Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Master Calgar

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 22
61
Morjens
Seuraava SC-Summercup on teidän radalla... Mahtaisko ajettavasta rataprofiilista olla mitään tuoretta videota missään???

Ei oo tuore video, mut profiili on sama edelleen. Hiukan on osa pompuista eri paikassa (esim pääsuoran jälkeen ekan ison hypyn alastulo lähempänä hyppyä) mut muuten on kurvit ja pääpiirteittäin hypyt samat edelleen.

Kuvanlaatu huono toki, mut näkee tuosta profiilia hiukan nyt ens hätään.

Video: https://youtu.be/ICCxpbxZRF0

62
Uusi voimansiirron ratkaisu siis. Jään mielenkiinnolla odottelemaan kuvien julkistamista siitä.

Ei tuo järin uusi idea ole, kun taidettiin ottaa tuo toisessa maailmansodassa käyttöön tankeissa, suurinpiirtein  :tongue:

Voin linkitellä kuvaa jossain vaiheessa. Tällainen systeemi siis kuitenkin kuin tässä videossa... https://youtu.be/_z3n6VOk-Ls tosin hiukan eri näköisenä omassa vehkeessä.

63
2 konetta, oletan tarkoittavan erotettuja vasen/oikea voimalinjoja!? Telaketjuvehkeissähän ohjaus tapahtuu telojen pyörintänopeuksien eroilla. Se voi muodostua ongelmaksi.
Riippuu vähän olosuhteiden raskaudesta, mutta suoraan ajaessa
kyllä jaksaa liikuttaa crawler nopeuksilla. Suurin piikki silloin on lähtö.
Tuossa on moottorit rinnan kytkettynä, ja suoraan mennessä virta jakautuu tasan.

Jos ei kahdella eri noparilla jo ohjaa koneita pyörimään eri nopeuksilla, jää kääntämisen ainoaksi vaihtoehdoksi servolla + jarruilla pakottaa toisen koneen kierroslukuja alemmas.  Vaikeudeksi tulee nopeudensäätimelle tuo kuormituksen kohdistuminen. Sähkö menee pienimmän vastuksen kautta.
Mitä pienemmille kierrosluvuille koneen pakottaa, sitä lähemmäksi oikosulkutilannetta se tulee, kun tehoa ei pyörimisenä poistu! Sähkölle se on "suorin tie" ja virta kulkee sieltä.
Samaan aikaan se vapaana oleva moottori saa aina vaan vähemmän virtaa itselleen, ja hidastuu, joten kääntyminen on vähintäänkin laiskaa.
Kaikki jarrutukseen hukattava voima kuitenkin kuumentaa voimansiirtoa. Noparille voi kovasti mutkitellessa tulla raja vastaan nopeastikin.

Tankin kääntyminen hoituu omalla moottorillaan, kun rakensin parilla tasauspyörästöllä vaihdelaatikon, missä ei tarvitse jarruilla tms kikkailla.

Sallii portaattoman käännöksen "vauhdissa" ja neutraalin pivottaamisen paikallaan ollessa. Eli tuon linkittämäni noparin tehtävä olisi vain hoitaa tankin eteen ja taakse päin kulku. Kääntymiseen tosiaan sitten oma moottori/noparinsa.

Eli nuo tuplamoottorit linkin noparilla lykkäävät aina tasaisesti saman nopeuden ulos kummankin moottorin osalta, eikä nopari joudu erikseen vaihtamaan moottorien kierroslukuja kääntyessäkään. Tuplamotit laitan vetopuolelle (siis eteen ja taakse mentäessä) ihan vaan siksi että painoa tulee sen verran että tehotkin sitten riittäisivät hieman mäkisempäänkin ajoon  :tongue:

64
Onko radalle lähtijöitä tänään?

65
Kuulemma saattas su jo sadella.

66
Tässä kun tankkiprojektiin etsiskelen sähköjä, tuli tämmöinen tuttavuus vastaan http://fi.eurorc.com/product/10044/hobbywing-quicrun-waterproof-860-dual-brushed-esc

Mahtaako liikuttaa tankkia 3S akulla kun moottoreiksi tulee (siis luonnollisesti tuplamotit) 45T tai 55T harjalliset vermeet...?

Tankin "speksit" noin vaihteiston ja painon osalta suurinpiirtein: Painoa tulee jotakuinkin 7-8kg (alle 10kg kumminkin) ja vaihteiston välitykset ovat palttiarallaa samat kuin esimerkiksi Axialin SCX10 autossa (saman auton vaihteisto on moottoreilla ja pientä "alennusvaihdetta" tulee vielä ennen telaketjuja).

Noilla T lukemilla olevat moottorit kyllä kuljettaisivat tankkia, mutta piisaakohan tuosta noparista virta moisen möhkäleen viemiseen?

edit: Mitään servoa tankkiin ei nyt ainakaan toistaiseksi tule, mutta ledejä kylläkin ja mahdollisesti muutakin sähköä, niin varminta varmaan vetää esim Castlen BECiltä virta vastarillekkin suoraan, jotta nopari saa puksuttaa vain kahdelle moottorille virrat?

67
Huomenna, eli pe, kahden kolmen maissa tai lauantaina jossain välissä radalle tulijoita? Saattas olla pe-la kuivaakin.

68
RCCenter.fi / Vs: Team Tekin
« : 01.06.15 - klo: 22.44 »
Tuleeko teille Tekinin harjallisia moottoreita kauppaan?

69
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 28.05.15 - klo: 11.40 »
http://www.benedini.de/Home_E/Sound___Smoke/sound___smoke.html

Sieltä löytyy, google käteen ja katsomaan mistä löytyy parhaaseen hintaan.

Juu. Lähinnä kysymykselläni meinasin että tietääkö joku noista jotakin, kun ei itsellä ole mitään käryä mikä olisi hyvä setti. Kyllähän googlata osataan ja tavaraa löytyy, mutta ettei sitten noobina osta sikaa säkissä niin kyselen siksi.

70
Itellä reiska vielä huollettavana muutenkin, ku useempi 8x16x5 laakeri oli sanonu sopimuksensa irti  :tongue:

Ei kenelläkään sattus "ylimääräsinä" ton kokosia löytymään?

71
Pienet sateet tais tirauttaa, mut jos ei enempää tule niin vois neljän jälkeen lähtee kattelemaan mikä keli radalla.

72
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.05.15 - klo: 21.59 »
Mistähän löytyisi suht edullinen ääni-kitti mikä sopisi rc tankkiin? Eli siis joku mikä pörisisi jonkinlaista diiseli-ääntä  :grin:

73
Vapaa keskustelu / Vs: Hauskempaa kuin RC?
« : 29.04.15 - klo: 16.44 »
No mää repesin kuin nostettiin 13v vanha juttu ilmoille :laugh:
jerzi

Kai tää oli sit jollekkin ajankohtanen  :evil:

74
Vapaa keskustelu / Vs: Hauskempaa kuin RC?
« : 29.04.15 - klo: 07.01 »
Repesin iha täysillä  :grin: :grin:

13v.
Repesin.
Jerzi

Kattoin samaa. Mutta en revennyt.

Hieman vain ihmettelin että miten löysi näin vanhan ketjun..

Ja sitäpaitsi, p*ska stoori.

Nää tarinat netissä on aika usein kategoriassa "uskoo ken tahtoo". Itse uskon että on aika vahvasti liioiteltua, kuten on ihmisillä tapana jotta saisi "hauskemman" jutun aikaan, tai sitten täysin keksittyä...

75
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 29.04.15 - klo: 06.55 »
Tämmöinen tiedustelu, että onkos nuo iskari ja diffiöljyt samaa kamaa, mutta vaan eri viskositettia? Kyselen siksi, että sopiiko joku kohtalaisen kevyt diffiöljy iskareihin, jos haluan saada niistä vähän jähmeämmät kuin esim 8kymppisellä iskarimössöllä?
Samaa kamaa ovat, eli 90 iskariöljy on jäykkyydessä yhtä lähellä 80 iskariöljyä kuin 1000 diffiöljyä. Tosin jos haluat jäykempää öljyä kuin 80 suosittelisin mielummin vähentämään iskarimännän reikien määrää  :wink:

Kiitoksia. Juu reikien määrän vähentämistä mietinkin, mutta ei ollut pakissa varakiekkoja mäntiin kun slässiä taas katukuntoon kaavailin  :tongue:

76
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 25.04.15 - klo: 15.31 »
Tämmöinen tiedustelu, että onkos nuo iskari ja diffiöljyt samaa kamaa, mutta vaan eri viskositettia? Kyselen siksi, että sopiiko joku kohtalaisen kevyt diffiöljy iskareihin, jos haluan saada niistä vähän jähmeämmät kuin esim 8kymppisellä iskarimössöllä?

77
TeknoRC / Vs: Tekno SCT410.3
« : 20.04.15 - klo: 18.17 »
Tää topikki ei yhtään auta mun tekno-kuumeeseen  :tongue: Kyllä vaan komealta näyttää uusi rassi.

78
Yleinen keskustelu / Vs: Mitä teit tänään rc- autoosi?
« : 20.04.15 - klo: 18.15 »
En autoon tehnyt mitään, mutta rc panssarivaunuun jatkoin vaihteiston rakentamista  :azn:

Kohta olisi mekaniikka kasassa. Sitten vaan rungon kimppuun.

79
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 09.04.15 - klo: 23.22 »
Kiitos vastauksista  :azn:

80
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 09.04.15 - klo: 23.08 »
Se on reversessä mutta mites tuo orion r10 stock kalibroidaan??

Ah sori vastasinkin tuplana tonne toiseen reversestä... Ei tullut ohjekirjasta noparin mukana?

81
Netistä ei löydy mitään tietoa asiasta paitsi 1 video josta ei ymmärrä mitään...

Eikös tuossa futabassa täytynyt ensin laittaa throttle reverselle ja sitten kalibroida. Omat 4pl ohjeet ainakin tais noin sanoa.

82
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 09.04.15 - klo: 23.03 »
Mitä tehdä kun auto huutaa heti kun laittaa päälle (kyseessä orion vortex r10 ja futaba 4pl)?

Huutaa, eli kaasu on pohjassa? Olikos tuossa futabassa ohjaus vai liipasin minkä piti laittaa reverseen ja sitten vasta kalibroi noparin? Siis jos oli kaasu...

83
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 08.04.15 - klo: 18.42 »
Mahtuukos tuo kone ihan nohevasti esim 1/10 kokoseen polttisturistiin?

84
Sähköautot / Vs: Pätevä "kisavehje"
« : 06.04.15 - klo: 19.14 »
Kah, nyt vasta luin tuon yhden viestin ihan ajatuksella ja tosiaan M8e ei siis ollutkaan enää kyseessä  :angel:

Tuohon XB4 - 2015 versioon kallistuisin itsekkin. Sitä tässä olen katsellut myös ja punnittuani noita vaihtoehtoja (mitä MiG-77 listasi myös) niin täytyy sanoa että Xray tuntuisi "parhaalta" vaihtoehdolta. Varsinkin kun 2 xrayta omistan jo eikä laadussa ole mitään pahaa sanomista.

85
Sähköautot / Vs: Pätevä "kisavehje"
« : 06.04.15 - klo: 16.50 »
Itelläni on tuo Xrayn XB9e versio ja ainakin omiin ajoihin tuntuu olevan pirun hyvä vehje.

Siinä mielessä voisin suositella XB8e:tä josta tuossa tovi sitten tulikin "virallinen" sähköversio (eli ei vaan konversiokittiä kuten XB9e:n tapauksessa).

EuroRC ainakin myy nykysin Xrayta. Laadussa ei oo ollut mitään valittamista. Klappia ei ole ohjauksessa ja auto kestänyt kovatkin kolhut (mm. kun yritin takaperinvolttia radalla isosta hyppyristä ja tuli yleensä jollekkin muulle osalle alas, kuin renkailleen).

En tiedä onko "paras" vaihtoehto, mutta ainakin omasta mielestäni Xray on kyllä se miellyttävin ja henk.koht mielestä se paras  :azn:

86
Doddii.

Mahtaskos pian alkaa olee kevät riittävän pitkällä pieneen talkooseen?

Viime syksyllä oli jo puhetta savien levittämisestä, joten sen ajankohta alkas olee viimeistään pian.
Pääsiäinen kaiketi on kaikille kiirunen, joten se on pois laskettu, sunnuntai toki vois olla mahollinen ainakin mun puolestani... Seur. vkl on model-expot, joten ei sillonkaan voi mitään tehdä radalla kun kaikki on stadissa tietty. ;)

Onkos jollakin aikataulu ideaa, jotta saatas koneet ym. hankittua paikanpäälle?

Ehkä mielummin vkl, niin ois enemmän aikaa, jos vaiks päiväs ois valmista.


Kevväisin terkkuloisin!
Jarno

Joo kyllähän sitä täytyis talkoita duunata. Mut tuo savi on niin täynnä kiveä et tarvis löytyä sit talkooporukka koko kesäks nyppimään kiviä radalta tai kalusto on p*skana ekan ajokerran jälkeen.

Eikä sitä lapiohommina saada kuntoon. Tarttis oikeat työkalut. Lisäks sen renkaista tehdyn "jyrän" vois heittää hemmettiin sieltä. Sillä saa radasta ku uurteisen kasvimaan. Tai jos siihen saa jonkun kunnon kiinteen rullan tilalle.

Rata sinänsä ei oo niin huonossa kunnossa, et ihan mahdottomia täytys tehdä. Tai olis siellä tekemistä, mut esim joku salaojitus tuskin onnistuu ja tuolla kivisavella rata menee vaan paskemmaks. Eli ennemmin kivetöntä savea mestoille ja unohtaa sen sorakasan.

Talkoina vois kyllä tasottaa pahimpia kuoppia nyt ku on löysää radan pinta.

87
Sähköautot / Vs: Axial Yeti kit version
« : 20.03.15 - klo: 19.00 »
Onkos oikea paikka kysellä tuosta Yeti XL kitistä tässä samalla, vai tarviiko oman topicin? :tongue:

88
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 15.03.15 - klo: 17.56 »
Tietääkös joku tuosta sound system härpäkkeestä, mitä slässiinkin nyt kaupataan? Saakos noita jostain edullisesti ja sopiiko muihinkin kuin vain lässykkään?

Pahoitteluni näin hölmöstä kysymyksestä, mutta noobikysymyksestä menkööt  :angel:

89
Yleinen keskustelu / Vs: Rc Meininki
« : 13.03.15 - klo: 19.50 »
Pakko puolustautua :)
Äänet tehdään tasomittarilla samoilla tasoilla mitä käytän mtv.n ja ylen ly.hyn menevissä matskuissa.
Noh pitää kompuroida äänet niin peaking tasaantuu ja hiljaset äänet nousee.
Ja varmasti ymmärrätte että tämmöiseen projektiin ei maksimaalista äänityötä voi tehdä 0 budjetilla. On kuitenkin päivän työ jos äänet silotetaan vimpanpäälle.

tunnari tulee jatkossakin pyörimään koska on kuitenkin osa rc meiningin "brändiä"

Älkää ottako puolusteluita negatiivisesti halusin vaan selventää asioita.
Ja palautetta saa jatkossakin laittaa.

Ei tässä nyt kukaan negatiivisesti otakkaan, ainakaan allekirjottanut  :tongue: Hyviä pätkiä ovat tollasenaankin ja mainio juttu et suomeksi löytyy rc settiä. Itekkin ihan puhtaasti normi youtuben katselijana nuo omat mielipiteet laitoin. En mä videoitten teossa mikään pro ole, eli en osaa sanoa millasia hasteita tuommosten teossa on. Pääasia et noita on olemassa  :azn:

90
Yleinen keskustelu / Vs: Rc Meininki
« : 13.03.15 - klo: 17.32 »
Lopputulosta olis voinut hieman näyttää paremmin, kuin vaan ajovideolla  :smiley:

Pientä kritiikkiä täytyy laittaa, enkä nyt mitään pahalla näitä meinaa...

Puhe- ja musiikkiäänien tasot kannattaisi säätää vähän tarkemmin, kun nyt on videoissa välimusiikki huomattavasti kovemmalla kuin puheääni. Saa välillä olla sormet kaiuttimien säädöllä, jos jotain taustaääniä kämpästä kuuluu.

Puolen minuutin introt 4 minuutin pätkässä tuntuu vähän turhan pitkiltä, varsinkin kun tuo on jokaisessa videossa. Sinänsä ei se nyt ketään varmasti oikeasti häiritse, mutta intro tulee aina kelattua yli, joten se voisi olla vähän kiteytetympi.

Muuten on ihan hyvää settiä kyllä ja puheesta saa mainiosti selvää, kun vähän volyymiä laittaa kaiuttimista. Nuo äänitasot kun laitat kuntoon, niin ei tarvitse säädöissä olla kiinni videon ajan  :azn:

Tuota kritiikkiä siis ei kannata ottaa mitenkään negatiivisena palautteena. Vain omia henk-koht huomioita näin videon katsojana. Tietysti hiukan tiheämpään tahtiin videoita tykkäisi saada katseltavaksi, mutta toki sitä muut kiireet menevät edelle (täh, eikös RC olekkaan se kaiken A ja O, elämän suola ja niin edespäin...  :grin: ).

Kyllä näitä katselee.

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 ... 22