Dodii pientä kisa raporttia stonden virallista odotellessa.
Päästiin samalla myös ruotsin sarjataulukolle, pekka johtaa suomalaisista :lol:.
http://www.femtedelen.se/index.php?option=com_content&task=view&id=103&Itemid=2Tosiaan matkalta palattu hyvillä mielin paljon uutta näkemystä ja kokemusta LS-5 luokasta.
Aloitetaan vaikka radasta joka oli vasta rakennettu ja kyseiset kisat olivat kerhon ensimmäiset "isot" jotka he järjestivät.
Puitteet radalla olivat todella hyvät kuten kaikilla muillakin ruotsin radoilla kuulo puheiden perusteella taitaa olla, jo pelkästään ajajakoroke oli kyllä niin viimeisen päälle rakennettu ja suunniteltu.
Puhumattakaan radasta joka oli kuin suoraan elokuvista :shock:, siis aivan tautisen makee oli radan kallistettu mutka johon pystyi tulemaan melkoisen kovaa. Kallistettu mutka oli myös armoton mikäli siihen tuli liian kovaa tai väärällä ajo linjalla, Mikeltä voi kysyä miten siihen ei kannata tulla :lol:.
Pitoa radassa oli myös todella hyvin vaikka kuulin että jotkut valittelivat sen vähyyttä, kuulemma tottuneet ajamaan pidotetulla radalla. Hienot olivat myös radan nurmi alueet joihin välillä hieman itsekkin tutustuin, hyvin säästävät autoa kun ei montakaan metriä yleensä liukunut jos sinne joutui, tosin jos mennään Miken tyylillä kallistetusta mutkasta niin saattoi päästä jopa metrien päässä sijaitsevasta verrkoaidasta yli heinikkoon asti.
Kisathan meni loppujen lopuksi suomalaisittain todella hyvin kun oltiin kaikki A-Finaalissa, itse taisin päästä finaaliin loppujen lopuksi jollain fastest lapillä vaikka olin kuudes semifinaalissa, en ihan tarkkaan osaa sanoa kun ruotsalaisten aikaajo formaatti on hieman poikkeava meidän oman sarjan tyylistä jota käytämme. No joka tapauksessa finaallissa oltiin ja ei muutakuin sitä odoteltiin.
Noin puoli tuntia ennen finaalin alkua taivaalta tuli aika paljon vettä joka kasteli radan oikein kunnolla, mutta sade loppui noin vartti ennen finaalin alkua mutta rata oli todella märkä. Oli hauska katsoa kun porukka arpoi lähteäkkö sade renkailla vai kuivan keli renkailla kun sää näytti selkeytyvän myös todella nopeata tahtia, otin myös itse teknisem kympin juuri ennen finaalin alkua että saatiin vielä vähän aikaa radan kuivumiseen :p.
Rata oli käytännössä enään kostea lähdössä mutta siltikin liukas liian raskaalla kaasusormella, itsellä ei hirveästi ollut asiaa kärki paikoille vaikka en hirveästi liukastellutkaan sen verta hyvin muut ajoi.
Noin kymmenessä minuutissa rata kuivui käytännössä kokonaan, tässä vaiheessa olin jo muutaman lapin takana muita. Eikä radan kuivuminenkaan omaa ajoa hirveästi auttanut kun oli niin hemmetin vaikea ajettava, hieman jäi askarruttamaan kun setuppi oli sama jolla se toimi perjantain vapaissa harjoituksissa erittäin hyvin. Kärkipaikoille ei kyllä joka tapauksessa olisi ollut asiaa sen verta kovaa ruotsalaiset menivät, no loppujen lopuksi olen ihan tyytyväinen finaalin, pääasia että sai vain ajaa koko rahan edestä niin upealla radalla.
Matkalta jäi muutenkin erittäin hyvä fiilis käteen, tosin ei siinä porukassa voi huonokaan jäädä. Vaikka ilmassa on aina pientä maakamppailua niin pakko tunnustaa että kyllä ne ruotsalaiset osaavat kilpailuja järjestää.
Paljon tuli myös tutkailtua muiden autoja josta sai uusia "tipsejä" omaankin kiesiin joita tulaan myös kokeilemaan meidänkin radoilla, paikalla oli myös norjalainen kuljettaja Frank Clementz jonka harmissa oli tasan tarkaan kaikki mahdolliset Ian oddifield diffit sun muut super tuning osat mutta oman autoni nimikko jarruputket saivat hänet erittäin kateelliseksi
eli jotain me myös vietiin sinnekkin päin, lupasin tehdä ja toimittaa hänelle omat
.
Kisat takana ja toivottavasti ensi vuonna uusiksi.
Mekaanikkomme Pasi Nevalainen àla "STEFA" osoittautui onnistuneen matkamme yhdeksi avain tekijäksi, pasilla riitti hommia väilillä vähän jopa liikaakin yhdelle mekkarille kun piti parhaillaan kolmea auto käydä nostamassa :mrgreen:
Pasi piti tiimin myös hyvin tietoisena ympärillä tapahtuvista asioista ja tiedotti niitä meille, myös tarjoilu puolen hän hoiti aina siinä "välissä". Kiitän Pasia todella paljon avusta reissulla.
Mikelle myös matkanjohtajana sekä talli pomonamme kiitokset matkasta, lähden mielelläni seuraavan kerran myös uudestaan jos mahdollisuus tulee.
Stondelle ja pekalle suuret kiitokset myös hyvästä seurasta matkalla, ei tarvinnut matkalla kuunnella paljon autoradiota kun riittää että samassa autossa on stonde niin matka sujuu aika nopeasti
.
Kuvia joita kerkesin ottamaan reissulta tulee varmaan näkyville TRT-TEAM.com sivuille lähiaikoina.
EDIT: mitähän lie stonde sai tämä vuoden PM mestarilta kun niin vähän irtosi tietoa sitä udellessani.