Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - AAKE K.

Sivuja: 1 ... 26 27 28 [29] 30 31 32 33
841
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2010 rengas / Xenon 28
« : 28.11.09 - klo: 21.22 »
Olen tuleva TSS-10 kilpakuski monen vuoden tauon jälkeen (sähkötouring). Opastan poikaani SM-, EM- ja ensi kesän MM-kisoissa parhaan kykyni mukaan. Seuraan hänen ajanmista ja kerron miten hänen autonsa käyttäytyy ja mihin hänen täytyy kiinnittää huomiota, mutta hän saa keksiä ratkaisut ongelmiin. Hän taas auttaa minua säätämään autoni, kun kerron ongelmat. Toimin Yokomo ja LRP - maahantuojana, joten myös kehun omat tuotteeni.

Nyt on ajettu ekat stanutreenit Xenoneilla ja heti alkuun voi todeta, että ajaisin mielellään itse joillain muilla renkailla. Keula haukkaa rajusti ja perä pitää kuin tauti eli ajovirheellä auton saa kaatumaan. Raja on pieni nopealla kierroksella ja kaadolla. Ajoin samoilla säädöillä kuin stanukisan Alue-8 kisoissa (jonka voitin). Pitkän tauon jälkeen, auto on ehdottomasti paras, mitä olen koskaan sähkötourinkia ajanut. Auton säädöt oli tehty Sorexeille ja mahdollisimman helpoksi ajaa.
Mutta: renkaiden ominaisuuksien takia voin kuvitella, että talven FTT -kisojen jälkeen meillä on erittäin osaava joukko touring -kisaajia. Mistään hinnasta ei kannata jättää sarjan kisoja (ja treenejä) väliin. Sillä 2010 talvi tulee opettamaan paljon. Itse haluan nautiskella ajamisesta, jos ajattelisin vain itseäni valitsisin helpoimmat mahdolliset renkaat. LRP CPX:t (kevyt insertti, matala profiili, hyvä liimaus, halpa hinta).
Olen ihmetellyt lajiryhmää, miksi he valitsevat samat renkaat sekä TSM- ja TSS -luokkiin. Tehoissa on kuitenkin eroa 4-6 kertaisesti sekä kuljettajien taidoissa.
Kaikille, jotka haluavat kehittyä lajissa niin loistava kausi on tulossa. Me muut tarvitsemme apuja.
Voi olla, että radoilla, joissa rullataan maton kisoihin, niin tappopitoo ei tuu lauantaina.

Xenonin plussat:
Pito TSM-10 luokassa
Vanteen offset
Opettaa säätämään autoa
Xenonin miinukset:
Pito muissa luokissa liikaa
Insertin paino
Profiili
Vanteen kestävyys
Liimaus

842
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2010 rengas / Xenon 28
« : 22.11.09 - klo: 13.58 »
Torpan Alue-8 kisassa ajettiin (Viljami) prostockki ja viriluokat:
Jatkettiin samoilla seteillä mitkä jäi Mäntsälästä. Niillä on treenattu siitä lähtien (yhteensä ko kisassa hankittiin 6 settiä), joten kyllä rahoille on saatu vastinetta.
Kisapäivä ajettiin samalla setillä/auto koko päivä, 6 lähtöä/auto. Kisan jälkeen vyön liitoskohta näkyy jokaisessa renkaassa, kun ovat jo kuluneet, selvästi poikkinaisia vöitä ei näkynyt, eikä rikkinäisiä renkaita. Kierrosajat oli virissä 9.91 ja prostockissa 10.07, pito oli (erittäin) hyvä. Prostockissa rengas menetti hieman pitoa erän loppussa. Virissä oli pelivaraa kiristää tarvittaessa ja rengas piti paremmin kun polki enemmän. Molemmat autot olivat helpohkoja ajettavia ja lähes samoissa säädöissä.
Tämä esimerkki on kuljettajasta, joka on keskittynyt testaamaan autoa ja renkaita, eikä huutamaan, ku on niin p*ska rengas.

843
Tulokset / Vs: Alue-8 kilpailusarja 2009-2010
« : 21.11.09 - klo: 18.24 »
HYVINKÄÄN KILPAILUSTA LÄHTIEN:
Painorajat: TSM-10 luokka 1350g, TSS-10 ja TSP-10 luokat 1375g. C-12 730g.

844
Saanko osallitua stanu luokkaan tuolla minun camaron korilla :huh: Tiedän että se on todellakin sääntöjen vastainen ja ei todellakaan ole hengen mukainen mutta tekis mieli ajaa 2 luokkaa ja ei tee mieli taas jälleen kerran sen koritolppa rumbaan toisen kerran kuin haluaisin ajaa nyt kuitenki yhdellä autolla.
Jerzi

Muistaakseni jossain topicissa kerroin, että ko luokan auto sopii sellaisenaan Alue-8 TSS-10-luokkaan. Siinä luokassa joustetaan. Mutta esimerkiksi TSP-10 luokkaan ei pääse, koska vauhtierot olisivat liian isot (kaarrenopeudet), myös TSP-10 luokan moottorilla.
Ihmettelen mikset ilmottautunut ajoissa.  :wink:

845

Olen yrittänyt hankkia junnulle stanumoottoria (CS/SpeedPassion) hieman heikolla menestyksellä. Medasec ja PowerRacing myyvät ei-oota kuten monet muutkin. Milläs tässä junnua innostat kisoihin, kun ei edes osia ole saatavilla? Työntämälläkö pitäisi kisata? Sitten ihmetellään, kun kundit lähtevätkin pelaamaan sählyä. Mailoja saa sentään kohta Alepastakin. Nyt olisi varmaan kauppiaidenkin hyvä herätä. Eihän tämä näin vaikeaa voi olla - vai onko?

Onko kenelläkään tietoa, mistä saisi tilattua stanumoottoria, jotta päästäisiin hyvässä harrastuksessa jo ihan kokeiluasteelle? Kiitokset etukäteen!


Power Racingillä löytyy kyllä LRPn X12 17.5t Stock Spec -konetta, sillä saa ajaa (ja ajetaan) Alue-8 -kisat ja kerhokisoja, mutta ei ole "virallisten" FTT-koneiden listalla. 

846
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2010 rengas / Xenon 28
« : 17.11.09 - klo: 19.08 »
Aivan loistava TSM-10 -luokkaan: renkaan ominaisuudet ovat juuri sellaiset, jolla on hyvä treenata, jos aikoo maailmalla pärjätä. Rengas jättää kumia rataan, joka muuttuu pidoksi aika nopeasti. Isoissa kisoissa +200 kuskia, tulee kaatopito suht nopeasti.
Nyt kaverit joutuu monen vuoden jälkeen oikeasti säätämään autoja sekä miettimään nopeinta ajotyyliä, jopa muuttamaan sitä. Autot reagoi pieniinkin säätöihin niin, että sen huomaa.
Aikaisemmin arvostelin vanhaa rengassääntöä (Sorex), juuri sen liian helpon ajettavuuden takia. Kunhan auto oli sinnepäin niin sen pysty ajamalla paikkaamaan auton puutteet.
Laatuongelmat toivon mukaan korjaantuu seuraavassa erässä.

Valintakriteerit: en kommentoi ...
Renkaan luovutus kisoissa pitää tapahtua nimenomaan kisa-aamuna.
 
TSS-10 ja TSP-10 luokkaan: todennäköisesti liian työläs. Viljami testaa renkaita poroluokan autolla alue-8 kisassa, niin saamme tietoa lisää.

847
Yokomo / Vs: Yokomo B-MAX4
« : 12.11.09 - klo: 19.09 »
Autosta on tulossa Factory Team -malli.
Samassa paketissa kaikki tarvittavat viriosat. Uudet iskarit parantavat ajettavuutta entisestään.

848
Tulokset / Vs: Alue-8 kilpailusarja 2009-2010
« : 10.11.09 - klo: 14.38 »
KILPAILUJEN AIKATAULU

Vantaa 21.11.2009, Rajatorpan rata, ovet aukeaa klo 09.00.


849
Tulokset / Vs: Alue-8 kilpailusarja 2009-2010
« : 09.11.09 - klo: 20.07 »
Lisätty kilpailupäivämäärä

Hyvinkää su 13.12.2009

Nyt on kaikki päivämäärät, joten pistäkää kalenteriin.

850
Tulokset / Vs: Alue-8 kilpailusarja 2009-2010
« : 09.11.09 - klo: 18.21 »

KILPAILUJEN AIKATAULU

Vantaa 21.11.2009, Rajatorpan rata, ovet aukeaa klo 10.00.

Hyvinkää joulukuussa 2009
Lohja 17.01.2010
Riihimäki 14.03.2010

Tarkempi aikataulu ilmoitetaan kilpailukohtaisesti myöhemmin.


KAIKKI MUKAAN!!!


Lisätty päivämäärät Lohja ja Riihimäki!


851
Tulokset / Vs: UAU / Alue-8 kerhokilpailu 21.11. Torpassa
« : 08.11.09 - klo: 15.01 »
Jos Alue-8 työryhmä näkee hyväksi, että TSS-10 luokassa on sallittu mikä tahansa valettu kumirengas, niin se sopii kyllä 21.11. kisan järjestäjille.
Tällä haetaan sitä, että kaikilla RTR-autoilla pääsee mukaan, niillä renkailla mitä on paketin mukana. Eli tarkoitetaan aloittelijoita.
"Ketaleet" käyttää tässä porsaan menevää aukkoa. Pitäisi kaivaa esiin Peter W./HRT:in vaaleanpunainen possuauto, ja määrätä se pakolliseksi sille, jolla on speciaalirenkaat ja menee voittamaan kisan.
Suosituimmat kisarenkaat tulee olemaan Sorex 28, VTEC 27 ja Xenon.

852
Tulokset / Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 08.11.09 - klo: 11.34 »
TSS-10 luokasta:
Ko kisassa TQ ajoni keskikierros oli yli 12s, joten tasaisella työskentelyllä pärjää paremmin kuin yhdellä nopealla.
Sen jälkeen vaihdoin autosta onewayn pois ja laitoin spoolin tilalle, niin oma bestläppi putosi 11,4:stä 11,3:een ja pystyn ajamaan tasaisempia kierrosaikoja. Testikuskin bestläppi muuttui toiseen suuntaan 10,8:sta 10,9:ään.
Tavoitteeni on ajaa 26 kierroksen alkuerätulos Alue-8 kisoissa 21.11. ja toivon mukaan junnut ajaa 27 kierrosta.

853
Tulokset / Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 08.11.09 - klo: 06.45 »
Lauantaín kerhokisasta best laps'ejä ja erätuloksia

edit huom: Erätulokset finaaleista - katsotaan saadaanko kaivettua alkuerien tulokset vielä esiin.

Onkohan näitä alkuerien kierrosaikoja missään nähtävillä? Kiinnostais verrata vähän omia treeniaikoja kisakierroksiin.

Torpassa ajetaan Xenoneilla(noin): TSM-10 9.9s , TSP-10 10.5s ja TSS-10 11.00s (Sorexeilla 10.8). Kisassa puristetaan kymppä tai pari pois noista ajoista, vai mitä.

854
Tulokset / Vs: Alue-8 kilpailusarja 2009-2010
« : 30.10.09 - klo: 14.59 »
Jos tulee pappana ajamaan stanua,niin täytyykö lipo olla efra tai roar hyväksytty vai riittääkö kovakuorisuus?
Tervetuloa ajamaan. Stanu -luokassa ei pahemmin nipoteta säännöissä, kunhan ei mennä älyttömyyksiin, esim. liian tehokkaat koneet yms.

Lukuohje:
Jos olet uusi kisakuljettaja:
Pääasia on, että tulet mukaan kilpailuun. Siellä saat ohjeet ja neuvot miten kisassa toimitaan. Ketään ei käännytetä kotiin, pikkujuttujen takia.
Mika R: Tuolla koneella voit ajaa esim prostockkia, vaikka lipolla.

855
Tulokset / Vs: UAU / Alue-8 kerhokilpailu 21.11. Torpassa
« : 29.10.09 - klo: 15.01 »
Näin on suunniteltu, jos ei kaikki mee ennen sitä! Power Racing Service -rekka on paikalla. Pitääpä tilata renkaita lisää, kun loppuu just ny.

856
Tulokset / Vs: Alue-8 kilpailusarja 2009-2010
« : 26.10.09 - klo: 15.57 »
Jos tulee pappana ajamaan stanua,niin täytyykö lipo olla efra tai roar hyväksytty vai riittääkö kovakuorisuus?
Tervetuloa ajamaan. Stanu -luokassa ei pahemmin nipoteta säännöissä, kunhan ei mennä älyttömyyksiin, esim. liian tehokkaat koneet yms.

857
Tulokset / Vs: Alue-8 kilpailusarja 2009-2010
« : 26.10.09 - klo: 15.35 »
C-12 luokan paino menee sääntökirjan mukaan. Vaihtuuko 2010 vuodeksi? Ei tietoa.

858
Tulokset / Alue-8 kilpailusarja 2009-2010
« : 25.10.09 - klo: 18.28 »
KERHOKISAKUTSU



Järjestämme syksyn 2009 ja talven 2010 aikana jälleen suositun harjoituskilpailujen sarjan alue-8 kuljettajille.

KILPAILUJEN AIKATAULU

Vantaa 21.11.2009, Rajatorpan rata, ovet aukeaa klo 09.00.

Hyvinkää 13.12.2009
Lohja 17.01.2010
Riihimäki 14.03.2010

Tarkempi aikataulu ilmoitetaan kilpailukohtaisesti myöhemmin.

ILMOITTAUTUMINEN

Ilmoittautumiset ennakkoon kilpailukohtaisesti viimeistään edellisenä tiistaina,
eli 4pv ennen kilpailua.
EMAIL: nappe(a)power-racing.net HUOM!! Ei liitetiedostoja


Ilmoittautumisen pitää sisältää:
-nimi
-kilpailuluokka
-kolme kidetaajuutta (uusille kuljettajille joustetaan)
-henkilökohtaisen transponderin numero (jos on)
-yhteystiedot, puhelinnumero tärkeä
-seura (jos on)

Kilpailijoiden määrä rajoitetaan n. 50 kilpailijaan/max 8 alkuerää. Etusija osallistumiseen annetaan TSS-10 luokan sekä
alue-8:n kerhojen kuljettajille.
Siinä tapauksessa, että osanottajien määrää joudutaan karsimaan, tieto tästä
annetaan henkilökohtaisesti niille, joita se koskee.

KILPAILULUOKAT JA AJOAJAT

C-12 8min hajuttomat pitoaineet sallittu, 4-kennoa tai 1-kennoinen lipo. Painot sääntökirjan mukaan. Eli säännöt voi vaihtua 2010.
TSS-10 5min valetut kumirenkaat, hiilellinen vakiomoottori 27 lank. (6-kennoa tai lipo) tai hiiletön 13,5 lank. + 5-kennon akku tai hiiletön 17.5t lipo -akun kanssa
TSM-10 5min sääntökirjan mukaan, LRP VTEC 27R (vapaa vanne ja insertti) tai Xenon (EM Warm Up ja sääntökirja 2010)
TSP-10 5min sama rengassääntö kuin ed. hiilellinen 17 lank.(6-kennoa tai lipo) tai hiiletön 8,5 lank (5-kennon akku), tai 10.5t lipo -akun kanssa.
Pappaluokka on poistettu liian hurjan vauhdin takia, papat ovat tervetulleita muihin kilpaluokkiin kykyjensä mukaan. Suositus on TSS-10 luokka.
HYVINKÄÄN KILPAILUSTA LÄHTIEN:
Painorajat: TSM-10 luokka 1350g, TSS-10 ja TSP-10 luokat 1375g. C-12 730g.


WGT- ja VTR -luokat voidaan ajaa, jos aikataulu antaa myöten. Kisan järjestäjä päättää kilpailukohtaisesti.
VTR-luokan autolla voi osallistua TSS-10 luokkaan.

AJOKAAVIO

2 ohjattu eräharjoittelua, 2 alkuerää ja kaksinkertaiset finaalit, lähtöpaikka finaaliin määräytyy
tuloksen perusteella.
Finaaleitten tuloksissa tasapisteissä ratkaisee lähtöruutu.
Finaalierien koot ilmoitetaan ajajakokouksessa ja ne määräytyvät osanottajien ja radan mukaan.
Alkueriin sijoitetaan vakioluokissa max 8 autoa ja viriluokissa max 10 autoa.

MUITA TIETOJA

Järjestäjä antaa kilpailijanumerot autoihin.

Osallistumismaksu 10€ ajettua luokkaa kohti.

Palkinnot:
Kymmenen parasta TSS-10 -luokassa ja muissa luokissa
yhteispisteiden kolme parasta.

Sarjakilpailun pisteet lasketaan 60, 57, 55, 54 jne. Neljästä osakilpailusta kolme huomioidaan yhteispisteissä.

Kilpailuissa noudatetaan Pienoisautoilun sääntökirjaa ainakin seuraavin poikkeuksin:
- kilpailulisenssi ei ole pakollinen, mutta suositeltava. HUOM! AKK:n tapaturma
vakuutus voimassa vain lisenssin omaavilla kuljettajilla.
-vakioluokissa joustetaan autojen mitoissa ym, jotta kaikki pääsevät mukaan.

Opastusta vasta-alkajille tarvittaessa.

KAIKKI MUKAAN!!!

859
Tulokset / Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 19.10.09 - klo: 23.22 »
Lauantaín kerhokisasta best laps'ejä ja erätuloksia



TSS-10 Aake     11.474   26   5.10.222
      Harri     11.524      
      Sami      11.686      
      Jerzi     11.841      

Tossa mun erätuloksen kohdalla on finaalitulos, jota ei oikein voi verrata mihinkään, koska eka kierroksella on yks mutka ja pääsuora poissa. Eli alkuerätuloksilla olis jotain vertailukohtaa.
Kiitoksia kisoista, jotka sujui leppoisesti.

860
Tulokset / Vs: UAUn kerhokilpailu 17.10. Torpassa
« : 11.10.09 - klo: 22.59 »
Ilmoittaudun kisoihin.

-luokka TSS
-transbonderi no: sama kuin Viljamilla ja jos ei käy niin lainataan järjestäjältä.
-kide 40,715
-seura UAU

Auto on rakennettu TSS-luokan ja kesän Fintrack -sarjan sääntöjen mukaan. Rakentaja on Eetu L.

-alusta Yokomo BDM
-akku 2S LRP 7,4V, 5300mAh 40C
-moottori 17,5 CS, 2009-2010 sääntöjen mukaan
-säädin LRP SPX Competition Stock Spec
-servo Futaba S9405 Digital
-renkaat LRP VTEC 27
-kori Protoform MazdaSpeed
-lisäpainoja 50 g, lisätään tarvittaessa, jos paikalla on puntari
-kokonaispaino 1425 g
-radio Sanwa M8

Aake Kutvonen
Team Yokomo Finland

861
Yokomo / Vs: Yokomo B-MAX4
« : 06.10.09 - klo: 23.31 »
Koko kesän on ollut tavaraa varastossa hyvinkin. Nyt on juuri spurrit 84 ja 87 loppu, tulee viikon sisällä lisää.

Moottorisetupista:
LRP X12 4,5t tai 5,0t ovat hyviä kun ajetaan 5-kennolla.
LRP X12 7,5t on paras kun ajetaan lipoilla.
Molemmissa tapauksissa 12 mm roottori ja keraamiset laakerit antaa parhaan lopputuloksen.
Noparina LRP SXX TC-Spec.

862
VTR luokka on säännöiltään lähes sama kuin stanu. Ainakaan Alue-8 kisoissa ei olla poistettu lähtöluettelosta, jos kori tms pikkuseikka poikkeaa säännöistä. Enkä usko minkään kerhokisankaan olevan niin jäykkä, etteikö mahtuisi mukaan. Ikärajaakaan ei oo ko kisoissa.

863
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 17.07.09 - klo: 18.05 »
Pitää kyllä koittää tätä, eli lukko 100% eteen ja ihan normaali (ns. vapaa) diffi taa?
Vai meninko ihan metsään?

100% lukko taakse ja one-way eteen. Taatusti kääntyy ja suunnanvaihto on nopeaa, vaatii ajoharjoitusta.
HELPOIN on driftata kun on spoolit (100% lukko) sekä edessä ja takana, suunnanvaihto ei kuitenkaan ole kaikkein nopeinta.

864
Sähköautot / Vs: Drifterit kuvilla ja tietoa alustasta
« : 07.07.09 - klo: 19.49 »
tänään sattui pieni onnettomuus ja päräytin aika reipasta vaihtia kanttaria päin -> auto lensi ympäri -> seuraksena alustasta pieni pala hiilikuitua irti. (kuva ehkä selventää tapahtunutta)

täytyykö minun nyt ostaa uusi alusta tuohon? vai psytyyko tuolla vielä ongelmitta ajamaan? (itse en näe ongelmaa miksi en voisi ajaa alustalla niin kauan kun raha tilanne on riittävä uuten).
*mitä mieltä kokeneemmat ovat?*

power-racingiltä luultavasti saa uuden? -autohan on Yokomo MR-4TC BD, ja hintaa ko. alustalla luultavati +100e... :undecided:

Kannattaa kysyä ko paikasta ennenkuin laittaa hinnan tänne. Vai kuinka. Runko maksaa 63,- ja löytyy hyllystä.

865
Yokomo / Vs: Yokomo B-MAX4
« : 07.07.09 - klo: 13.15 »
Rattaat laitettiin aika tiukkaan, vakiosimmit laitoimme vain diffin toiselle puolelle eli tuli tiukka paketti. Saatiin me heti aluksi takapinioni (pikkuratas) rikki kun pinionin simmi oli pois ja diffin simmit oli molemmin puolin. Samalla slipperi oli lähes kiinteä. Sitten slipperiä löysättiin ja kisojen aikana (2 kisaa) ei enään ollut ongelmaa. Finaaleihin kiristettiin slipperiä, ihan varmuuden vuoksi kun kisatilanteessa ei aina pääse ottaan vauhtia ennen hyppyriä.
Iskarit ovat vakiot 30 LRP öljyillä. Jouset Championpackin vakiot. Takana iskarit kiinni alas ulommaiseen ja ylhäällä keskimmäiseen, edessä alhaalla sisimmäiseen ja ylhäällä keskelle. Kallistuksenvakaajaa taakse olisin halunnut kokeilla, mutta kun oli päivän nopein auto, niin ei haluttu enään kisan aikana tehdä muutoksia.

866
Yokomo / Vs: Yokomo B-MAX4
« : 07.07.09 - klo: 09.02 »
Viljami kasasi auton puolitoista viikkoa ennen Vantaan 4.-5.7.09 kisaa ja käytiin kokeilemassa autoa pari kertaa periaatteella, että kaikki toimii.
Auto on Yokomon B-MAX4 lisättynä ChampionPack iskareilla, ilman takakallistuksen vakaajaa. Auto tuntui mutkissa heti johdonmukaiselta ja tasapainoiselta. hypyt vaan tuppas menemään miten sattuu, joko lyhyeksi tai pitkäksi tai katolleen tai sivuun. Tämä oli kuitenkin kuljettajan ensimmäinen sähköcrossiautoajelu.
Moottori oli aluksi LRP X11 5.5 kun oli jäänyt mattoautosta ylimääräinen, vaihdettiin kisaan uusi LRP X12 4.5T, jossa on parempi ajettavuus ja teho, noparina uusi LRP SXX Tc-Spec, servoksi Futaba voimakas 9351 ja radiona käytettiin Sanwa M11 40 Mhz. Akkuina oli LRP Big Mamat 5 cells ja asetettiin moottoripuolelle 2 kennoa takimmaiseen ja loput tekniikka puolelle. Tämä teki hypyissä tasapainoisimman tunnun.
Perjantaina päästiin ekaa kertaa mittaamaan vauhtia kun treenaamaan tuli lajin parhaimmistoa. Kaikki näytti olevan kunnossa ja ajatus jopa SM-kisan A-finaalipaikasta alkoi herätä. Auto purettiin ja putsattiin illalla ja vaihdettavia osia ei ollut.
Lauantain kisa oli kansallinen ja siinä Viljami otti voiton. Tämä herätti jo ajatusta että palkintopallisijoitus on mahdollinen SM-kisassa.
Sunnuntaina ajettiin SM-kisalähdöt ja sade sääti alkueriä enemmänkin, mutta toinen lähtöruutu oli hieno saavutus. Kisa meni ihan ok eka lähdön voitto ja pari seuraavaa vähän penkin alle, mutta kuitenkin SM-kisan toinen sija ekassa SM-kisassa antaa viitteitä tulevasta. Harjoitusten ja alkuerien aikana Viljami sääti lähinnä diffien ja slipperin kireyksiä. Auton perusäädöt pysyi samana koko viikonlopun ajan.
Auto on perussäädöissään erittäin nopea ja johdonmukainen auto. Nyt aletaan tekemään hienosäätöä ja katsotaan kuinka nopeaksi se saadaan.

867
Tulokset / Vs: Fintrack V iisi tulokset ja selitykset
« : 15.05.09 - klo: 16.04 »
Satoi tai paistoi, mielestäni toukokuun voisi rauhoittaa lomakuukaudeksi (testi-) sähkötouring SM-sarjassa. Nyt vaihtui tekniikka (Lipot), jota ei ehditty testaamaan tarpeeksi. Kilpailu ei vaan ole SM-kisan arvoinen jos jengi tulee testaamattomilla laitteilla heti toukokuun alussa SM-kisaan.

Ehdotus onkin, että ajetaan 7 osakilpailua, 4 talvella (testausta ehtii tehdä 4 kk, riittävästi) ja 3 kesällä, ja ajettaisiin kisat kesä- heinä- ja elokuussa. SM-sarja on hieno ja kovatasoinen, mutta voidaan vielä hienosäätää.

868
Yokomo / Vs: Yokomo BD5 keskustelu
« : 06.05.09 - klo: 15.37 »
Onko kukaan kokeillut miten tähän sopii lipoakut, vai onko tämäkin suunniteltu puhtaasti nimh-maailmaan?

Auto on tehty myös LiPoja ajatellen eli sopii "heittämällä". Esim. Efran maksimimitoissaan oleva LRP 5300 hardcase.

869
Sähköautot / Vs: VINTAGE TOURING RACING, VTR-10
« : 09.04.09 - klo: 17.59 »
Tässä luokassa kannattaa pysyä mahdollisimman tiukoissa säännöissä.
Ykstyyppirenkaat ja insertit, hyvä. HPI-Jenkkikorit on hienot. Nähty LRP kisoissa.
Valittu kone on hyvä, se kannattaa sinetöidä, jos mahdollista, ettei sitä voi aukasta. Ja/tai koneen laakereiksi määrätkää vain vakiot.
Ennakon säädettävyys (?) kieltää.
Korien ajo-ominaisuudet huomioonottaen kannattaa max. kokonaisvälitys määrittää, moottorin saa kulkemaan enemmän kuin korin ominaisuudet antaa myöten. Näillä toimenpiteillä saadaan luokasta enemmän ajoluokka kuin varusteluluokka.
Huippukisakuskit sulkea ulkopuolelle. Esim. 10 parhaan sakkiin SM-kisoissa ajavat.
En jaksanut lukea koko ketjua, että voipi olla päällekkäisyyttä.
Nämä asiat tulee mieleen usean vuoden Syndicate-luokan vetämisen myötä.

870
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2009
« : 26.03.09 - klo: 17.06 »
Former F1 driver Markus Winkelhock starts at LRP TCM!

2007 kuski on ajanut F1:stä ja nyt jo ajaa touring-autoo kuin miehet, rookie-luokassa  :azn: .
Leipätyökseen ajelee DTM -autoja Saksassa.

Sivuja: 1 ... 26 27 28 [29] 30 31 32 33