:!: :!: :!:
Tämä tulee tähän notepadista kopioi-liimaa periaatteella, joten noi rivijaot voipi olla vähä niin ja näin mutta eiköhän siitä selvää saa..
Lopullista yhteenvetoa en vielä ole kerennyt tekemään muiden kiireiden takia.. mutta tulossa on..
Joka tapauksessa kyselyn "ydinkohdat" ja palautteista saadut tulokset on analysoitu ja niitä on käsitelty menneenä maanantaina
lajiryhmän kokouksessa ja muutoksia on tulossa.. mitä muutoksia ?
Suurin osa noista asioista palautteen perusteella otettu työn alle ja muutettu/esitetty/otettu myssyn alle..
**
Renkaat ?
Renkaista oltiin PÄÄSÄÄNTÖISESTI sitä mieltä että nykysääntö toimii hyvin ja valikoima voitaisiin pudottaa käsittämään ainoastaan yhden
kovuuden ja tästä on päädytty siihen että ensi vuoden 1.5 lähtien Take-off CS 27 on se ainoa sallittu rengas niin TJ:ssä kuin TS:ssäkin.
Kevään FT-mattosarjassa tullaan ilmeisesti ajamaan yhtenä lisäluokkana TSF-10 ? eli solukumi (foam)
renkailla.
**
TJ - akut ?
Akuista TJ luokassa paljon keskuteltiin, saadun palautteen perusteella..
ratkaisu siten, että tehtäisiin tekninen akkurajoitus ei ole hyvä, se saattaisi tuntua hyvältä, mutta saadun tiedon perusteella sen voi kiertää,
ja täten sen valvominen tulisi olemaan vaikeaa. Joten ainoaksi moottoria säästäväksi ratkaisuksi tulikin kyseehin siinä tapauksessa
lyhentää ajoaikaa 5minuutista 4minuuttiin, ja täten säästää kustannuksia myös akkupuolella.
**
Tj luokan moottorista on käyty paljon keskusteluja ja todettu, että nykyisellään ns. ROAR moottorisääntö ei palvele nykyjunnuja
asianmukaisesti ja jatkossa yritetään löytää tähän parempi ratkaisu. Ei varmaankaan ole tarkoituksenmukaista, että sitä kollektoria joutuu
sorvailemaan mennen tullen. Kyseessä kun on vakioluokka.
**
2/3 vaiko 3/3 ?
Jos virheitä on tehty, ne täytyy silloin korjata. Eli ensi vuonna palataan takaisin 2/3 järjestelmään. Perusteluina jos ajatellaan sitä että
polttis ajetaan 30min tai 45min, miksei silloin lasketa kaikkia finaalieriä saman kaavan mukaan myös sähkössä ? Jos sähkö ajettaisiin
esim. "gundesenin" menetelmällä, silloin olisi varmaan ihan oikeutettua laskea kaikki kolme erää yhteen. Mutta kun jokaiseen finaaliin
lähdetään omista ruuduista silloin ensimmäisessä erässä saavutettu etumatka muihin nollautuu.. joten joten 2/3 on nykyisellään
oikeudenmukaisempi järjestelmä. Tulevaisuuteen voisi ajatellakin, ajanotto tekniikan kehittyessä tuota ns. "gundesenin" menetelmää...
**
sarja vaiko kerta SM ?
Asiasta keskusteltiin paljon, haettiin hyviä ja huonoja puolia. Sarja SM täytyy suunnitella hyvin ja jokaisen viikonlopun tulee olla
samanarvoinen myös järjestelyiltään. Saattaa olla että vuodessa esim. 5 sarja-SM kilpailun järjestäminen saattaisi tuottaa ongelmia ?
SM-osakilpailu on kuitenkin arvoltaan huomattavasti kansallista sarjakilpailua suurempi, joten jokaisen asian täytyy loksahtaa kohdalle.
Ensi vuonna päädyttiin vielä nykyiseen kerta-SM kilpailuun, vaikkakin kyselyistä ehkä 80% (kenties enemmänkin) oli sarja-SM puolella.
Tätä ei kuitenkaan ole lopullisesti haudattu, vaan ensi vuoden kalenterilla FT -osalta haetaan ja katsotaan olisiko järjestelyjen ja koko
kisakoneiston resurssit myös sitä luokkaa että sarja-SM olisi mahdollinen vuonna 2004.
**
KK 2003
Joten älkäähän hämmästelkö kun ensi keväänä on 7 FT kisaa matolla ja 6 FT kisaa asfaltilla. Näistä on tarkoitus sarjaan laskea 4/7
matolla ja 4/6 asfaltilla. Kilpailujen anojia ensi vuodelle oli tosi paljon, eikä niitä tässä vaiheessa hylätty, vaan kateltiin viikonloput kaikille
halukkaille ja ensi vuonna ne ei ole peräkkäin !! Ensimmäinen matto FT olisi tammikuun puolessavälissä ja viimeinen olisi huhtikuussa,
myös matto SM kilpailujen yhteydessä ajetaan FT -sarjakilpailu. Samaten kesällä sarja alkaa toukokuussa ja viimeinen kilpailu on
muistaakseni syyskuun puolella. Ja sielläkin SM kilpailu on samalla FT -sarjakilpailu ja Touring PM on Suomen järjestettävissä ensi
vuonna, joka on samaten FT -sarjakilpailu. Eli kilpailuja on ehkä joidenkin mielestä liikaa ? Mutta nyt ei ole yhtäkään peräkkäisinä
viikonloppuina, siellä on kahta ja kolmea viikonloppua välissä.. ja kun neljä kilpailua lasketaan sarjan yhteispisteisiin, niin se antaa
mahdollisuuden kiertää kilpailuissa ihan eri tavalla kuin tänä vuonna.. Tässä nyt ei ole noita ensi vuoden päiviä eikä paikkoja.. joten tuon ne
huomenna tänne..Saattaa olla, että joku kilpailu jää pois ? sitä ei vielä tiedä, sillä MUISTAKAA että kyseessä on vielä tällä hetkellä TYÖN
ALLA OLEVA kalenteri, joka saattaa muuttua vielä.. Kilpailuajankohdan muutoksia ei tulla enää hyväksymään, vaan jos joku ajankohta ei
sovi, niin silloin se kilpailu tullaan jättämään pois. Sillä niitä ei enää ensi vuonna viedä toisten kilpailujen läheisyyteen..
Ensi vuonna katsastellaan kuinka ko. kilpailujen markkinointi/järjestely/yms. asiat menevät.. ja jos tarvetta niin niiden perusteella tullaan
sitten vuonna 2004 jakamaan sarja-SM paikkoja, jos siihen päädytään.. Nykyisestäkin olisi jo ehkä pitänyt jollain järjestelmällä "rankata" ja
jättää muutama kisa pois, mutta emme siihen tässä vaiheessa lähteneet, vaan annamme kaikille mahdollisuuden.
**
kisaformaattia pidettiin hyvänä, mieluimmin lauantai päivä, ja ajankohta menisi sinne kello 8.00-18.00 välille
tekniikkasääntöihin porukka pääosin tyytyväinen..
**
Tuossa pohdittavaa ja spekuloitavaa....
tässä ei ole nyt noita papereita mukana että voisin tarkistella ainakin noi kisapäivät.. mutta palaan niihin huomenna..
HUOM ! HUOM !
TÄMÄ ON EPÄVIRALLINEN JA TYÖN ALLA OLEVA KALENTERILUONNOS, KOSKIEN FinTrack -kilpailuja !!!!
Matto FT
FT 1 11.1 Kymen PAK
FT 2 25.1 Tam UA
FT 3 15.2 Turun UA
FT 4 8-9.3 Oulun UA, mattorata SM
FT 5 22.3 Mäntsälän SRK, Kapina Touring
FT 6 5.4 Laukaan MM, kupolicrossi(?) XIV
FT 7 26.4 Seinäjoen SRK
Asfaltti FT
FT 1 17-18.5 KymenPAK
FT 2 31.5-1.6 Vantaan AU, LRP-Touring
FT 3 28.6 TurunUA, Turku Touring II
12-13.7 HyvinkäänUA, Touring SM (??TouringPolttis SM??)
FT 4 26.7 LaukaanMM, IV Laukaa Touring
FT 5 16-17.8 Riihimäen UA
FT 6 30-31.8 Vaasan UA, Touring PM