RC10.FI
Kilpailut => Tulokset => Aiheen aloitti: Nicke - 11.04.15 - klo: 09.50
-
PKSRCA kiittää kaikkia kilpailijoita ja onnittelee voittajia.
Viikonlopun tulokset olivat seuraavanlaiset:
M2-10
1 A Joel Valander
2 A Joona Haatanen
3 A Lari Jäppinen
4 A Tuomo Otsavaara
5 A Markku Honkanen
6 A Juha Aromaa
7 A Touko Silpola
8 A Jani Hovi
9 A Jarmo Halme
10 A Tomi Mairue
11 B Oskari Matilainen
12 B Jari Itävuori
13 B Jarno Halonen
14 B Pete Ylikorpi
15 B Jori Mykkänen
16 B Sami Salmela
17 B Niko Vuorenmaa
18 B Oskari Saarela
19 B Antti Silvennoinen
20 B Niki Josefsson
21 C Mikko Luopajärvi
22 C Vesa Uotila
23 C Tuomas Lindgren
24 C Oskari Mäki
25 C Arto Heinonen
26 C Petri Tuomainen
27 C Ari-Pekka Jolkkonen
28 C Mikko Helistölä
29 C Jon Lindgren
30 C Eetu Kuivalainen
31 D Mikko Mäkelä
32 D Toni Niinivirta
33 D Marko Mikama
34 D Miska Turunen
35 D Arttu Syrjänen
36 D Tommi Tirroniemi
37 D Teo Kostilainen
38 D Pyry Lehtinen
39 D Arttu Timonen
40 D Toni Juvonen
SC4-10
1 A Eeli Vieno
2 A Martti Myllyntaus
3 A Jani Ravantti
4 A Jarkko Savola
5 A Sami Suokas
6 A Juha Mäkinen
7 A Tom Hallikainen
8 A Olli Palonen
9 A Tatu Kolehmainen
10 A Markku "JUSSI" Vesanto
M4-10
1 A Joel Valander
2 A Ari Heinonen
3 A Markku Honkanen
4 A Juho Rajaniemi
5 A Joona Haatanen
6 A Karri Salmela
7 A Lauri Ruotsalainen
8 A Jarno Halonen
9 A Juha Aromaa
10 A Antti Silvennoinen
11 B Eeli Vieno
12 B Pete Ylikorpi
13 B Arto Heinonen
14 B Tuomo Otsavaara
15 B Jani Hovi
16 B Toni Niinivirta
17 B Jori Mykkänen
18 B Jari Itävuori
19 B Niko Vuorenmaa
20 B Mikko Luopajärvi
21 C Juho Hattunen
22 C Marko Laitinen
23 C Oskari Saarela
24 C Oskari Mäki
25 C Vesa Uotila
26 C Olli Viitanen
27 C Antti Rasi
28 C Joona Lempiäinen
29 C Reijo Mattila
30 C Thomas Sojakka
31 D Mikko Helistölä
32 D Antti Laurinkoski
33 D Arttu Syrjänen
34 D Pekko Iivonen
35 D P-J Hyytiäinen
36 D Jarno Viitanen
37 D Juha Söderholm
38 D Antto Syrjänen
39 D Marko Paasonen
40 D Markku "JUSSI" Vesanto
Tarkempia tuloksia voi tarkastella täältä (http://tinyurl.com/kbttrga).
-
Lauantain kisa-tallenne (https://youtu.be/FaE9LTaxxZk)
Sunnuntain kisa-tallenne (https://youtu.be/1D4k9ua9BOM)
-
Petri Ylikorpi lainasi minun asso b5m autoa.
Kaverin tuuppi kokemus on viimevuosina ollut todella vähäistä eli kaveri on keskittynyt nelkuun lähinnä.
Siis erittäin hyvän kohteen löysin jolle lainasin kaluston.
Heti treeneistä lähtien vauhtia oli ja tasaisuutta löytyi. Koko päivän aikana ei tullut kuin ihan muutama kaato.
Koko päivän aikana emme koskeneet lainkaan mihinkään säätöihin. Ainoa mitäs tehtiin oli että varmistin että ruuvit ja muutterit olivat kiinni.
Pete jäi B finaaliin mikä oli kylläkin tässä porukassa hieno suoritus.
Autossa oli tuo pilalle mennyt kickup runko jonka olin tehnyt mutta ainakin Peten kädessä näytti menevän todella hienosti.
Olen todella ylpeä siitä että löytyi näinkin tasokas kuski mitä Pete on ja nyt näytti siltä että runko toimi.
Mainitaan vielä että meillä oli nollaennakko ohjelma säätimessä ja cs 10.5 kone.
Eiköhän nyt viimeistään voidaan kertoa että ei tuo minun runko nyt ihan pashka ole.
Tästä on siis todella hyvä jatkaa rungon kehittelyä.
Onneaa Pete....
Jerzi
-
Moroo!
Aloitetaan kiittämällä järjestäjiä Model-Expo kisasta. Rata ihan jees messuradaksi, lukuun ottamatta noita” EOS-patteja”. Mutta kaiken kaikkiaan loistavat kisat saitte tehtyä. Iso peukku hesan talkoo porukallle!
Sit itse kisa viikonloppuun.
Lauantai 2wd meni omalta osalta ihan ok. Auto saatiin säädettyä perjantaina aika lähelle sitä mitä se loppujen lopuksi oli. Kiitos siintä Helistölälle, jaksettiin porukassa testata eri juttuja ja todettiin mikä toimii ja mikä ei. Launtaina autoa säädettiin vielä aivan törkeesti, etujousi vaihdettiin löysemmäksi :tongue: Kaiken kaikkiaan todella tyytyväinen Asson toimintaan koko lauantain sekä koko WJ kauden. Lauantaina tuli B-finaalin 5sija ja kokonaispisteissä irtosi 9sija. Tästä on hyvä jatkaa kohti kesän SM/MM+40/Japanin MM- kisoja :cool:
Sunnuntai 4wd kisa oli myös omalta osalta ihan OK! Nelkkua tuli perjantaina ajettua 1akun verran ja todettiin että TOIMII!! B-finaalin 7sija jäi käteen johon olen todella tyytyväinen kun katsoo tuota nimilistaa nelkun osalta. Asson nelkku sai uuden rungon alle muutamaa päivää ennen kisoja. Uudella rungolla ehdittiin ajaa muutamat testit ja täytyy sanoa että ”Petri GOLDI Ström edition runko” on todella LOISTAVA!!! En ole kertaakaan vielä ajanut noin hyvää nelkkua, auto toimii kuin unelma. Omat kädet eivät vaan riitä viemään autoa tuon enempää tällä nelkun treeni määrällä. Iso kiitos GOLDILLE että jaksaa neuvoa ja kehittää autoja vielä vaikka ”eläkkeellä” onkin :wink:
Kiitos myös kanssakilpailijoille koko WJ sarjasta.
Ja kiitos myös Eskelisen Matille/RCM:lle WJ sarjan vetämisestä sekä tuesta koko WJ sarjan!
ARIGATO GOZAIMASU
Jori ”Fireman” Mykkänen ja tuulen nopeat Team Associated autot :laugh:
-
Olihan taas messuviikonloppu, kolme päivää pienoisautoilua putkeen, nyt ei tarvi hetkeen tarttua ohjaimeen!
Kiitokset PKSRCA:n aktiiveille, viikonloppu sujui mukavasti. “EOS-patit” sai kritiikkiä, olihan se ajoittain melkoinen rysä, olisi luultavasti pitänyt tehdä “kaistoista” hieman leveämmät, no ehkä ensi kerralla. Muuten kyllä mukava messurata!
Tuupissa tuli maksimisuoritus, nelkussa ei oikein saanut kunnon syöttöä päälle, mutta niukasti silti B-finaaliin; finaaleissa melkein hävettikin hidastella nopeampien edessä. No minkäs teet, ei sitä suosiolla voi edellekään päästää :) Serpent ja Durango pelitti mukavasti koko viikonlopun, ei muuta kuin aurinkoisia kesäpäiviä odottelemaan.
-
Isot kiitokset kerromme aktiiviselle porukalle hienojen kisojen järjestämisestä!
Rata oli omasta mielestäni jopa isommalle SC:lle aivan mainio ja se taipui jotenkin jopa siinä välialueen minipatissa.
Radan pinta oli kisapäivänä todella hyvä, eli betonilla pito oli linjalla jopa kova ja matto toi hyvää vaihtelua siihen. Nyt oli oikeat materiaalit tähän touhuun!
Itse kisoista:
Perjantaina treenatessa rata oli vielä aika pirun liukas ja sai ajaa hyvin rauhallisella kaasulla, jotta auto pysyi lapasessa. Säädöt olivat hyvin pitkälti samat kuin Nokialla ja Turussa ja auton osalta kaikki oli mielestäni aivan viimeisen päälle kohdallaan. Tuo alussa mainittu minipatti oli vaikein kohta oppia ajamaan nopeasti -eli konttaamalla sen yli :afro:
Lauantaina ekalla treeniajolla en itse nähnyt kovin hyvin osaa radasta ilman aurinkolaseja, mutta tilanne onneksi parani merkittävästi heti myöhemmin. Sami onnistui kontittamaan mua kahdesti ekoissa treeneissä ja hiukan huolestuin minkälainen kisasta mahtaa tulla ;-)
Meillä oli vain yksi alkuerä, josta laskettiin kolmen peräkkäisen parhaan kierroksen tulos. Se toimi erittäin hyvin ja nosti heti "oikeat" kuskit kärkeen. Kahdella alkuerällä kesän kisat olisi hienoa ajaa juuri näin -tämä on se toivottu uudistus sarjaan!
Finaaleihin lähdin toisena Eelin jälkeen Samin startaressa kolmannesta ruudusta. Eeli lähti varmalla ja aika rauhallisella vauhdilla viemään letkaa ja itse pidin alussa sopivaa turva-marginaalia häneen nähden. Sami teki onneksi saman mun kohdalla ja sai ajaa sen ekan kierroksen rauhassa ilman pelkoa turhista kontituksista.
Ensimmäinen ajo olikin äärimmäisen kovaa kamppailua, kun Eelillä tuli ongelmia kierroksella ohitettavien kanssa ja pääsin tarpeeksi lähelle kannoille (vai jopa ohi) hetkeksi. Eeli joka tapauksessa pysyi -tai nousi jälleen kärkeen ja mä halusin todellakin saada miehen kiinni. Toisen ollessa mua parempi kuski, oli perässä tulijana vain yksi vaihtoehto: yrittää ajaa kovemmin kuin taidot riittävät, eli yrittää ottaa riskejä ja saada kurottua matkaa umpeen.
Jossain kohdissa riskit toimivat ja joissain taas hävisin aikaa. Joka tapauksessa mä pääsin Eelin perään kiinni ja jännitys oli ehkä kovempi kuin ikinä ennen kisoissa. Aivan mahtava erä, ei voi muuta sanoa. Kuuluttaja teki myös niin upeasti tehtävänsä, että sain siitäkin lisää intoa jahtaukseen. Jossain vaiheessa sitten mokasin itse tai osuin kierroksella ohitettaviin ja kuppi meni nurin. Tein toisen kerran tällä kaudella jonkun ihmeellisen oikaisun kun halusin vain väkisin takaisin Eelin kannoille :lipsrsealed:
Toinen hieno erä oli taas se, jossa pääsin Eelin ohi. Kaadoin sitten johtopaikalta ja Eeli jäi taakse odottamaan, että saadaan kisaa jatkettua. Hieno liike Eeliltä, joka oli jo voittanut jälleen yhden kisan ja sainpahan ajaa voittajana maaliin :angel:
Kesällä jatketaan taistelua SC:ssä!
-
Sarjan lopputulokset: http://finrc.com/tulospalvelu/winterjumps/2014-2015 (http://finrc.com/tulospalvelu/winterjumps/2014-2015)
-
Keneltä löytyisi kuvia SC-sarjan palkintojenjaosta?
-
jou ! kiitos järjestäjille kisoista...messukisat on messukisat.radan keskipatit ei must ollu yleisölle,eikä kilpailijoille.mut muuten pidin profiilista+matosta mis ei oo tappopito... hyppyjä sais aina olla lisää =) tuuppi meni itellä omiin pikku virheisiin.mut auto saatiin toimii, team east jengillä loisto setuppiin ! nelkku toimi tosiaan ton 1 akun reenin jälkeen aivan loistavasti ! kiitos goldi edition rungon ! kunnia oli saada sillä ajaa...nelkulla kisat meni "taas"myös"omiin virheisiin,mut viiminen finaali ku sai rauhassa ajaa L O L FLOULLA =),ni ei ollu ku ajaa. auto käänty ja toimi joka paikassa.ainut muutos oli tehon vähennys 90%tiin
ja kiitokset supportista RCM,JOEUA,EKPA,GOLDI, jaaaa, vaimon lompakko...
kesällä jatketaan team associated autoilla vielä vaan =)
t:peltimikko itäjunttilasta.
-
Kiitokset meidän puolesta kaikille niin järjestäjille kuin kanssakilpailijoille. Erikoismaininnan ansaitsee mielestäni mahtava selostus, joka toi suuren urheilujuhlan tuntua! Mielestäni rata tarjosi useita hyviä taisteluasetelmia, joista varmasti yleisökin tykkäsi.
Ensimmäinen talvi ajettu nyt kilpaa ja toivottavasti opittu ensi talvea ja myös kesän kisoja varten monia menestykseen vaikuttavia seikkoja. Perjantain treenimahdollisuudet on varmasti jatkossakin meille haaste, joten radan muokkaus juuri ennen kisaa ja ilmassa olleet rengaskuviot olisivat kyllä tervetulleita.
Iso kiitos Hobbyfactorylle kaikesta avusta saada paras irti Durangoista myös alemmalla tasolla!
Talven kisat jätti kovan innostuksen niin isään kuin poikaan ja Arttu onkin jo messujen jälkeen tahkonnut useamman akullisen kotipiharadalla kesän kisat ja ensi talven sarja kiikarissa :)
https://youtu.be/kV8TiNuRphg
Scuderia AS Arttu & Antto
-
Hyvä, hyvä. Kiitokset järjestäjille radasta ja homman pöyrittämisestä, sekä kilpakumppaneille rehdistä kilvanajosta!
Rata oli omasta mielestä paras messurata millä olen ajanut, varsinkin "EOS patit" teki radasta sopivasti haastavan.
Ilman niitä rata olisi ollut ihan p#ska.
2WD luokka meni suunnilleen niin kuin pitikin, finaaleihin asti. B-finaaliin lähdin kolmos ruudusta, eli tässä vaiheessa olin 13. ja finaalien jälkeen 18.. Finaalit oli semmoista sekamelskaa, että sijoituksen tiesi
vasta kun tuloksen laitettin seinälle. Sarjasijoitus 14. eli ihan kohtalaisesti meni.
4WD luokka meinasi mennä yli odotusten, B-finaali paikka oli lähellä. Mutta ne haaveet kariutui kolmannen alkuerän yhteen pikkumokaan ja en saanut 23 kierroksen tulosta. C-finaalin paalupaikka, mielummin olisin
lähtenyt B-finaalin 10 ruudusta.
En tiedä johtuiko paalupaikasta vai Hattusen psyykkauksesta, mutta finaaleissa oli jännitys huipussaan. Lauteille kun kiipesi niin yht'äkkiä ohjain tuntui ihan oudolta kädessä piti tarkistaa onko se
edes oma, ohjaus ja korjaus liikkeet oli äärimmäisiä, eikä kaasustakaan löytynyt kuin ON ja OFF asennot. Tämä on juuri se tunne minkä takia ajan kilpaa näillä autoilla!!
Finaaleissa sai myös ajaa enemmän kilpaa kierroksella ohitettavien, kuin niiden joiden kanssa olisi pitänyt taistella sijoituksista. Lopputuloksissa 23. taisi silti olla talvikauden paras sijoitus.
Hauskaa oli koko rahan edestä ja se kai onkin pääasia!!
KIITOKSET tuesta EuroRC:lle ja koko tiimille, sekä RCM/Matti Eskelinen! :kiss:
Kesällä ihan uudet kuviot, M8E ROKKAA!
-
Antto toi sun piha suorastaan kutsuu NITRO härveleitä. Ihme homma jos ei ala naapurit diggaa menosta.