Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta  (Luettu 318714 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1530 : 24.08.04 - klo: 16.55 »
En ole koko topiccia lukenut mutta ostakaa ihmeessä ladattavat patterit. Aina löytyy niitä viherpiipertäijä valittamaan. Anttilassa patterilaturi ja patterit  ~30 e
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Astris

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1531 : 24.08.04 - klo: 16.59 »
Veljekset Keskiseltä ~15e..

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1532 : 24.08.04 - klo: 17.10 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
En ole koko topiccia lukenut mutta ostakaa ihmeessä ladattavat patterit. Aina löytyy niitä viherpiipertäijä valittamaan. Anttilassa patterilaturi ja patterit  ~30 e


Viherpiipertäjiä??? Valittamaan? Mistä?
Lahti Rock City

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1533 : 24.08.04 - klo: 18.19 »
No jos nyt Patteriroskis pursuaa yli äiräiden niin kyllä siitä joku luonnonsuojelija (=viherpiipertäjä) valittaa.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1534 : 24.08.04 - klo: 18.25 »
Nii.. Jos sinua ei tuo oman elinympäristön tila juuri siis kiinnosta, niin ehkä sen patterikaatopaikan voi perustaa vaikka sun takapihalle sitten.. :wink:  :mrgreen:

Mutta onhan se vaan sellanen juttu, että ei niitä pattereita kyllä zetassa kannata käyttää missään olosuhteissa, painoi ympäristön tarpeeton kuormittaminen mieltä tahi ei. Sen lisäksi, että akut ovat nopeasti halvemmat, luovuttavat ne myös enemmän virtaa ja antavat enemmän potkua ajoajan loppupäässäkin.
Lahti Rock City

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1535 : 24.08.04 - klo: 18.31 »
Noo kyllä minä ladattavavia kannatan vaikka en mikään luonnonsuojelija olekkaan. :?
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa zine

  • Tulokas
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1536 : 25.08.04 - klo: 23.10 »
Olen tässä mietiskellyt Mini-Z:tan hankintaan ja kauppojen sivuja selaillessa on pistänyt silmään että korivaihtoehtoja löytyy huomattavasti enemmän ja minun makuun siistimpiä MR-01:lle.
MR-02 on kuitenkin uudempi ja jotain ajettavuuteen liittyviä muutoksiakin sitten ilmeisesti on. Olen sitten vähän kahden vaiheilla...
Onko erot MR-01:n ja MR-02:n välillä niin huomattavia että ehdottomasti kannattais valita jälkimmäinen? Kumman itse valitsisit ja miks?

Poissa ClodZ

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.neppis.com
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1537 : 26.08.04 - klo: 01.34 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Noo kyllä minä ladattavavia kannatan vaikka en mikään luonnonsuojelija olekkaan. :?


Ei sitä luonnonsuojelua vastaan nyt varmaan ihan ehdoin tahdoin kannata kuitenkaan olla?

Asiaan, tavallisilla pattereilla ajaessa zeta ei tosiaan liiku minnekään, eli ladattavat ja laturi samalla kertaa kaupasta kuin itse autokin. Muuten voi tulla huono ensivaikutelma.
XC - Poor boys Bruiser

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1538 : 26.08.04 - klo: 13.23 »
No ensinnäkin, akkujen nimellisjännite on siis 1,2V. Latausjännite latauksen lopussa on sitten jotain muuta. Akkukennon jännite ajossakaan ei ole tuohon 1,2 volttiin laskenut, tosin ison kuorman alla voi olla vähemmänkin hetkellisesti.

Pelkät voltit ei pattereissa auta, niiden virranluovutuskyky kun ei ole akkujen luokkaa. Tämä johtaa siihen, että jos patterilta halutaan enemmän virtaa, kuin se voi luovuttaa, jännite laskee, samoin kuin akuissakin. Uskoisin kuitenkin, että patterit "kyykkäävät" pienemmillä virroilla. Väitän myös, että akuissa jännitekäyrä pysyy tasaisempana, kuin pattereissa.
Lahti Rock City

Poissa mini-olli

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1539 : 28.08.04 - klo: 17.24 »
nettisivuillani  on osio vierailijoiden autot.. joten kaipaisin sinne lisää rc-autoja, mieluiten mini-zetoja mutta muutkin käyvät. ilmoitelkaa...      
http://www.mini-z-cruising.tk

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1540 : 29.08.04 - klo: 19.52 »
Mulla on ainaski parhaiten kestännyt tuo Mini-zeta kaikkiin muihin mun autoihin verrattuna...

Mini-olli:

On mulla siinä h-plate settikin ja akut...

Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1541 : 29.08.04 - klo: 19.57 »
Nii ja tässä olis mini-olli vielä yks kuva:


Poissa Poju12

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.phnet.fi/rasaju
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1542 : 29.08.04 - klo: 21.54 »
Lainaus käyttäjältä: "Poju12"
Mulla on ainaski parhaiten kestännyt tuo Mini-zeta kaikkiin muihin mun autoihin verrattuna...

Mini-olli:

On mulla siinä h-plate settikin ja akut...
Just ku kirjoitin ton viestin nii multa meni antenni poikki. :evil:

Poissa Edu

  • Tulokas
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1543 : 30.08.04 - klo: 17.48 »
käyköhän overlanderin front steering blockit tohon monsteriin tietäänkö kukaan??????????   :?:
Mini-Z on "kunkkujen kone"

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1544 : 04.09.04 - klo: 13.16 »
Kävin juuri ostamassa oman mini-z:tani, hobbyhiltusesta lahdesta 119e tarjouksessa, jäi enään yksi mitsun kopalla.

Kyllä tiesin että ne pieniä on mutta että Noin pieniä. Yllätyin kyllä pienuudesta. :shock:

Batskuja lataillen ja sormet syyhyten venailen ensimmäistä olohuonekierrosta. ;)

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1545 : 04.09.04 - klo: 14.52 »
Lainaus käyttäjältä: "C-Art"
Kävin juuri ostamassa oman mini-z:tani, hobbyhiltusesta lahdesta 119e tarjouksessa, jäi enään yksi mitsun kopalla.

Kyllä tiesin että ne pieniä on mutta että Noin pieniä. Yllätyin kyllä pienuudesta. :shock:

Batskuja lataillen ja sormet syyhyten venailen ensimmäistä olohuonekierrosta. ;)


Kyosho Turussa on tarjouks mr1:siä alle 100€!

Juu, aika pieni se on, mutta silti siinä on paljon tekniikkaan!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa T-K

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1546 : 04.09.04 - klo: 15.47 »
Onko kellään kiinnostusta mini-z autoille sopivasta radasta?

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1547 : 06.09.04 - klo: 19.46 »
Nyt on parit patterilliset ajettu eikä mitään valittamista. Hiukan vaan auto pompottaa kun iskee hanaa ja alkaa sutimaan, kimpoo vähän väliä tuoliin tai seinään. :) Taitaakin olla kestävin auto tähän asti..  :roll:

Rasittavaa vain venailla 15h batskujen latausta... :?

Poissa C-Art

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1548 : 06.09.04 - klo: 20.07 »
Ja vielä että miten olette käyttänyt noita ledejä?.. Mulla kun 2*9v vasta sytyttää kaikki ledit eikä ne mahdu mihinkään..

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1549 : 06.09.04 - klo: 20.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika Matilainen"
Saisko muuten MINI-Z:aan mitenkään AA kokosia pattereita?


Sellainen vastarin patterikotelo taitaa olla ainut vaihtoehto, mut sekään ei taida mahtua korin alle....
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1550 : 06.09.04 - klo: 21.35 »
Mika , Onhan noita AA-akkuvirityksiä ja jopa 8 AAA-akun virityksiä nähty. Jenkkipojathan noita ovat kovasti tuntuneet vääntävän ja vielä hyvin tuloksin.  Ja kyllä vain AA-akut mahtuvat korin alle jos säädetään, ainakin jenkipojat saivat mahtumaan. ;)
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa jhellman

  • Jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1551 : 06.09.04 - klo: 23.00 »
Heips,

kertokaas mitkä on hyvät renkaat parkettilattialle? Meneekö se ihan vaan niin että kaikista pehmeimmät suosiolla parketille?

Vakiot on aika liukkaat.

Dinballissa on vaikka kuinka paljon tarjontaa, onko kokemuksia mitkä toimii nimenomaan parketilla.

Poissa hellgren

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1552 : 06.09.04 - klo: 23.11 »
jhellman:

Ota huomioon, että parketin pitää olla tosi puhdas, jotta renkaista on mitään hyötyä. Pöly vie renkaista pidon sekunneissa. Rengasvalintoja tehdessä autosta on varmastikin järkevämpää tehdä puskeva, kuin yliohjaava.

Ja laturia jos kaipaatte, niin myynnissä on Orbit Microlader v6.3. Sillä lataat 1-30 kennoa 0,05 - 6A virralla, joten AAA kennoillekin löytyy varmasti sopiva latausvirta.
Lahti Rock City

Poissa Rph

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1553 : 06.09.04 - klo: 23.35 »
Ollaan havaittu eri radoilla pääsääntöisesti parhaaksi vaihtoehdoksi seuraavat.
-taakse leveä radial soft
-eteen auton mallista riippuen joko soft sliksi tai soft radial.

radial takana parantaa peräpitoa huomattavasti. Kuten jo Hellgren aikaisemmin mainitsi auton aliohjautuvuudesta. Ja edessä radial tai sliksi renkailla haetaan autoon haluamasi kääntyvyys. Mutta ota huomioon mini-z:si kori sekä vanne leveydet ja offsetit kun alat rakentaa autoasi sillä erikoreilla on täysin erillaiset ajo-ominaisuudet.

T:Rami

Ps:meillä alkaa pian mini-z kausi koska pianhan jo lumi on maassa :mrgreen:
mydään lennokipiruustuksia .)

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1554 : 07.09.04 - klo: 07.53 »
Täytyy itsekkin tästä kävellä kauppaa ostamaan uuden mr2:sen!
Vanha ykkönen on aika loppu.....
Voisin lahjoittaa halvalla tuon vanha ykkösen jollekkin!!!  :mrgreen:

Voisi oloittaa kauden jo radan korjauksella!
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa zabooner

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1555 : 07.09.04 - klo: 11.33 »
Mä voin antaa mini-zetalle hyvän kodin :mrgreen:

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1556 : 07.09.04 - klo: 14.36 »
Jos mini-z1:stä oot myymässä niin mun yks kaveri vois maksaa aika paljonkin. Se ei näistä tiedä mitään mutta haluaisi kumminkin.
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1557 : 07.09.04 - klo: 14.46 »
Lainaus käyttäjältä: "m@sse"
Jos mini-z1:stä oot myymässä niin mun yks kaveri vois maksaa aika paljonkin. Se ei näistä tiedä mitään mutta haluaisi kumminkin.


No siitä voi kysellä minulta yv:nä tai tux10@mbnet.fi
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa waltt

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1558 : 07.09.04 - klo: 16.23 »
Mitä pehmeämmät renkaat niin sitä paremmin pitää parketilla.
Itse tein silikoni putkesta renkaat ja ne toimii melko hyvin.
Hyper 7 TQ, Rc18T, Mini-z AWD
Hobao.        Asso.    Kyosho

Poissa Bisse

  • Tulokas
    • Profiili
Kokemuksia ja mielipiteitä Mini-Z:sta
« Vastaus #1559 : 21.09.04 - klo: 20.17 »
Hyvää iltaa kaikille. Uusi täällä olen juu..

Lukasin tossa noi kaikki 53 sivua, kun kaverin luona pääsin testailemaan tota mini-z reisseriä, täysin vakiota sellaista, mutta hauska vehje oli silti. Ajeltiin melkein koko viikonloppu yötä päivää ja emännät ei kovin hyvvää tykänny, mutta joka tapauksessa asiaan.

Löytyykö täältä Kuopion perukoilta mini-z:lla ajajia? Ajattelin nimittäin itte ostaa tollasen, sikäli mikäli täältä vaan löytyy kavereita huristelemaan, vaikka olihan tuo hauskaa yhelläkin autolla, kunhan vaan joku on siinä vieressä ja nauraa koko ajan. Mikäli täältä ei löydy tämän alan harrastajia löydy niin sitten luultavasti päädyn Overlandiin, kun sillä vois issekseen vaikka mökillä huristella ulkosalla, sinne sais hyviä offroad ratoja kyhäiltyjä. Niin siis Kuopiossa onko mini-z reissereillä ajajia, jos on niin sitten vois ostaa reisserin? Kiitos ja ööh... näkemiin..
Whupdidudaa