RC10.FI

Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: jöröjukka - 25.01.08 - klo: 22.46

Otsikko: Tietoa moottorista
Kirjoitti: jöröjukka - 25.01.08 - klo: 22.46
Eli moottorin speksit seuraavat:
GO28P4 Motor mit Seilzugstarter "Red Head"
4,59ccm Hubraum (.28er)
3,99 PS maximale Power
2.000 - 42.500 U/min nutzbare Drehzahl
4 Kanäle
CNC gefertigter Kolben mit Siliziumlegierung
Heat Reduction Motorgehäuse
Neuartiger HD-Seilzugstarter 

Kysymys onkin onko kenelläkään kokemuksia ko. moottorista? Ei olisi hinta kovin paha tuolla nahkahousujen maassa.
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: Poinas2 - 26.01.08 - klo: 09.25
Saahan noita GO patteja Suomestakin, niin ei tarvitse ulkomailta tilailla ja ihan vastaavaan hintaan.

GO on sekä RTR/Sport koneita ja sitten PRO-sarjan kisapannuja. Nuo sporttiversiot on ihan päteviä ja edullisia vaihtoehtoja RTR pannun tilalle (mm. Savageen on vaihdeltu noita .28 jokunen kappale) PRO sarjalaiset sitten on ihan täysiverisiä kisapannuja, joilla pärjää oli sitten vastassa mitä tahansa.

Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: jöröjukka - 26.01.08 - klo: 12.46
Juu katselin myös. Tuli tilattua saksasta. Lähtö hinta noin 40 ekee edullisempi. johon tulee tietysti postikulut päälle. Toisaalata ei ne suomessakaan tule ilmatteeksi kotiin.
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: jöröjukka - 26.01.08 - klo: 12.59
vertailua:
suomessa
GO R286P-P420SG .28 6+2port Pro Truggy Redhead;
Maximum power: 3.00 hp
R.P.M: 32.000 rpm
Practical Range: 6.000/37.500 rpm
Bore/Stroke: 18.35mm/17.60mm
Ports: 6 + 2
Crankshaft: 14mm SG

210.00 €
Toimituskulut
11.80 €
Loppusumma
221.80 €
 
Saksasta:

1  GO28P6 Motor ohne Starter "Red Fire"   GO28601
4,59ccm Hubraum (.28er)
6 PORT (6 Kanäle)
4,19 PS maximale Power
2.000 - 44.500 U/min nutzbare Drehzahl
CNC gefertigter Kolben mit Siliziumlegierung
Heat Reduction Motorgehäuse
CNC gefertigter Kolben mit Siliziumlegierung
schärfere Steuerzeiten
Neuer CoolDown Zylinderkopf
EUR 169,00
Toimituskulut  EUR 14,90 
Loppusumma:  EUR 183,90

Saksan malli kiertää hivenen pidemmälle ja tehoa on 1,19 hp enemmän. En osaa selittää mistä tuo johtunee. Päivitys ehkä

Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: KL - 26.01.08 - klo: 13.22
Force sen merkkisiä moottereit ei kannata ostaa niis on sylinteris nii surkeest maalattu et siin raikkuu ylinmääräsii malli laikkii sit ku moottori kuumenee ni ne maalu läiket lähtee liikkeele ja menee moottorii ---> moottorin putsaus
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: Poinas2 - 26.01.08 - klo: 14.19
Jöröjukka
En tosiaan tiedä mikä versio tuo nahkapöksyn kauppaama on, ko. koodia kun ei löydy meidän listoilta ja noi speksit vaikuttaa vähän "myyntipuheilta". Jos se on PRO-sarjan koneita, niin varmasti hyvä laite. Kannattaa varmistaa, että mukana tulee ylimääräinen kansiprikka.(pitäisi tulla myös tulppa mukana) Se prikka kannattaa laittaa sisäänajon ajaksi ja ottaa pois kun pata asettuu. Näin saa puristuksia hiukan alemmas, jolloin käynti paranee ja mm. käynnistäminen on helpompaa. JOs on kysyttävää, laittele mailia

KL selostuksista sitten en ottanut mitään tolkkua. Monessakos moottorissa sulla on noin käynyt ?

-m     
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: P.M - 26.01.08 - klo: 14.57
Force sen merkkisiä moottereit ei kannata ostaa niis on sylinteris nii surkeest maalattu et siin raikkuu ylinmääräsii malli laikkii sit ku moottori kuumenee ni ne maalu läiket lähtee liikkeele ja menee moottorii ---> moottorin putsaus
Ei mikään moottorimerkki maalaa sylinteriputkia.Toiseksi omassa vanhassa forcessa ei näin ole käynyt.
Ja jos tarkoitat karstaa niin se on sitten oma vika jos sinne on sitä muodostunut.
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: RC-Garage - 26.01.08 - klo: 18.08
Force sen merkkisiä moottereit ei kannata ostaa niis on sylinteris nii surkeest maalattu et siin raikkuu ylinmääräsii malli laikkii sit ku moottori kuumenee ni ne maalu läiket lähtee liikkeele ja menee moottorii ---> moottorin putsaus

No just, nyt puhuu taas kokemuksen syvä rintaääni.
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: KL - 27.01.08 - klo: 22.00
katellu noit forcen moottorie nii niissä o aika paljoki niit maali läikkii väleis
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: *Wimmu* - 27.01.08 - klo: 22.44
katellu noit forcen moottorie nii niissä o aika paljoki niit maali läikkii väleis

eli oot vaan katsellu, mutta kokemusta käytöstä ei ole.
mulla on kokemusta,hyvä moottori se on, kaks kertaa kun on vastarinakku loppunu niin kiertäny ja huutanu.
on imassu vettä sisälle, suodatin pettäny ja pölyt sisälle.
silti vääntää ja tehoa piisaa enemmän kuin tarpeeksi kuskaamaan truggya eteen päin.
 
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: miksalo - 28.01.08 - klo: 10.53
katellu noit forcen moottorie nii niissä o aika paljoki niit maali läikkii väleis

mitähän välejä nyt mahdat tarkoittaa?
jos koneen ulkopuolella on jotain ylim. maalia niin haittaako se jotain.
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: P.M - 28.01.08 - klo: 15.07
katellu noit forcen moottorie nii niissä o aika paljoki niit maali läikkii väleis
Siis jäähdytys kannen rivoissa.Miten ne muka sisään pääsis?
yllä muutkin moottori merkit maalaa kannet.
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: KL - 31.01.08 - klo: 20.25
välestä valuu sivuu ja sielt koneesee
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: TheArska - 31.01.08 - klo: 20.41
 :mrgreen: valuu? ei niitä vesiväreillä ole maalattu.. ja siis koneen ulkopuolelta koneeseen? Eli silloin myös kaikki skeida menisi koneeseen..ajatko ilman ilmanputsaria..
Taitaa olla homma "vähän" hakusessa..
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: JK - 31.01.08 - klo: 20.59
välestä valuu sivuu ja sielt koneesee

 :huh:
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: jerzirccar1 - 01.02.08 - klo: 08.04
välestä valuu sivuu ja sielt koneesee
:huh:
Jerzi
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: Catiska - 01.02.08 - klo: 08.05
Ei tuosta mitään tolkkua saa... Voisikohan tarkoittaa fuilin aiheuttamia "värjäymiä" koneen sisällä. Ainakin jotkut polttoaineet, ilmeisesti after run-öljystä johtuen, värjää koneen sisuksia. Ei haittaa mitään, eikä todellakaan ole koneen vika. Mutta, ei nuokaan värjäymät valu mistään ihme välestä mihinkään...
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: miksalo - 01.02.08 - klo: 11.35
välestä valuu sivuu ja sielt koneesee

Taitaa KL:llä olla ruuvit löysällä :p jos jostain välistä pääsee jotain sisään.
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: Joel P - 01.02.08 - klo: 14.16
"Keskustelua mekkauspöydältä, kesä 2008"

Mekkaaja: "Jaa mikäs merkki tää on?"
Kisaaja: "Joku se on, moottorin välissä on maalia"
M: "Tässähän on tuumaruuvit ja muutakin outoa"
K: "Joo emmä tiiä, koeta nyt jotain touhuta, pitää päästä radalle kohta"
Kuuluttaja: "Houston, we have a problem. Yks amerikan kilpailija puuttuu, taitaa olla Kenth Lön"

 :mrgreen: Ei oo sit mitää totta  :p
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: jöröjukka - 01.02.08 - klo: 15.09
Jepulis

Moottori tuli eilen kotiin ja pari ekaa tankillista on käytetty. Ei tarvinnut isompaa muutosta tehdä että sai mahtumaan revoon. Vetostarttin ainoastaan joutu muuttamaan porakone käyttöiseksi.
Eli revossa moottorina nyt 1  GO28P6 "Red Fire"
4,59ccm (.28er)
6 PORT 
4,19 Hv Max power
2.000 - 44.500 R/min
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: jöröjukka - 02.02.08 - klo: 21.08
Jepulis uudemman kerran.

Pata on nyt sisään ajettu ja ei suurempia ongelmia. Pilli tarvii kyllä uusia ja sopivan etsintä käynnissä. Jos jollakin tietoa 28 pataan sopivaa pilliä niin vihjeitä otetaan vastaan. Pillin tulee sopia revoon siihen taakse.
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: miksalo - 03.02.08 - klo: 10.15
oisko jöröjukalla laittaa kunnon kuvaa koneesta????
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: ple - 03.02.08 - klo: 11.50
...
toihan kuulostaa hyvältä, taisi hintakin olla ihan "kohdallaan".....kotiin tuotuna...?

=)
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: TheArska - 03.02.08 - klo: 14.08
Netistähän näitä kuvia löytyy, kun käyttää hakua...samalta näytää kun sh:t ja lrp:t ynnä muut, ainakin suurinpiirtein..ettei olis golden lion enterprisen koneita nämäkin.
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: jöröjukka - 03.02.08 - klo: 16.27
Oli pari kuvaa puhelimessa, laatu ei ole hehuttava
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: Poinas2 - 03.02.08 - klo: 19.24
Sellainen huomio, että Jöröjukan pannu ei ole ainakaan noita PRO-sarjan koneita, jonka kuvan Arska linkitti. Sen huomaa kahdesta seikasta; lohko ja jäähdytysrivasto. Noi pyöreällä siilillä ja harmaalla lohkolla olevat pannut on ns. RTR/Sport koneita. Poikkeuksena on .21 R-Spec jossa on harmaa lohko vaikka onkin kisakone.

Ihan mielenkiinnosta laitatko Jöröjukka mulle vaikka PM tai maililla sen lohkossa löytyvän sarjanumeron. Kiinnostaa mikä versio sulla oikein on.

 
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: TheArska - 03.02.08 - klo: 19.51
Tossa lisää GO koneita, noista 8 porttisista luvataan aika huikeita tehoja...ei löydy kyllä tota konetta mikä edellisissä kuvissa..
http://www.google.fi/search?q=GO28+%22Red+Fire%22&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a

Edit: En jostain syystä saanut suoraa linkkiä toimimaan millään, mutta tosta hausta se ylin..
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: peitsamo - 03.02.08 - klo: 19.53
Die angegebene Seite konnte nicht gefunden werden.
Otsikko: Vs: Tietoa moottorista
Kirjoitti: jöröjukka - 03.02.08 - klo: 22.22
korjaus.

noi tiedot on väärästä versiosta eli tässä oikeat
4,59ccm Hubraum (.28er)
3,99 PS maximale Power
2.000 - 42.500 U/min nutzbare Drehzahl
4 Kanäle
 virhe täällä päässä eli copy/paste missi.
eroa koneissa ei taida olla kuin sylinteri