RC10.FI
Yleiset => Polttisautot => Aiheen aloitti: opa - 22.06.03 - klo: 21.08
-
On tässä lähiaikoina alkaneet nää monsterit kiinnostamaan entistäkin enemmän. Onhan siinä oma viehätyksensä, kun tien ei tarvitse loppua siihen pisteeseen, jossa hiekkakenttä muuttuu rankemmaksi maastoksi.
Valitsin tähän nyt muutaman mielenkiintoisen auton ja sain mukaan yhden "mustan lampaankin*".
1. HPI Savage 21 Nitro 4WD RTR
2. Kyosho USA-1
3. Kyosho MegaForce
4. Kyosho Mad Force
5. Traxxas T-Maxx
6. TT EK4
7. Traxxas E-Maxx*
Jokaisella autolla on varmasti omat hyvät puolensa. Savage on tyylikäs ja varmasti kulkeva. USA-1 on edullinen ja Mad Force 3-vaihteisenakin kulkee varmaan hyvin ja on hienokin. T-Maxx on myös mielenkiintoinen monellakin tavalla ja tossa TT:ssä kiinnostaa tietysti se älyttömän ISO kone (.70). Toi E-Maxx on siis mustalammas tässä joukossa...ainoana sähkiksenä. Mulla on ainakin ennen ollu sellanen käsitys, ettei noi sähköpelit kulje kunnolla, mutta pari videoo nähtyäni en ole enää samaa mieltä :D Kertokaa nyt vielä käytännössä, että miten toi E-Maxx kulkee noihin polttiksiin verrattuna? Siinäkin on omat hyvät puolensa...
Onneksi juuri nyt en oo monsteria ostamassa, mutta tieto on tarpeen, etten oli ihan paniikissa kunhan alan hankkimaan jotain :wink:
Kertokaa kaikki kokemuksia näistä autoista ja katsotaan jos saadaan aikaiseksi kunnon keskustelu näistäkin...kovien poikien laitteista, niinkuin Kyoshon esitteessä luki USA-1:stä :lol:
-
Joo toi E-Maxx:han on T-Maxxin kanssa ulkomitoiltaan aika lailla sama. Siis kokoa on ihan riittämiin mutta mulle ainakin on polttis mukavempi. Onhan siinä ne äänet 8)
Savagen Meinasin jo hommata koska oisin saanu sen ajovalmiina pakettina alle 600€ ja vielä uutena, mutta jostain syystä en rohjennut vielä tilata. Mä vaan jotenkin pidän siitä että monsterikin kulkee ees sen 50km/h. Ja täähän kulkee kuulemani mukaan sellaset 40-50km/h.
Ja TT Ek4 autossa riittäisi varmasti potkua mutta on se liian kallis? Oliko siinä muuten 3 vaihdetta? jostain videosta näin missä Ek4:ssa oli takana kuminen keulimisenrajoitinläppä, niin asfaltilla meni mukavasti keula pystyssa samalla pykältäen.
Viime kesänä minulla oli Kyosho MegaForce. Auto oli ainakin minulle melko suuri pettymys. Ainakin ohjauspalat pitäisi olla jokaisessa monsterissa alumiiniset. Tässä oli muoviset ja ajoin n.10km/h nopeudella aurausviittaan johon eturengas osui ja siinä hajosi ohjauspala. Oli minulla suunnitteilla siihen jonkinlainen etupuskuri mutta myin sen kuitenkin sitä ennen. Ja kytkinhän on tunnetusti vakio kyoshoissa melko susi.
Kyllähän nämä monsterit ovat aika vekkuleita pelejä mutta yksin ajellessani loppui mielenkiinto melko nopeasti, saattoi se kyllä johtua myös osin siitä melko onnettomasta megaForcesta? Näillehän pitäisi kyllä saada suomeen oma kilpaluokkakin muttei taida kuskit ihan vielä riittää?
-
Paljokohan toi TT EK4 kulkee? :shock: Sen ostaisin luultavasti jos ois vähän enempi rahaa. Toho listaa kuuluis vielä ainaski mun mielestä Tamiya Terra Crusher.
-
Paljokohan toi TT EK4 kulkee? :shock: Sen ostaisin luultavasti jos ois vähän enempi rahaa. Toho listaa kuuluis vielä ainaski mun mielestä Tamiya Terra Crusher.
Listaan saa kyllä lisätä autoja oman maun mukaan :D Terra Crusher taisi unohtua ja myös Tamiyan TXT-1.
Täältä katsottuna EK4 kulkee n. 37.55 mph. eli n. 60.08km/h eli Suomeksi sanottuna "kuuttakymppiä" :D
(http://edit.store.yahoo.com/lib/ehobbies-com/EK4-speedchart.gif)
---> http://www.rcmodels.com/rc-ttr-6216-f.html
-
Hahhaa :lol: . On monsterillakin ajo kivaa. Kavereiden kanssa nimittäin. :wink: Vaikka oma porukkamme on aika rupusakkiporukkaa, koska kaikilla on eri autot! 8) Niitä on Ultima ST, Ultima RB, Mad Force, Pureten Alpha. Mad Force poislukien nuo aloittelija autot ovat siis kaikki polttiksia.
Kisataan milloin missäkin. Metsässä! :mrgreen: Siinä minä voitan helposti. Koska monsterilla rymyän. Hiekalla ajelukin on hauskaa. Asfaltille mennessä on hyvä madaltaa hieman monsteria, ettei voltteja tule. Siellä 3-portainenkin pääseen oikeuksiin. (rrrrrrRRRRR (vaihto) rrrrrrrrrRRRRRRRRRR (taas vaihtuu) rrrrrrrrrRRRRRRRRRRRRRR...) Tyypit vielä kertoivat tilansa ahdistuneeksi, aina kun tulen hedän taakseen ja aion ohittaa. Ei kuitenkaan tarvitse enää ohituspaikkoja etsiä pelkästään sivuilta :lol: . Kyllä mosnteritkin ihan hyviä kisoja saa aikaan. Minusta olisi hyvä, jos metsään tehtäisiin isoja ratoja, joissa ei niinkään nopeus, vaan ennenkaikkea vääntö ja maasto-ominaisuudet ratkaisisivat. Ks. kolmas kuva. (harmi, ettei oo minun auto :cry: )
http://www.picturetrail.com/gallery/view?p=999&gid=2259224&uid=1193355
Yksin ajeltaessa on ihan hyvä pistää talla pohjassa hyppyreistä.
-
Oma E-maxxini kulkee aika tarkalleen tuon 50km/h, joka on kyllä melkeen jo ärsyttävää kun on hankala ajaa ettei keuli liikaa ja ettei mee mutkissa ympäri.
Käy kattoon:
www.geocities.com/jari_pitk
-
Mutta miten akut kestää, kuinka pitkä ajoaika siis? Polttiksilla sitä rajoittaa vain radioakkujen kesto, ei polttoaine ja tietenkin kaputit. Itse kallistuisin tuohon USA-1:een. Sen saattaisi saada käytettynä hieman halvemmalla kuin mitään muuta noista em. monstereista. ¨
MegaForce on monstereista ehkä kaikkein kämäsin, ainakin mitä siitä on lukenut ja itse kokenut.
MadForce on juuri sitä mitä siitä on luvattu, kovaa ja lujaa vääntöä, ainakin omissa käsissä tuntui kestävän vaikka mitä ja kulkikin aika "kohtuullisesti".
T-Maxx on raju peli ja kääntää katseita missä ikinä liikutkin sen kanssa. Sen verran vaikuttavan näköinen se on.
TT:n monsteri on kaikin puolin onnistunut. Moottori tosin saisi olla hieman tehottomampi, sillä kun hieman hipaiset kaasukahvaa niin heti on keula pystyssä eikä hallintaa ole juuri lainkaan, siinä menee ajonautinto.
HPI kuuluu samaan sarjaan Traxxasin T-Maxxin kanssa; Machoileva mieletön menopeli. Eli kääntää katseet ja kestää ihan kohtuullista röykytystä, ainakin omissa kokemuksissa.
E-Maxxista en mene sanomaan mitään, sillä se on ainoa mitä en em. monsuista ole kokeillut, sillä se on "sähkis." Polttis sen olla pitää. Ehkä se menee kaupungissa jossa naapurit eivät tykkää kaksitahtikoneen kimeästä rääkynästä ja kuitenkin haluaisi maastokelpoisen ajopelin.
Itselläni on omana kulkupelinä Kyoshon QRC Snake Bite. Se tosin alkaa olla hieman vanha ja virttynyt ajopeli, joten uuden hankinta tosin on jossain vaiheessa edessä, se on sitten varmaan jo kunnon kisakrossari, ellen veneisiin siirry. QRC on kestänyt hyvin, samoin muut auton osat, moottori on tarpeeksi tehokas vaikka se onkin se vanha .11 kokoluokan kone. Autossa on teho-painosuhde kohdallaan, tehokkaampi kone alkaa lennättää sitä autoa. Se on Kyoshon autoista ehkä paras, sillä siinä ei ole turhan monimutkainen alusta vaan se on aika väljä osasijoittelultaan, kuraleikin jälkeen sen saa helposti puhtaaksi paineilmalla ja hammasharjalla. Osien vaihto käy nopeasti joutumatta kuitenkaan purkamaan koko autoa atomeiksi. Joidenkin mielestä auto on ollut täysi floppi, mutta kylällä niitä on jo hieman enemmän niin kisaa ollaan laitettu pystyyn ameriikan malliin. Traktorilla pellolle kuviot pystyyn, hieman hyndiä ja sitten joku puuhäkkyrä ajajakorokkeeksi. Race is ready! Sanokoot muut mitä lystää autosta, mutta hauskaa on ollut.
-
itse noista edellisistä valitsin tmaxxin, eisen takia että se olisi paras vaan sen rajattomat viritys mahdollisuudet. toki muissaki autoissa on mutta jotenki tmxxistä löytyy jos jonkin moista viritys palikkaa..
mutta jos haluat vain kestävää/hauskaa ajoa nii luulen että hpi on oikea. sillä sen rattaat on tehty 21. mosalle.
T-MAXX huonona puolena ovat heikot muovirattaat ja veto akselit ku eivat kestä 21. voimaa :twisted: :lol: .
-
Eikös tuo USA-1 ole suunniteltu ihan .21 moottorille?
HPI Saattais kyllä olla paras noista autoista, ainakin mitä arvosteluja on lukenu, esim. Allt om Hobby lehdessä on ollut hyvät ja kattavat arvostelut kaikista/melkein kaikista monstereista mitkä edellä on mainittu. Tietenkin jos osaa ruotsia hyvin niin se on oikein hyvä lukunautinto. USA-1:sen arvostelusta en mene vannomaan, että oliko sitä.
Kyllä ne muovirattaatkin jotain sentään kestävät kunhan välykset ovat kunnossa, tietenkin voitelu on myös tärkeää.
T-Maxxiin tosiaankin löytyy monenmoista lisäkrääsää mitä rahalla saa, ja ainahan sitä voi itse tehdä lisää jos vain käden taitoja omaa.
-
Tuolta löytyy hyvin tietoa, mikäli kyseisestä autosta on kiinnostunut.
http://www.rccaraction.com/articles/traxxas_emaxx.asp
-
Tässäpä monsteri friikeille vähän linkkejä: :wink:
http://www.madforce.net/
http://www.terra-crusher.com/
http://www.hpiracing.com/kits/savage21/savage21-m.htm
http://www.kyosho.com/cars/kyoc0523.html
http://pub143.ezboard.com/fjeepinatorsforumfromhellfrm11
http://www.zonecentral.org/tmaxxmovies.htm
http://www.towerhobbies.com/promos/03jf/monsters_index.html
http://www.traxxas.com/
http://monster.traxxas.com/
http://www.trilordy.com/main.html (videot erityisesti... 8) )
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=3421 ( :mrgreen: )
Onkos muuten kovin isoa eroa, jos hommaa Madiin OS moottorin sen vakion tilalle?
-
Sludge, Kyoshon moottorit ovat käytännössä katsoen tuhnupieruja verrattuna OS:n koneeseen. Eli sillä on aika iso ero.
Noista videoista: Trilordy.com:in videot ovat katsomisen arvoisia, ne kannattaa katsoa jos haluaa nähdä romuttuvia autoja ja hurjia stuntteja rc:illä!
Kuvatkin ovat kiitettäviä, varsinkin Damage kuvat!
-
Listaan voisi lisätä vielä:
-Hongnor Megalith http://www.hongnor.com
-HoBao Monster Pirate http://www.ofna.com
Itse kuitenkin hankkisin EK4:n, juurikin siksi että se ON tehokas :)
Eikä kuitenkaan mikään heikko laite rikkikään menemään, mitä nyt olen maailmalta kokemuksia lukenut. Päinvastoin, kovin ylistetään jokapuolella monsterien monsteriksi.
Kyllä monsteri on takapihasuditteluautojen kunkku =) Ei tartte ajopaikkaa kovin pitkään etsiä..
Ja kyllähän jossainpäin maailmaa niillä ihan skabataankin.
Tuommoinen EK4 pitää kyllä kohta pian hankkia =)
USA-1 siis joutaa myyntiin, vaikka niin mukava auto on ollutkin ;(
-
Eipä sillä nyt niin kovin suurta merkistystä monstereissa ole, mutta katselin vaan tätä sivua:
http://www.rccaraction.com/articles/traxxas_emaxx4.asp
Ja sen mukaan E-Maxx kulkee n. 22.29mph eli vain reilut 35km/h. Onko sitä 50km/h kulkevaa E-Maxxia jotenkin viritetty vai :roll:
Vaikka huippunopeus ei monstereissa ole todellakaan se tärkein seikka, niin silti tuollainen 60km/h kulkeva monsteri kuulostaa aika maukkaalta. Voihan välitystä vaikka lyhentää, jos haluaa mennä oikein kunnon möyrimis-lenkille :D
Toi EK4 ois kyllä siisti ja toi moottori varsinkin kiehtoo, mutta nykyinen USA-1 saa kelvata ainakin hetken...pienen hetken 8)
ps. noissa kaikenmaailman videoissa noi monsterit lähtee keuliin aina kovissa kiihdytyksissä, niin pystyykö tätä tapahtumaa jotenkin poistamaan? Eihän siinä oo mitään järkee, että eturenkaat on ilmassa eikä voi ohjata, eikä kiihdykään kunnolla :cry:
-
Hpi:n savage ei ainakaan keuli jos kiihdyttää tasasella?
Ensin meinasin hommata T-Maxxin, sitten kiinnosti hobao hyper 7 ja nyt sitten olen sitä mieltä että hommaan savagen, jos saan siitä riittävän mukavan tajouksen?
kuin monella on muuten savage?
-
en tiedä, mutta mun usa-1 ei keuli eikä tarvitsekkaan ja se on hyvä ettei se keuli. ehkä sen asvaltilla sais ku oikeen yrittäis.
-
Niin siis tuo keuliminenhan johtuu juurikin ja vain siitä, kun joissain autoissa on keskidiffi ja joissain ei.
Toki keskidiffillisenkin saa keulimaan, kun pistää diffin jäykäksi.
Mutta pääsääntöisesti vain ne monsut joissa on vaihde, niin keuliin. Eli keskidiffiä ei ole, jolloin etu-, ja taka-akselille menee yhtä suuri voima.
Diffillisessähän voima välittyy enimmälti osin sille akselille joka pyörii kevyemmin.
Esim. Usassa, kun nokka kevittyy kaasua painaessa niin eturenkaille menee suuri osa tehosta ja takapyörät eivät "jaksa" vääntää nokkaa ylös.
-
Pystyykös vaihteistolla varustettua autoa säätämään noiden diffien osalta sillä tavoin, ettei turhaa keulumista esiinny :roll:
-
Miksi muuten vaihteistetussa autossa ole keskidiffiä lainkaan. :?
-
Opalle sivu josta näet kuinka se kulkee noin 50km/h.
Eikä edes takuu raukea.
http://www.traxxas.com/support/howto/trx_trouble_build7cell.htm
Eli mun vehje edelleenkin myynnissä (vihje, vihje :wink: )
-
Miksi muuten vaihteistetussa autossa ole keskidiffiä lainkaan. :?
Koska silloin tarvittaisiin paljon monimutkaisempi viritys. 2-portainen vaihde tulee nimittäin ton diffin tilalle siten, että diffin rattaat ym. poistuvat, ja tilalle tulee yhtenäinen akseli, jolloin siis veto välittyy yhtä paljon eteen kuin taaksekin.
-
näin. off-topiccina Superiin saa ns viskokytkimen joka toimii tavallaan luistonestona ja tasaa etu- ja takapään renkaiden kierrosnopeutta.. sillä voi myös tehdä autosta enemmän etu- tai takavetoisen riippuen kummalle puolelle vaihdelaatikkoa sen asentaa (FW04:ssa mahtuu vaan taakse ilman modifiointia). tämä on yleisesti ottaen RC autoissa harvinaisuus
-
Kun täälä on nyt keskustelua monstereistä ni alkaako tuo traxxas spormaxx olemaan liian tehokas aloittelijalle, kun sen sais täysin ajovalmiina pakettina 530 euroon? Eli pystyyko aloittelijakin hallitsemaan sitä, ettei heti ekalla kerralla menis täpöä puutapäin?
-
kyllä se hallussa pysyy jos ei aja kaasu pohjassa.
-
Kun täälä on nyt keskustelua monstereistä ni alkaako tuo traxxas spormaxx olemaan liian tehokas aloittelijalle, kun sen sais täysin ajovalmiina pakettina 530 euroon? Eli pystyyko aloittelijakin hallitsemaan sitä, ettei heti ekalla kerralla menis täpöä puutapäin?
Eikös näissä rc-autoissa ole portaaton kaasunsäätö?
Tiedätkö mitä tuo tarkoittaa?
No, jos et niin sitä, että kaasua ei ole aina pakko iskeä pohjaan.
Aloittelija pystyy hallitsemaan mitä tahansa autoa, jos hän pystyy hallitsemaan kaasusormeaan.
-
tota minäkin koitin selittää joka late ilmaisi hienosti :lol:
-
no jos servo/kaasu hirttää kiinni.
-
tota minäkin koitin selittää joka late ilmaisi hienosti :lol:
kirjoitettiin samaan aikaan nuo jutut, mutta sä klikkasit 'lähetä'
nappia ennen mua.
Ei sille kaasuservon hirttäytymiselle mitään mahda. Se menee niin kauan kunnes tulee jotain rc-autoa suurempaa vastaan, kuten seinä tai puu.
Yleensähän siinä käy niin, että molemmat servot jumittuvat samaan aikaan.
-
Lukasin tuon sivun tosta E-Maxxin virityksesta ja aikamoiselta virittelyltä se tosiaan näytti. Tekstiä ainakin oli kerrakseen :D
Tuo ajoaika noissa sähköautoissa vaan vähän mietityttää, kun jossain luki että vakio E-Maxxilla voi ajella jotain 7-8 minsaa :shock: Mun mielestä toi on aika lyhyt aika...
Jos nyt ostaisi esim. E-Maxxin, joka kulkisi sen n. 50-60km/h, niin kuinka usein niitä moottoreita pitää putsailla tms.. Eli aika huoltovapaa auto olisi mulle ainakin hyvä...mitään hiiliä en jaksaisi vaihdella jne..
-
Polttis monsterit vois kyllä olla siisti kisa luokka. :mrgreen:
-
Musta olis siistii jos se olisi ns. vapaa/vapaat luokat. Eli saisi virittää niin paljon kuin haluaa/rahamassi kestää. Se lisäisi jännitystä. Olisihan sekin hauskaa, että olisi vain vakioautot ja virit omissa luokissaan...
-
Tuollainen vapaaluokka voisi olla toisaalta ihan huaska ainakin niin kauan kunne joku olisi laittanut autoonsa kiinni 100000 euroa ja se olisi ylitse muiden. Tietysti ajotaidot ratkaisee, mutta kuitenkin...
-
Itse oon E-maxxin moottorit putsannu pari kertaa.
Neuvonahan on vaan suihkuttaa sitä puhdistusjutskaa sisään ja tippa öljyä päihin. Eli huolto ei vaadi juuri mitään.
Ei se ajoaika päätä huimaa mutta hommaa vaikka 4 tai 6 akkua niin saa ajaa sen kaks tai kolme varvia putkeen, ilman pikalaturia ois aika hupaa latailla :D
Tosiaan talvella kun sain vihdoinkin kolvattua 7 kennon paketit niin suoraa päätä parkkihalliin koittaan ja noin minuutti meni ja betonitolppa ajoi 50km/h kylkeen, sika! :mrgreen:
Ensimmäinen mitä näki oli se että puoli autoa oli hävinny,
no pian löytyi toinen puolikas ja sitten lähdettiinkin kotiin...
Runko, pohjapanssari edestä, toinen bulkhead ja joitain pieniä osia meni. Noh niitähän sai uusia.
-
Opa! sinuna fiksailisin lanmaxiin jotkut kunnon monsterirenkaat ja lyhyemät välitykset jolloin sais vähän makua tosta maastoajelusta.
-
Opa! sinuna fiksailisin lanmaxiin jotkut kunnon monsterirenkaat ja lyhyemät välitykset jolloin sais vähän makua tosta maastoajelusta.
Miks ihmeessä :roll:
Mullahan on maastokäyttöön toi USA-1 ja sehän nyt on aika lähellä LandMaxia, mutta lyhyemmällä välityksellä ja isoilla renkailla. LandMaxiin pitäis hankkia varmaan pidemmät tukivarret ja vetarit nyt ainakin...
Kunhan nyt saan ton usan toimintaan, niin pääsen antaan siitäkin vähän enemmän kokemuksia. Aika hyvin se tuntuu kyllä maastossa menevän...vaikka aika vähän oo sitä päässy vielä ajamaan...
-
Vielä tuohon kisaluokkaan palatakseni: Eikö olisi ihan hyvä jos olisi 1/10, 1/8 ja ehkä jopa 1/5 autoille omat sarjansa, etteivät kaikki isot runnoisi pienempiä jalkoihinsa? Muuten ihan hyvä idea! Ja ihan tervetullut meille pihasudittelijoille.
-
Onko tuo landmax sitten tosiaan niin hyvä kampe, että sen saa kulkemaan maastossakin kuten monsterit? Jos siihen vaihtaa renkaat jne? Mitä muuta siihen pitäisi vaihtaa...
Siinähän olisi hyvä rassi kun voisi ajaa tiellä ja maastossa.
-
Onko tuo landmax sitten tosiaan niin hyvä kampe, että sen saa kulkemaan maastossakin kuten monsterit? Jos siihen vaihtaa renkaat jne? Mitä muuta siihen pitäisi vaihtaa...
Siinähän olisi hyvä rassi kun voisi ajaa tiellä ja maastossa.
Mulla on Landmax 1. Se on
- ralliauto
- asfalttiauto
- krossari (modauksella)
- maasturi (modauksella)
Eli siis joka paikan rassi. Noi modaukset ovat lähinnä renkaiden vaihto, leveämmäksi tekeminen tukivarsin, dog bonein ym. sälöjen avulla, ja kori vaihtaminen. Multa löytyy joka käyttöön oma korinsa:
- Subaru Impreza WRC
- "touring"-kori (kohta kuvia sivuillani)
- maasturikori
- krossikori
Tosin jos aiot monsteriksi vaihtaa, niin 13T kytkinkello, T-Maxxin renkaat (halkaisija "vain" 14cm, eikä 17cm, kuten USA-1) ja hyvinvääntävä kone (>2hv), kevennät racingkytkinpaloja.
Siinäpä oli se tarina. Landmaxista on moneksi 8)
-
Kiitos!
Todella näyttävän näköisiä nuo sinun autosi.
Pitäisiköhän itsellänikin laittaa tuollainen landmax, tosi hienoa tuo muunneltavuus jne... Onko tuossa tehokas kone?
Millä nimellä autoa kaupataan vai onko se vaan kyosho landmax?
-
Olen kuullut että TMAXX kulkis jotain 65 km/h. Opan antaman taulukon perusteella se ei kulje läheshään niin kovaa. Kuinkahan kovaa se sitten todellisuudessa kulkee? :roll:
-
minkäs kokoinen hexi landmaxissa on ? teemaksissa on 15mm.... muistaakseni.. :) baja beetlessä on muuten 12mm :mrgreen:
-
Tuli tosta monstereiden kilpailu ideasta mieleen että vakio ja viri sarjojen lisäksi olisi vielä yksi sarja joka poikkeaisi ainostaan radan osalta viri sarjasta. Eli olisi järjettömiä hyppyjä ja muuta mukavaa.
Mitä luulette mikä on tämän hetken kestävin monsteri? Siis niin kun vakiona? Kenties TT:n EK-4? On tuo oma Maxx sen verran paljon kestäny, että ei sekään mikään heikko ole.
Pitäs varmaan järjestää jokin "kokoontumisajo" kaikille monstereiden ystäville. Olisiko kenelläkään kiinnostusta asiaan? Vaikka johonkin sorakuopalle, missä olisi radan lisäksi yksittäisiä hyppyjä.
-
joo tommonen kokoontumis juttu ois HYVÄ!! :wink:
-
Niin ja jos koko sakilla ois vielä eri monsterit kaikilla... :wink: :wink: ja vaikka oliskin samoja, niin eri moteilla ja muilla eri osilla ja iskareilla.
-
toi kokoontumis juttu olis kyllä jees. sais vaan oman monsterin kuntoon ensin.
-
Osaatteko muuten sanoa mitä tuollaisesta suoraan sanoen loistavassa kunnossa olevasta usa-1:stä voisi saada? Olen ajatellut että jos sen myisi vaikka syksymmällä ja ostaisi jonkun uudemman monsterin. Eli toi on kuin uusi.
-
ja toi on polttis, ei sähkö.
-
Usa 1:hän on ihan siisti menopeli ja kyllä se vois varmaan vaikka yli 400 € lähteä. :wink:
-
vähä offtopiccia... mul on mega force jos on .21 motti ja kyllä muute lähtee :wink: kannatti laittaa... ja tuntuuhan toi kestävän ton koneen.. :lol:
-
Kiitos!
Todella näyttävän näköisiä nuo sinun autosi.
Pitäisiköhän itsellänikin laittaa tuollainen landmax, tosi hienoa tuo muunneltavuus jne... Onko tuossa tehokas kone?
Millä nimellä autoa kaupataan vai onko se vaan kyosho landmax?
Kiitos! :D
Mä olen ainakin loppujen lopuksi ollut tosi tyytyväinen (alku oli nimittäin aika tuskaa, polttomoottorit ym. ihan uusia mulle... :wink: ), ja voin suositella sitä kaikille rc-harrastajille.
Vakiona siinä on ihan sopivan tehokas kone, joka riittää ihan hyvin suditteluun missä milloinkin. Huippunopeus oli mulla yksillä säädöillä huippuja mitattaessa 'ajanotto-lasku-systeemi' -mittauksella noin 55, mutta luulisin, että kulkisi paremmilla säädöillä ja suuremman nitroprossan (mulla silloin 10%) bensalla 60 tai jopa yli. Tietenkin kytkinkelloilla saadaan lisää nopeutta, kiihtyvyyden kustannuksella.
Osat ovat kestäneet todella hyvin, mitä nyt omia mokia on tullut kärsittyä korjaamisella ja osien tilauksilla.
LM:ää markkinoidaan ihan vaan nimellä Landmax tai Landmax 1, mutta joku aika sitten on siis tullut jo toi Landmax 2, joka on verrattain tosi kallis. LM2 on noin 613euroa ja LM1 495euroa. Tietenkin tässä vaiheessa kannattaisi ostaa, jos uutena nimittäin aikoo, LM2, vaikka maksaakin enemmän; uudempi versio taitaa olla aina edeltäjäänsä parempi. Toisaalta huuto.netistä löytyy tällä hetkellä myytävänä oleva LM1, joka voisi olla ihan hyvänhintainen pakettina. Tai en mä tiedä, mikä on hv.
-
minkäs kokoinen hexi landmaxissa on ? teemaksissa on 15mm.... muistaakseni.. :) baja beetlessä on muuten 12mm :mrgreen:
Landmaxissa on 19mm hexi. Muistin kyllä väärin kirjoittaessani, että T-Maxxin renkaat kiinni LM:ään; tarkoitin tietenkin HPI Savagen renkaita. Mutta kyllä kai sopivia vanteita/renkaita on myytävänä myös myytävät-palstalla...
-
minkäs kokoinen hexi landmaxissa on ? teemaksissa on 15mm.... muistaakseni.. :) baja beetlessä on muuten 12mm :mrgreen:
Landmaxissa on 19mm hexi. Muistin kyllä väärin kirjoittaessani, että T-Maxxin renkaat kiinni LM:ään; tarkoitin tietenkin HPI Savagen renkaita. Mutta kyllä kai sopivia vanteita/renkaita on myytävänä myös myytävät-palstalla...
Yksi visainen kysymys: Mikä on hexi???? :?
-
minkäs kokoinen hexi landmaxissa on ? teemaksissa on 15mm.... muistaakseni.. :) baja beetlessä on muuten 12mm :mrgreen:
Landmaxissa on 19mm hexi. Muistin kyllä väärin kirjoittaessani, että T-Maxxin renkaat kiinni LM:ään; tarkoitin tietenkin HPI Savagen renkaita. Mutta kyllä kai sopivia vanteita/renkaita on myytävänä myös myytävät-palstalla...
Yksi visainen kysymys: Mikä on hexi???? :?
Hexi on vanteita vasten olevalle osa, joka yleensä autoissa on kuusikulmainen alumiininen tai muovinen (mutterin näköinen). Ja vanteissa on sitä vastaava kolo, johon hexi menee.
-
vähä offtopiccia... mul on mega force jos on .21 motti ja kyllä muute lähtee kannatti laittaa... ja tuntuuhan toi kestävän ton koneen..
ReCo, minkäs valmistajan motin oot kääryysi kiinni iskenyt? :mrgreen:
-
vähä offtopiccia... mul on mega force jos on .21 motti ja kyllä muute lähtee kannatti laittaa... ja tuntuuhan toi kestävän ton koneen..
ReCo, minkäs valmistajan motin oot kääryysi kiinni iskenyt? :mrgreen:
se on kyoshon! (uudempi malli kuparin värisellä kannella) kyl tos rittää ihan potkua :wink:
onhan niitä kireempiäkin myllyjä kyllä :mrgreen:
-
Niin. On se muuten ihan hyvä motti, minullakin on vielä se ja ihan hyvin kelpaa. Kyllä sillä liikkeelle pääsee. Mutta sitten kun aika jättää, niin ostan varmankin OSsin. :mrgreen:
-
joo... tohon on vasta vaihdettu sisuskalut niin ajelee viel pitkään :mrgreen:
-
minkäs kokoinen hexi landmaxissa on ? teemaksissa on 15mm.... muistaakseni.. :) baja beetlessä on muuten 12mm :mrgreen:
Landmaxissa on 19mm hexi. Muistin kyllä väärin kirjoittaessani, että T-Maxxin renkaat kiinni LM:ään; tarkoitin tietenkin HPI Savagen renkaita. Mutta kyllä kai sopivia vanteita/renkaita on myytävänä myös myytävät-palstalla...
Yksi visainen kysymys: Mikä on hexi???? :?
Hexi on vanteita vasten olevalle osa, joka yleensä autoissa on kuusikulmainen alumiininen tai muovinen (mutterin näköinen). Ja vanteissa on sitä vastaava kolo, johon hexi menee.
Hyvä, kitoos!!!!!
Olen taas vähän viisaampi!!!
-
Onkos kennelläkään kokekusta Ofnan titan monsterista? Näyttää ihan maukkaalta peliltä.
-
oon nyt aatellu että ostan tollasen t-maxx 2.5 widemaxxin vai mikä se nyt onkaan ja oon kattellu noita hintoja. kannattaako uusi polttis ostaa täältä suomesta vai ulkomailta? Löytyykös keneltäkään kokemuksia tuosta uudesta maxxista?
-
ja onko siitä "ez-startista" mihinkään?
-
Mulla toi T-MAXX on. Todella hyvin on toiminut, mitään ei ole hajottun, muuta kuin kori on vähän halkeillut. EZ-startti on toiminut mainiosti, todella hyvin! HYvä auto toi on, ajo ominaisuudet kovassa vauhdissa ei nyt ole krossi pelien luokkaa, mutta hyvin tuo hanskassa pysyy, yleensä. Autolla voi ajaa isossakin kivikossa ja nousee hyvin kalliolla ajaessa kaikki jyrkätkin osuudet hyvin, eikä pohja viistä maata. Jos tuon ostat, kannattaa renkaat liimata huolellisesti kiinni.
-
käykös muuten savagen vanteet ja renkaat t-maxiin ? niin taitaa hpi:iin sivuilla lukee.. eli molemmissa on 15m hexi ? ne ois vähän isommat kuin maxissa.....
-
offtopic: aattelin jotenkin tehdä usa-1:seen hihnavedon eli päärattaan ja kytkinkellon välille. löytyykö netistä tähän liittyvää juttua tai kuvia ja ootteko itse tällaista juttua rakentaneet?
-
Tossa vois olla ideaa, hyvästi sileät hammasrattaat!
Tota vaan väsäämään mun QRC:heni! Torstaina ostamaan hihnaa hesasta!
-
No niin ! kaikki vaan väsäämään hihnavetoa. Mistä kaupasta Blenheim meinaat ostaa tuota hihnaa ? löytyykö nettisivua ?
-
En ole teidän monsujen rakenteeseen järin tarkkaan tutustunut. Mutta hihnaveto.. Herättää väristyksiä missään vähänkään epäpuhtoisissa olosuhteissa. Eli jos tosissaan sellasta alkaa värkkäämään, niin hihnavedon kotelointi/kunnon suojaus on ensimmäinen asia suunnittelussa, mikä pitää saada kuntoon. Tämä siis perustuu kokemuksiin (sähkö)turistilla parkkipaikalla, joka on täynnä pikkukiviä.
-
Täytyy nyt kattoo jos tuosta Pro Hobbystä menis kyselemään sopivia hihnoja. Taikka sitten jostain muusta keskustan liikkeestä jos niitä nyt siellä ylipäänsä on.
-
Olette hihnavedossa varmaankin ottaneet huomioon se, että kytkinkello ja pääratas pyörivät samaan suuntaan, jolloin auto ilman muita modifiointeja pakittaa. Tietysti jos moottorin saa helposti pyörimään toisin päin tämä ei haittaa. Luulisi, että hihna (jos sopivan pituisia löytyy) ei sovellu pinjonin tai päärattaan hammasjaolle suoraan, tai ainakaan pysy siinä. Turistien takahihnat voisivat olla sopivan pituisia. Kuitenkin ihmettelen mitä hyötyä tästä olisi?
-
sitten pitäisi kääntää diffit niissä koteloissa ainakin usa-1:sessä
-
Kattokaas nämä pikkumonsterit :shock:
http://www.mikesmonstertrucks.com/qrs_drivers_1.html
-
Niin, noihan on 1/5 skaalan hirmuja. Tohon Mik90 ehdottamaan Off-Road (http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=3514) luokkaan ne sopis. Heräs kaverin kanssa heti himo alkaa semmosta rakentaa. Mitäs mieltä te monsteroijat olette siitä. Itse saisi myös suunnitella autonsa ja toteuttaa sen myös.
-
Keskustellaan näistä omista virityksistä ja rakenteluista mielummin tuolla vapaan keskustelun puolella ja säästetään keskustelu "oikeille" R/C autoille ja rakennussarjoille täällä polttispuolella. Karkaa muuten aika pahasti aihe käsistä.
-
Upataampas hyvä aihe :mrgreen:
Eikun kirjottelemaan monstereista.
-
zhoop, ei sitten kannta enää jatkossa "uppailla" jos ei ole mitään muuta sanottavaa. tänks.
-
mulla on tollane kyosho mega force on ollu jo kaksi viikkoa ja ei pelaa kun ei eka käynistyny ja sitte meni hehku tulppa rikki oon nyt väsäämässä sitä tulppaa. Toivottavasti se saadaan kuntoon.
-
savagesta:
http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/RC_autoja/Hpi_Savage_21/
http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/videot/RC:ta/
-
Savagen Meinasin jo hommata koska oisin saanu sen ajovalmiina pakettina alle 600€ ja vielä uutena, mutta jostain syystä en rohjennut vielä tilata. Mä vaan jotenkin pidän siitä että monsterikin kulkee ees sen 50km/h. Ja täähän kulkee kuulemani mukaan sellaset 40-50km/h.
että savage menee 50? menee kyllä liki 60
-
itse noista edellisistä valitsin tmaxxin, eisen takia että se olisi paras vaan sen rajattomat viritys mahdollisuudet. toki muissaki autoissa on mutta jotenki tmxxistä löytyy jos jonkin moista viritys palikkaa..
mutta jos haluat vain kestävää/hauskaa ajoa nii luulen että hpi on oikea. sillä sen rattaat on tehty 21. mosalle.
T-MAXX huonona puolena ovat heikot muovirattaat ja veto akselit ku eivat kestä 21. voimaa :twisted: :lol: .
SIIS 21:ssä koneessa muovirattaat!?!?!?
Olen TODELLA onnellinen valittuani t-maxin ja savagen väliltä savagen, vaikka koneessa onkin nyt joku onkelma.
-
Hpi:n savage ei ainakaan keuli jos kiihdyttää tasasella?
Ensin meinasin hommata T-Maxxin, sitten kiinnosti hobao hyper 7 ja nyt sitten olen sitä mieltä että hommaan savagen, jos saan siitä riittävän mukavan tajouksen?
kuin monella on muuten savage?
Minulla on savitsi... kuvia/videoita, koneessa on säädöt tosi rikkaalla niinku savusta voitte nähdä.
http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/RC_autoja/Hpi_Savage_21/
http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Uudet/savagen_kone_huoli/
http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/videot/RC:ta/
-
[/quote]
SIIS 21:ssä koneessa muovirattaat!?!?!?
Olen TODELLA onnellinen valittuani t-maxin ja savagen väliltä savagen, vaikka koneessa onkin nyt joku onkelma.[/quote]
Siis kummassa ? Eix savagessa oo metallirattaat ? Ihan kaikki ?
-
SIIS 21:ssä koneessa muovirattaat!?!?!?
Olen TODELLA onnellinen valittuani t-maxin ja savagen väliltä savagen, vaikka koneessa onkin nyt joku onkelma.[/quote]
Siis kummassa ? Eix savagessa oo metallirattaat ? Ihan kaikki ?[/quote]
Niin eikös t-maxissa ole 21:nen kone?
ja siinä on muovit, kyllä savagessa on koko voiman siirto alusta loppuu rautaa!
-
T-maxis on 2,5cc kone, elikkä .15 kokoluokan. Ja tuntuu kulkevan aika hyvin :mrgreen:
-
T-maxis on 2,5cc kone, elikkä .15 kokoluokan. Ja tuntuu kulkevan aika hyvin :mrgreen:
mjaa mopo konekki vielä :DD
ei vaan mä vaan tykkään että pitää olla iso kone, ei kuitenkaan 11cc loppu peli merkit :D
-
Jeps, mut lähtee kyl samanlailla ku savage :lol: Tuntuu aika tehokkaalle noin pienex motix. Sehän riippuu välityksistäkin...
-
Jeps, mut lähtee kyl samanlailla ku savage :lol: Tuntuu aika tehokkaalle noin pienex motix. Sehän riippuu välityksistäkin...
juu ja onha t-max paljon kevyempi, silti vierasta ajatusta muovisesta voimansiirrosta
-
Kyllä teräsrattaat mullekin kelpais. Mutta onhan nuokin kestänyt, kun latoin yhen rattaan erilaisen sinne. Pakin otin pois. on siellä vakiona 1 :!: metalliratas :mrgreen: Mut se kannattaa ottaa pois, muute se saattaa hajottaa ne muut rattaat, ku ne on muovia. Tosin Balikallakin on kestänyt hyvin vakiona.
-
Jee, vihdoin kuva mun omasta maxista. Ette ikinä arvaa millä tää kuva on otettu. Ostin äske digikameran Hongkongista, makso 20€ !!! :!: Ja näin hyvä kuva :mrgreen:
(http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/o/h/ohv/1069839238353.jpeg)
-
Ei muuten ollenkaan paha 20€ kameralla otetuksi!
-
edit.
-
Täällä on hieno t-maxx, on vaan paljon kuvia, joten lataa pitkään :P
http://www.showmerc.com/id135.htm
Tuolla on myös hienoja videoita, mm. t-maxissa hypyn jälkeen häviää radioyhteys, ni se menee ihanasti järveen :mrgreen:
-
mulla kävi kesällä infernolla just samoin.
-
Jee, vihdoin kuva mun omasta maxista. Ette ikinä arvaa millä tää kuva on otettu. :mrgreen:
(http://photo.jippii.fi/fi/image//data/photo/jippii.fi/o/h/ohv/1069839238353.jpeg)
Jaa-a, ei vai? Kävit ostaan hongkong-tavaratalosta 20 euron digikameran ja kuvasit sillä kuiteski....
Joo, ettei ihan ot.ksi menis, niin onko kellään noista hong norin monstereista kokemuksia?
-
millä ois pitäny kuvata ? ja mitä ei ?
-
Siis eihän se mulle kuulu millä nää kuvaat, arvelin vain, että voi olla 20 euron halppiskameralla otettu toi... 8) Ei saa ottaa kaikkee niin tosissaan... :wink:
-
nii joo, mut ajattelin silti ilmoittaa, että sellasellakin kameralla saa tollasia kuvia :mrgreen:
-
Paljonko Kyosho Mad Force kulkee :?:
-
Mun maxille kävi joku aika sit samanlailla kuin tälle, tosin mun auto ei oo noin kärsineen näköinen, ku pesen se joka ajon jälkeen.
(http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=15441)
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=15441
-
Mun maxille kävi joku aika sit samanlailla kuin tälle, tosin mun auto ei oo noin kärsineen näköinen, ku pesen se joka ajon jälkeen.
(http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=15441)
http://www.rcpics.net/view_single.php?medid=15441
Hommaa siekin auto (savage) ton maxin tilalle...
tässä toinen esimerkki, latasin täs juur hurjia pätkiä netissä, ne mihin joku pisti linkinkin saa savaget kyytiä niin että hirvittää... hyvin näyttävät kestävän.
http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Uudet/Traxxas%20Sportmaxx%204%20HOURS%20AFTER%20BREAK%20IN!!(HAHHAHAHAHAH).jpg
-
Nii, sen takia mun alatukivarsi hajos ku ajoin täysillä puupölkkyyn. osu vain eturengs siihen, ni ei muuta tarvinnut. ja taisi olla pakkastakin vielä. Ajoin mä kesällä maxilla BALIKAN fillasrin vanteen ihan solmuun, ja muutenkin jysäytelly sitä seiniin ja ties mihin, ni ei se oo hajonnut.
En mä varmaan monsteria osta, ehkä joku trucki :wink: Pitää kattoo.. jos saan ees maxin myytyä, näyttää toivottomalle.. :| Osta sä :wink:
-
Nii, sen takia mun alatukivarsi hajos ku ajoin täysillä puupölkkyyn. osu vain eturengs siihen, ni ei muuta tarvinnut. ja taisi olla pakkastakin vielä. Ajoin mä kesällä maxilla BALIKAN fillasrin vanteen ihan solmuun, ja muutenkin jysäytelly sitä seiniin ja ties mihin, ni ei se oo hajonnut.
En mä varmaan monsteria osta, ehkä joku trucki :wink: Pitää kattoo.. jos saan ees maxin myytyä, näyttää toivottomalle.. :| Osta sä :wink:
mä oon aatellu kesällä/syksyllä, hopaon hyper 7:aa...
mitä pyydät t-maxista?
-
sitä minäkin oon katellu ja sit yhtä HPI loistavaa caaraa.. :lol:
Katsoppa myydään osasta paljon on maksilla hintaa.. Ei mun mielestä hirveesti, kun onhan siinä tota palikkaa, ja uusi on 600€
-
sitä minäkin oon katellu ja sit yhtä HPI loistavaa caaraa.. :lol:
Katsoppa myydään osasta paljon on maksilla hintaa.. Ei mun mielestä hirveesti, kun onhan siinä tota palikkaa, ja uusi on 600€
mjaah, mitä hpi loistavaa kaaraa?
-
enpäs viel kerro, mut voi kyl toi hobao olla.. Tiiättekö muuten et onx noissa muissa ofnan monstereissa sama 17mm hexi kuin hobaon hyper 7 ? laittais sellaset siihen 8)
-
Se vanne olikin p*ska 221, ei varmaa enää menis yhtä helposti(varmaa kyllä meniskin, sehän on sun kasaama..) Hobao olis kyllä mukava, sais vähän jopa ajo ominaisuuksia.
-
Niin, monstereissa ei taida voida puhua ajo-ominaisuuksista, enemmänkin sellasta rynnimistä..
-
Niin, monstereissa ei taida voida puhua ajo-ominaisuuksista, enemmänkin sellasta rynnimistä..
hmm.. eipä kai?
vaikka bajabeetlestä kun siirto savageen, niin voitiin puhua ajo-ominaisuuksien paranemisesta :D
-
No jos vertaa touring tai rata-autoihin niin eikö olekin. Sehän on sellasta "tosta mennään" periaatteella kun joka paikasta pääsee noilla renkailla :D Ei taida paljon ajotaidot karttua siinä hommassa, toki oppiihan siinä tekniikkaa ym kyllä ja luultavasti hauskaakin, ainakin aluksi. Olen kyllä todennut että ainoastaan radalla kavereitten kanssa mielenkiinto pysyy hommaan kun on yrittämisen meininki. Siinä saa rahallekin vastinetta, muutenhan tää on aika pitkälle pelkkää rahanmenoa kaikki (tosin enää en osta jokaista mahdollista hop-upia kuten aiemmin.. hommaan on saatu vähän järkeäkin)
-
No jos vertaa touring tai rata-autoihin niin eikö olekin. Sehän on sellasta "tosta mennään" periaatteella kun joka paikasta pääsee noilla renkailla :D Ei taida paljon ajotaidot karttua siinä hommassa, toki oppiihan siinä tekniikkaa ym kyllä ja luultavasti hauskaakin, ainakin aluksi. Olen kyllä todennut että ainoastaan radalla kavereitten kanssa mielenkiinto pysyy hommaan kun on yrittämisen meininki. Siinä saa rahallekin vastinetta, muutenhan tää on aika pitkälle pelkkää rahanmenoa kaikki (tosin enää en osta jokaista mahdollista hop-upia kuten aiemmin.. hommaan on saatu vähän järkeäkin)
jeez, no meillä on muutaman auton porukoita. ku ajellaa... tosin varsin eritasosia :D mutta kivaa on silti.
tulis vaa se 25:nen kone, ni sais taas savagen liikkeelle, nyt se onkin elämänsä kunnossa, perät tiivistetty ja rasvattu. Uuus kori päälle, ni avot.
-
Se vanne olikin p*ska 221, ei varmaa enää menis yhtä helposti(varmaa kyllä meniskin, sehän on sun kasaama..) Hobao olis kyllä mukava, sais vähän jopa ajo ominaisuuksia.
puhut sä mun vanteen kasaustaidoista :o
Jep,hopaooo. meni vähän offtopikiksi..
-
Ootteko huomannut tämän TT-mosterin ? Kalliimpi kuin EK-4 :shock:
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=165
-
Tuo monsteri on TT:n ja Asson yhteistyön tulos. Assona sen nimi on Monster GT...
-
onkos tuo monster gt nyt parempi kun ek4?
-
Tuo monsteri on TT:n ja Asson yhteistyön tulos. Assona sen nimi on Monster GT...
No johan kuulostaa tutummalle...
marco: taitaa tuo olla parempi kuin ek4. Tolla sentään pystyy ajaa :wink:
-
onko ek-4:jässä liikaa potkuu vai miten pystyy ajaa`??!!
-
Kyllä kuulemma olisi vähän liikaa, keulii herkästi. Mutta saahan siihen keulimisen rajoittajan, vai mikä nyt olikaan... vai olix se jo vakiona siinä..
-
mä en oo perehtyny tommoseen muuten vaan aattelin että hankkis jonkun tehokkaamman pelin kun nykyne.. esim savage..
-
mä en oo perehtyny tommoseen muuten vaan aattelin että hankkis jonkun tehokkaamman pelin kun nykyne.. esim savage..
mikä sull on nyt?
-
joku kyoshon romu visiin joku sandmaster eli trukki.. :P
-
vai mixkä niitä sanotaan..?
-
Hei teinix marcox! tajuutko jo että on myös "muokkaa" nappi keksitty?
-
onx toi savage 25 käsikäynnisteine?
eli vetostatti sori nyt vaan jos ihan kauheesti sua häi´ritsin!½!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 tzaakeli!
-
Tietääkö kukaan missa myydään tuota osoitteessa olevaa autoa:
http://www.hotbodiesonline.net/kits/dirtdemon.htm
-
Tietääkö kukaan missa myydään tuota osoitteessa olevaa autoa:
http://www.hotbodiesonline.net/kits/dirtdemon.htm
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXEGC8&P=7
-
LOytyykö suomesta :?:
-
kiitos vastauksesta mutta toimiiko toi "rotostart" porakoneella?
-
Kyllä se periaatteessa toimisi myös porakoneella.
-
niinno sitä ite vehjettä sanotaan roto-startiksi. mä yritin prakoneella pyörittää niin meni koneen päätylplatesta rattaat tohjoks. siinä ei oo riittävästi kierroksia.
-
Myydäänkö tuota Hot Bodiesin Dirt Demon autoa missäänpäin Suomea :?:
http://www.hotbodiesonline.net/kits/dirtdemon.htm
(http://www.hotbodiesonline.net/images/dirt_demon2m.jpg)
-
niinno sitä ite vehjettä sanotaan roto-startiksi. mä yritin prakoneella pyörittää niin meni koneen päätylplatesta rattaat tohjoks. siinä ei oo riittävästi kierroksia.
Son simmonen juttu että porakone pyörii varmasti enemmän kun rotostartti.
Aika kestävän näkönen toi rotosisältä:
http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Uudet/Rotostart.jpg
http://helium.wakkanet.fi/~vilkku/Uudet/Rotostart_voimansiirto.jpg
Nyt on sitten 25:nen kone savagessa kii, enään yks tankillinen sisäänajoa kevyesti ajelleen sit saapi jo ajaa.
-
Onko kenelläkään kokemuksia tuosta Duratraxin Thunder Quakesta :?:
(http://www.duratrax.com/cars/dtxd74-a08-b.jpg)
Tietoa http://www.duratrax.com/cars/dtxd74x01.html
-
Ostakaa tollanen T-Maxxiin!
http://www.neweramodels.com/cgi-bin/item.cgi?part_id=1824&session_id=tgkwanndjfcfrdopcapsdevnahkqhlfu
:mrgreen:
-
Kyllä, itseasiassa kiertäisi kaasuttaessa katon kautta ympäri takaisin renkailleen ja taas uudelleen... Auto pysyy paikoillaan mutta heittää paikoillaan volttia :mrgreen: :lol:
Muttamutta.. Oiskohan tämmöinen monsteri järkiostos?
On melkein ilmainen verrattuna kyoshon tekeleisiin...
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=210
Mielipiteitä??
-
Ei oo autoa mulle ennen tullut netissä surffatessa vastaan.
Muuten kyllä näyttäis aika hyvältäkin tuohon hintaan. Ehkä jopa saattaa nopeesti tehonpuute vaivaamaan kun kyseessä kuitenkin monsteri.. niinno onhan tuo 1/10 skaalaa, voihan tuo kulkee terhakastikin. aika paljon samaa näköä kyoshon qrc-trukkeihin verrattuna.
-
Enpä usko että tuo .70 muunto sarja on kovinkaan hyvä, liikaa tehoa.
-
Mitä noissa T-Maxxeissa tarkottaa se Wide :?:
Onko E-Maxx hyvä :?:
-
ei se wide mitään erikoista tarkoita. joissakin paikoissa se on vain jätetty mainitsematta. se vain on osa nimeä.
e-maxxista on juttua sähköautojen puolella.
-
Mielstäni se Wide tarkoittaa, sitä kun tuo uusi maksi on edeltäjäänsä leveämpi.
-
Ei oo autoa mulle ennen tullut netissä surffatessa vastaan.
Muuten kyllä näyttäis aika hyvältäkin tuohon hintaan. Ehkä jopa saattaa nopeesti tehonpuute vaivaamaan kun kyseessä kuitenkin monsteri.. niinno onhan tuo 1/10 skaalaa, voihan tuo kulkee terhakastikin. aika paljon samaa näköä kyoshon qrc-trukkeihin verrattuna.
Niin, kenties joku "Bee" luokan tuotanto... Ainahan noita voi virittää.. Mutta ajattelin kyllä säästää enemmän ja hommata mad armorin. Puolet tuota kalliimpi radioineen mutta onhan se isompi ja "varustellumpi" Noh, pitää nyt ensin vielä kärkkäiseltä tiedustella pukettihintaa. Ja niiltä löytyy heti hyllystä armour malli.
On se vaan julma vehje luonnossa :mrgreen:
-
Mutta on suunniteltu kestämään ämätöörin "OHO" lausahduksia :mrgreen:
-
hannu, sinuna harkitsisin vakavasti tuota savagea.
itselläni on kokemusta ja on erittäin hyvä paketti siihen hintaan.
ja varmasti on halvemmat osat. niitä joutuu ostamaan kuitenkin joka autoon.
-
No, aika näyttää mikä härpäke se ilmestyy terrorisoimaan naapurirauhaa :mrgreen: Kyllä ne tuon subarun ymmärtää kun kaikki muukin on subarua niin :roll:
Mutta vielä monsteri :wink:
-
Kun monstereista on keskustelua niin ajattelimpa kysäistä, että haluaisiko Kyosho QRC Dodge Ramin tai vastaavan omistajat halvalla alumiinisia tukivarsia ja muita osia? Itsellä olisi tulossa autoon tukivarret näin aluksi ja ehkä myös alumiiniset iskarintuet. Jos se teettäminen vain käy. Eli nyt kartoittaisin markkinoita, eli kuka haluaa?
-
saiskohan infernoon :lol:
-
Mitä?
-
no alumiinisia tukivarsia..
-
No, jos jostain saisi mallit niin kyllähän se onnistuisi.
-
Paljonko sellaiset tulisi n. maksamaan ? alatukivarret.
-
Toisaallakin on kyselty hintoja, mutta vielä en uskalla mennä veikkaamaan mitään hintojen suhteen. Kilpailukykyiset ne kuitenkin ovat. Jos nyt edes saan teettää niitä (amiksessa nääs)!
-
ei ne sit amikses hirveesti maksa. millä ne leikkaa ?
-
Sen kun tietäsin niin onnellinen olisin. Kaveri lupas ottaa selvää ku sen kaveri on metallilla. Piirustukset on nyt työn alla noista monsterin osista.
-
eiks ne tehdä CNC-jyrsimellä.
-
Todennäkösesti, tai sitten ne prässätään. Rc-autojen jotkut rungot on ollu prässättyjä, mitä nyt on tullu katottua.
-
Tuossa vähän nopes eroja T-Maxxista ja E-Maxxista:
(http://www.rccaraction.com/articles/images/traxxas_emaxx/time.gif)
-
tuossa vertailussa on mukana se vanhempi t-maxxin malli trx pro-.15 koneella, jolloin huippunopeus jää johki kolmenkympin mailin tienoille.
sen sijaan uudempi maxx, jossa on trx-2,5-kone, kulkee noin 40mph.
-
tuossa vertailussa on mukana se vanhempi t-maxxin malli trx pro-.15 koneella, jolloin huippunopeus jää johki kolmenkympin mailin tienoille.
sen sijaan uudempi maxx, jossa on trx-2,5-kone, kulkee noin 40mph.
Paljonko on 40 mph:ta km/h:na :?:
-
40 mph = 64,37376 km/h
-
Joops 40 mailia on tarkalleen ottaen 64.37 kilometriä tunnissa
Ehdit ensin ja vielä enemmän desimaaleja hö 8)
-
eikös savage mee lujempaa kun t-maxx? kumpi on muuten halvempi.,.?
-
eikös savage mee lujempaa kun t-maxx? kumpi on muuten halvempi.,.?
On se Tee maksi halvempi :)
-
meneekö se savage kovempaa? kumpi on suurempi?
-
no en oo noihin koko juttuihin kauheemmin perehtyny kun on vasta 6 luokka meneillään mutta meneekö se savage kovempaa?
-
Hmm.. Oishan tuossa yksi vaihtoehto kans....
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=165
Ja sitten, harmi, loppuunmyyty:
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_23&products_id=108
-
!marco!, älä pohdi, että meneekö se lujempaa kuin jokin toinen. Kyllä se kulkee ihan tarpeeksi.
Savage on muistaakseni 1:8.
-
joo ehkä noi nyt on kumminkin vähän liikaa mulle vasta ois katos toka polttis.. ja toi nykynen on vissiin "vähän" väljä! joten mun kannattas hommaa uus kone tai koko paketti, mieluiten koko paketti ja savage. On kumminkin toi meiän takapiha aika iso, ja lähellä on siisti kallio.. Eli vääntöä tarvittas koneeseen aika lailla kun tarttis nousta iso ylämäki ylös. Nousisko savage ja T-max kummatkin N.50 asteen kulman? mä ostan kyllä mieluiten savagen
-
joo ehkä noi nyt on kumminkin vähän liikaa mulle vasta ois katos toka polttis.. ja toi nykynen on vissiin "vähän" väljä! joten mun kannattas hommaa uus kone tai koko paketti, mieluiten koko paketti ja savage. On kumminkin toi meiän takapiha aika iso, ja lähellä on siisti kallio.. Eli vääntöä tarvittas koneeseen aika lailla kun tarttis nousta iso ylämäki ylös. Nousisko savage ja T-max kummatkin N.50 asteen kulman? mä ostan kyllä mieluiten savagen
Riippuu varmaankin, että lähdetäänkö paikaltaan vai vauhdilla.
T-Maxx:issa on kierroskone ja Savagessa isompi vääntökone. Jos vääntöä haluat, niin hommaa Savage.
-
Savage on muistaakseni 1:8.
Näin ne ilmoittaa ja T-Maxx on 1:10, mutta silti autot ovat suurinpiirtein samankokoisia. Onhan kopatkin yhteensopivia.
-
nyt tulee tyhmä kysymys, mutta, mutta.. Onko savagessa aina vakiona alumiinirunko?
-
nyt tulee tyhmä kysymys, mutta, mutta.. Onko savagessa aina akiona alumiinirunko?
Kyllä näin on. 21+, 25+ ja SS malleissa on kaikissa samanlainen eloksoitu alurunko.
-
mites muuten t-maxx millanen runko siinä on vakiona?
-
alumiinilevy.
-
onko kellään ollut kumpaakin autoa? Kertoisitko että mitä hyviä ja huonoja puolia näissä autoissa on? Kai näitä voi verrata keskenään? :|
-
No jos Savage 25 maksaa $10 enemmän jenkeissä niin kyllä kai kannattaisi ostaa 25. Ainakin jenkkilehdissä tuntuu kovasti kehuttaneen. Suomen hinnoista en tiedä.
-
onko kellään ollut kumpaakin autoa? Kertoisitko että mitä hyviä ja huonoja puolia näissä autoissa on? Kai näitä voi verrata keskenään? :|
Itsellä ainoastaan on tuo maxi jonka hyviin puoliin lukisin sen,että siinä on pakki ja sähköstartti vakiona mukana,ei tartte erikseen ostaa ja asentaa.Ainoa ongelma mitä kyseisen vehkeen kanssa on ollut,niin vakiona oleva ohjaus servo ei kestä vaikka pitäis olla olevinaan voimaservo.
-
Mullon mega ja se on tosi hyvä! :D
-
ei millään pahalla mutta sen tiiän että megaa en osta (saan paremmankin sillä rahalla)
-
kertokaapas mulle tietämättömälle että mistä sais t-maxxin tosi halvalla tilattua tai ihan vaan suomen maaltA?
-
Kato tää, siinä olisi TOSI hyvä käytetty. Vastaa uutta, kaverin auto:
http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=5222
Tai osta uusi hobbylinnasta.
-
taian sittenkin ostaa savagen :mrgreen: tuntuu sittenkin paremmalta.. 25 kone :twisted:
-
milloin meinasit savagen ostaa?
-
sittenkun rahapolitiikka on kohillaan :roll: nyt joku 270 - 290eukkii
-
niin ja palhonkos savage maksaa?
-
paljonko maxaa himaan tuotuna towerista?? kannattas varmaan siirtyy hintakeskustelujen puolelle :oops:
-
No niin kannattas. Kysele siellä hintoja. Se vielä menee että kertoo mitä on maksanut jostakin täällä "normaalien" topiccien puolella, mutta kyselyt .. nitä ei sulateta. Joten sinne vaan!
-
Huhhuh, aika isoiksi rupeaa noi monsterit menemään.
Tietääkö joku, että tuoko kukaan maahan kumpaakaan merkkiä (CEN tai XTM)?
http://www.cenracing.com/cars/genesis/genesis.html
http://www.globalhobby.com/public/xtm/gallery/145615.asp
-
en tiiä mutta eihän noita viel myyä?
-
Huhhuh, aika isoiksi rupeaa noi monsterit menemään.
Tietääkö joku, että tuoko kukaan maahan kumpaakaan merkkiä (CEN tai XTM)?
http://www.cenracing.com/cars/genesis/genesis.html
http://www.globalhobby.com/public/xtm/gallery/145615.asp
Toi ensimmäinen noista ainski näytti olevan aika tuju laite... :shock: Luulis tollaisen jo kulkevanki vähän pahemmistakin paikoista.... :wink: :twisted: 8)
-
Minäkin kattelin vähän silmät pyöreinä että mikäs se toi on :mrgreen: Aika hullu laite kyllä...... :twisted:
-
Kannattaako kumpakaan noista lähteä hankkimaan ulkomailta? Saattaa olla vaikeuksia varaosien kanssa. Jostain luin myös tuon XTM:män laadun olevan niin ja näin. CEN:iä ei ole vielä tosiaan myynnissä.
Tuon XTM paketin saisi Savagen hintaan, $400:lla..hmm... :roll: XTM Mammoth on "Truggy" tyylinen, joten ajo-ominaisuudet saattavat olla hiukan paremmat kuin monstereillla yleensä. Jos nyt "ajo-ominaisuuksista" voi puhua jonkin 6 kilon möhkäleen kohdalla.
Ehkä otan kuitenkin varman päälle ja hankin Savage .25:sen tai AE Monster GT/TT MTA-4:sen.
Sitä ennen olisi mukava kuitenkin kuulla yleisesti varaosien saannista/tilaamisesta eri merkkisiin monstereihin; sillä on kuitenkin merkitystä kun asumme täällä Länsi-Siperiassa.
-
Huhhuh, aika isoiksi rupeaa noi monsterit menemään.
No en tiedä kumpaa sinä autolta haluat, auton kokoa vai moottorin kokoa mutta katsos oheinen linkki niin siinä ainakin on auto mihin saa osia suomesta ja näiltäkin sivuilta löytyy tietoa ja kokemuksia kyseisestä tuotteesta... Itse en pidä edes tuon kokoisella moottorilla varustetun auton hintaa pahana! Taisipa olla tuolla "myyntipalstalla" myynnissäkin käytetty tuollainen!
http://www.acehobby.com/acehobby/products/car/ek4/index.html
-
Kyllä sitä aina omaa kultaa pitää mainostaa joten osta T-Maxx :D
http://www.kolumbus.fi/juha.myllykangas/omarc.htm
-
Kyllä sitä aina omaa kultaa pitää mainostaa joten osta T-Maxx :D
http://www.kolumbus.fi/juha.myllykangas/omarc.htm
Mun mielestä ja varmaan muittenkin savagessa on kestävämpi vaihdelaatikko :roll: Itsellä oli kyllä kesällä t-maxi. Mut tuntuu crossarit olevan kestävämpiä. Niissä kun on lyhyemmät tukivarretkin. Mut vielä joskus ostan savagen tai hpi mt2 :mrgreen:
-
hmm,itse en ole ainakaan huomannut mitään vikaa maxin vaihteistossa...ainut vika mikä siinä on että pakki vaihde pottuilee joskus,mut eipä toi muo ainakaan haittaa.
-
liian korkea tyhjäkäynti. mut ei se sit käy jos laskee sitä. sieltä vaihteisto pitäs kiristää yhtä kuusiokoloruuvia, että pakki menee päälle isommilla kierroksilla. sama juttu myös eteenpäin-vaihteelle. Tuossa taas huono puoli=nykiminen liikkeelle lähdettäessä kasvaa ja siitä ei voimansiirto tykkää.
-
Tänään meni ensimmäinen hehkutulppa rikki maxista.
Mites onko tulpissa paljon eroja :?:
-
onnex olkoo :wink:
-
lueskelin tässä vähän näitä juttuja läpi.
Joku puhui monstereiden kokoontumis ajoista :lol:
Löytyykö pks seudulta monstereiden omistajia?
-
vantaalt saattaa löytyy parin kuukauden pääst... :wink:
-
Sen caps lockin saa sitten myös pois päältä! Hyvin ne vaihteet mullakin toimii, eikä sammu tyhjäkäynnillä.. Siitä joku sais halvalla hyvän auton multa.
-
transewaves, ei aivan PK-seudulta, mutta junayhteyden päässä helsingin keskustasta. Karjaalla asustelen ja nyt on sitten QRC monsteri ollu jo muutaman vuoden alla. Meillä ois ajoympäristöä, eli joskus syksyllä puintien jälkeen (asun siis maatilalla) voisi porukka käydä vaikka meillä ottaas kisaa. On kesällä aikomus Savage ostella kesätyörahoilla niin siinä riittäis haastetta.
Miten ois?
-
Siitä joku sais halvalla hyvän auton multa.
Paljo haluaisit sun autosta? :) Tmaxxiahan tarkotit?
-
ööh hintakeskustelut.. :oops:
-
ööh hintakeskustelut.. :oops:
Noh, ei sillä nyt niin väliä ole. :mrgreen:
-
Niin,kyllähän tuolla karjaallakin vois joskus käydä kisaamassa jos sinne sais vähän porukkaa.
Meitsi asuu espoossa.Jos löytyis innokkaita kisaajia niin ilmoitelkaa ihmees.
-
Joo, ite oon asunu espoossa myös. Viitisen vuotta sitten muutettiin pysyvästi tänne.
Joo, niin tänne voisin tehä radan ja jos jollain ois jotain hyviä vinkkejä miten sen tehdä niin ensi syksynä tekisin. Ja jos junalla tulee niin todennäköisesti voidaan käydä isän kanssa hakemassa juna-asemalta Karjaalta porukkaa pakulla (rek. kait 7:lle hengelle, mahtuu enempikin) eli se ei ole ongelma. Ilmoitelkaa jos haluatte semmoista! Krossarillakin saisi tulla (siis 1:8!) Ja Tietenkin StardiumTruckeillakin! Eli kaikki kynnelle kykenevät pääsevät mukaan!
-
Enpä tiedä jos olette jo huomanneet tätä ilmoitusta Towerhobbies-sivuilla...
"SUPER LOW PRICE! NEW HPI Savage 25 RTR Truck
HPI's most powerful truck ever! The Savage 25 RTR takes it to the next level, giving monster truck enthusiasts more power, higher speeds, and several extra exciting new option parts as standard equipment! Only $399.99 for a very limited time!"
http://www.towerhobbies.com/products/hpi/hpic1832.html
-
Ollaan huomattu ja kuolattu jo!
-
Monstereissa MadForce vie voiton savagesta ulkomuodolla joka on enemmän "aidon" monstertruck auton näköinen, tämä seikka taas on useammille täysin merkityksetön jos siinä kärsii ajo-ominaisuudet. Itse hankin MadForcen juuri ulkonäkö syistä vaikka onkin ehkä huonompi ajaa kuin savage.
-
Ainankin RC-Carin arvostelun mukaan oli hieman pomppiva ajettava kovilla nopeuksilla noilla vakiojousilla ja öljyillä.
-
Olisikohan näistä Carsonin autoista vastusta T-maxxille tai Savagelle?
Carson 1:8 Rockwilder 4,1-kuution koneella:
http://www.rc-tamiya.de/testcarson/include.php?path=content/articles.php&contentid=26&PHPKITSID=7bf4d702ee034062c893a44e94447829
Carson 1:8 Black Phantom 3,5cc-koneella:
http://www.rc-tamiya.de/testcarson/include.php?path=content/articles.php&contentid=33&PHPKITSID=7bf4d702ee034062c893a44e94447829
Saa ainakin Saksasta:
http://www.modellbau-friedel.de/Shop/start.htm
Hinnat ei ainakaan pahoja.
Mitenköhän on saanti Suomesta?
Tux10:llähän oli ainakin yksi Carsonin crossari,mistähän ostit osat tai auton?
-
Mitenköhän on saanti Suomesta?
Tux10:llähän oli ainakin yksi Carsonin crossari,mistähän ostit osat tai auton?
Carsonin varaosien myynti takkuaa johtuen maahantuojan Nypa Ky toiminnasta, joka on myös Tamiyan maahantuoja. Kyllähän noita varaosia saa, mutta hinnat ovat aika korkealla kun vertaa Saksan hintoja ja niiden saanti voi olla hidasta. Tietenkin voihan sitä aina tilata varaosat suoraan Saksasta. Taitaisi saada jopa halvemmalla.
Ihan hinta vertailuksi: Forcen sylinteriputki ja mäntä maksaa Nypan kautta noin 300e ja Hollantilainen RC-firma myy samaa osaa hintaan 74,90e.
Sinänsä Carsonit ovat ihan hyviä autoja. Itse ostin Tux10:n crossarin rungon. Ei mikään kaikkein kilpailukykyisin auto, mutta ei mikään ihan huonokaan, kun ei ole tarkoitus kilpailla kovinkaan vakavasti.
-
Tux10:llähän oli ainakin yksi Carsonin crossari,mistähän ostit osat tai auton?
Lelu-Aleksi laitilasta, sieltä mä ostan autoni ja varaosani.
Sieltä saa Carsoniinkin varaosia.
Kyllä noi Carsonin autot on kovia vehkeitä, itse ajoin sellaisella koko viime kesän.
-
Carsonin varaosien myynti takkuaa johtuen maahantuojan Nypa Ky toiminnasta, joka on myös Tamiyan maahantuoja. Kyllähän noita varaosia saa, mutta hinnat ovat aika korkealla kun vertaa Saksan hintoja ja niiden saanti voi olla hidasta. Tietenkin voihan sitä aina tilata varaosat suoraan Saksasta. Taitaisi saada jopa halvemmalla.
Ihan hinta vertailuksi: Forcen sylinteriputki ja mäntä maksaa Nypan kautta noin 300e ja Hollantilainen RC-firma myy samaa osaa hintaan 74,90e.
Mikä tuo hollantilainen rc-firma on? Oisko URLia antaa?
-
Tux10:llähän oli ainakin yksi Carsonin crossari,mistähän ostit osat tai auton?
Lelu-Aleksi laitilasta, sieltä mä ostan autoni ja varaosani.
Sieltä saa Carsoniinkin varaosia.
Kyllä noi Carsonin autot on kovia vehkeitä, itse ajoin sellaisella koko viime kesän.
Onkohan tuo Lelu-Aleksi enään pystyssä,nettisivuja en ainakaan saanut auki....mikäs tuo osoite on,saattaa olla että koitin väärällä osoittella?
-
Onkohan tuo Lelu-Aleksi enään pystyssä,nettisivuja en ainakaan saanut auki....mikäs tuo osoite on,saattaa olla että koitin väärällä osoittella?
No on se pystyssä, autoja ja varaosia nopeesti.
Netti sivu on aika turha etsiä, soittaa numero tiedusteluun ja kysyy Lelu-Aleksi laitilan numeron ja soittaa sinne. Kyllä saa ainakin Kyoshon, Thunder Tigerin ja Carsonin autoja ja varaosia. Taitaa saada varaosia jopa T2M:mään.
-
Carsonin varaosien myynti takkuaa johtuen maahantuojan Nypa Ky toiminnasta, joka on myös Tamiyan maahantuoja. Kyllähän noita varaosia saa, mutta hinnat ovat aika korkealla kun vertaa Saksan hintoja ja niiden saanti voi olla hidasta. Tietenkin voihan sitä aina tilata varaosat suoraan Saksasta. Taitaisi saada jopa halvemmalla.
Ihan hinta vertailuksi: Forcen sylinteriputki ja mäntä maksaa Nypan kautta noin 300e ja Hollantilainen RC-firma myy samaa osaa hintaan 74,90e.
Mikä tuo hollantilainen rc-firma on? Oisko URLia antaa?
Löytyy tuolta: RC Car International (http://www.rccarinternational.com/)
-
Onko kellään kokemuksia RCX Shopista (Hong Kongissa) tilaamisesta? Voiko luottaa ja miten tavara hyvin tavara tulee sieltä Suomeen asti. Monster GT on ainakin aika kutkuttavan hintainen siellä (EUR 374!!!):
http://www.rcxshop.com/default.php?manufacturers_id=10
-
Nyt olis tarkoitus käydä hakemassa monsteri auto, mad force tai savage. Jos kyseisten autojen omistajat ja niistä tietävät voisivat laittaa molemmista hyviä ja huonoja puolia, kumpi kannattaa ostaa ja miksi. Olisin kiitollinen avusta joka helpottaisi ostopäätöstäni.
-
Itse ottaisin savagen. On MELKO varmasti parempi ja kestävämpi ja halvemmat varaosat. Eikös hobbylinna pidä tai rupea pitämään savageen ihan varastossa niitä varaosia ?
-
Varaosa saatavuus on kyllä erittäin tärkeätä, ja se että niitä sattuisi löytymään suoraan hyllystä on aivan loistavaa. Harmittaa ton landmaxin kanssa aina olla ajamatta viikko pari kun mitään osia ei saa suoraan.
-
Vielä semmoinen kysymys monstereista että mitä moottorit tykkäävät hitaasta metsässä möyrimisestä? Koneen jäähdytys on aika minimaalinen kun vauhtia ei ole juuri ollenkaan. Pitäiskö joku tuuletin rakentaa vai toimiiko silti vaikka ajo on hidasta?
-
Joo, toi on hyvä pointti. Tuuletin olis varmaan hyvä.
Hei WRC onkos sulla websiteä, olis kiva nähdä noi sun LandMaxit!
Missäpäin sä vaikutat?
-
Espoossa asun ja tattarisuolla vantaalla käyn ajelemassa, nettisivut on tekeillä mutta ei vielä vähään aikaan tule kun vasta sivujen tekoa opettelen.
-
Sattuisiko joltain löytymään madforcen räjäytyskuva?
Olisin kiitollinen jos joku jaksaisi sen skannata ja lähettää minulle
pasi.viitalahde@kolumbus.fi
-
entä duratrax nitro quake onko hyvä?
-
. :lol:
-
Espoossa asun ja tattarisuolla vantaalla käyn ajelemassa, nettisivut on tekeillä mutta ei vielä vähään aikaan tule kun vasta sivujen tekoa opettelen.
LOISTAVAA! Meitä on nimittäin keke ja minä tässä Iso-Omena Haukilahti akselilla ja ruvetaan ajaa offroadia HPI autoilla heti kun säät sallii (Tonilla MT2 ja mulla Super Nitro Rally). Sähän tuut ilman muuta ajaa meidän kanssa tolla LandMaxilla eiks niin ?!
Tattarillahan mekin sitten kesällä ajetaan Super Nitroilla kun rata on kunnossa, johon kyllä voi mennä tovi.
-
usassa duratrax nitro quake o saanu paremmat arvostelut ko savage ja t-maxx ja maksa 200€kuu vähemmän!
-
kuka EERO mä olen aito aikee no eero
-
mähän se eero olen! nii mä katoin sen jostai netistä e muista sivua. mä koitan hakee :|
-
Niin on käynyt mullakin mielessä että sama jätkä ja kirjottelee itselleen viestejä. Laita bannit molemmille
-
Espoossa asun ja tattarisuolla vantaalla käyn ajelemassa, nettisivut on tekeillä mutta ei vielä vähään aikaan tule kun vasta sivujen tekoa opettelen.
LOISTAVAA! Meitä on nimittäin keke ja minä tässä Iso-Omena Haukilahti akselilla ja ruvetaan ajaa offroadia HPI autoilla heti kun säät sallii (Tonilla MT2 ja mulla Super Nitro Rally). Sähän tuut ilman muuta ajaa meidän kanssa tolla LandMaxilla eiks niin ?!
Tattarillahan mekin sitten kesällä ajetaan Super Nitroilla kun rata on kunnossa, johon kyllä voi mennä tovi.
Mulla ei taida Landmax oikein sopia offroad ajoon kun siinä on 2-portainen vaihteisto, mutta aina ajelu kiinnostaa joten eipä ole iso projekti vaihtaa takas alkuperäinen diffi ja sit kulkee myös hiekalla :P Missäpäin ajattelitte ajella?
Itse asun viherlaaksossa
-
Ahaa, ok! No eipä hätää, oma auto pitää kasata ekaks kun tulee ja ajaa sisään ym. Kekellä tosin uusi MT2 oli jos testattavana viikonloppuna. Paikka taitaa olla vielä hakusessakin, ehkä pitäs odottaa lumien lähtöön?
No ei mitään hätää, palataan aihepiiriin lähempänä kevättä, laitan sulle YV:tä sit. Hienoa joka tapauksessa.
t.Mika
-
Jottei mentäs kokonaan aiheesta sivuun niin tässä vois olla oiva kone monstereihin joissa on .15 kone
kts. http://www.beatyourtruck.com/prodreview-EPIC18.html
Tilasin tämän itselleni Super Nitro rallyyn saapa nähdä.. kirjottelen lisää kun ekat savut on otettu ulos.
Vaikka T-Maxxit ei tunnu enää olevan muodissa Savagen jälkeen niin tässä olis Maxxien omistajillekin uutta puhtia, puhumattakaan Mega Forcesta ym. Hinta ei nimittäin ole paha tällä taalan kurssilla. Alphaan tätä on turha haaveilla, siinä menee alustalevy jengalle, Superiinkin vähän arveluttaa, no onneks vakiopakari tasoittaa menoa..
-
Aika hyvin ilmoittavat tehoa, 1.8 hv/39000 rpm.
Orionin Wasp .18 taitaa jäädä muutaman kymmenyksen (0.3 hv). Hinta Orionilla on muuten erittäin halpa. $89.99 Towerissa.
-
Etköhän Gorexx hommaa siihen maxiisi .18 koneen ? :wink:
Näytti videolla kulkevan pirusti. Mitä nyt vakioon vertaa...
Tuli himo yhtäkkiä t-maxiin takas :mrgreen: Kaverilla olisi sopivasti myynnissä...
-
Eiköhän tuo koneen uusiminen ole kohta edessä. Ja pienempään en ainakaan vaihda. ;)
Koneeksi tulee varmaankin joku .18, tai mahdollisesti "midblock" .21, joka mahtuu alkuperäisen TRX:n tilalle.
-
Aika hyvin ilmoittavat tehoa, 1.8 hv/39000 rpm.
Orionin Wasp .18 taitaa jäädä muutaman kymmenyksen (0.3 hv). Hinta Orionilla on muuten erittäin halpa. $89.99 Towerissa.
Aivan. Olisitko kiinnostunut WASPista, mulla on kohta käsissä uusi boxissa mutta normaaliakselilla joten sun pitäs itse lyhentää sitä kuten kaveri tossa EPICin sivulla. Saat Towerin hintaan + verot. Ilmota jos kiinnostaa http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXFDJ3&P=7
Toi rotary carb vissiin kuitenkin sopii Maxxiin? Kuten EPICissä.
-
Kyllä tuo kiinnostaa, mutta tällä hetkellä budjetti ei anna mahdollisuutta tuota hankkia. Katsotaan hieman myöhemmin, jos se sinulla vielä on.
Tällä hetkellä Maxxissa on slide valve, mutta kyllä siihen rotarynkin helposti saa. Eikä tuo akselin lyhentäminenkään ongelma ole.
-
Sit rupee maxin rattaat paukkumaan pikkuhiljaa :wink:
-
Kyllä tuo kiinnostaa, mutta tällä hetkellä budjetti ei anna mahdollisuutta tuota hankkia. Katsotaan hieman myöhemmin, jos se sinulla vielä on.
Tällä hetkellä Maxxissa on slide valve, mutta kyllä siihen rotarynkin helposti saa. Eikä tuo akselin lyhentäminenkään ongelma ole.
OK
Hmm enpä usko, sillä tilasin tän aluksi (hinnan takia) tohon Super Rallyyn mutta kun huomasin että se on 1-neulasella kaasarilla alkoi tuntua että se lähtee takas Toweriin ja siksi tilasin sitten ton EPICin. (haluun 2-neulaisen). Eli aion palauttaa sen saman tien kun tulee jos ei joku nimenomaisesti halua tuota konetta (siis aivan uutta paketissaan). Hinta on sama minkä Tower pyytää + verot päälle ja minusta se on varsin kohtuullinen ottaen huomioon taalan kurssin tällä hetkellä. Vielä en osaa sanoa mitä ne tekee kun paketti ei oo vielä saapunut... joten kiinnostuneet, laittakaa emailia YV:tä mitä tahansa.
-
mitäs mieltä täällä ollaan TT:n ssk mosterista?
-
mitäs mieltä täällä ollaan TT:n ssk mosterista?
Pitäis kestää normaali käytössä ihan hyvin ja halvat varaosat on ainakin.
-
kiitos :)
-
Onkohan tuo Lelu-Aleksi enään pystyssä,nettisivuja en ainakaan saanut auki....mikäs tuo osoite on,saattaa olla että koitin väärällä osoittella?
No on se pystyssä, autoja ja varaosia nopeesti.
Netti sivu on aika turha etsiä, soittaa numero tiedusteluun ja kysyy Lelu-Aleksi laitilan numeron ja soittaa sinne. Kyllä saa ainakin Kyoshon, Thunder Tigerin ja Carsonin autoja ja varaosia. Taitaa saada varaosia jopa T2M:mään.
Tässä ohimennen kysyisin,että tietääkö joku Lelu-Aleksin sähköposti osoitetta?
-
Onkohan tuo Lelu-Aleksi enään pystyssä,nettisivuja en ainakaan saanut auki....mikäs tuo osoite on,saattaa olla että koitin väärällä osoittella?
No on se pystyssä, autoja ja varaosia nopeesti.
Netti sivu on aika turha etsiä, soittaa numero tiedusteluun ja kysyy Lelu-Aleksi laitilan numeron ja soittaa sinne. Kyllä saa ainakin Kyoshon, Thunder Tigerin ja Carsonin autoja ja varaosia. Taitaa saada varaosia jopa T2M:mään.
Tässä ohimennen kysyisin,että tietääkö joku Lelu-Aleksin sähköposti osoitetta?
http://www.lailanet.fi/lelu-aleksi/palautelomake/index.html
Tuolla on valmis ns. palautelomake.
-
Onkohan tuo Lelu-Aleksi enään pystyssä,nettisivuja en ainakaan saanut auki....mikäs tuo osoite on,saattaa olla että koitin väärällä osoittella?
No on se pystyssä, autoja ja varaosia nopeesti.
Netti sivu on aika turha etsiä, soittaa numero tiedusteluun ja kysyy Lelu-Aleksi laitilan numeron ja soittaa sinne. Kyllä saa ainakin Kyoshon, Thunder Tigerin ja Carsonin autoja ja varaosia. Taitaa saada varaosia jopa T2M:mään.
Tässä ohimennen kysyisin,että tietääkö joku Lelu-Aleksin sähköposti osoitetta?
http://www.lailanet.fi/lelu-aleksi/palautelomake/index.html
Tuolla on valmis ns. palautelomake.
Kiitti :)
-
Oon miettynyt mite tälläset asennetaan T-maxiin :shock:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGBZ8&P=7
-
Oon miettynyt mite tälläset asennetaan T-maxiin :shock:
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXGBZ8&P=7
Iskari tulee poikittain ja vivut menee tukivarsiin. Parantaa ilmeisesti takaisinjoustoa.
http://www.rcmodels.com/rc-rtx-1250.html
-
Aijaa :shock:
-
Mitä mielt olette tosta Gs:n SUT monsterista sillä 25 koneella? Menevän näkönen vehe!
-
Ihan makee peli! Sehän edustaa tuota uutta outlaw truck tyylisuuntaa joilla ajetaan kisaa.