Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - kyoshodbx

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 17
181
Polttisautot / Vs: 1/8 takaveto.
« : 30.07.15 - klo: 09.57 »
juu. tulisko siihen sitten kiinteä keski "diffi". GT autossahan on vaihde joka on sellainen. Ei tarvii siis mitenkään erikseen lukita.

Hahaa hyvä vinkki!mulla on hyllyssä teamc gt vaihteisto ja kello.kyyti ois kylymää.mitehän tuupibuggyssä vaihteet mahtaisi toimia?saattaa tulla hallitsematon saviradalle :grin:.

182
Polttisautot / Vs: 1/8 takaveto.
« : 30.07.15 - klo: 09.14 »
Joo tuo eka on kyllä huikea rakennelma.taida alkuperäisestä olla kuin iskarit.tuossa agamassa on jännästi keksitty toteuttaa etujarrut.muutenhan se taitaa olla ihan perus nelkku josta on etukardaani irti.taidanpa ottaa enstalveksi projektin tästä.

183
Polttisautot / 1/8 takaveto.
« : 30.07.15 - klo: 07.22 »
http://www.rcmag.fr/reviews/course/tt18/2014/18/gp4c2viglain/technique/technique.htm

Tuommoseen törmäsin ihan vahingossa.
Onko kukaan rakentanut tämmöistä Suomessa?mielenkiintoinen ois koittaa,mut tuo palikoitten valmistus ei iteltä onnistu niin pitäisi olla valmiita osia mistä kasata.pelkkä etukardaanin pois jättö on tietenkii helpoin homma saaha aikaan takaveto,mut autohan on muuten nelkku ja varsin kömpelö.mikä parasta kun ois kitti tai konversio paketti jolla muuttamaan autoo.


185
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 23.07.15 - klo: 12.20 »
Terve mulla on käytettynä tullut team Orion 10r pro säädin.osaako joku neuvoo millä sais selville onko tuo 1-2s vai 2-3s versio.ite en ymmärrä mitä eroo niissä ois päälle päin.vai otanko ja kokeilen 1s lipoon et toimiiko.voiko sen kattoo esim ohjelmointikortilla.

http://www.teamorion.com/product-36318.html

Joo kiiti.noita valokuvia ku kattelee,niin minun säätimessä on korkeampi jäähdytys siili kun 1s säätimessä.joten se on 2-3s säädin.muuta eroo en nää textit ois samat ja ohjeeseen ei oo merkattu mikä se on

186
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 23.07.15 - klo: 08.23 »
Terve mulla on käytettynä tullut team Orion 10r pro säädin.osaako joku neuvoo millä sais selville onko tuo 1-2s vai 2-3s versio.ite en ymmärrä mitä eroo niissä ois päälle päin.vai otanko ja kokeilen 1s lipoon et toimiiko.voiko sen kattoo esim ohjelmointikortilla.

187
Sähköautot / Vs: Hobbyking sähköautot.
« : 16.07.15 - klo: 12.51 »
Eikai siinä ku räjäytys kuva käteen,toiseen ruuvari ja diffiin kimpuun.veikkaan et jossain rattaassa on työstöjälki jäänyt viimeistelemättä.

188
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 16.07.15 - klo: 09.23 »
HIENO! Niin olikin. :grin:.ja kiitos

189
Yleinen keskustelu / Vs: Noobikysymykset
« : 16.07.15 - klo: 09.06 »
http://fi.eurorc.com/product/1607/hobbywing-xerun-sct-pro-esc-blue

Tuommoinen nopari.ja ongelma on semmoinen että kun ohjelmointikortin kytkee vastarin johtoon niin ei tuu mitään näyttöön.toisella noparilla kortti toimii ja asetuksia voi muuttaa.onko nopari sökö vai voisiko jotain koittaa tehä,ajossa se toimii hyvin mutta Junnu ois pakin halunnu ja joskus kisoja varten se on tullut poistettua.

190
JQ Products / Vs: JQ Products
« : 16.07.15 - klo: 07.37 »
Mulla on mootorina alpha a 852,ja olen siihen tyytyväinen.mutta kiinnostaisi ihan opin vuoksi hommata uusi moottori ja kattelin eBayssa jq rtr mottia alpha sekin.onko kellään kokemusta näitten moottorien suhteen,eli että onko tuo rtr pannu miten paljon huonompi vai onko suht samalla viivalla.harrastus ajoon tulee ei kisoihin.niin ja vetokäynnistin voinee olla paikallaan vaikka tartilla käynnistelee.

191
Ettäs kehtaakii olla hieno :tongue:

192
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 15.07.15 - klo: 10.46 »
Jarruja olen nyt parintankin verran käyttänyt.toimivat kyllä moitteetta kunhan synnytys tuskista selvittiin.mutta tässä kävi juuri niin kuin juha-matti minulle vinkkasi.eli takalevyt ei kestä ajaa montulla.joten otin ne pois(siis koko jarrut) kun vielä jäivät käyttö kuntoisiksi.odottelevat sit parempaa ajopaikkaa,kenties kisoja(?).

193
Bensa-autot / Vs: MAVERICK 1/5 Bensa autot??
« : 15.07.15 - klo: 06.54 »
Joo vaikuttaisi kun ois vastari rikki,mut joskus servo voi myös särkyä niin että välillä toimii välillä ei.joten hommaa varaservokin

194
Radiolaitteet / Vs: Sanwa MX-V
« : 04.07.15 - klo: 17.47 »
Onko kellään kokemuksia radiosta, olisiko vielä sopiva touring-autoiluun? Ajatellen vtr, tss-10 luokkia. Eikös tässä pitäisi olla melkeen kaikki tarpeelliset säädöt kuitenkin? :huh:

On ihan soiva mankka.koko ajan käytössä junnulla.

195
Yleinen keskustelu / Vs: Minkä auton ostan -osio
« : 01.07.15 - klo: 16.05 »
Ehkä jos rtr pitää olla niin kahtelisin honkkaria tai kyoshoo.

196
Bensa-autot / Vs: Bensa-autot
« : 01.07.15 - klo: 09.15 »
Hommasin out wearsin ilmanputsarille.niin aattelinpa kysyä kokeneemmilta että kuinka suuri vaikutus sillä on.jos montulla joutuu joka tankilla vaihtamaan suodattimen niin kärsiikö out wearsilla ajaa kaks tankkia?

197
Yleinen keskustelu / Vs: Servot
« : 29.06.15 - klo: 20.11 »
Bajan kanssa törmäsin tämmöseen ilmiöön.
Eli siinä on kaasuservo ja jarruservo yjohdolla toisissaan.kaasussa turnigy ja jarrussa savöx.nyt turnigy alkoi sekoamaan niin aattelin vaihtaa sen savöxiin.mut eipä onnistunut kun pelaavat samoin päin.eli savöxit on nor ja turnigyt on rev.kaksi savöxia tappelisi keskenään koska toimivat samoin päin(siis linkistö on niin että servojen täytyy toimia keskenään päin vastoin)löysin laatikosta toisen turnigyt eli sain Bajan kuntoon,mutta nyt kysymys kuuluu että mitkä muut servot toimivat toisin päin kun savöxit.itellä ei nyt muita ollut kokeilla.

198
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 27.06.15 - klo: 11.56 »
Lukis kyllä mielellään Hvoltagen raportin tästä koneesta.onko samat kokemukset kun minulla.

199
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 26.06.15 - klo: 20.10 »
Noniin nyt on uutta tankkia ja letkua.pyöri pukilla esimerkillisesti,sunnuntaina koitankeretä radalle hienosäätämään.kantapään kautta meni tämäkin,keväällä jo kerran tämän tankki episodin kävin läpi ja vielä tökki samasta.

200
Bensa-autot / Vs: SH: New 1/8th Two-Stroke Gasoline Engine
« : 26.06.15 - klo: 19.03 »
Joo on pitkästä aikaa "raportin "paikka.moottorilla olen kerennyt ajamaan noin 3 ja puoli litraa.ennen tätä päivää on ollut käynti ongelmia tyyliin ei pysy säädöissä.sama meno käynnistyi tänäänkin,mutta onneksi paikalla oli useempi silmäpari.huomasimme että bensa letkussa kulkee ilmakuplia.kumma sinäänsä kun  kaikki on uutta,mutta paikallistimme ilmavuodon ja osittain saimme sen korjattua.eli sain moottorin melkein säätöihin ja pystyin ajamaan eka kertaa rehellisesti tankillisen ilman että kone olisi ollut välillä laihalla tai rikkaalla.varsin hyvä suoritus kyky tuntuisi olevan.auto on tosin jonkin verran painavamman oloinen kun nitrokoneella,ei mielestäni hyppää niin ketterästi.tosin siihen voisi auttaa kun muuttaisi auton säätöjä.nyt uutta tankkia/pensaletkua paikalleen ja viimonen kaasarin säätö,alan pikkuhiljaa kääntyä tyytyväiseksi :grin:.tässäkin asiassa syy ei ollut laitteissa vaan käyttäjässä.mutta jos mahdollista niin on tarkempi kuin nitromotti noista säädöistä.

201
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 25.06.15 - klo: 20.23 »
Noniin nyt on jarrut autossa ohuemmat orenkaat pääsylinterissä ja mineraali jarruneste sisällä.(ei ollutkaan simanon vaan vastaava myyjältä tarkistin)heti sormissa tuntuu herkemmille ja tehokkaammille.ihan lukko jarrutusta ne ei saa aikaan,syyksi epäilen pääsylinterin pienuutta jota vielä "pahensin"laittamalla palautusjousen sinne sisälle.(en kehtaa nyt pois ottaa on niin työläs ilmattava)nyt kun servon epa/jarrulinkit on oikein säädetty niin servo ei kuumu ja jarruteho on huomattava.etupää painuu jarrutuksessa selvästi alas.saattaisi parantua entisestään jos simmaisi työsylinteriltä palojen välyksen pienemmäksi.mutta noin on ok.orenkaat epäilen oikeammiksi kuin omansa koska sylinteri ei vuoda,kun alkaa vuotamaan niin sit omat takas.saa nähdä kuin pitkä ikäiset nuo on,lähinnä levyjä/paloja jännitän.

Ois kyllä hyvä kun sais laadukkaammista seteistä käyttökokemuksia,et ottaako ne lukkoon haluttaessa vai onko näissä halvoissa sama laatu taso kun kalliimmissa.ei oo porukka hirveesti juttua laitella vaikka useammalla näitä on ilmeisesti ollut,näin ymmärsin kun lueskelin näitä baja topiikkeja.

Ps kyllä se alkuperäinen servo kärähti kokoonpano/käyttäjä virheestä,ei huonouttaan.

202
Tuommosesta diesel vaihtoehdosta pitäis jonkun kauppiaan kiinnostua.kuten rcnavetta kiinnostui sh bensakoneesta.näin saatais kokeiltua tuokin.itellä ei oo kiinnostusta ulkomailta ostaa sikaa säkissä mut suomesta jos sais nii harkiten laitan.

203
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 22.06.15 - klo: 17.13 »
Jatkanpa omien kokemusten jakamista hydraulijarruista,kun muut ei taida uskaltaa.eli kävin hakemassa pääsylinteriin ohuemmat orenkaat.ainoaksi vaihtoehdoksi osoittautui 4.4x1.75,kun alkuperäiset on 4,5x2.laitoin ne orengasrasvan kaa sylinteriin samalla laitoin sylinteriin myös jousen mäntää ulos työntämään.(jossain räjäytyskuvassa näin semmoisen)ostin myös polkupöyräkorjaamolla simanon mineraali jarrunestettä,kun viikonloppuna lueskelin nettiä ja päättelin että se synteettinen öljy jonka ostin nii oli ehkä väärää.
Pöydälle kasasin pääsylinterin ja yhden työsylinterin, ja homma tuntui pelaavan herkästi/tehokkaasti.nyt jäi epäselväksi oliko sovite tiukka vai johtuiko jäykkyys pelkästään väärästä öljystä.mut aika näyttää et pysyykö neste sisällä noilla orenkaalla.kasaan jarrut takasin autoon, toivottavasti jo tällä viikolla.laitan vielä juttua lisää.

204
Sähköautot / Vs: nerudan Axial Yeti XL kit
« : 20.06.15 - klo: 19.12 »
Eipä tuo pohjan muovisuus ole mikään ongelma,jos vaan muovinlaatu on kohillaan.onhan bajaankin olemassa muovirunko joka näköjään kestää tosihyvin.

205
Bensa-autot / Vs: Mistä löytää Osia Bensa-autoihin.
« : 19.06.15 - klo: 15.47 »
Ymmärsikö oikein että kaipaat listaa kaupoista?ei ois ollenkaan huono ajatus  :roll:
Itse olen toistaiseksi tilannut vain täältä
http://www.hobbylinna.fi/

206
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 18.06.15 - klo: 19.40 »
Kyllä sen pitäis sillä alkuperäisellä tiivisteellä pelata. Käytä mäntä pois ja pyyhkäse jarrunestettä o - renkaaseen ja mäntään niin pitäisi liikkua nätisti. Ohuemmalla tiivisteellä alkaa helpommin vuotaa.

Joo ei vaikuta mitään.kun voidellun männän käyttää paikallaan niin tulee o renkaat kuivana takasi.kyllä se sovite on liika tiukka.mut kuinka paljon,niin sitä en tiijä.kuopion kumista saa o renkaita 10menyksen välein niin pitää koittaa jos löytyy sopivampi.

Hiipii mieleen et oisko kalliimpi kitti ollu parempi.ainakin harmin jarrut tuntui PALJON herkemmille.mut oli muutenkii toista tekoa 2pääsylinteriä/servoo.yms.liekkö joku oikeesti saanu bajassa näitä systeemejä toimimaan?

207
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 18.06.15 - klo: 15.57 »
Kävin kaverin luona rata harmista jarruja näpelöimässä,niin selvis että jumissa tää minun sylinteri tosiaan on.uusia orenkaita en saanu ku olivat jussin viettoon kerenneet lähtee.joten jatku manantaina.

208
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 18.06.15 - klo: 12.01 »
Joo just purin jarrut.työ sylinterit toimi mielestäni herkästi.mut pääsylinteri on jäykä.käyn kysymässä kuopion kumista jos ois kymmenyksen ohemmat o renkaat.jos sais sillä korjattua.vaikuttais että on sylinterissä tiukka sovite.ihmettelin sitä jo paketista purkaissani et kumman jäykkä,mut aikaisemman kokemuksen puutteessa en ymmärtäny muuta tehä.mut tälleen tää jää mieleen :grin:

209
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 18.06.15 - klo: 09.45 »
Mun mielestä jarruissa on jotain vikaa jos 1256 servo ei jaksa vääntää jarruja kunnolla lukkoon. Ainakin rata-autossa riitti ilkeä katse servovartta kohden että sai lähes lukkojarrutuksen aikaiseksi.

Kokeile siten että auto lattialle ja väännä servovarresta sormin. Jos joutuu käyttämään paljonkin voimaa lukkojarrutuksen aikaan saamiseksi kannattaa käydä koko asennus läpi uudelleen.

Ahaa.miten herkästi pääsylinteri liikkui,mielestäni tuo rovanin sylinteri on melko jäykkä toiminen.eikä ne tahdo lukkojarrutusta aikaiseksi saada.pitääpä purkaa noi sylinterit vielä kerran.työ sylinterit liikkuu kyllä helposti,mut se pääsylinteri on nihkee sitä jo vähän mietin kasaillessa.

210
Bensa-autot / Vs: HPI baja projektit
« : 17.06.15 - klo: 21.27 »
Jee jee. Hydraulijarrut sain asennettua vihoin ja viimein,oli melko tuskainen asennus.eka vuoti 2 työsylinteriä,tietenkään ne ei kerralla paljastunut vaan kummallekin  oma kasaus purku ilmaus kierros.ja tämän jälkeen paljastui pääsylinteriltä lähtevän liitoksen vuoto,jota korjasin 3 kertaa.korjautui vasta liittimen uusinnalla.näitten vaiheitten jälkeen huolellisesti ilmattua pääsin koeajolle.ihan ok tuntui toimivan 5minuuttia :angry:.kitin mukana tullut servo paloi.sit tein "adapterin"perus pikkuservoa varten kun largeservoo ei hyllyssä ollut.standilla testaillessa huomasin että normiservo(savöx1256) kuumuu melko herkästi eikä oikein jaksa jarruttaakkaan.voimaahan siinä on 20kg.nytpä kysymys kuuluu että onko kokemuksia millä servolla nää hydraulijarrut saa toimimaan?vai saako ollenkaan.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 17