Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - jtp

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6
91
Tulokset / Ylistaron jälkipelit
« : 28.02.07 - klo: 16.45 »
Tuolta löytyy TSP-10 1. B-finaali http://youtube.com/watch?v=xWpmdh6OHEw

93
Polttisautot / Yksisuuntalaakerin hoito
« : 29.09.06 - klo: 13.32 »
Omassa autossa rupesi vaihteen yksisuuntainen luistamaan. Putsasin laakeria WD-40:llä niin rupesi toimimaan. Mutta se ei toiminut kuin aina muutaman tankillisen yhden putsauksen jälkeen. Sitten hommasin Dantomista kunnon yksisuuntaselle tarkoitettua öljyä niin rupesi toimimaan kuin uusi.
Nykyään laitan tipan sitä öljyä aina kun aukaisen vaihteiston.

94
Tulokset / M8 Indonesia 06
« : 31.08.06 - klo: 20.00 »

95
Polttisautot / Mitä vikaa kytkimessä ?
« : 31.08.06 - klo: 15.56 »
Kyseessä voisi olla myös vaihteen yksisuuntalaakerissa. Eli jos auto ottaa kierroksia, mutta ei kulje niin kannattaa tarkistaa pyöriikö kuitenkin vaihderattaat. Jos pyörii niin yksisuuntalaakeri luistaa. Vikaa voi yrittää korjata putsaamalla laakeri esim wd-40 tai jollain puhdistus sprayllä ja sen jälkeen öljyää laakerin uudelleen.

96
Polttisautot / 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 30.06.06 - klo: 16.30 »
Iivoselta löytyy sorvi ainakin mugenin renkaille. Jos sun renkaissa on sama kiinnitys niin eiköhän tuo sitä lainaa sinullekin.

97
Polttisautot / 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 26.06.06 - klo: 21.33 »
Ja Tony kun tulee neuvomaan niin kaiken kun tekee juuri toisinpäin kuin se sanoo niin hyvä tulee. :wink:  Vai mitä Tony.

98
Polttisautot / 1/8 rata-autot (C8 luokka)
« : 20.06.06 - klo: 17.24 »
Eihän se ponderi tarvitse muuta kuin kaksipuolista teippiä. Sillä kun se liimaa radiolevyyn niin jo on helppo. Toki onhan se teippi irroitettava päivän lopuksi.

99
Juu varovasti vaan vänkää ne paikoilleen.

101
niin ajaahan tosimies yhdessä erässä kovaa, mutta kun tarvis kahdessa onnistua. Eli jos ekassa alkuerässä mokaa niin joutuu ajamaan kaksi viimeistä hieman varmistellen että saa varmasti tulokset.

102
Polttisautot / Kyosho V-one & FW05-R zone
« : 14.02.06 - klo: 23.13 »
TP-10 luokassa suurin osa käyttää spoolia tai diffiä edessä. Etenkin pienemmillä radoilla osa pro kuskeista käyttää myös one-wayta jolla saadaan auto kääntymään paremmin tiukoissa neulansilmissä.

One-wayllä ajaessa pitää jarru säätää niin että takarenkaat eivät pääse lukkiutumaan, koska silloinhan se auto pyörähtää välittömästi. One-wayssähan tuo jarrutehokin on heikoin koska vain takapyörät jarruttaa.

Spoolilla ajaessa jarruteho on paras, mutta vastaasti auto on kankea kääntymään tiukoissa paikoissa. Se on kuitenkin se varmin jos ei tiedä mitä eteen laittaa. Toki taas se kuluttaa eniten vetoakseleita.

Diffi on hyvä kompromissi, mutta vaatii säätöä että siitä saa sopivan. Jarruteho on aina parempi mitä jäykempi etudiffi on, mutta silloin auto muuttuu kankeammaksi.

One-wayllä jarruttaessa ei käytännössä voi kääntää yhtään. Spoolilla ja diffillä voi kääntää jarruttaessa kunhan ei jarruta lukkoon renkaita.

103
Yritin olla aikaisin liikkeellä ilmoittautumisen kanssa, mutta en pysty/osaa ilmoittautua Kitin kautta kun siellä lukee kohdassa "ilmoittautuminen sallittu" EI.  Ja toisekseen kitissä kisan nimi on Finn track3???

104
Ajoajan pidentäminen olisi kyllä oikein mukava asia. Mutta taas siitähän löytyy myös negatiivisia asioita. Kisapäivä pitenee jolloin taas saadaan ne kuuluisat keskustelut pitkistä kisapäivistä ja maanantaiaamun heräämisestä kouluun/töihin.

Esimerkiksi jos erät pitenee 2 minuuttia niin päivä pitenee helposti äkkiä laskien kaksi tuntia.

105
Yleinen keskustelu / Nomadio Sensor - Uusi tuttavuus
« : 02.12.05 - klo: 11.38 »
Toi ois kyllä reenikäytössä oikein mukava kapistus. Esim polttiksissa toi lämpötilan mittaus kuulostaa hyvältä kunhan vaan ensin tarkistaa sen näyttämän jollain ns. oikealla mittarilla. Eikä toi vastarin akun jännitteen seurauskaa kuulosta hullummalta.

Toivottavasti kaikki vaan muistaa ottaa sen lähetyksen autosta pois kisoissa niin vältytään turhilta häiriötekijöiltä.

106
Sähköautot / Missä vika?
« : 20.11.05 - klo: 23.14 »
Noissa V päätyisissä saa käyttää ennakkoa ihan reilusti. Omassa jossa on 12 kieppinen ankkuri käytän ennakkona noi 10mm eli yli sen asteikon.

107
Yleinen keskustelu / Akut ja laturit
« : 14.11.05 - klo: 15.36 »
zäppääminen tarkoittaa sitä, että annetaan akulle pieni "sähköisku" siihen tarkoitetulla laitteella. Kun akku zäpätään niin akun sisällä ilmeisesti tapahtuu hitsaantumista tai jotain kun akun sisäinen vastus pienenee jolloin akku ei niin paljon lämpene ajossa ja siitä saadaan paremmin tehoa ulos.

Mätsääminen tarkoittaa sitä että kasa akkukennoja testataan testerillä ja saatujen arvojen mukaan akkupaketit kasataan niin että paketin jokainen kenno olisi mahdollisimman samanlaisia.

108
Vapaa keskustelu / Vuoden TEK 2005
« : 04.11.05 - klo: 14.29 »
Matille ääni hienosta polttispuolen menestyksestä.

109
Cai laitoin sulle yv:tä lue se pliis. :)

110
Ei oo niin välii monelta loppuu vaan kuinka pitkä päivä on. Olen silläkannalla että paljoo yli 12 tuntia ei päivä saisi kestää.

111


Tuossa -04 malli



Ja tuossa -05 malli

112
Vaan kyllä toi linkki minut vei ainakin 04 mallin sivuille. 05 mallissahan akut on sijoitettu pelkästään auton toiselle puolelle kun 04 mallissa akku on niin sanottu satulamalli eli molemmin puolin runkoa.

113
One-wayn ja multidiffin hintaero on niin pieni että itse ainakin ostaisin jälkimmäisen.

Viimeaikoina on ollu buumia että ajetaan jäykällä etuakselilla(siis ihan oikeatkin kuskit tekee niin). Tossa multidiffissä on se hyvä välivaihtoehto niin että laittaa sen solid one-way vaihtoehdon.

114
Tuolta löytyy juttua FK04 mallista: http://www.teamxray.com/teamxray/products/proddesc.php?prod_id=782&kategoria=111

Jos meinaat alkaa kisaamaan tosissaan niin osta FK05 koska siihen käy suoraan GP3700 akut. FK04 malliin ne saa varmaankin viilamalla pohjalevyä. T1R:ään en ole varma saako ollenkaan. Jos riittää että käytät  GP3300 akkuja niin osta T1R ja siihen lisäksi multidiff eteen niin siinä on autoa pitkäksi aikaa. Kaikkii malleihin joutuu kuitenkin ostamaan niitä jousia että saa säädettyä kaikkiin olosuhteisiin.

115
Polttisautot / M-8 vs. TP-10
« : 01.10.05 - klo: 21.46 »
Vähän hankala sanoa tarkkaan mitään noista rengaskuluista. Mitä likaisempi rata sitä enempi renkaat kuluu kun kokoajan sutii. Mitä tehokkaampi kone sitä enemmän renkaat kuluu. Huonot säädöt taas kuluu renkaat enemmän. Ajotyylilläkin on suuri merkitys rengaskuluihin. Reeneissä jos käyttää hieman kovempia renkaita niin voi säästää vähän. Eli voisi ehkä sanoa että yhdet renkaat menee yhden päivän reenissä. Se on vaan arvio mihin vaikuttaa niin moni tekijä. Rengassarjan hinta on noin 25euroa joten siitä voi laskea reenikulut.

Kisoissa kuluu ehkä maksimissaan kolmesarjaa renkaita jos ajaa semifinaalin kautta finaaliin.

116
Polttisautot / M-8 vs. TP-10
« : 01.10.05 - klo: 21.11 »
Osanottajamäärät kauden -05 TP-10 kisoissa:

GPT1 kuusankoski: 24
GPT2 hyvinkää: 25
GPT3 tattarisuo: 31
GPT4 kouvola: 19

Lisäksi VAU järjesti muutamia kerhokisoja tattasuon radalla.

117
Polttisautot / M-8 vs. TP-10
« : 01.10.05 - klo: 00.09 »
Lainaus
Kertokaahan nyt vielä sekin, että tarvitseeko noihin TP-10 autoihin rengassorvin solukumirenkaita varten?


Kisoissa niitä renkaita on hyvä sorvata niin ne on heti hyvät ajaa. Aikaisemmin itse kun reenailin niin en niitä sorvannut vaan ajelin aluksi hieman varovammin ja kuluttelin niitä renkaita ettei ne repeä. Kisoja varten ajoin muutaman sarjan renkaita ns. sisään reeneissä. Sitten kun rupesin laiskaksi niin rakensin oman sorvin ni ei tarvinnut enää mitään renkaitten sisäänajoa. Toki siellä kisoissa saa varmasti sorvia lainaan kun siellä ei jäykistellä;)

118
Polttisautot / M-8 vs. TP-10
« : 30.09.05 - klo: 23.20 »
Lainaus
Ei sillä kalustolla aina voita, ajotaito siinä loppujen lopuksi melko paljon vaikuttaa, tai no, vaikuttaahan kalustokin, jos auto hajoaa niin silloin ei ajotaidolla niin merkitystä enää ole... (ellei sitten hajota autoaan ajotaidon puutteessa)  No pärjääminen on paljosta kiinni..


Niin Huono kuski ei voi voittaa hyvälläkään kalustolla, mutta ei se hyväkään kuski voi voittaa jos on ihan huono kalusto(olettaen että on muitakin hyviä kuskeja joilla on hyvä kalusto).

119
Polttisautot / M-8 vs. TP-10
« : 30.09.05 - klo: 22.18 »
Näitä juttuja kun lukee joku pilkun tarkasti niin on ihan varma ettei TP-10 luokkaan saada lisää osallistujia. Tällä foorumilla kun kaikki aktiivisimmat kirjoittelijat on enempi M-8 luokkaan kääntyneitä.

Itse olen ajanut ratapolttiksia muistini mukaan 6 kesää kilpaa ja en voi mitenkään allekirjoittaa varikkoalueen jäykistelystä. En ole krossikisoissa käynnyt katsomassa, mutta täytyy yrittää käydä ensikesänä katsomassa sitä kuuluisaa "kaikki yhtä pehettä" fiilinkiä.

En ole M-8 autoa ajanut, mutta mitä videoista olen katsonut on se täysin erityyppistä kuin TP-10 autolla. M-8 autolla ajaminen kuulostaa enemmän kaasun pumppaamiselta kuin kuin TP-10:llä.

Niistä säädöistä. On totta että TP-10 luokassa auton säädöillä on erittäin suuri merkitys auton kulkuun radalla, mutta kun laittaa autoa kasatessa auton mukana tulleet perus säädöt niin voin olla melko takuuvarma että se auto on ihan ajettava. Ja kun omat taidot lisääntyy niin sitten rupeaa hakemaan parempia säätöjä. En usko että M-8 autokaan huonoilla säädöillä on mikään mukava auto ajaa.

Kustannuksista. TP-10 luokassa kuluu renkaita melko paljon. Mitä tehokkaampi kone niin kulutus senkuin lisääntyy, niin se lisääntyy M-8 autossa kanssa. TP-10 auto kuluu PALJON vähemmän. Radalla ei ole kovinkaan paljon roskia joten auto ei kulu esim hiekan takia. Koneeseen ei pääse likaa kun vaan öljyää putsarin hyvin. M-8 luokassa autot uskoakseni kuluu paljon enemmän juuri lian takia ja myös lajin luonteeseen liityen radan hyppyristä ja muista isoista epätasaisuuksista.
Tiedän että suomenmestaruuden voi voittaa TP-10 luokassa kahtena vuonna peräkkäin samalla autolla, toki koneita siihen on vaihdettu.

Taitaa olla niin että molemmissa luokissa pärjää melko hyvin jos auto ja kone on suht. nykyaikaisia kunhan laitteet toimii nousufinaaleissa alusta loppuun hyvin eikä itse mokaile. Itse olen ajanut joka kisassa semifinaalissa semmoista vauhtia että finaali paikka olisi tullut, mutta se jäi aina teknisen vian takia saavuttamatta. Oma kalustoni on ollut rungon ja moottorin osalta niin että niillä oli kilpailtu jo viimekesäkin.

Olen ihan varma että jos haluaa nousta palkintojen jaossa korokkeelle pokkaamaan isointa pokaalia niin auton ja koneen on oltava ihan viimeistä huutoa. Suomessa kun molemmissa lajeissa se kärki on ihan euroopan tasolla huippua.

120
Sähköautot / Purkulaite
« : 24.09.05 - klo: 15.44 »
Niin siinä akussa 3300mAh. Toi mAh tunti on varauksen yksikkö kun taas mA yksikkö jolla mitataan kuinka paljon virtaa jossakin kulkee.

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6