RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: molkaski - 11.09.05 - klo: 20.40
-
Eli kannattaako edes harkita porakone käynnistystä, esim. tämä
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=s681
Vai onko parempi parempi vaihtoehto ostaa suoraan käynnistysboxi esim.
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=09.4028
Ja mielellään jos saisi perustelujen kera että että kumpi.
EDIT : Jos jollain on myynnissä käytetty starttiboxi tai tietää muuten paremman, halvemman kuin tuo esimerkki niin meilissä kannattaa tarjota..
-
Tiger drive on kyllä aika kätsy ja tulee paljon halvemmaksi :wink:
-
kyllä normaali naru-startti on paras
-
kyllä normaali naru-startti on paras
:lol:
-
kyllä normaali naru-startti on paras
Pihasudittelussa, Kyllä...
-
Ei edes siinä,taitaa olla useimmiten hajoava ja hermoja raastavin käynnistys väline :roll:
-
lisättäköön vielä että kisoihin ois tarkoitus mennä ensikesänä kokeilemaan..
Eli ottakaa ne huomioon jatkossa jos kommentteja tulee lisää..
-
lisättäköön vielä että kisoihin ois tarkoitus mennä ensikesänä kokeilemaan..
Eli ottakaa ne huomioon jatkossa jos kommentteja tulee lisää..
Roto start,tiger drive tai startti boksi,noista minä ottaisin mieluiten tuon tiger driven...
-
lisättäköön vielä että kisoihin ois tarkoitus mennä ensikesänä kokeilemaan..
Eli ottakaa ne huomioon jatkossa jos kommentteja tulee lisää..
Kisoihin on starttiboksi ainoa oikea vaihtoehto.
-
Eli kannattaako edes harkita porakone käynnistystä, esim. tämä
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=s681
Vai onko parempi parempi vaihtoehto ostaa suoraan käynnistysboxi esim.
http://www.atalarc.fi/kauppa/view_product.php?product=09.4028
Ja mielellään jos saisi perustelujen kera että että kumpi.
EDIT : Jos jollain on myynnissä käytetty starttiboxi tai tietää muuten paremman, halvemman kuin tuo esimerkki niin meilissä kannattaa tarjota..
Jos auto on krossari niin ehdottamasti boksi. Ei tarvi kun heitää auto laatikon päälle ja painaa alaspäin. Mutta, jos auto on toi TT + vakio kone vetostartilla niin joudut hommaamaan matalamamman moottoripukin , uuden takalevyn(ilman reikää) ja kampiakselin koneeseen, koska se narustartille tehty kampiakseli on liian pitkä(muistaakseni), eli se kiertokangen akseli ottaa tod.näk. siihen uuteen takalevyyn kiinni. Tietysti sitä voi dremelöidä lyhemmäksi, mutta kannattaa harkita samalla uutta konetta.
Eli boksivaihtoehto tulee kalliinmaksi, mutta on loppupeleissä kätevämpi ja parempi.
-
Joo siis kone on se vakio TT:n kone vetostartilla, mutta eikös se onnistu jos jättää tuon muovisen takakopan ja sulkee sen naruaukon liimalla tai vastaavalla..
Moottoripukin joutuu vaihtamaan matalemmaksi?? mitähän sellainen maksaa ja onko varma että joutuu vaihtamaan? aika lähellä pohjassa olevaa reikää tuo ratas nyt on jo..
Mutta siis käyttääkö kaikki kisoissa boxia vai onko noita "porakone" käynnistimiäkin siellä??
-
Ja boksistahan ei minun tietääkseni mene varmuudella yksitie laakereita ja tiger drivestä kun sellainen menee niin pitää ostaa taas koko laitos.
-
Joo siis kone on se vakio TT:n kone vetostartilla, mutta eikös se onnistu jos jättää tuon muovisen takakopan ja sulkee sen naruaukon liimalla tai vastaavalla..
Moottoripukin joutuu vaihtamaan matalemmaksi?? mitähän sellainen maksaa ja onko varma että joutuu vaihtamaan? aika lähellä pohjassa olevaa reikää tuo ratas nyt on jo..
Mutta siis käyttääkö kaikki kisoissa boxia vai onko noita "porakone" käynnistimiäkin siellä??
Krossikisoissa kaikki käyttää boxia.
Ei mitään muuta startti systeemiä.
Ja kisakoneisiin harvemmin muuta käynnistys systeemiä saakaan kuin boxin.
Jotkut on tainnu ajaa HoBao Cupissa vetokäynnistimellä, mutta taitaa jäädä yhteen tai kahteen henkilöön.
-
Joo siis kone on se vakio TT:n kone vetostartilla, mutta eikös se onnistu jos jättää tuon muovisen takakopan ja sulkee sen naruaukon liimalla tai vastaavalla..
Moottoripukin joutuu vaihtamaan matalemmaksi?? mitähän sellainen maksaa ja onko varma että joutuu vaihtamaan? aika lähellä pohjassa olevaa reikää tuo ratas nyt on jo..
Mutta siis käyttääkö kaikki kisoissa boxia vai onko noita "porakone" käynnistimiäkin siellä??
Onnistuu tietysti, mutta turhaan se ylimääränen massa siellä koneessa pyörii. :D
Kyllä joutuu, koska boksin kumi ei muuten ylety vauhtipyörään. Tietysti sitä nykyistä pukkia voi madaltaa...
-
Noh TT:n oma boxi hommattu kun käytettynä löytys..pukkia en viitsi madaltaa ja paloja ei hyllyssä ollut valmiina..niinpä sitten hiukan suurennetaan auton pohjassa oleva aukkoa..
-
mun mielestä starttiboksi on hyvä :!:
-
Kestääkö tua tiger startti :?:
-
kestää!! 8)
-
Saanut TigerDrivestä joskus huonoa komenttia... Itsekkin olen miettinyt.
Keksin kuitenkin tälläisen jokamiehen patenttiratkaisun.
1. Halakaisin puukolla ja varasalla vanhan pilalle räimityn jääkiekon kahtia.
2. Porasin lennokkistartterin akselin kierreosan kokoisen reijän keskelle kiekkoa ja sitten vähän isommalla terällä vielä n. 1/3 kiekoon asti.
3.Isommalla terällä tehtyyn syvennykseen laitoin prikan.
4. Prikkapuoli edellä akselille.
5.Mutteri perään ja käynnistelemään!!!
Startteri laitetaan auton pohjaan ja painetaan jääkiekon puolikasta vauhtipyörää vasten startteria surruuttaen.
Nopeaa ja tuunikia... :lol:
-
se vaan että tuo ei toimi monsteriin ja kaikilla ei välttämättä oo lennokin startteria...
-
kai se tiger-drive parempi on,mutta ei boksikaan huono ole
-
Boxi on ehdottomasti paras!!!
-
Ja boksistahan ei minun tietääkseni mene varmuudella yksitie laakereita ja tiger drivestä kun sellainen menee niin pitää ostaa taas koko laitos.
pitääkö tämä paikkansa?
-
TigerDrivessä on helposti vaihdettava yks´suuntalaakeri.(kaikissa tyypeissä ei ole yks´suuntalaakeria lainkaan)
-
ei vaan satu kohdalleen rattiden välys tigerissä..autona revo ja tigerin malli s682...