1. Renkaat on tärkein asia. Jos ne on pielessä, muilla säädöillä ei ole merkitystä. Viimekesän oma kokemus oli se että muilla kuin GM/PMT renkailla ei kertakaikkiaan pystynyt ajamaan. GRP:tä en kokeillut, HN, Ipanema yms. renkaita kokeilin.
2. Iskarit. Autolla ei voi ajaa, jos esim yksi iskari on vuotanut tyhjäksi tai jos öljyt ovat viimekesältä... Huippujampat vaihtaa öljyt kisoissa joka lähdön jälkeen. Ei ne huvikseen sitä tee. Laita jotain jäykkää tavaraa sinne, vaikka 2000 tms öljyä. Sama juttu diffien kanssa. Vaihda uudet öljyt niihin, eteen vaikka 70000 ja taakse 10000.
3. Maavarat, ulosjoustot ja tviikki. Näiden mittaamiseen tärkein työkalu on suora, vaakasuora ja tukeva pöytä. Tattarisuon tynnyripöydän päällä näitä ei mitata. Auton pitää olla symmetrinen ja pohjalevyn suora, jotta sillä voi ajaa. Setup-steissönit ja muut voi jättää kauppaan, niitä ei tarvita.
4. Pyöränkulmat. Näistä aurauskulmilla on 14kertaa suurempi merkitys kuin cambereilla ja castereilla, joiden ympärillä jengi yleensä hössöttää.
DM-1 autoon tekisin itse ensimmäisenä sellaisen modifikaation, että hankkisin pystyiskarituen taakse tai tekisin sellaisen itse. Eteen sellaista ei tarvita.
-A-