Edelliseen vastaus Itse käytän CS:n aineita, jotka ovat toimineet ihan hyvin Laukaan matoilla, kunhan saa sen pidon päälle.
V: Kun tätä lausetta lukee "suurennuslasin" kanssa, se houkuttelee lausumaan jotain, ainakin omasta mielestä hauskaa.
Siis pitoaine joka toimii, kunhan sen saa pitämään Elikkäs meneekö prosessi jotenkin näin:
1. Renkaiden putsaus (Miten? Edellisen erän lopussa mattoa vasten sudittamalla vai jotenkin muuten)
V: Olen nähnyt kahta tapaa, heti ajon jälkeen, ja juuri ennen pidottamista.... ja pitoaineella käsitellyllä rätillä hangaten.2. Pidotus taakse (tai myös eteen, rippuuen auton setupista)
3. Pidotus eteen (setupista riippuen)
V: Nykyisillä kisarenkailla kait taakse 15-25 min. ennen lähtöä. Eteen 5 min. ennen lähtöä, ja pidosta riippuen, onko koko leveydeltä, vai vain puoli rengasta. (eli puhdistus pitoaineella ennen pidotusta on sitten kait aika haastavaa, jos pitää sitä ulkosyrjää välttää kastelemasta pitoaineella)4. Märän pidotusaineen kuivaus pyyhkeellä (Kuinka kauan ennen lähtöä?)
V: Juniori kuivaa, mikäli muistaa, hieman ennen radalle menoa. Yleisemmin kuitenkin autoa kiinnipitäen ja kaasuttaen matolla paikallaan.
Monet kuivaavat talouspaperilla hieman ennen radallemenoa5. Erään lämmittely (sudittelua matolla vielä vai pitäisikö kumien jo toimia tässä vaiheessa?)
V: Ei kait sitä voisi suditella muuten kuin lähtöpaikalle ajomatkalla. 6. Auton säilytys lähtöruudukossa tai radan reunassa (Kyljelläänkö, jos joutuu selkeesti odotteleen?)
V: Muistan juniorin kohdalta yhden niin pitkän viivästymisen, että porukat alkoivat kääntelemään autoja kyljelleen.
Minä kanssa, kun muutkin....tosin oletin lähdön tapahtuvankin kyljeltään....7. Lähdöstä täysiä konttiin...
V: Eihän tää nyt sentään mitään F1:tä ole Selvyyden vuoksi, itse en ole ajanut senttiäkään rc-autolla jossa on renkaat pidotettu
EDIT: Ensimmäisessä kohdassa olisi pitoaineen merkki voinut olla siis mikä tahansa.
"Pikkupiru" iski vain allekirjoittaneelle, kun sanavalinnan näin....se ei siis ollut milläänlailla kannanotto siihen pitoaineen merkkiin.
Olenhan Mäntsälän pukuhuonevarikon "kasvatti", jossa ilmassa on kokoajan jotain vastaavaa....
Autot kyljellään, oli suunnilleen sama juttu.
Sitä harvoin (onneksi) tapahtuu, että lähdöt viivästyy.
LiPoaikana se ei edes ole sellainen ongelma kuin peltikennoilla oli, eli akut alkoivat "happanemaan" jos tuli pitkä tauko latauksen ja lähdän väliin.