Terve,
Tulin tässä juuri töistä kotiin ja selasin lävitse kotiin saapuneen AKK:n jäsenlehden, jossa sivuilla 24 ja 25 on sääntömuutoksia lähinnä ensi kautta koskien. Näihin liittyen muutama kysymys heräsi.
TS-10-rengas:
- Sallittu rensgastyyppi kuivalla kelillä rengastestin perusteella Take-Off CS27
Tämän alla on sitten hieman pidempi määrä tekstiä, jossa yleisesti käsitellään TS-10, TSP-10 ja TSS-10 luokkien rengasasioita. Missään vaiheessa ei kuitenkaan oteta kantaa TSP-10 ja TSS-10 luokkien renkaisiin, eli siis virallisissa säännöissä ei oteta laisinkaan kantaa TSS-10 ja TSP-10 luokkien rengastyyppeihin ja näin ollen jätetään se kilpailunjärjestäjän vastuulle?
Niille jotka eivät tätä tiedoitetta ole vielä lukeneet, niin mielenkiintoisena uutuutena on sääntö joka rajoittaa myöskin sadekelin renkaat yhteen rengassarjaan joka täytyy täytyy merkitä. Mielestäni hyvä uudistus.
-Lisätään sääntökirjan pykälään 3.5 Sähkömoottoriautot 1/12, 1/10 kohta "Harrastajaluokat: TSP-10 (Touring Saloon ProStock) asvaltilla, Touring Saloon henkilöauton kori, viritetty moottori, nelipyöräveto ja jousitus sallittu"
Tässä nyt hieman minua hämmästyttää tuo sana "asvaltilla". Haetaanko tällä nyt sitä, että TSP-10 luokkaa ei laisinkaan ajeta talvikaudella vaan ainoastaan kesäkaudella ulkokisojen yhteydessä?
TSP-10 05 -viritetty sähkömoottori. Samarium koboltti, neodyyni tms. harvinaiset maametallimagneetit ovat kielletty
Tässä ei ole mitään epäselvää, mutta ihan vain selvyyden vuoksi voisiko joku sanoa onko Suomen markkinoilla yhtään konetta joka näitä kyseisiä metalleja magneeteissa käyttäisi? Ja jos on niin mielellään tietysti myöskin sen merkin / mallin. Tietäisi ainakin mitä konetta ei vahingossa erehdy hankkimaan. ;)