Tuosta postin toiminnasta sen verran että ainakaan tämä meidän R-kioski -asiamiesposti ja/tai Itella ei hoida ilmoituksia paketeista muuten kuin hyvin satunnaisesti. Aivan liian usein tapahtuu joku seuraavista:
1. Paketti on postissa, mutta sitä ei ole kirjattu järjestelmään eikä näy seurannassa
2. Paketti on kirjattu, mutta ilmoitusta ei lähetetä
3. Paketti on kirjattu ja ilmoitettu, mutta siitä huolimatta sitä ei löydy
4. Edellämainittujen jäljiltä paketti on palautunut lähettäjälle ja molempia osapuolia harmittaa julmetusti
5. Kotiin tilatun paketin osalta ei tule yhteydenottoa, ainoastaan ilmoitus että vastaanottajaa ei ole tavoitettu sovittuna aikana. (mailiosoite ja puhelinnumero tarkistetusti oikein eli ovat kiikuttaneet pokkana suoraan postitoimipaikkaan)
Oman empiirisen seurannan mukaisesti viimeisestä 5 lähetyksestä ainoastaan yksi toimi moitteettomasti ja sekin tullauksen jälkeen suoraan kotiin toimitettuna eli tuolla asiamiehellä ei ollut onnistumiseen osaa eikä arpaa.
Valitin näistä tuonne postiin ja olisin halunnut vaihtaa postipakettien haun pääpostiin. Eipä onnistu, toisaalta myöskään ehdotus asiamiehen kouluttamisesta ei kuulemma käy, he kun itse päättävät miten koulutusta ottavat.
Kuulostaa kovasti ihmeelliseltä jos posti käyttää alihankkijoita ilman että niillä on vaikutusmahdollisuutta toiminnan laatuun?