Kirjoittaja Aihe: Turbotulppa vs. tavallinen  (Luettu 2441 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Turbotulppa vs. tavallinen
« : 15.05.07 - klo: 13.37 »
Onko kukaan tullut vertailleeksi moisten eroja. Hinnassa on ainakin eroa.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #1 : 15.05.07 - klo: 14.00 »
ite en oo ainakaan huomannu eroa.muutaku turbo helpompi/nopeempi vaihtaa ku ei oo tiivistettä välissä.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #2 : 15.05.07 - klo: 15.57 »
Eikös se riipu kannesta kumpaako tulee käyttää? Ainakin Siriolla standardi tulppa ja turbotulppa maksaa saman verran, tai ainakin lähelle.

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #3 : 15.05.07 - klo: 16.03 »
Turbolla kulkee kovempaa. Turbotulppa kestää vähän paremmin.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #4 : 15.05.07 - klo: 16.05 »
ja Turbo-kannen kanssa sopii pelkästään turbotulppa? Normi kannen kanssako sitten sekä normi että turbo?

Poissa Joel N

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #5 : 15.05.07 - klo: 16.14 »
Ei, vaan turbokannen kanssa turbotulppa, normikannen kanssa normitulppa. Eivät käy ristiin, ovat erilaisia muotoilultaan.
Hong Nor X2-CR PRO --- WERKS --- RC-Garage ---

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #6 : 15.05.07 - klo: 16.18 »
Okei. Sitä mä tossa ennemminki jo hain ku sanoin että riippuu kannesta kumpaako käyttää :wink:

Poissa pjp

  • EPUArc
    • Profiili
    • Petrin sivut
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #7 : 15.05.07 - klo: 16.28 »
Turbolla kulkee kovempaa. Turbotulppa kestää vähän paremmin.
Mielenkiinnosta kysyisin mihin perustuu turbotulpan paremmuus ja huomaako tavallinen tallaaja eroa?
Xray T2R,Tamiya M03/M03R+Speed passion/TLT 1/36 baja,Futaba 3PM 2,4GHz/Axial SCX10/XR10--->MYYTÄVÄNÄ

Poissa säästäjä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #8 : 15.05.07 - klo: 16.29 »
Turbolla kulkee kovempaa. Turbotulppa kestää vähän paremmin.
Ainaki aripekan rc sivuilla lukee,että turbotulppia ei käytetä yleensä maastossa koska ne hajoavat helpommin.Radalla taas niitä käytetään pienen tehon lisäyksen takia.
[Hong Nor x1crt]

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #9 : 15.05.07 - klo: 17.18 »
ite en oo ainakaan huomannu eroa.muutaku turbo helpompi/nopeempi vaihtaa ku ei oo tiivistettä välissä.
Ei ole muuten helpompi, turbo tarttuu yleensä tiukempaan, kun on kartion mallinen. Turbo tulppa ei lämpene yhtä nopeasti ajo lämpöön kuin tavallinen. En ole samassa koneessa koittanut molempia vaan huomiot on tullut eri merkeistä. Eikä keston kanssa ole ollut ongelmaa. sirion turbot on ainakin hyviä ja halpoja.

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #10 : 15.05.07 - klo: 17.34 »
niin jos ei oo ruista ranteessa.sit voi olla turbo tulppa vaikeempi vaihtaa,ku on niin "kovaa"kii.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #11 : 15.05.07 - klo: 20.05 »
Eipähän ole aina ranteestakaan kiinni.
Kokemusta löytyy kun on tarvinnut tulppa vaihtaa ennen starttia...
3 avainta kappaleiksi ja vasta neljännellä (joka oli hylsysarjasta otettu) aukesi.

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #12 : 15.05.07 - klo: 21.07 »
Turbolla kulkee kovempaa.


Mistäköhän johtuu? Se voisi kenties olla seurausta turbotulpan kyvystä varata itseensä enemmän lämpöä vaikka lämpötila pysyisi samana, kuin tavallisissa tulpissa. Tästä voisi olla seurauksena polttoaineen syttyminen kauttaaltaan sitten, kun se syttyy. Nopeampi palaminen --> suurempi paine --> enemmän tehoa? Puhutuun tosin jostain sekunin miljoonasosista, jos näin on.

Tai sitten vain urpoja rokotetaan "turbolla".

Turbotulppa kestää vähän paremmin.

Omani jäi Ossissa lyhytikäiseksi. Ota mukaan jahka tulet Lavankoon viikonloppuna.

Mika R

  • Vieras
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #13 : 15.05.07 - klo: 21.27 »
Ei, vaan siitä että turbotulppa istuu paremmin palotilan kanteen..kun taas std tulppa tulee siitä vähän ulos. Ero on pieni mutta tuntuva. Std tulpan ainoat edut ovat hinta ja kuparirengas tekee siitä aavistuksen likaa sietävämmän mutaisissa oloissa....

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #14 : 15.05.07 - klo: 21.38 »
Ja otetaan esimerkkinä saben hinnat parille Sirion tulpalle.

    S1720006       hehkutulppa S6 std       4.40 EUR
    S1720126       hehkutulppa S6 Turbo       4.40 EUR
    S1720007       hehkutulppa S7 std       4.60 EUR   
    S1720127       hehkutulppa S7 Turbo       4.60 EUR   

että näin...
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?searchstring=&searchby=0&feedback=0&search_by_manufacturer=146&mfgid=146&grpid=5019

Poissa Tounison

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/tounison/
Vs: Turbotulppa vs. tavallinen
« Vastaus #15 : 15.05.07 - klo: 21.38 »
Eipähän ole aina ranteestakaan kiinni.
Kokemusta löytyy kun on tarvinnut tulppa vaihtaa ennen starttia...
3 avainta kappaleiksi ja vasta neljännellä (joka oli hylsysarjasta otettu) aukesi.
Juurikin näin, itse kanssa väänsin parit omat ja taisi mennä parit vieraatkin. Nyt on pitkä hylsy käytössä.

Tankin jälkeen tuntuu toimivan paremmin kuin normi tulppa.