Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - AAKE K.

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28 29 30 ... 33
781
Kilpailijoiden kanava / Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
« : 23.08.10 - klo: 22.40 »
Missä Hyvinkään A-8 ajetaa. Rc-pisteen rataa ei ole, eikö Vehkojan kerhoakaan...

Sielläpäin on vähän hiljaista, ehdotuksia kehään ja siinä olisi, jollekin innokkaalle vetäjälle hommaa.

Vaikkapa Isomyyrissä?


Isomyyri saa osakilpailun.

Hyvinkäälle kaivataan tekijämiehiä/naisia. 


782
Kilpailijoiden kanava / Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
« : 23.08.10 - klo: 19.48 »
Missä Hyvinkään A-8 ajetaa. Rc-pisteen rataa ei ole, eikö Vehkojan kerhoakaan...

Sielläpäin on vähän hiljaista, ehdotuksia kehään ja siinä olisi, jollekin innokkaalle vetäjälle hommaa.

783
Kilpailijoiden kanava / Vs: Alue-8 kisat 2010-2011
« : 23.08.10 - klo: 19.44 »
ALUE-8 kilpailut alkaa.

Ensimmäinen osakilpailu on Riihimäellä su 3.10.2010. Uramon koulu.
Luokat
TOURING:
TSS-10, 17.5t vapaat koneet ja 0-ennakkonoparit tai vanhemmat noparit miedoimmilla asetuksilla.
TSP-10 10.5t vapaat koneet, noparit kuten TSS-10 -luokassa.
TSM-10 kaikki ovat tervetulleet.
Renkaat LRP CPX Carpet. 21,00e /srj
TSS-10 luokkaan ovat kaikki ALOITTELIJAT tervetulleita, sillä kalustolla mikä on käytössä ja niillä renkailla (slicksit) mitä on alla.

C-12 sis. C-12 Stock LRP X12 Stock 13.5t -koneella, stokissa säätimet samat kuin TSS-10 luokassa.

Tarkempaa tietoa tulee kilpailukutsun muodossa.

TERVETULOA!

784
Tulokset / Vs: FTT VIII 2010 UAU@Tattarisuo Lopputulokset
« : 18.08.10 - klo: 19.39 »
Mullakin oli KERSsi käytössä vikasta alkuerästä lähtien ... Etsin vikaa kun laitteet ei kulkenut ja huomasin, että toihan sininen ledi vilkkuu ...

785
Tulokset / Vs: Rally Finland Nitrocross Championship
« : 13.08.10 - klo: 16.37 »

Tankkaajan paikka vapautui ... tai pitää harjoitella!

786
Tulokset / Vs: ELECTRIC CHAMPIONSHIP 2010 ANICHE FRANCE
« : 05.08.10 - klo: 20.28 »
Tään päivän treenit on ohi.

13  VILJAMI Kubvonen (salanimi)
16  ANDERSSON Christer
20  LEINO Teemu
28  LEVANEN Juho
41  AHONIEMI Simo
54  TEPONOJA Miko
67  MINKKINEN Joni

Nyt pakkaan laukku ja paikanpäälle.


787
Tulokset / Vs: ELECTRIC CHAMPIONSHIP 2010 ANICHE FRANCE
« : 05.08.10 - klo: 19.59 »
Väliaikaraportti :)

1  VOLKER Ronald     5  1:40.516 3 [2, 1]
2  WILCK Victor S046   5  1:40.593 3 [1, 2]
3  GROSKAMP Jilles     5  1:41.821 3 [2, 1]
4  HARPER Elliott GB480   5  1:42.025 3 [2, 1]
5  MOORE Andy GB111   5  1:42.077 3 [2, 1]
6  JASMIN Loïc     5  1:42.127 3 [2, 1]
7  CARPENTIER Jérôme FR835   5  1:42.767 3 [2, 1]
8  PRUEMPER Yannick     5  1:43.007 3 [2, 1]
9  RHEINARD Marc     5  1:43.148 3 [2, 1]
10  VILJAMI Kubvonen FIN 164   5  1:43.240 4 [3, 2]

Kundi oppi vasta 4:llä akulla ... nopeita kavereita puskee ohi, mutta taulukko näyttää kivalta.

788
Tulokset / Vs: ELECTRIC CHAMPIONSHIP 2010 ANICHE FRANCE
« : 05.08.10 - klo: 18.37 »
Kolmet treenit ajettu, järjestys määräytyy; 5 nopeinta peräkkäistä kierrosta

1  VOLKER Ronald     5  1:40.516 3 [2, 1]
2  WILCK Victor S046   5  1:40.593 3 [1, 2]
3  GROSKAMP Jilles     5  1:41.821 3 [2, 1]
4  HARPER Elliott GB480   5  1:42.025 3 [2, 1]
5  MOORE Andy GB111   5  1:42.077 3 [2, 1]
6  JASMIN Loïc     5  1:42.127 3 [2, 1]
7  CARPENTIER Jérôme FR835   5  1:42.767 3 [2, 1]
8  PRUEMPER Yannick     5  1:43.007 3 [2, 1]
9  RHEINARD Marc     5  1:43.148 3 [2, 1]
10  LAURENT Alexandre     5  1:43.457 3 [2, 1]
11  ANDERSSON Christer FIN139   5  1:43.584 3 [2]
12  BULTYNCK Olivier     5  1:43.769 3 [2, 1]
13  PUMPLER Thomas A4365   5  1:43.801 3 [2, 1]
14  JEFFRIES Olly GB226   5  1:44.062 3 [2, 1]
15  N'DIAYE Cyril     5  1:44.264 3 [2, 1]
16  URBAIN Lucas FR1000   5  1:44.625 2 [3, 1]
17  WHITE Matthew GB042   5  1:44.760 3 [2]
18  LEINO Teemu FIN075   5  1:44.984 3 [2, 1]
19  LEVANEN Juho FIN125   5  1:45.051 3 [2, 1]
20  RAGAUT Hugo     5  1:45.273 3 [2, 1]
21  GRAVERSEN Steen DK036   5  1:45.367 3 [2, 1]
22  HAGBERG Alexandre S174   5  1:45.372 3 [1, 2]
23  DUSART Alexandre     5  1:45.386 3 [2, 1]
24  FISCHER Marc     5  1:45.452 3 [2, 1]
25  GRAINGER Chris GB387   5  1:45.459 3 [2, 1]
26  WEISS Steven     5  1:45.484 1 [2, 3]
27  EHRBAR David D015   5  1:45.529 3 [2]
28  JASMIN Mickaël     5  1:45.894 3 [2]
29  DELALONDRE Jérémy     5  1:45.951 3 [2, 1]
30  VILJAMI Kubvonen FIN 164   5  1:46.008 3 [2]
31  HENRIET Manuel     5  1:46.223 2 [1, 3]
32  MILTAT Patrick     5  1:46.245 2 [3]
33  SUDHOFF Frederic     5  1:46.246 3 [2, 1]
34  POLLET VILLARD Walter     5  1:46.313 3 [2, 1]
35  JOOSENS Nick B036   5  1:46.551 3 [2]
36  KERSWELL Chris GB365   5  1:46.840 3 [2]
37  AHONIEMI Simo FIN061   5  1:47.158 3 [2, 1]
38  PRICE Colin GB483   5  1:47.284 3 [2]
39  EYDE-NIELSEN Danni DK107   5  1:47.692 3 [2]
40  LIMOGES Jérémy     5  1:47.763 3 [2, 1]
41  HOFER Martin     5  1:48.025 3 [2]
42  REINERS Benoit     5  1:48.057 3 [2, 1]
43  CHODZYNSKI Stefan     5  1:48.250 3 [2]
44  HAMAK Zdenek CZ186   5  1:48.342 3 [2, 1]
45  GASSAUER Patrick     5  1:48.547 3 [2]
46  WEISSKOPF Lars CH 506   5  1:48.748 2 [3]
47  JADOT Florent     5  1:48.753 3 [2, 1]
48  HUGO Miguel P 828   5  1:48.755 3 [2]
49  SRITTMATTER Martin CH336   5  1:48.968 3 [2]
50  ESBRI VILAR Marc E288   5  1:48.978 3 [2]
51  MATEO RODRIGUEZ Antonio E210   5  1:49.032 3 [2]
52  ASHTON Chris GB105   5  1:49.262 1 [3, 2]
53  KLOCKNER Rene     5  1:49.581 3 [2]
54  STREFF Joe LUX 0085   5  1:49.758 2 [3, 1]
55  JOST Julien     5  1:49.898 3 [2]
56  GALINEAU Julien     5  1:49.903 3 [2]
57  HUDY Martin SK034   5  1:50.134 3 [2, 1]
58  BUCHHEIM Kevin     5  1:50.450 3 [2, 1]
59  GANCHO Nuno P 140   5  1:50.484 2 [3]
60  HUDY Juraj SK008   5  1:50.666 3 [2]
61  STOCKMAN Thomas B109   5  1:50.719 2 [3]
62  SOULIGNAC Arnaud     5  1:50.951 3 [2]
63  TEPONOJA Miko FIN190   5  1:51.161 3 [2]
64  WAGNER Manuel     5  1:51.417 3 [2, 1]
65  CALLESEN Rasmus Tobias DK109   5  1:51.720 3 [2]
66  LAPTEV Ivan RU111   5  1:52.178 3 [2, 1]
67  ROMMENS Stefan     5  1:52.256 3 [2]
68  BELLITY Stéfan     5  1:52.266 3 [2]
69  GRAF Claudio CH857   5  1:52.291 2 [3, 1]
70  MINKKINEN Joni FIN165   5  1:52.331 3 [2]
.
.
.
106  MIRANDA GONZALVO Jordi

790
Tulokset / ELECTRIC CHAMPIONSHIP 2010 ANICHE FRANCE
« : 05.08.10 - klo: 17.40 »
Toisen harjoituksen jälkeen Suomi-poijjaat:
15  ANDERSSON Christer
19  LEVANEN Juho
33  LEINO Teemu
49  VILJAMI Kubvonen
53  TEPONOJA Miko (ajanut 3 eräkierrosta)
65  AHONIEMI Simo
69  MINKKINEN Joni


791
Tulokset / Vs: Rally Finland Nitrocross Championship
« : 01.08.10 - klo: 10.34 »
Ilmo heti sisään kun sain tiedon kisasta, tämmöiseen kisaan revitään auto ja aika jostakin. Kerrankin tilaisuus näyttää isolle yleisölle pienoisautoilua.

Kiitoksi Jussille kisasta! Puitteet olivat parhaimmat mitä Suomessa on ajettu, (missä ollaan oltu kisaamassa). Ilmastoitu varikko, rata oli loistava ja juuri tilaisuuteen sopivan näyttävää menoa, kaikki yksityiskohdat oli harkittuja. Rata oli keinonurmea ja sopii polttiksille loistavasti. Renkaat oli yksityyppirenkaat ja se oli hyvä ratkaisu, muuten olisi pitänyt olla säkillinen renkaita jokaisella kuskilla. Scotty luomassa tunnelman.

Viljamin kisa: Auto oli 2-3 vuotta vanha, joka löytyi nurkista ja Kettusen Mika rakensi sen uudelleen. Kone löytyi kaapista, 3-4 vuotta vanha (ajamaton), LRPn ensimmäisen sukupolven kone. Alkuviikosta auto nippuun ja koneen sisäänajo. Kolme tankkia tyhjäkäyntiä ja kolme tankillista ajoa. Sitten kone säätöihin. Kiitos Jirille, kisassa säädin konetta vain kerran pääneulaa auki kolme minuuttia, vain sen takia kun auto kulki saman kuin huippumiesten.
Torstai, aamulla paikalla ja ajaa sai treeniä tarpeeksi eli rataa oppi ja hyppyihin tuli tuntumaa. Alueella oli nähtävää enemmäin kuin ehti käydä tutustumassa.

Perjantain kisa:
Formaatti oli mahtava.
Ensiksi ajettiin pelkkää nopeinta kierrosta ja se määräsi alkuerän. Viljami onnistuikin parilla kierroksella ja pääsi nopeimpaan erään. Alkuerät ajettiin kuin oltaisiin lähdetty finaaliin ja vain loppusijoitus ratkaisi, kaksi viimeistä tipahti alempaan alkuerään ja kaksi nopeinta pääsi nousemaan nopeampaan alkuerään. Hieno systeemi. Alkuerät sujui ongelmitta, hyvä aloitus. Viljami ajoi suoraan semeihin ja voitti ja lähtöruutu oli 3. , ja jopa itsekkin oltiin hämmästyneitä.
Finaali:
Kaikki pieleen. Alku oli lupaava, Viljami ajoi rauhallisesti kolmospaikalla ja sekä eteen että taakse oli matkaa. Sitten alastulo väärinpäin tuplasta ja polttoaineletku halki, sekä virtakatkaisija (ei näissä autoissa pidä käyttää katkaisijaa!). No kiva kisapäivä oli. Vielä laitettiin auto kuntoon seuraavaa päivää varten.

Lauantain kisa:
Harjoitus jätettiin väliin, edellisen yön sateen takia. Nyt säädettiin autoa. Ekalla alkuerällä taas ajettiin nopeinta kierrosta ja taas onnistui pari kierrosta ja nopeimpaan erään ajamaan. Alkuerät meni hyvin koko ajan ja hypyt alkoi sujumaan paremmin ja paremmin Viljami löi tiskiin myös päivän nopeimman kierroksen, ollen pari kymppää nopeampi kuin kukaan muu. Tosin Jose pisti jonkun satkun paremmaksi myöhemmin. Alkuerissä oli jo hyvän kisan meininkiä kun Viljami antoi vastusta Joselle ja Arille. Viljami välillä kaatoi ja joutui puristamaan, että sai kiinni nämä kaksi veijaria. Great Show! Semissä tultiin konttiin kolme eri kertaa ja sijoitus ruudukkoon 5.
Finaali:
Nyt oltiin tsekattu kaikki kahteen tai kolmeen kertaan, kaikki oli kunnossa. Finaali oli sitten pelkää taistelua ensiksi Hoken kanssa, Hoke pääsi ohittamaan tankkauksen yhteydessä. Scottykin huomautti kisan jälkeen, että olin ekassa tankkauksessa erittäin hidas ja tokassa vain hidas ja seuraavissa jopa nopea. Sitten loppukisa olikin taistelua Artoa vastaan, kaksi viimeistä kierrosta kun alkoi, niin taisivat ajaa rinta rinnan muutaman mutkan. N 32 minuuttia kisaamista, Jose voitti kierroksella ja Viljami toinen. Viljamin finaaliajo oli parasta mitä koko kisan aikana, ei liikaa virheitä ei liikaa yrittämistä vaan omaa vauhtia ja ajoa, Jose meni menojaan ei nopeudella vaan varmalla ja tasaisella ajolla. Toisesta sijasta ei haaveiltu ennen reissua. Shamppa suihkusi palkintojen jaossa suuren maailman tyyliin.

792
Missä vaiheessa tehdään päätöksiä käytettävistä koneista/nopareista ja muista mahdollisista "yksityyppi" komponenteista?

Täällä jo mietitään mitä luokkaa tullaan ajamaan tulevalla mattokaudella :wink:

Ei kannata odottaa sääntöjä. Osta käytetty auto ja laita ne sähköt mitä pakista löytyy, osta 12 sarjaa samanlaisia renkaita (tai osta auto, jonka mukana saat paljon samanlaisia renkaita) ja sorvaa ne riittävän pieneksi. Treenaa ja aja A-8 kisassa C-luokkaa, jos saadaan muitakin kuskeja. Joulu-tammikuussa ehtii tehdä uuden kisapelin (tourinkiin).

793
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 15.07.10 - klo: 15.46 »
ROSKAT: Kukin vie omat roskat pois. Sinne on kerääntynyt 25% polttoainepurkkeja, joka viittaa kokoluokkaan 1/8 -autoihin.
Paikalla ei ole roskahuoltoa ja on pysynyt tähän asti suht siistinä, ISO kiitos siitä melkein kaikille.

794
TSM-10 -luokassa taitaa olla mukana täyspäiväinen ammattilainen? Hieno kisa siis tulossa. Rata oli parempi kuin vuosi sitten, tai nykyiset renkaat sopii paremmin rataan. Kävin nimittäin treenaamassa!!

795
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 07.07.10 - klo: 17.17 »
Eilisen käynnin ja aiemman muistikuvan perusteella asvaltiin olisi mahdollisesti tehty uusia reikiä vedenpoistoon, mutta ne vaan eivät vedä tarpeeksi.

Mieluummin kaikki reiät umpeen, sillä ne ovat todettu huonoiksi, niistä tulee roskaa radalle ja ei tosiaan vedä. Testasin sen kaatamalla 1dl vettä reikään ja kesti 2 minuuttia, että se tyhjentyi. Eli radan pohja on sateella vetinen. Ei lisää reikiä, kiitos!

796
Viljamin ekat MM-kisat, 1.-3.7.10 Burgdorf, Saksa :

Käytiin toteamassa keskiviikkona, että oli se pienempi baana mitä oli kuvitellut. Vaikka kaikki paikalla käyneet olivat kertoneet radan olevan pieni. Ilmoittautuminen ja renkaiden merkkaamista oli myös tiedossa ja aika meni rattoisasti. 3 uudet renkaat aika-ajoon ja 2 uudet finaaliin.
Torstai:
Treenit: Tiesimme kokemuksesta, että rataan tutustumiseen on liian vähän aikaa, jokatapauksessa. Taktiikkana oli ajaa mahdollisimman paljon. Kaikki treenit Viljami pääsi ajaan maksimiajan eli ei turhia kolareita eikä turhaa kisaamista muiden kanssa. Antoi niiden mennä, jotka halusivat ajaa heti  kovaa.
Control practice: Ekalla ajolla vielä varmistelua ja sijoitus oli 34. ajaen, mutta aika otettiin pois tuloksista kun jännitemittaus oli jäänyt väliin. Tokalla kerralla sijoitus oli paljon huonompi, mutta kierroksia tuli hyvin ja ajateltavaa paljon.
Perjantai:
Edellisenä iltana kuultiin, että perjantaina olisi vapaat harjoitukset klo 7.30-7.50. Se kuulosti siltä, että ei kiitos. Epäilys oli, että ajamisesta ei tule mitään ja auto särkyy. Aamulla kuitenkin kaikki oli valmiina, josko sittenkin voisi mennä treenaamaan. Lauteille ei päästetty kuin n 12 kuskia kerralla ja ajoaika 2 minuuttia. Sekaan vain, auto ei ollut ihan sitä mitä piti olla. Pois lauteilta ja autoon pieni tsekkaus ja uudestaan jonoon ja Viljami pääsikin vielä kerran kokeilemaan viimeisen lähtöön. Auto toimi hyvin.
Alkuerät: Edellisenä päivänä opimme, että aamuun on panostettava kaikki tai ei mitään. Tulos on tultava heti. Ja olimme oikeassa, ekalla alkuerällä puhdasta omaa ajoa, vaikka Viljami ajoi 3-4 kierrosta hitaamman perässä, kun ei voinut rikkoa autoa tai menettää aikaa turhiin riskeihin. Ensimmäinen alkuerä ja sija 21. MM-kisoissa. Toinen alkuerä samalla taktiikalla ja uusilla renkailla. Sija jotain 26. Kolmanteen alkuerään jätettiin käytetyt renkaat ja isoratas meni rikki. Kierrosajoista näki, että käytetyillä renkailla autoon ei saanut pitoa. Neljänteen otettiin viimeiset uudet renkaat ja tehtiin autoon muutoksia roppakaupalla. Miksi? Keli kuumeni koko ajan ja auto käyttäytyi erilailla kuin aamulla. No heti alussa parin sekan moka ja loppuaika oli cruisailua, mutta sijoitus oli kuitenkin tyydyttävä about 36. Tiedettiin jo, että alkuerät oli tässä. 5. erässä pinionin ruuvi sanoi sopimuksen irti ja se oli siinä.  Kuudenteen tehtiin muutoksia, mutta käytetyillä renkailla ei ollut jakoa parantaa tulosta. Rata jäähtyi oman erän jälkeen kokoajan ja olisi pitänyt tehdä aivan haamuaika, jotta olisi pystynyt parantamaan sijoitusta.
Lauantai
Finaalit: Emme unohtaneet edellisen päivän opetusta ja panostimme aamuun. Ekassa finaalissa tarkkaa ajoa ja johtoasema n2 minuutin kohdalla. Viljamin renkaat oli saanut tietenkin kyytiä ja loppufinaali oli tarkoitus pitää paikka, mutta sitten tultiin takaa konttiin ja yksi auto pääsi eteen. Toiseen finaaliin uudet renkaat ja siinä Viljami piti sijoituksen vaikka tapahtumia oli tarpeeksi.
Kolmanteen finaaliin lähdettiin vanhoilla renkailla ja keli oli hot. Eka minuutti kovaa kilvanajoa ja sitten renkaat lämpeni liikaa ja kun takaa painostetaan kovaa, niin nehän lämpenee liikaa ja lopulta luistellaan. Loppusijoitus 44.
Puitteet olivat kisaajan ja mekaanikon kannalta hyvät. Lämpöä + 32, liikaa. Buffetti oli loistava ja tarjoilu pelas, iltapäivällä kuumimpana hetkenä tuotiin juomaa ja jääkahvia pöytään asti!! Buffetin henkilökunta (toistakymmentä) huolehti ja teki ruokaa, ettei nälissään tarvi olla. MM-palkintojenjakotilaisuudessa porukka taputti seissaaltaan heille.
Kilpailun taso oli hyvää. Viimeinen finaali oli Suomen B-finaalitasoa ja seuraava ehkä B-finaalin kärkeä/A-finaalin häntäpäätä. Loput oliskin jo SM-kisoissa A-finaalissa. MM-kisan A-finaalipaikan ansaitsi sitten vain parhaimmat. 

797
C-12 alkoi tänään 27.6.
http://www.dmc-online.com/wm/?page=9&kat=1/12&namesub=Entry List

Suomen joukkue
Simo Ahoniemi
Sakke Ahoniemi
Juho Levänen
Vesa Yli


Touring alkaa torstaina 01.07
http://www.dmc-online.com/wm/?page=12&kat=1/10&namesub=Entry List

Suomen joukkue
Simo Ahoniemi
Sakke Ahoniemi
Juho Levänen
Viljami Kutvonen
Matias Kuusinen
Teemu Leino
Christer Andersson


798
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 24.06.10 - klo: 10.15 »
Tänään MM-treenit sähköradalla, joka on pidotettu ja näin hyviä treeniolosuhteita saa odottaa pitkään. 30 litraa aitoa Cokista takaa pidon. Rata on myös puhallettu pölystä. Suosittelen kaikille sähköturisti-kuskeille.

Portissa luki, että RC-rata on auki seuraavan kerran Juhannuksen jälkeen tiistaina. Eli vain avaimilla pääsee tai karting-radan kautta. (En tiedä karting-radan aukioloaikoja).

799
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 17.06.10 - klo: 00.01 »
Ei ollu märkää, ku tyhjennettiin tekojärvet heti sateen loputtua, edellisenä päivänä ...

800
Tulokset / Vs: KILPAILUKUTSU-FTT VI, LAUKAA TOURING
« : 09.06.10 - klo: 23.06 »
Power Racing/Viljamilla on myynnissä.

801
Lisäisin tähän vielä haluavani ajatettavan C-12 - ja touring -kisoja radoilla, jotka sopivat näille autoille ja silloin radat eivät ole samanlaisia. Kunnon lankkubaanat C-12 -kisoihin ja leveät ja jouhevat radat tourinkiin. C-12 stokki vielä korostaa radan tärkeyttä, koska muuten siinä luokassa painetaaan kaasu pohjaan erän alussa ja löysätään kun erä päättyy.

Parina viime vuonna radat ovat mielestäni olleet suppeita touringille, paremmin sopivia C-12 -autoille.

Haasteet kasvavat entuudestaan, jos halutaan ajaa erikseen mattikseen räätälöidyillä ja toisaalta touringille sopivammilla baanoilla.

Yhtälö ainakin pääkaupunkiseudulla kilpailun talouden osalta on haastava;
-tulopuoli: kilpailijoita esimerkiksi 100 touring-kisassa = osallistumismaksut 2.500 euroa
-menopuoli: riittävän iso halli viikonlopuksi noin 3.000-6.000 euroa.
-budjettivajetta katettavaksi 500-3.500 euroa / kisaviikonloppu

Ja kuinka löytyy kilpailunjärjestäjiä eri puolilla maata erikseen mattiskisoille ja toisaalta tousing-kisoille?

Mun visio on touring FTT 2012, silloin olisi vapautettu TSS-luokka, jolloin "kaikki" polttis-, LS-5, crossi-, matto- ja TSP-kuskit olisivat ajamassa joko stanua tai viriä lauantaina, mahdutaanko kaikki samalle päivällä?
Sunnuntaina todella korkeatasoinen TSP-10 luokka, jossa olisi kaikki kuskit, mahtuuko kaikki mukaan?
Kun rata on tehty touringille, niin myös maamme tähdet saataisiin mukaan?
Talvella kolme osakilpaa ja kesällä myös kolme.

Tämän takia mattoautosarja tulisi olla erillinen.

802

Nykyisillä osallistuja määrillä ei ole mitenkään perusteltua poron ajattaminen.


Eikö mitenkään?

Kun TSP-10 -luokassa on ollut talvella 37 kilpailijaa ja C-12 -luokassa on ollut 31 kilpailijaa. Nyt ollaan kuitenkin jakamassa C-12 -luokkaa kahteen eri luokkaan.
Sittenhän voimme vaatia, että C-12 kuljettajia tulee molempiin luokkiin 38/luokka tai enemmän. Sen jälkeen on perusteltua tiputtaa pienin luokka pois.


TSS-10 -luokassa 50 kilp.
TSM-10 -luokassa 43 kilp.

803
Nykyään 1/10 virisähkötouringit menevät samaa vauhtia kuin TP-10 (ellei lujempaa). Jos nitroja ei tule riittävästi, niin voisi miettiä yhteislähtöä nitrot + sähköt.

Ihan vaan ehdotus....

Tuollaisesta haastekisasta voisi joku jopa innostua ...
Lentävä lähtö, niin sähköt ei karkaa lähdössä, kun polttikset vielä tapailee kytkinpintojen otetta.

804
RC-kerhot ja -radat / Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« : 07.06.10 - klo: 17.39 »
Rata on puhdistettu ja myös pienempi lenkki on pidotettu (colalla), joten se on parhaassa mahdollisessa iskussa.

805
Mun mielipide on, että FTT 2011 ei mahdu lisäluokkia. Tämän vuoden talvella osallistujamäärät ovat olleet hyvässä kasvussa. Veikkaan, kun noparit saadaan "nollattua" (ja ne renkaat), niin vetovoima on entistä parempi.
Kannatan kuitenkin kilpailujen järjestämistä ko luokalle esim alue-8 ja kerhokilpailuihin. Näin nähdään onko ko luokasta mihinkään.
Ehdotan C-12 luokalle omaa SM-sarjaa (esim 4 osakilpailua) syksy-talvi-kevät 2011-2012, jos kisaajilla on kiinnostusta. Tähän sarjaan voisi ottaa WGT:n mukaan.

Touring FTT 2012 voisi käsittää 3 osakilpailua keväällä ja 3 osakilpailua kesällä. Lauantaina TSM ja TSS -luokat. Talvella avoin TSP-luokka sunnuntaina, eli kaikille sallittu.


Lisäisin tähän vielä haluavani ajatettavan C-12 - ja touring -kisoja radoilla, jotka sopivat näille autoille ja silloin radat eivät ole samanlaisia. Kunnon lankkubaanat C-12 -kisoihin ja leveät ja jouhevat radat tourinkiin. C-12 stokki vielä korostaa radan tärkeyttä, koska muuten siinä luokassa painetaaan kaasu pohjaan erän alussa ja löysätään kun erä päättyy.

Parina viime vuonna radat ovat mielestäni olleet suppeita touringille, paremmin sopivia C-12 -autoille.

806
Mun mielipide on, että FTT 2011 ei mahdu lisäluokkia. Tämän vuoden talvella osallistujamäärät ovat olleet hyvässä kasvussa. Veikkaan, kun noparit saadaan "nollattua" (ja ne renkaat), niin vetovoima on entistä parempi.
Kannatan kuitenkin kilpailujen järjestämistä ko luokalle esim alue-8 ja kerhokilpailuihin. Näin nähdään onko ko luokasta mihinkään.
Ehdotan C-12 luokalle omaa SM-sarjaa (esim 4 osakilpailua) syksy-talvi-kevät 2011-2012, jos kisaajilla on kiinnostusta. Tähän sarjaan voisi ottaa WGT:n mukaan.

Touring FTT 2012 voisi käsittää 3 osakilpailua keväällä ja 3 osakilpailua kesällä. Lauantaina TSM ja TSS -luokat. Talvella avoin TSP-luokka sunnuntaina, eli kaikille sallittu.

807
http://power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=87400

Tuolta löytyy vastari.

Viljami ajoi Jyväskylän maastosarjan osakilpailun Sanwan M11X:llä ja LRP:n vastarilla. Hyvin pelitti yhdessä.

808
Polttisautot / Vs: Starttiboksi
« : 28.05.10 - klo: 09.18 »
Nonni,eli nyt alkaa olla radalle pääsy viimeista vaille valmista,eli starttboksi puuttuu,mutta mahdollisuuksia on monia.Lrp:n boksia suositeltu,mutta ei niitä tunnu vielä toviin tähän maahan tulevan,joten jotain muuta sitten.

Muitakin bokseja saa ehdottaa!

Nyt tulee kyllä väärää tietoa. Hyllystä löytyy heti boxeja ja on ollut jo pitkään. Mistähän tarkistit ko tiedon?
http://power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=ZE-SB2
Aake

809
Sähköautot / Vs: LRP blast tx 1/10 buggy / truggy
« : 27.05.10 - klo: 15.53 »
komea toi trukki kyllä ja nelivedosta ehdoton plussa, noita trukkeja kun ei liikaa nelivetoisina tuossa koko luokassa ole. Ei näytä olevan mikään mahdoton hintakaan http://www.power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=5020

Toi on LRP S10 Blast Buggy


ja tää on LRP S10 Blast Truggy
http://power-racing.net/modules.php?op=modload&name=webshop&file=index&current_op=showp&pid=MJ26166


810
Tulokset / Vs: PM2010 Warm-up , Turku | (Finnish Open 1)
« : 25.05.10 - klo: 14.07 »

(Muistan jopa että eräässä kilpailussa käytettiin jotain ihme lippusysteemiä kun oli niin vakea hyppyri)


Minä tunnustan, että kehitin "ihme lippusysteemin" = autourheilussa käytetty keltainen lippu. Tarkoittaa yleensä: hiljennä vauhtia ja ohittaminen kielletty.
Ihmelippusysteemiä Lavangossa käytettiin nostajan turvaamiseen ja sen lipun aikana kaksoishyppyrissä hyppääminen oli kielletty.
Edellisessä kisassa olin nostamassa ko paikassa ja kun auto tuli takaapäin ja meni n 4,5 cm ohi korvasta. Olin juuri pistänyt auton matkaan ja nousin ylös. Silloin tuli mieleen ,että kenenkään ei ole terveellistä saada 3,5kg tavaraa takaraivoon 60kmh.

Tätä saa käyttää vapaasti muillakin radoilla. Suosittelen silloin kun on "pimee" ja vaarallinen nostopaikka.

Sivuja: 1 ... 24 25 26 [27] 28 29 30 ... 33