperäinen kone rikkoutuu, hankitaan uusi samanlainen. Ks. säännöt kohta 3, kappale 3.

Laitan vielä linkin sääntöihin, jotta useammat huomaisivat sen.

Tämä jos jotain on aika erikoinen sääntö. Jos vaikka jossain vaiheessa huomaatte että toinen on selvästi nopeampi mutta olen ostanut väärän merkin niin sitä en saa sitten asentaa autoon kiinni muuta kuin se alkuperäinen. Jos haluat vaihtaa moottorin toiseen merkkiin niin pitää vaihtaa myös uusi auto alle :huh:
Hyvin erikoinen sääntö :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #500 : 28.02.09 - klo: 07.24 »
Joo tää moottori homma menee ihan puihin.
En taatusti osta gxr28 konetta siis huom. IGT1 mosaa.
Ja turha sanoa että osta gxr28sg kun kerran säännöissä sanotaan että rikkoutuneen tilalle samanlainen.
Jos joku on sitä mieltä että IGT:hen voi laittaa IGT2:n moottorin niin silloin pitää voida laittaa myös Force, GO jne.
Saahan dm1:stäkin valinnaisesti GO:lla tai Forcella.

Olisitte vaan laittaneet sen 200€ moottori säännön tai vaikka 150.


(Edit typoja.)

Poissa kimbyyri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #501 : 28.02.09 - klo: 08.14 »
Eikös tää malli nyt sit käykkään  http://www.hobao-racing.com/products/hyperOne7/hyperOne7.php  kun on 21 mosa vai eikö tässä teho riitä  :huh:
Ministeri   TTeb4   One seven  xray-vtr10

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #502 : 28.02.09 - klo: 08.52 »
Mielestäni ilman muuta tuo Hobao moottoreineen pitää olla sallittujen listalla. Kenties moottorisäännön voisi muokata siten, että tilavuus enintään .28 kuutiotuumaa. Tässä kohdin (alle)kirjoittajalla on sattunut selvä lapsus.

Jos porukka on sitä mieltä, että noista hyväksytyistä moottoreista pitää saada valita koneensa vapaasti, niin kenties se on sitten järkevämpää niin. Muistakaahan nyt, että tämä oli ehdotus, jonka laitoin tänne näkyville "painostuksen" alla. Turhaa on suhtautua siihen ätityydillä "onpa jaskat säännöt, en leiki teidän kanssa". Mielummin näkisin muutosehdotuksia ja hyviä kannanottoja perusteluineen, jolloin esityksen muuttaminen olisi helpompaa.

Kun sääntöjä pohdittiin, asia haluttiin tehdä siten, että kaikelle on perustelu. Se perustelu on toisen mielestä parempi, toisen mielestä huonompi, näin se vaan aina menee.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #503 : 28.02.09 - klo: 09.09 »
Kun sääntöjä pohdittiin, asia haluttiin tehdä siten, että kaikelle on perustelu. Se perustelu on toisen mielestä parempi, toisen mielestä huonompi, näin se vaan aina menee.

Juuri näin kaikki pitää tehdä kun jotain järjestetään.

Oli säännöt tai aikatalut tai mitkä vaan kyseessä niin kaikki pitää pystyä perustelemaan... Muutoin säännöillä ei ole uskottavuutta.

Mitä moottori hommaan tulee niin ilmanmuuta pitää saada ajaa millä tahansa sallituista moottoreista missä tahansa sallitussa autossa.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #504 : 28.02.09 - klo: 10.23 »
Mun mielestä noi säännöt näyttää tosi fiksuilta. Ainoat muutokset oikeastaan mikä mulle tulee mieleen... on se että:
-"pääfinaali" ois 30min+3min, silloin jos on tosi tiukkaa vääntöö niin tankkiajat ja tankkausnopeus vaikuttaa lopputulokseen.

-Sitten tuo Hoken ehdottama sallitujen moottorien listalta saisi poimia halutun koneen.

Sitten pistelaskuun vois tehä sellasen jutun tai oikeastaan tähän "viralliseen" sarjaan että, ne ketkä ilmoittautuu kiertämään koko sarjan heille annettaisiin osallistumis pisteitä vaikka 5kappaletta. Tämä helpotukseksi niille ketkä sitoutuu tai ovat valmiita osallistumaan jokaiseen "sarjan" osakilpailuun---> tuttu tapa isoautopuolelta. Tasaa hieman kahden kisan tähdenlentoja.
Racers Group Finland Team

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #505 : 28.02.09 - klo: 10.34 »
Sitten pistelaskuun vois tehä sellasen jutun tai oikeastaan tähän "viralliseen" sarjaan että, ne ketkä ilmoittautuu kiertämään koko sarjan heille annettaisiin osallistumis pisteitä vaikka 5kappaletta. Tämä helpotukseksi niille ketkä sitoutuu tai ovat valmiita osallistumaan jokaiseen "sarjan" osakilpailuun---> tuttu tapa isoautopuolelta. Tasaa hieman kahden kisan tähdenlentoja.

Hieno idea. Tarkennatko vielä sen verran, että tarkoittaako ilmoittautuminen myös osallistumisvelvoitetta? Eli olisiko ajatus antaa lisäpisteitä niille, jotka todellisuudessa ovat ajaneet kaikki osakilpailut, vai niille ketkä ovat "ilmoittautuneet" sarjaan, ts. joilla on kiinteä ajonumero?
Flying Calacucco

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #506 : 28.02.09 - klo: 11.04 »
Sitten pistelaskuun vois tehä sellasen jutun tai oikeastaan tähän "viralliseen" sarjaan että, ne ketkä ilmoittautuu kiertämään koko sarjan heille annettaisiin osallistumis pisteitä vaikka 5kappaletta. Tämä helpotukseksi niille ketkä sitoutuu tai ovat valmiita osallistumaan jokaiseen "sarjan" osakilpailuun---> tuttu tapa isoautopuolelta. Tasaa hieman kahden kisan tähdenlentoja.

Hieno idea. Tarkennatko vielä sen verran, että tarkoittaako ilmoittautuminen myös osallistumisvelvoitetta? Eli olisiko ajatus antaa lisäpisteitä niille, jotka todellisuudessa ovat ajaneet kaikki osakilpailut, vai niille ketkä ovat "ilmoittautuneet" sarjaan, ts. joilla on kiinteä ajonumero?
Tää on taas mun mielipide aiheesta.
Siihen voisi kuulua nimellinen osallistumismaksu tyyliin 10€/ kausi + tietysti kisakohtainen osallistumismaksu!!. Sitten tuolla kerätyllä "sarjamaksulla" hankittaisiin vaikka palkintoja(pystit) kauden päätyttyä sarja kolmikolle tai viisikolle. Eli senhän vois vaikka toteuttaa siten että kiinteä numero maksaa sen 10€ ja sit tähdenlennoille ne mitä jää ja muuttuu joka kisaan.
Racers Group Finland Team

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #507 : 28.02.09 - klo: 11.13 »
Joo tää moottori homma menee ihan puihin.
En taatusti osta gxr28 konetta siis huom. IGT1 mosaa.
Ja turha sanoa että osta gxr28sg kun kerran säännöissä sanotaan että rikkoutuneen tilalle samanlainen.
Jos joku on sitä mieltä että IGT:hen voi laittaa IGT2:n moottorin niin silloin pitää voida laittaa myös Force, GO jne.
Saahan dm1:stäkin valinnaisesti GO:lla tai Forcella.

Olisitte vaan laittaneet sen 200€ moottori säännön tai vaikka 150.


Muuten olen samaa mieltä mutta tuo moottorin hinnan rajaaminen pitäsi jättää pois.
200€:llä saa jo huomattavasti tehokkaampia koneita kuin nuo RTR koneet.
Eli vain RTR autojen mukana tulevat moottorit sallituiksi.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #508 : 28.02.09 - klo: 11.29 »
Moottoreiden rajaaminen hinnan avulla oli yksi vaihtoehto. Tultiin kuitenkin siihen lopputulokseen, että ensinnäkin hintaa on vaikea määrittää, ts. mikä on hintaraja ja mistä se lasketaan. Toisaalta myös tällä seikalla haluttiin varmistaa, että valmispaketin mukainen auto on kilpailukykyinen, eikä tarvitse ostaa sitä "parasta" optiomoottoria pärjätäkseen.

Ohessa päivitetty sääntödrafti kommentteihinne perustuen. Otin hieman lisäosviittaa myös Pienoisautojen Kilpailusäännöistä. Avoimena asiana on lähinnä noiden mittojen määrittely, tarvitaanko niitä?
Flying Calacucco

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #509 : 28.02.09 - klo: 11.32 »
Joo tää moottori homma menee ihan puihin.
En taatusti osta gxr28 konetta siis huom. IGT1 mosaa.
Ja turha sanoa että osta gxr28sg kun kerran säännöissä sanotaan että rikkoutuneen tilalle samanlainen.
Jos joku on sitä mieltä että IGT:hen voi laittaa IGT2:n moottorin niin silloin pitää voida laittaa myös Force, GO jne.
Saahan dm1:stäkin valinnaisesti GO:lla tai Forcella.

Olisitte vaan laittaneet sen 200€ moottori säännön tai vaikka 150.


Muuten olen samaa mieltä mutta tuo moottorin hinnan rajaaminen pitäsi jättää pois.
200€:llä saa jo huomattavasti tehokkaampia koneita kuin nuo RTR koneet.
Eli vain RTR autojen mukana tulevat moottorit sallituiksi.

Kysehän onkin tässä tapauksessa TASAPUOLISUUDESTA ei tehokkuudesta. Toisin sanoen puhutaan VAKIOLUOKASTA mikä tarkoittaa että kaikilla olisi suht koht samantasoiset autot. Juuri tuon takia todetti Hoken kanssa tuossa aiemmin että, saisi vapaasti valita haluamansa moottorin sallittujen listalta koska, niistäkin joku osoittautuu taas jälleen kerran paremmaksi kuin jossain toisessa RTR-autossa.
Racers Group Finland Team