Ainoa ongelma oli että miten saat ratas suojan mahtumaan kuin pinioni on niin iso mutta siitä ongelmasta on päästy yli.
Tasaista oli, tästä nyky hetkestä en tiedä koska jengi on nyt kääntänyt ennakoita moottorista mutta viimeistään kisassa nähdään miten se on vaikuttanut vauhtiin ja tasaisuuteen.
Itse ajan koneella jossa ei voida säätää ennakkoa.
Jos olet harrastaja niin minun suositus on että älä tee mitään ennakon suhteen. Jos haluat ennakkoo koneeseen niin siirry myyjän tai kokeneen kuskin luo.
Jerzi
Elä nyt Jerzi tee helposta asiasta hankalaa.
Ennakon säätö moottorista on yhtä helppoa kuin välityksen valinta. Säädät sen ennakon minkä haluat alkuun, sit arvot siihen välityksen. Sit radalle kokeilemaan, jos auto tuntuu kulkevan sopivasti, niin pitille hetken päästä katsomaan lämpöjä, jos ovat ok aja 5min erä loppuun. Seuraavaan erään voit laittaa lisää ennakkoa tai pidemmän välityksen. Jos liian kuuma alun jälkeen, niin lyhyempää tai vähempi ennakkoa.
Piis of cake, staattinen ennakko on siis hyvin vertailu kelpoinen välitykseen, jossain kohtaa tosin löytyy hyvä ennakko ja hyvä välitys millä auto toimii parhaiten juuri sinulle.
Erot mitä ennakon säädöllä ja välityksellä saadaan ovat hyvin pieniä, joten mutkan ku ajat pitkäks niin se on siinä.
TC02ssa saa hyvin sopimaan pinioninki kun laittaa moottorista vähän ennakkoa, Silloin semmonen 30-32t pinioni on sopiva. Tämän saa mahtumaan kun ottaa dremelillä hiukan materiaalia ratassuojan sisäpuolelta pois.