Kiitokset myös omasta puolestani niin puuhamiehille, kuin kanssakilpailijoille!
Perjantaina treeneissä auto kulki todella kivasti ja tiesin setupin olevan kunnossa Juha Mäkisen mukaan tehtynä. En joutunut muuttamaan sitä mitenkään ja oli kiva päästä keskittymään vain suoritukseen.
Kisapäivän aikana oli myös todella hienoa kuulla muilta, kuinka mahtavasti oma Tekno otti hyppyjen alastulot vaikka vinossa tullessa ja auto kääntyi upeasti mutkissa. Itse kun ajaessa noita asioita oikein ehdi katselemaan, niin hyvä kun joku kommentoi kuskille asiaa.
Pakissa oli muutama kierros eri asteisiin ajettuja mini pinnejä ja sopivan setin valinta oli oikeastaan aika haastavaa. Hyvin kulunneilla sain parhaimman pidon, mutta ajattelin etteivät ne kestä koko päivää. Näin ollen lähdin kisapäivään hyvin uudella setillä ja odotin pidon parantuvan jatkuvasti. Jostain syystä perä alkoi lipsumaan enemmän ja enemmän mutkissa -aika hämmentävää.
Rata on mitä mainioin kisaa ajatellen omalle ajolleni -se on vaativa ja ohittaminen ei ole ainakaan liian helppoa. Radan teknisyyden vuoksi edellä ajava mokaa kuitenkin jossain vaiheessa, jolloin pääsee ohi (kunhan edessä on joku muu kuin Lampinen siis
).
Tähän kisaan lähtiessä itse odotin pääseväni kamppailemaan Tonyn kanssa kissa-hiiri leikkiä ajaen, jolla ratkaistaan cupin kolmas sija. Tällä kerralla me emme kuitenkaan päässeet tuohon tilanteeseen ainakaan pidemmäksi ajaksi, joten sain ajaa toisena aika rauhallisin mielin rataa ympäri. Lampisen nopeus ei tullut mitenkään yllätyksenä, mutta tietysti toivoin et edes yhdessä erässä voisi saada miehen kiinni. Toivo oli pelkkää utopiaa sen osalta -äijä menee kuin kiskoilla!
Plussia ja miinuksia:
+ Aina positiivinen ja mukava porkukka - iso kiitos siitä kaikille!
+ Teknon toiminta -kuski voi tehdä jopa pieniä ajo-virheitä, mutta auto ei "karkaa" käsistä.
+ Muonapuoli
+ Kuulutukset
+ Tuomarointi (enkä muuten edes saanut stopparia)
+ Multisurface
+ Radan teknisyys
+ Nostotoiminta. Porukka yritti ihan oikeasti keskittyä omaan alueen tapahtumiin -hienoa!
Miinuksia on vaikea keksiä Nokian osalta. Muutama pitää kuitenkin saada aikaan, joten:
- Mun ajo Ravantin autoa päin alkupäivästä, kun se oli katollaan. Ehdin kuulemaan aivan selvästi kun Ravantti huusi, että "auto katollaan". Noissa tilanteissa käyn todella hitaalla.
Ehkä ensi kaudeksi tosin joudutte tekemään koko radan uudellen, jotta toi Lampinen joutuisi opettelemaan "kaiken" uusiksi.
Kiitokset kaikille, nähdään Model Expossa!
T: Martti