Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Havu

Sivuja: [1]
1
Yleinen keskustelu / Vs: Kuusiokoloavaimet
« : 23.03.12 - klo: 10.40 »
Bondhusit on näitä tyypillisiä ammattityökaluja jotka eivät ole lähelläkään rc työkalujen tasoa.

Siinä missä bondhus pyörähtää tyhjää, oikea avain avaa ruuvin.

Tuo kyllä pitää osittain paikkansa, johtuen mittatarkkuudesta. Itse olen toistaiseksi pärjänny noilla em. työkaluilla. Tärkeää on pitää kannat puhtaina ennen avaamista.

2
Yleinen keskustelu / Vs: Kuusiokoloavaimet
« : 23.03.12 - klo: 06.48 »
Pallopäinen avain saattaa katketa kavennuksen kohdalta, jos on oikein kovaksi karkaistu. Pitäisi siis olla myös sopivasti sitkeää materiaalia. Itsellä on jonkinsortin perverssio Amerikkalaisiin tuotteisiin, RC-auton pakista löytyy Bondhus:n kuusiokolo avaimia, hylsy- ja muut avaimet sitten tarvittaessa Snap-on. Tuumasia kun menee millikoon avaimilla vääntämään, jotain hajoaa varmasti.

3
Onkos kenelläkään tietoa, voiko tuon castlelinkin liittää Y-kaapelilla nopariin? Ideana olisi, ettei tarvisi avata vastarikoteloa ja irroittaa noparin johtoa vastarista, vaan liittää vapaana olevaan liittimeen..?

4
Castle sidewinder ja uusin firmis? Kannattaako päivittää uusimpaan firmwareen, vai tuleeko mukana ongelmia? Jos päivitän firmwaren, niin palautuuko wanha firmis palauttamalla nopari tehdasasetuksiin, vai pitääkö kaivaa netistä?

Kiitos taas etukäteen!

ps Loistava foorumi, löytyy paljon tietoa, kunhan malttaa etsiä. Kiitos.  :smiley:

Edit: Löytyi ihan castlelinkin software tabin alta. Vähän turha postaus.  :embarrassed:

5
Auttakaa tyhmää!
Ongelma on seuraava. Acer aspire one, siinä oleva wintoosa 7 ilmoittaa tehtäväpalkissa akun kestoksi 20min (4%), kuitenkin wintoosan virrankäyttödiagnostiikan raportti ilmoittaa akulle seuraavaa. Sanyo um09H31, kemia Li-ion, pitkä aikaväli 1, suunniteltu kapasiteetti 47520, viimeisin täysi lataus 45716. MITÄ HITTOA!?! Nyt tämä Acer on toiminu tuolla 20min liki 1.5h, jossain on kyllä jotain mätää.. Tai sitten tässä versiossa on tosi pitkiä minuutteja. Wintoosa on jo kertaalleen asennettu uudelleen, sekään ei auttanut. Pystyykö tuota akkumittaria kalibroida mitenkään?

Edit: korjattu typoja

Löytyykös sieltä läppäristä sellaista ohjelmaa kuin battery optimizer? jos löytyy niin aja se koska se myös käsittääkseni kalibroi akkumittarin uudestaan.

Ei. Pitääpä googlettaa. Kiitos vinkistä.  :smiley: No. Jos tuo ei muutosta tuo, en tuolle Acerille paljoa enempää aikaa tuhlaa.. Talossa 4 muutakin läppäriä, tuo Acer ehdottomasti huonolaatuisin.  :angry:

Edit: ..jaa. Taitaakin olla emolevy jotenkin hajalla. Tuosta oik. etukulmasta painaa/vääntää, sammuu koko kone. :huh:


6
Auttakaa tyhmää!
Ongelma on seuraava. Acer aspire one, siinä oleva wintoosa 7 ilmoittaa tehtäväpalkissa akun kestoksi 20min (4%), kuitenkin wintoosan virrankäyttödiagnostiikan raportti ilmoittaa akulle seuraavaa. Sanyo um09H31, kemia Li-ion, pitkä aikaväli 1, suunniteltu kapasiteetti 47520, viimeisin täysi lataus 45716. MITÄ HITTOA!?! Nyt tämä Acer on toiminu tuolla 20min liki 1.5h, jossain on kyllä jotain mätää.. Tai sitten tässä versiossa on tosi pitkiä minuutteja. Wintoosa on jo kertaalleen asennettu uudelleen, sekään ei auttanut. Pystyykö tuota akkumittaria kalibroida mitenkään?

Edit: korjattu typoja

7
Vapaa keskustelu / Vs: Mikä ilahduttaa tänään?
« : 06.03.12 - klo: 19.21 »
Juhuu! Rc Sabesta lähti paketti tulemaan! Ainakin niin ilmoittivat sähköpostissa.. Puutkin on jo kaadettu ja Chevykin toimii taas. Vauriot oli pelättyä pienemmät.  :azn:

8
Piti tänään käydä kaatamassa puita 80km päässä, perille päästyäni huomasin metsäautotien olevan ummessa, vaikka piti olla auki. No. Blazerista lukot päälle ja metsään. Alku menikin hyvin, kunnes jäin kiinni pienen nyppylän mäkeen. Pakkia. Ja uus yritys vauhdin kera. Vähän ennen huippua Chevy ottaa pohjakosketuksen (..sellainen terävä kivi..) ja nypyn jälkeen Chevystä hävisi veto. Oli sitten vaihteiston öljypoöhja halki ja öljyt ulkona.. Saldo. Puut yhä pystyssä ja Chevy keskellä ei mitään. NITTU!  :shocked:  :evil:
Ai että se onkin kivaa rueta korjaamaan auton öljypohjaa hangessa keskellä ei mitään ja 80km kotoa. Ei kiva ollenkaan. Miten siellä tiellä niin iso ja terävä kivi on ollut? Onko joku tehnyt tahallaan kiusaa?

Hm. Kiveen en ota kantaa, osittain omaa tyhmyyttä, kun pari viikkoa aiemmin olin vaihtanut syvemmän öljypohjan ja pohjapanssari ei sitten enään sopinutkaan. Ajattelin, ettei sitä tässä lopputalvena tarvi. Onneksi on tuo alkuperäinen ö-pohja vielä tallella. :undecided: Käydään tänään hinaamassa Chevy pois traktorilla.

9
Piti tänään käydä kaatamassa puita 80km päässä, perille päästyäni huomasin metsäautotien olevan ummessa, vaikka piti olla auki. No. Blazerista lukot päälle ja metsään. Alku menikin hyvin, kunnes jäin kiinni pienen nyppylän mäkeen. Pakkia. Ja uus yritys vauhdin kera. Vähän ennen huippua Chevy ottaa pohjakosketuksen (..sellainen terävä kivi..) ja nypyn jälkeen Chevystä hävisi veto. Oli sitten vaihteiston öljypohja halki ja öljyt ulkona.. Saldo. Puut yhä pystyssä ja Chevy keskellä ei mitään. NITTU!  :shocked:  :evil:

10
Ok, kiitokset näistä. Empä olisi tosiaan hoksannut tuota rengasliimaa. Kuinkas nuo iskarin tornit (..siis nämä, mihin iskarin yläpää tulee kiinni..) kestää röykytystä?

Tämä on eka "oikea" RC-auto minulla ja jatkossakin saattaa tulla hölmöjä kysymyksiä.. 1/1 autoja on sitten tullu ropattua yli omien tarpeiden, periaatteet on hallussa. Chevy Vanin perän hammaskosketuksen passaaminen oli "p*skahommakertoimella" 8.. Meni vähän OT:ksi.. Sorry.

-Harri

11
Tervehdys tännekkin!

Tuli hommattua käytettynä tuollainen pikku Revo vxl ja hauska peli kaikenkaikkiaan! Edellinen omistaja oli jo päivitelly autoa; RPM:n tukivarret, teräksiset pushrodit ja -raidetangot, "mustat" jouset, keskidiffi ja Castlen nopari..

..muutamia kysymyksiä.

1. Kuluvat (tuhoutuvat) osat? Ts. Mitä kannattaa pitää pakissa?
   -tilaukseen lähdössä Etu- ja Taka bulkheadit, axle carrierit, pari sarjaa pivot balls/-caps, pari sarjaa servo gear settiä, diffiöljyä 30K/50K, vaimenninöljyä 60. Mitä muuta vielä lisäksi?

2. Meneekö keskidiffi liian jäykäksi, jos vaihdan sinne 50K öljyt sisään? Tarkoitus olisi ajaa lähinnä pihalla..

  -Tuli samalla ladattua Castlelink koneelle, pääseepähän wanha IBM Think Pad tuolta kaapin perältä käyttöön..  :azn:

Kiitokset etukäteen!

-Harri

edit: lisätty tekstiä.

Sivuja: [1]