Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - RogueSavageR

Sivuja: [1]
1
Hojo Hojo!  :azn:


Joo, ja kaikenlisäksi sekoitin vielä niiden ruuvien asetuksetkin.

Eli ne "tehdas" asetukset oli: Kakkosvaihde 4,5 kierrosta pohjaan väännetystä, ja kolmosvaihde 3 kierrosta pohjaan väännetystä, ei toisinpäin.

Jumankauta et voi pieni ihminen olla TYHMÄ välillä! :grin:


Tuhannesti kiitos kaikille vastanneille, kyl tää nyt tästä kun viimeinkin tajusin miten homma toimii.  :azn:

2
Jes! Vastaus taisi löytyä!  :azn:

Eli tässä manuaali: http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/87218.pdf

Se oli just niinkuin sanoitte, jos kiristää ruuvia, se vaihtaa myöhemmin, ja toisinpäin. Kylläpäs kesti kauan tajuta noin yksinkertainen asia, anteeksi hidasälyisyyteni. :laugh:
Nyt kun hiffasin miten se toimii, niin ei pitäis olla mitään ongelmaa saada se vaihtamaan kunnolla, nyt ei muuta ku kokeilemaan!


KIITOS kaikille vastanneille!  :azn:

3
Tervehdys!

Slipperi on aika tiukalla. Mulla on teräksinen ratas siinä. Pitäiskö se sit kiristää niin et se ei luista yhtään? Nyt se luistaa vähän, sopivasti. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen ajatus.  :azn: Yritän nyt säätää kolmosvaihteen niin myöhäiseksi kun mahdollista irrottamatta sitä ruuvia joka sitä säätää, sit sen ainakin tietää vaihtaako se suoraan kolmoselle vai kakkoselle. Nyt tuli vaan noi perhanan sateet niin ei pääse vähään aikaan kokeileen.  :sad: No, enihuu, kokeilen sitä slipperiä ja kolmosvaihteen asetuksia. Kiitos kaikille vastauksista!  :azn:

4
Tervehdys!

Ensinnäkin, kiitos kaikille vastauksista.  :azn:
Tässä YouTube video jossa selvästi kuulee kun auto kelaa kaikki kolme vaihdetta läpi
Savage X ss 3 speed transmission
joten kyllä sen PITÄISI kuulua, mutta voit hyvin olla oikeassa HOKE. Mitä tässä nyt sitten tekisi, "vakio" asetukset niille keskipakokytkimille ovat kakkosvaihde - 3 kierrosta sisään käännetystä ja kolmosvaihde 4,5 kierrosta sisään väännetystä. Ne on nyt niissä asetuksissa ja auto vaihtaa kerran. Olen kokeillu säätää (neljänneskierros kerrallaan niinku ohjeessa sanotaan) kakkosvaihteen 1,5 - 3 kierrosta pohjaan väännetystä: ei mitään vaikutusta, ja kolmosvaihteen 1 - 4,5 kierrosta pohjaan väännetystä: ei mitään vaikutusta. Mitä te suosittelisitte?

5
Terve!

Tulin kyl ajatelleeks tota, mut kun ajoin "tehdas" asetuksil eli kakkosvaihde 3 kierrosta pohjaan väännetystä ja kolmosvaihde 4,5 kierrosta pohjaan väännetystä, lopputulos oli sama. Eli pitäiskö sitä kolmosvaihdetta sit säätää tyyliin 5-6 kierrosta pohjaan väännetystä et se vaihtais? Mulla on nyt ne vaihteet "vakio" asetuksil, eli epäilen vähän sitä et se vaihtais suoraan kolmoselle, mut voit hyvin olla oikeassa.  :azn:

6
Morienntes!

Olen nyt taistellu tän ongelman kans KAUAN... Auto vaihtaa kakkoselle ihan hienosti, eikä kuljekaan hullummin, mut kolmoselle en oo sitä saanut vaihtamaan vaikka olen kokeillu melkein kaikkia mahdollisia säätöjä.  :angry: Siis ne "tehdas" säädöt on: toinen vaihde - 3 kierrosta sisään käännetystä ja kolmas vaihde 4,5 kierrosta.
Näillä asetuksilla se vaihtaa kakkoselle ihan hyvin, mut kun vauhti kiihtyy, mitään ei tapahdu. Kokeilin siirtää kakkosvaihdetta vaihtamaan aikaisemmin, mut vaikka kiersin sen 2 kierrosta sisään käännetystä, se vaihtoi silti suunnilleen samaan aikaan. Mikä neuvoksi? Olen taistellut noiden säätöjen kans pienen ikuisuuden tajuamatta miten saan sen vaihtamaan. Olkaa Viisaat Miehet (ja miksei naisetkin) avuksi, ja valaiskaa mua tän ongelman suhteen, olis aivan mahtavaa saada se toimimaan!  :azn:

7
Polttisautot / Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« : 30.05.12 - klo: 15.22 »
Terve Kaverit!

Vika taisi löytyä, kytkimestä oli kaksi kolmesta palasta rikki. Luulen et se aiheutti kaiken. Jarrutkin oli voinu olla syynä, mulla oli silloin lasikuitujarrut, vaihdoin ne rosterisiin tupla jarruihin. Nyt auto kulkee suth hyvin.  :azn:

8
Polttisautot / Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« : 15.05.12 - klo: 20.49 »
Sulla on liian löysällä se. Jos kone huutaa ja ei vaihda, niin sillon se luistaa(kun kerta vaihteistossa ei vikaa ole), mistä se kuumiaa ja se ruuvi alkaa pyörimään auki. Itse väännän aina niin tiukkaan kuin uskaltaa katkaisematta sitä akselia.


Morjens!

Ensinnäkin kiitos vastauksesta.  :azn: Ongelma ei kuitenkaan oo siinä, olen kokeillu eri slipperin asetuksia, siitä et se on ihan kiinni siihen et se on tosi löysällä, eikä se oo vaikuttanu mitenkään.



Tarkista spurrin akselin rakenne, tarkoitan että onko kaikki osat siinä akselilla.
Mulla oli aikoinaan omassa savagessa sama vika ja silloin vikana oli että
siitä akselilta puutui yksi erikois prikka, oisko ollut 87042  tjsp.
Jos tuo puuttuu pääsee jousi pyörähtämään joka kerta kun spurri luistaa ja näin
myös muteri löystyy.

Ja muista allekirjoitus :tongue:

Tervehdys!

Kiitos sinullekin vastauksesta.  :azn: Spurri ja akselin osat on kunnossa, tota prikkaa mihin viittasit en tarvi ku on teräksinen ratas. Purin auton tänään ja katoin hajotuskuvista et kaikki meni oikein päin jne. Vaihdoin vaihteiston kotelon sellaiseen ettei tarvi purkaa aina koko autoa et pääsee trannyyn käsiks. Nyt se aukeaa kivasti kolmella ruuvilla.  :azn: Kuten mua on neuvottu, laitoin ruuvilukitetta ja uuden Nylokin, saa nähdä miten mun käy, pysyykö se siinä vai ei. Jätän sen nyt yöksi kuivamaan vaik hiukan kuumottaiskin mennä kokeileen...  :grin: Laitan infoo tänne sit kun olen testannut.

Kiitos tuhannesti neuvoista ja avusta, se oli tarpeen!

Hyvää kevättä kaikille!

-=RogueSavageR=-

9
Polttisautot / Vs: Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« : 14.05.12 - klo: 17.06 »
Terve!

Uusia lukkomuttereita on menny nyt neljä...  :sad: Ruuvilukitetta en oo vielä kokeillut. Haluaisin tietää MIKÄ aiheuttaa ton ilmiön, se alkoi siitä kun jouduin purkamaan vaihteiston. Otan auton auki ja katon sen vielä kertaalleen, viimeks kun se toimi hetken se ei vaihtanu kakkoselle ollenkaan. En usko et se ruuvilukite on ratkaisu, kyl sen nyt hemmetti pitäis pysyy siinä ilmankin, ainakin ennen on pysynyt. Laittakaa lisää vinkkejä jos jollain olis kokemusta vastaavasta!  :smiley:

10
Polttisautot / Outo ongelma Savagessa, apua tarvitaan!
« : 13.05.12 - klo: 14.30 »
Tervehdys!

Olen nyt viikkoja tapellut tän ongelman kans. Aina kun saan auton kasaan, se toimii vähän aikaa mut sit jostain kumman syystä se slipperin/spurrin lukkomutteri irtoaa. Vaihteiston (3-nop.) olen avannu ja kasannu uudestaan useammin kun jaksan laskea, ja sen pitäisi olla ihan kunnossa. Mikä ihme voi aiheuttaa tuollaisen ilmiön? Olen kokeillut eri slipperin asetuksia (kiristämällä ja löysäämällä sitä lukkomutteria), mut mikään ei ole auttanut... Onko muilla ollut ongelmia saman asian kans? Nyt olis kaikki apu tarpeen, alkaa nyppiä kun ei pääse ajamaan ollenkaan.  :sad:

Sivuja: [1]