Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - LasHi

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 17
151
Mutkan 2 ongelman tähden on tehty hieman kokeiluja ja uusi rata merkkaus.
Ongelmana oli että 2 mutkan mollasta auto lensi mutkaan 4 eli tuonne EauDuRougen puolelle.

Joten kisa profiili on nyt liitteen mukainen. Tätä on viikonvaihde ja tänään testattu virillä, stanulla ja polttiksella testattu. Kuskien kommentti on että rata on nyt kiva.
Mutta se täytyy sanoa että yllättävän vaikea se on koska 3. mutkaan tule todella helpolla yli kovaa.
No kunhan saadaan radalla uudet maalaukset niin homma helpottuu.

Joten kaikki luokat ajaa nyt samaa profiilia.

Edit. niin "sinapin värillä" uusin ajolinja ja harmaat on letkujen paikat.

152
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 04.07.10 - klo: 10.37 »
Rata pidotettu ja muutettu yhden mutkan osalta jota kokeillaan nyt Sunnutaina. Jos versio todetaan hyväksi niin siitä tulee molempien luokkien kisa profiili.

153
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 03.07.10 - klo: 17.04 »
Laude talkoot on sitten selvitetty ja kun tarjolla oli "väliajalla" kaffetta ja voikkaria niin talkoot onnistui todella hyvin ...  ;)

Lauteet siirtyi n. 1,5m taakseppäin joten rata "aukeaa" kuskeille nyt paljon paremmin kuin ennen.
Samoin kuin polttiksien mekkaus tila parani selkeesti.

Samalla siirretiin ajan otto kenno varikon alku päähän joten nyt sekin homma pitäis toimia paremmin kuin viime vuonna.

Vieläkun niitä hiottuja maalauksia pietään niin nekin häiriötekijät on minimoitu.

Huomenna rataa vielä hieman harjataan ja sitten teen uuden pidotuksen.

154
Juu ei voi muuta sanoa että on Lucas kova jätkä. Losin JRX-S kulkee kuitenkin kovaa vaikka autossa on lyhyet linkit ja tukivarret. Sekä ilman nyky suuntauksen mukaista Flexaavaa runkoa ja topdecciä.
Siis aivan käsittämätön juttu.

Niin unohtui laittaa top10 lista missä on auto merkit myös:

1. Rheinard Marc      (Tamiya TRF416)   463pts
2. Groskamp Jilles      (Tamiya TRF416)     462pts
3. Hagberg Alexander      (Xray T3)       460pts
4. Wilck Viktor      (Tamiya TRF416)     456pts
5. Lemieux Paul      (Xray T3)      456pts
6. Krapp Christopher       (Kyosho TF6)     454pts
7. Harper Elliott      (Tamiya TRF416)     452pts
8. Völker Ronald      (Yokomo BD5)   449pts
9. Pruemper Yannic      (Yokomo BD5)   447pts
10.Matsuzaki Hayato      (Yokomo BD5)   445pts

155
Päivien pulina on ollut ilmeiseseti se että missä kaikissa kärki autoissa on hammasdiffi, no tässä on jo yksi jo saatu kuvattua :

http://events.redrc.net/wp-content/gallery/2010-ifmar-istc-world-championships/fri-hayatobd5-1.jpg

Osaa autoja kuulleman kuljetetaan pahvi laatikoissa ja peräpää paperilla peitettynä ...  ;)


Edit typo.

156

Tässä Practicen top 10

Rank    Driver   Nat   Rnd    Besttime [3]   Heat

1    Groskamp Jilles   Netherland   3    0:36.869   6 [5]
2    Völker Ronald   Germany      3    0:36.940   5 [6]
3    Hara Atsushi   Japan      3    0:37.013   6 [5]
4    Wilck Viktor   Sweden      3    0:37.139   6 [5]
5    Harper Elliott   Great Britain   3    0:37.157   6 [5]
6    Moore Andy   Great Britain   3    0:37.177   6 [5]
7    Levänen Juho   Finland      3    0:37.197   6 [5]
8    Graversen Steen   Denmark      3    0:37.222   6 [5]
9    Rheinard Marc   Germany      3    0:37.257   5 [6]
10    Shinnnosuke Adachi   Japan   3    0:37.274   5 [6]

157
Noniin sitten on alkanut turisti kisat ja eka harjoitus kierros on jo käynnissä.
Systeeminä näyttäis olevan sama kuin ETS kisasakin eli 3 peräkkäisen kierroksen aikatulosta haetaan.

http://www.dmc-online.com/wm/livetiming/20100701_723716/1-10th/index.html


Niin juu ja TC6 on esitelty:
http://events.redrc.net/2010/06/new-in-the-pits-associated-tc6/


Edit :

Turistien online seuranta:
http://www.myrcm.ch/main?pLa=en&pSr=1&hId[1]=evt&dId[E]=3889

158
Pikku häslinkiä... mutta nyt on kiti auki ja ilmottautuminen pitäis olla mahdollista.


Ilmottautuneet löytyy tästä linkistä:

http://kiti.akk-motorsport.fi/modules/system/stdreq.aspx?P=1&VID=default&A=open%3akiti%3aregistration_listclasses%3a192308%2cset%3asession.l9%3aregistration_listclasses&S=2&C=61418

Edit.
Tehty Ripan korjaus.

159

Johan oli tiukkaa vääntöä viimeisen erä kierroksen sijoituksista.
Marc ja Naoto vääni todella tiukasti erän puolessa välissä erot oli tuhannesosissa.
Lisäksi kun Simo ja Juho oli puolen välin jälkeen Naoto kannassa kiinni kun hän oli ens
tehnyt pienen virheen ja putosi Marcin kyydistä.
Joten sijoista 1-5 oli tosi kova vääntö ... ;)


Ikävämpi asia on tuo varikko palo joka vaan on osoitus että liposäkkejä tarvitaan :

http://events.redrc.net/wp-content/gallery/2010-ifmar-istc-112th-scale-world-championships/mon-pitfire-1.jpg

http://events.redrc.net/wp-content/gallery/2010-ifmar-istc-112th-scale-world-championships/mon-pitfire-2.jpg


Ensin vaan luulin että taas on isossa kisassa ladattu törkeellä virralla mutta kun laturin jäämistöä katsoo se näyttäis olevan tää laturi:

http://www.racing-cars.com/pp/Manufacturer/Core_RC/CR140.html


Jos tuo pitää paikkaansa niin tuo on max 5 amppeerin laturi joten yli virrasta ei ole kyse.

160
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 29.06.10 - klo: 11.45 »
Noin tiedoksi mahdollisille kisaa varten treenaajille :

Radan lauteiden siirto talkoot (reilu metri taakseppäin) on lauantaina joten silloin ei pääse lauteilta ajamaan.

161
Raision II:n Kerttulan Kiemurat

Raision Seurakunnan Pienoisauto kerho, Turun Urheiluautoilijat ja Uudenkaupungin Autotehtaana autokerho kutsuu kaikkia RO-touringautoilijoita Raisioon FinTrack Tour VII-osakilpailuun ja Gas Power Touring II-osakilpailuun 24-25.07 - 2010 Raisio.

Akk:n lupa no: 15/PA/10

Ajettavat Luokat :
Lauantai 24.07 - 2010
TSM-10 (Sm), TSS-10 (Nm)

Sunnuntaina 25.07 - 2010
TP-10 (Sm) sekä Kansallinen TSM-10

Toimihenkilöt

Tuomaristonpuheenjohtaja:      Matti Korvenmaa (Heikki Helin)
Tuomarit :
Jasse Huurre, Turku
Arto Lehto, Mynämäki
         
 

Päätoimihenkilöt :
Kilpailunjohtaja         Lasse Hiltunen (varalla Martti Pyhältö Su)   
Katsastuspäällikkö      Mika Aulin
Tuloslaskenta      Timo Jokinen, Jethro Lehtojärvi
Ratamestari            Rauli Louhi

Ilmoittautuminen :
To 15.07.2010 klo 18:00 mennessä Akk:n KITI-kisapalveluun.
KITI osoitteessa http://kiti.akk-motorsport.fi

Osallistumismaksu :
TSM-10   25 euroa
TSS-10   20 euroa
TP-10   25 euroa
TSM-10 Kansallinen 15 euroa

Jälki-ilmoittautumismaksu kaikissa luokissa 40 euroa.
Osallistumismaksu maksetaan käteisellä kilpailupaikalla ilmoittautumisen yhteydessä.

Lisenssi :
Voimassa oleva Akk:n lisenssi 2010

Säännöt :
Autourheilun sääntökirja 2010 sekä sähköluokissa FTT 2010 ohjeisto ja polttomoottoriluokassa GasPower Touring sarjasäännöt ja –ohjeisto.


Ajanotto :
Vuokrattavat ponderit ovat mallia Amb personal transponder. Ponderin vuokra on 5 euroa/päivä ja maksetaan ilmoittautumisen yhteydessä.

Ajotapa :
FinTrack 2010 ohjeiston mukainen sähköluokissa ja GasPower touring ohjeiston mukainen polttomoottoriluokassa.

Aikataulu ja erälistat :
Julkaistaan ilmoittautumisajan päätyttyä Kitissä ja rc10.fi foorumilla, kuitenkin viimeistään torstaina 22.07.2010


Vastuu :
Jokainen kilpailee omalla vastuullaan ja sitoutuu noudattamaan kilpailunjohdon antamia määräyksiä.


Kilpailupaikka :
Raision VVV rc-rata. (Kerttulan Urheilukeskus)
Kisakatu 1, Raisio
Kartta linkit :
http://op*skartta.turku.fi/Web/Default.aspx?layers=Op*skartta&cp=109752,63919&z=2&title=Kisakatu%201%2C%20Raisio&language=fin

http://www.02.fi/kartta-haku/FI/Raisio/kisakatu+1


Rata :
Asfalttipintainen. Pituus n. 240 m (pitkä) ja n. 200 m (lyhyt versio), leveys n. 3m
Pää suoran pituus n. 58 m.  Kiertosuunta, vastapäivään.
Ajettavat profiilit tulee myöhemmin netiin.


Lisätiedot :
Rauli Louhi Gsm. 050 9121802 tai sähköposti Rauli.Louhi@turkuai.fi
Lasse Hiltunen Gsm. 040 826164 tai sähkposti lasse.hiltunen@stxeurope.com


Majoitus :
Alueella vaunu yöpyminen mahdollista. (Vaunu sähköä saatavana mutta rajallisesti)
 

Muuta :

Kilpailupaikalla on saatavilla sähköä.

Yleiseen käytöön on varattu yksi 5*12m kokoinen teltta. Joten kellä telttoja ja katoksia on niin kannattaa ottaa omia mukaan.

Alueella ei ole pöytiä ja tuoleja eikä jatkojohtoja.

Kisa paikan vieressä on huolto rakennus jossa suihkut ja WC tilat.

Buffetista löytyy syötävää (Makkaraa, Hodareita, Lettuja ...)

Sunnuntain TSM-10 –kansallisessa kilpailuissa renkaat vapaat (kumirenkaat).

Kisa viikolla Ke-To tehdään radalle Toronado kesto pidoitus.


Majoitus lähellä kisa paikkaa löytyy MartinHovista (n. kilometri kisapaikasta)
http://www.martinhovi.fi/

Osoite on Martinkatu 6 Raisio. Puh: 02-438 2333



Tervetuloa!



Edit:
Lisätty kisojen rataprofiilit. Sinisellä FTT ja GPT kiertää tuon vihreän lisälenkkin.
Kola pidotusta yritetään tehdä aina viikonloppuisin. (Seuraava ehkä jo tiistaina)

Edit2:
Lisätty linkki rata tiedotteisiin:
http://rc10.fi/index.php?topic=21833.msg451549#msg451549

Edit3:
Lisatty kutsu PDF muodossa.

162
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 23.06.10 - klo: 11.28 »
Käytiin Raulin kanssa hetki sitten "talkoissa" ja rata on nyt laitettu "juhannus" kuntoon.
Rata on puhallettu puhtaaksi ja lisäksi pidotettu 5l sumutin pullolla.
Pahin siitepöly aikakin on ohitse joten pidotus on nyt ehkä pitempään hyvä.


ps.
Radalla olevat letkut ja mollat olis syytä pitää paikoillaan.
Syynä on se että letkujen alla jää aina pölyä jota ei saa puhaltimella pois.
Joten jos joku haluaa letkuja siirrellä rata täytyy aina sen jälkee uudestaa puhaltaa puhtaaksi tai jos intoa riittää niin letkut täytyy siirtää kokonaan pois paikoiltaan ja erikseen harjata ja puhaltaa ne puhtaaksi. Jolloin tätä ongelmaa ei ole.
Muussa tapauksessa letkuihin ja molliin ei kosketa.

163
No näin näytää olevan kun tuloksista ei ole edes maantaina vielä mitään tietoa.
Kumma juttu kun puukenkän kolistajia en ole koskaan minään pittien neroina pitänyt mutta on ne naapuriin nähden lähes taikureita.
Esim jos et muutamaa minuttia erän jälkeen viitsinyt mennä odottamaan tulostaululle tulevaa tulosta niin voit katsoa sen kännykällä noilta samoilta sivuilta ...  ;)

164
Tuolta pitäis tuloksia löytyä

TP-10 :
http://www.myrcm.ch/se/vast8/04062010_405694/1-10_IC200/index.html

1/8 :
http://www.myrcm.ch/se/vast8/04062010_405694/1-8_Track/index.html

Tällä hetkellä taitaa olla tulospalvelu jumissa kun ei löydy kun oikeestaan osallistuja listat.

165
Juu on hienoa havaita että kaikki on samaa mieltä että ongelma täytyy ratkaista ja pian.

Sen verran vielä hämmennän tuot stoccin kisa asiaa. Säätimet pitäis olla kyllä tuossa aloitteleville tarkoitetussa stocissa samat kaikille.
Syystä että eri säätimillä on vielä erillainen tapa käyttää konkkaa ja erikokoisia konkkia. Kuinka paljon tuo konka sitten lipo käytössä auttaa mutta kun ajetiin Nimheillä vaikutus oli selkee. No viisaammat tietää ja kokeilee …  ;)

Mutta mitä tulee aikaisempaan tarinaa maximi välityksestä stocissa niin ETS kisassa katsastus meni hienosti läpi.
Kaikki autot katsastetiin ennen erään alkua. Autoista pääosin mitatiin akun jännite, auton/siiven korkeus ja paino.
Välityksiä tarkastetiin aivan satunnaisesti mutta niitä tarkastetiin lähinnä erän jälkeen.
Kun erä päättyi välillä tuli muutamille autoilla kutsu uusinta katsastukseen jossa niitä katsotiin.  Työnsivät pöytää pitkin ja jos tulos oli oikea niin homma oli selvä. Jos olis mennyt ylityksen puolelle niin heillä oli exceli tehtynä valmiiksi millä sai tarkankin arvon autoa purkamalla.
Mutta pääasiassa välitys asiassa luotetiin siihen että RC-autoilu on herrasmies laji.

Summana meillä oli kuski tyytyväinen tuohon kisa tapaan jossa kaikilla oli sama oikee kisakone jossa oli kiinteä ennakko. Kaikilla sama simppeli säädin jossa ei ollut muuta säädettävää kuin jarrut. Lisäksi kun oli vielä maximi välitys niin oikealle kilpailulle oli kaikki edellytykset kasassa.
Oli sitä mieltä että tuo 13,5 tehoinen kone olis hyvä Suomenkin prostock sarjaan 0-ennakko säätimellä ja maximi välityksellä.

Yksi asia vielä mikä oli hauskanen homma oli tuo Hobby-luokka. Sielläkin oli papat ja pojat tyylikkäästi samoissa erissä ajamassa kilpaa. Autoina vielä aivan tavallisia  RTR–autoja.  No korit niissä oli hienoja AMG mersusta lähtien. Näitä EFRA koreja ei tainnut olla kellään.
Tälläinen vakio luokka täytyis saada meillekin koska se on todellinen aloittelijoiden luokka.  No on A8-kisoissa tainnnut päästä mukaan tälläiselläkin autolla  ajamaan ja hyvä niin. Vaikka noihin kisoihin Hobby-luokka paremmin sopiikin.

ps.
Toin sen ETS kisasta ostetun 50 euron säätimen kotiin vähän sillä mielellä jos lajiryhmä haluaa tuota halpis säädintä kokeilla sekä säätimen 5 euron ohjelmointi pulikan.
Voi olla että näitä Stock/Club säätimiä on jo maahantuojallakin mutta mulla nyt on ainakin tuo yks säädin kotona.

166
Jos tosiaan kaikki mattis kuskit haluaa tuplata kisamääränsä niin peesaan kyllä Aakkea turisti ajatuksessa.
Tosiaaan Lauantai viriä ja Nollaennakko stokkia (Mielummin vielä niin että kaikilla sama säädin ja kone stocissa)
Sitten Sunnutaille avoin prostokki jossa koneena vapaa esim 13,5T samoin kuin vapaat säätimet.
Jolloin turisti kuskit myös pääsee lisäämään talven ajo aikaa jos haluavat.

167
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 06.06.10 - klo: 14.56 »

168
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 04.06.10 - klo: 17.29 »
Rata on harjattu ja puhallettu puhtaaksi sekä pidotettu joten viikonlopun pitäis olla hyvät ajo kelit.

169
Sähköautot / Vs: HotBodies Cyclone TC
« : 03.06.10 - klo: 17.34 »
Juu hienon pelin ovat vihdoin saaneet aikaiseksi.
Tässä kuva Haran autosta kun sillä on voitettu ETS:n Heemsteden ensimmäinen finaali.

170
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 01.06.10 - klo: 19.30 »
no niin hommat etenee. Puita on jo kaadettu ja äsken tekivät rata varikon levityksen joten metrin verran varikko leveni.
Toivottavasti tänää uudelle asfaltille kukaan ei kävele että se pysyis tasaisena.
Pidotusta on kaavailtu viikon vaihteelle mutta heitän siitä tietoa kunhan rata on ens näitten töiden jäljiltä puhallettu puhtaaksi.

171
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 28.05.10 - klo: 09.32 »
Aukot on erillaiset mitä meillä olevissa Smoken ja Excotecin levyissä on.
Jopa niin että väittäisin että ei ole edes aihiona ollut S tai E.
Toki en tiedä millaiset on uusimmat S:n tai E:n levy.

Siksi veikkaus että tuo on Tamiyan oma levy.

ps.
Niin juu ja tietty tuo on täysin erillainen S:n mitä meillä on käytössä ...  ;)

172
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 28.05.10 - klo: 08.33 »
Onkohan tätä jo odotettu ?

http://www.rctech.net/forum/7465629-post8982.html

Vahva veikkaus että olis Tamiyan levy.

173
sen verran vielä O kisasta että koneista ja säätimistä johtuen koko viikonlopun avain asia oli kuskin hyvä suoritus. Koska erät oli todella tasaisia ja porukka "lensi yhtenä helminauhana" ympäri rataa. Joten virheille ei ollut sijaa ja se jos mikä kehittää uusia tulevia kuljettajia. Ainakin näyttää helpolla missä löytyy parannettavaa.

174
Nyt kun on "O-ennakko" kisa takana niin voin sanoa että johan oli kivaa. Koko viikonloppuna ei tarvinnut konetta ja säädintä roplata mitenkään.
Mittailin välillä kyllä lämpöjä ja kun asfaltti oli hieman alle 50 astetta niin säädin oli 51 ja kone 60 joten niiden mittaukset unohdin.
Täälläisillä samalaisilla laitteilla oli hauska kisata kun autot meni samaa vauhti.
Toki eroja tuli mutta ne johtui ajotaidoista ja miten oli auto säädetty ja muusta kisa kokemuksesta.
Joten tälläistä voi todella suositella Suomenkin tai olis oikeestaa toivottavaa että tälläinen todellinen vakio luokka olis ens kautena meilläkin.

175
Sähköautot / Vs: World GT
« : 12.05.10 - klo: 12.28 »
Lainaus
Suunnitelmissa on kokeilla miten onnistuu Xray X10:llä ajo Tattarisuon radalla.

Hyvin se onnistuu. Raision radallakin on jo edellis kesänä 1/10 mattis nähty.

177
Niin tosiaan ettei pointti katoa niin täytyy seurata tuota seuraavaa ETS kisaa miten siellä saavat homman toimimaan kun kerran siellä on kaikilla Stocissa samat säätimet ja moottorit sekä maximivälitys.
Katasatukseenhan autoja tulee koko ajan erän täydeltä kun pelkästään stocci autoja on siellä toista sataa.

178
Lainaus
Eikai nykyään kukaan kisakuski nyt enää 48dp aja kun välitykset...

Meet ollaankin vaan stocci luokan harrastajia ...  ;)

179
Lainaus
Se että Suomesta ei saa,


No itse asiassa Suomesta noita isoja 48dpi rattaaita on saanut hyvin.
Mutta maailmalle kun olen meiliä pistellyt niin en ole ainottakaan saanut.
Tuossa Vesan 2008 kuvassakin on vain n.42 ratas...
No sekin kelpais mutta en ole tuollaisellekkaan myyjää löytänyt kuka oikeesti
pystyy sanomaan että meillä on ja montako haluat ...
Ehkä olen väärästä paikasta kysynyt ...  ;)
(eikä enää ei ole edes tarve)

180
ETS kisasta Stocci tietoa.
Kisassa on maximi välitys joka on 3,5

Tuon säännön taustalla on myös se että normaalisti myynnissä on max 40 pinjoni ja min. 66 spurri. Jolloin merkistä riippumatta päästään tuohon 3.5 välitykseen suht helpolla tekemättä mitään isompia sisäisiä muutoksi autoon.
Juuu tiedän että Xenon on joskus ilmoittanut "kauheemistakin" rattaista mutta niiden hankinta taitaa olla hieman hankalaa.

Edit: Kysessä on 48 dpi rattaat.

Sivuja: 1 ... 3 4 5 [6] 7 8 9 ... 17