841
Kilpailijoiden kanava / Vs: FTT 2010 rengas / Xenon 28
« : 28.11.09 - klo: 21.22 »
Olen tuleva TSS-10 kilpakuski monen vuoden tauon jälkeen (sähkötouring). Opastan poikaani SM-, EM- ja ensi kesän MM-kisoissa parhaan kykyni mukaan. Seuraan hänen ajanmista ja kerron miten hänen autonsa käyttäytyy ja mihin hänen täytyy kiinnittää huomiota, mutta hän saa keksiä ratkaisut ongelmiin. Hän taas auttaa minua säätämään autoni, kun kerron ongelmat. Toimin Yokomo ja LRP - maahantuojana, joten myös kehun omat tuotteeni.
Nyt on ajettu ekat stanutreenit Xenoneilla ja heti alkuun voi todeta, että ajaisin mielellään itse joillain muilla renkailla. Keula haukkaa rajusti ja perä pitää kuin tauti eli ajovirheellä auton saa kaatumaan. Raja on pieni nopealla kierroksella ja kaadolla. Ajoin samoilla säädöillä kuin stanukisan Alue-8 kisoissa (jonka voitin). Pitkän tauon jälkeen, auto on ehdottomasti paras, mitä olen koskaan sähkötourinkia ajanut. Auton säädöt oli tehty Sorexeille ja mahdollisimman helpoksi ajaa.
Mutta: renkaiden ominaisuuksien takia voin kuvitella, että talven FTT -kisojen jälkeen meillä on erittäin osaava joukko touring -kisaajia. Mistään hinnasta ei kannata jättää sarjan kisoja (ja treenejä) väliin. Sillä 2010 talvi tulee opettamaan paljon. Itse haluan nautiskella ajamisesta, jos ajattelisin vain itseäni valitsisin helpoimmat mahdolliset renkaat. LRP CPX:t (kevyt insertti, matala profiili, hyvä liimaus, halpa hinta).
Olen ihmetellyt lajiryhmää, miksi he valitsevat samat renkaat sekä TSM- ja TSS -luokkiin. Tehoissa on kuitenkin eroa 4-6 kertaisesti sekä kuljettajien taidoissa.
Kaikille, jotka haluavat kehittyä lajissa niin loistava kausi on tulossa. Me muut tarvitsemme apuja.
Voi olla, että radoilla, joissa rullataan maton kisoihin, niin tappopitoo ei tuu lauantaina.
Xenonin plussat:
Pito TSM-10 luokassa
Vanteen offset
Opettaa säätämään autoa
Xenonin miinukset:
Pito muissa luokissa liikaa
Insertin paino
Profiili
Vanteen kestävyys
Liimaus
Nyt on ajettu ekat stanutreenit Xenoneilla ja heti alkuun voi todeta, että ajaisin mielellään itse joillain muilla renkailla. Keula haukkaa rajusti ja perä pitää kuin tauti eli ajovirheellä auton saa kaatumaan. Raja on pieni nopealla kierroksella ja kaadolla. Ajoin samoilla säädöillä kuin stanukisan Alue-8 kisoissa (jonka voitin). Pitkän tauon jälkeen, auto on ehdottomasti paras, mitä olen koskaan sähkötourinkia ajanut. Auton säädöt oli tehty Sorexeille ja mahdollisimman helpoksi ajaa.
Mutta: renkaiden ominaisuuksien takia voin kuvitella, että talven FTT -kisojen jälkeen meillä on erittäin osaava joukko touring -kisaajia. Mistään hinnasta ei kannata jättää sarjan kisoja (ja treenejä) väliin. Sillä 2010 talvi tulee opettamaan paljon. Itse haluan nautiskella ajamisesta, jos ajattelisin vain itseäni valitsisin helpoimmat mahdolliset renkaat. LRP CPX:t (kevyt insertti, matala profiili, hyvä liimaus, halpa hinta).
Olen ihmetellyt lajiryhmää, miksi he valitsevat samat renkaat sekä TSM- ja TSS -luokkiin. Tehoissa on kuitenkin eroa 4-6 kertaisesti sekä kuljettajien taidoissa.
Kaikille, jotka haluavat kehittyä lajissa niin loistava kausi on tulossa. Me muut tarvitsemme apuja.
Voi olla, että radoilla, joissa rullataan maton kisoihin, niin tappopitoo ei tuu lauantaina.
Xenonin plussat:
Pito TSM-10 luokassa
Vanteen offset
Opettaa säätämään autoa
Xenonin miinukset:
Pito muissa luokissa liikaa
Insertin paino
Profiili
Vanteen kestävyys
Liimaus