Eikös muoviosat rupee sulamaan tossa 120 asteen hujakoilla jo?
Moottorin normaali käyntilämpötila on lähes joka koneessa noin 110-130 astetta.
Yleisin on 120.
Eli jos koneen esilämmittää vaikkapa 120 asteiseksi niin ei se todellakaan ole vielä liikaa... Toki sitä ei tarvitse noin kuumaksi lämmittää, mutta mitään haittaakaan siitä ei ole.
Ja jos tosiaan muoviosat rupeisivat sulamaan tuossa lämpötilassa niin miten kummassa nuo polttisautot sitten kasassa pysyisivät... niissä kun on kuitenkin enemmän tai vähemmän muoviosia moottorin läheisyydessä.
Ja jos kone on ollut pahasti säätöjen puolesta pielessä, tai siihen on tullut vikaa niin olen itsekin mitannut moottorinlämmöiksi yli 200 astetta.
Ja kun tuo moottorin lämpö todellakin jakautuu moottoripukkejen ja lämpösäteilyn kautta lähellä oleviin muoviosiinkin.
Yhteenvetona siis...
Moottorin normaali käyntilämpötila on n.120 Celssiusta.
Auton muoviosat eivät sula tuosta lämmöstä.