Vähän semmonen fiilis kun autoa ilman sähköjä ja moottoria käsissä pyörittelee että painopiste olisi suurinpiirtein vauhtipyörän tietämillä, tai karvan taaempana.
Kohtalaisen keskellä kuitenkin.
Moottori on tässä autossa selvästi edempänä kuin vanhemmassa mallissa joten sitäkautta painopiste ainakin eteenpäin siirtynyt.
Mielenkiintoista olis päästä puntaroimaan 4 samanlaisella puntarilla jokaisen renkaan alta miten paino on jakautunut.
Ainakin sivuttais suunnassa vaikuttaisi olevan selkeästi keskemmällä.
Tankkikin on erittäin paljon keskemmällä kuin vanhassa autossa.
Ysi tankataan tuulilasin kautta eikä sivuikkunasta kuten vanhemmat.
Uuden siipi ratkaisun takia ainakin se kaikkein korkeimmalla oleva paino on laskenut selvästi.
Uusi siipi on naurettavan kevyt... Ei kaukana ainakaan vanhemman pelkän siiven painosta ja tämä uusi siis sisältää tosiaan koko siipitelineen.
Mielenkiintoisia ratkaisuja ovat varsinkin nuo kaikki ruuvejen yhdistelyt.
Eli aikaisemmin 2 ruuvia vaatineet kiinnitykset tulevat nykyään yhdellä kiinni.
Esim vasen kylkilevy tulee edestä pillinkiinnikkeellä kiinni.
Ennenhän siis oli kylkilevy omalla ruuvillaan ja heti vieressä pillinkiinnikkeen ruuvi.
Vastarikotelo on samaa osaa oikeanpuoleisen kykilevyn kanssa eikä tähänkään tarvita taas eri ruuveja kylkilevyn ja vastarikotelon kanssa.
Pieniä yksityiskohtia jotka sinäänsä ei tietenkään kuullosta yhtään ihmeellisiltä ratkaisuilta mutta näin on saatu painoa pienemmäksi ja mekkausta nopeammaksi.
Jarrubalanssinkin pystyy säätämään nopeasti koria irroittamatta.
takajarrulle tuleva linkki pilkottaa korin takaa sopivasti, joten vaikka mekkari voi kääntää takajarrua tehokkaammaksi tai vähemmän tehokkaaksi.
Aikaisemminhan tämäkin piti säätää ottamalla kori pois ja ahtaassa välissä käännellä jarrulinkkiä ja taas testaamaan.
Vähän käytetty säätö tietysti, mutta tämäkin tuo hieman helppoutta ruuvailuun kun autoon säätöjä haeskelee.
Jo syyhyttää päästä kokeilemaan miten kyseiset ratkaisut toimivat käytännössä.