Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - LasHi

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 17
181
Lainaus
http://www.roarracing.com/?p=655

Katos vaan mitä ovat tehneet...
Jollen väärin muista niin SP:n säätimessä on jo tämä toiminto.

182
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 06.05.10 - klo: 08.48 »
Näin uutisointina rata hommista:
 
- Ratavarikko tulee levenemään n.1m
- Lauteet siirtyy reilun metrin taakseppääin.
- Edelllisistä johtuen on jo yksi puu kaadettu näkyvyyden tähden.
    Sekä muissa puissa tehdään harvennusta.

Sekä työn alla on kaikenlaista muutakin pienempää puuhaa joten tämän kesän kisaa
varten alueen parannus työt etenee.
Lisänä käydään keskusteluja miten noita asfaltin saumoja saatais tasoitettua.
(Tehdään samalla kuin ratavarikon levitys).

Joten jos kaikki hommat nyt saadaan kuntoon niin kaikki luokat vois heinäkuun
kisassa ajaa pitkällä radalla jos niin halutaan...   ;)

183
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 03.05.10 - klo: 12.40 »
Me sit vihdoin päästiin kokeilemaan tuota Jillesin setuppia asfaltilla mutta muistetiin Jarkon totuus eli pito, lämpötila ja radan tasaisuus on Raisisossa eri kuin TITC radalla.
Mutta muistetiin myös Bastin vanha viidakonlaki eli jos set uppi on hyvä ja pito muuttuu niin muutetaan vaan jousta ja öljyä ...  ;).
Joten nostetiin auto 5.0/5,5 korkeuteen (drooppi vastaavaksi). Öljyt laitetiin 50w. Jouset oli setupissa HB siniset mutta kun ei ollu 4kpl ko. jousia niin laitetiin Haran mustat jotka on ”samaa” jäykkyyttä.
Jilles käytää kokoajan asfaltilla HB:n jousia mutta noissa on se huono puoli että ne ei käy Tamiyan jousilautasten kanssa. (HB jousi tulee melkein läpi noista). Mutta Haran jouset on halkaisijaltaan hieman pienemmät HB:en verrattuna ja ainakin meille ne pysyivät hyvin paikalla Tamiyan lautasten kanssa.
Rata ei ollut pidotettu joten pito ei ollut kovin hyvä mutta kuskin kommentti oli että auto on aika helppo ja tarkka ajaa niin nopeissa kuin hitaissa mutkissakin. Mikä parasta niin mutkiin pääsi tarkasti sisään.
Näin jälkikäteen öljy olis voinut olla hieman jäykempää ja jousi pehmeämpi ...
Mutta siitä myöhemmin kun päästään pidotetulle radalla.

184
RC-kerhot ja -radat / Vs: Salon crossirata
« : 28.04.10 - klo: 13.37 »
Tällä radalla ilmeiseti ajetaan heinäkuussa sähkörossareiden kisa ?
Jos näin niin täytyykin alkaa laittamaan autoa ajo kuntoon ...  ;)

185
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 26.04.10 - klo: 08.27 »
Noooo... ei nyt TAAS tyrmätä Jillesin setuppia muutaman detailin tähden varsinkaan jos ei olla sitä oikeesti kokeiltu.

Mutta hän on tosiaan tällä viikolla tulossa kotiin (Hollantiin) ja alkaa sen jälkeen ajamaan Heemstedin radalla perus setuppia. Kylläkin ens noilla Xenoneilla. (ETS - renkailla).
Joten odotellaan...  ;)

186
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 25.04.10 - klo: 08.08 »
En tiedä paljonko porukka on jo ehti nyt asfaltilla hieromaan SetUppia X autolle mutta aloitus aihioksi on varmaan tämä aika hyvä :

http://www.rctech.net/forum/attachments/electric-road/576357d1270462511-ask-jilles-groskamp-tamiya-416-we-x-team-orion-motors-scan0002.jpg

On sen tehnyt kuitenkin yks maailman parhaista SetUpin tekijöistä (ellei paras turistipuolella).
Meille on ainakin Jillesin säädöt sopineet hyvin.

187
Tamiya / Vs: Tamiya TRF 416
« : 11.04.10 - klo: 20.15 »
Tätä vanhaa Jillesin Setuppia kannataa myös miettiä :
http://www.rctech.net/forum/6945805-post855.html

Me ollaan jo pitkään tuolla ajettu ja se on ollut todella hyvä.
Ainoo muutos on ollut että iskari öljyjä on ohennettu ja edessä taaemasta Sus.Mount Spacerin alta on shimmi pienennetty 0,5mm. (Molemmat muutokset riippuu vähän pidosta ja radassta) 

188
Lainaus
kait ymmärrät että vanha tc-speci ei oikeen ole vertailukelpoinen kun puhutaan ensivuoden porosta?

No oli se nyt sentään SXX TC specci...  ;)

Mutta siinä on mietittävää halutaanko näistä Stocci luokista jotain "videopeli" säädin luokkia vai sellaisia että saa keskittyää vaan ajamisen.
Tämä paluu vanhaan oli todella kivaa. Iso pinjoni paikalle ja säätimen bunssi maximiin ja ajamaan.
Mikään ei ole tämän helpompaa ja kivempaa.

189
Eilen vihdoin ajetiin tuolla ETS sarjan 13,5 koneella ja se oli oikeen mukava tuttavuus.
Säätimenä oli "tavallinen"  TCspecci ja vauhti oli nyky stanua selkeesti parempaa mutta viriinkin oli best läppien mukaan selvä ero.
Kuskin kommenttina tämä olis ensvuoden poroon oikeen hyvä yhdistelmä.
(Kiva kun saa keskittyä pelkkään ajamiseen).

190
Lainaus
Jos asetatte stanuun vakiosäätimen, niin määrittäkää samantein liittimet ja johtojen pituudet standardiksi, niin voitte sekoittaa ja arpoa säätimet autoihin aina ilmottautumisen yhteydessä..

Tuo liitin "ongelma" on ETS sarjassa ratkaistu. Siellä kun ajetaan SP uusilla koneilla ja niissä on liittimet koneen päässä. Vaikka samoja liittimiä voi käytää muissakin koneissa ne kun ovat vakio 3,5 millisiä liittimiä.

Mitä tulee koneen max rpm mittakseen ilman kuormaa niin asia on kuten Heuli kirjoitti eli ei kovin terveellinen toimenpide....  ;)
(taitaa olla muutamalla moottori merkillä jopa kielletty toimenpide)
Eikä tuolla ilman kuormaa mitatulla max rpm:llä muutenkaan taida olla oikeesti mitään tekemistä pääsuora vauhdin kanssa. Varsinkin vielä jos mennään takaisin noihin ns. vakio säätimiin.

191
No nyt se vakio säädin peli on käynnistynyt ETS sarjan osalta :

http://ets.redrc.net/2010/04/ets-introduces-spec-speedo-for-pro-stock/

192
Lainaus
esim. muokkaamalla moottoria sisuskaluiltaan erilaiseksi, en ole yhdessäkään katsastuksessa törmännyt tilanteeseen, jossa moottorin aitous olisi todellisesti tarkistettu.

Tuota noiden vakiokoneiden mittaus on aika helppo homma jolla todetaan onko kone laillinen vai ei.
AKK miehillä on mittari ja tieto mitkä kuuluu olla ko.koneiden arvot. Joten se tie on aika lyhyt.
Täläinen mittauskin on kisapaikalla tehty jos ei viime vuonna niin edellisenä ainakin.

193
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 06.04.10 - klo: 08.21 »
Ei muuten uskois kun katsoo yllä olevan kuvan puolen metrin hankia...

Rata oli eilen kuiva ja lunta eikä jäätä ollut enää missään koko radalla.

Syksyn lehtiäkin tuuli vei jo pois joten aika pienillä talkolla rata saadaan ajokuntoon.

194
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 01.04.10 - klo: 17.22 »
Pieni tarkennus kohtaan M11.
Tähän radioon on saanut FHSS ja DSSS lähetimiä joilla on oma vastaava vastari myös. En muista tunnus numeroita mutta lopussa oli nuo vastaavat tunnisteet FH ja DS.
Mitä tulee noiden nopeuksiin (latensiin) niin ensin tuli FHSS ja kun Japanissa (tai jossain Aasiassa) tais olla jossain vaiheessa kiellettynä tälläinen taajuus hyppely (FH) niin sitten tekivät tälläisen DS version joka ei hyppele taajuuksilla. Tälläinen "kiinteä taajuuksinen" (DSSS) kyllä hyppelee mutta vain omalla taajuus kaistallaan. Se kun varaa kiinteältä taajudelta enemmän kuin tarvitsee.
Tämän nopeus tais olla nopeampi kuin tuo eka FHSS mutta hivenen hitaampi kuin FHSS-2.
Tämä kaikki "vanhasta muistista" joten pienellä varauksella ...  ;)


195
Kilpailijoiden kanava / Vs: FinTrack Tour 2010 Ohjeisto
« : 31.03.10 - klo: 15.21 »
Tuli tuollaiset 30X renkaat jo ostettua ja käsissä niitä väänneltyä ja on niissä liimaukseta ainakin tehty niinkuin kuuluu.

196
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2010
« : 29.03.10 - klo: 21.24 »
Varmaan on sponssi kuskeja paljon mutta ajamisen tasokin on Stocissa kova.

Esim Tepon bestläpit oli aivan kohdillaan mutta mutta miten se nyt sanois niin toistettavuus ei ollut samaa tasoa kuin Stocin A-finaalin kärjen.
Tuollainen toistettavuus ei tule kuin todella paljon ajamalla joten kovia kuskeja sponsseista huolimatta ...  ;)

197
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2010
« : 29.03.10 - klo: 13.57 »
Ei tainnut suomalais porukalla mennä ihan niin hyvin kuin ajateltiin / odotetiin / toivottiin.

No kisat tais olla kovatasoisemmat kuin meidän EM kisat.

Noin kun streemiä tuli seurattua niin tulos taso oli todella tiukka.
Jos tuli esim erässä puolen sekan virhe putosit heti listalla aika paljon.

No Crisunkin edelle meni oikeastaan vaan "maailman mestareita" (entisiä, nykyisiä ja "tulevia") joten tuossa porukassa jo pelkkä A- tai B-finaali sijoitus on kovatulos.

Laitetaan nyt tännekin A-finaalin loppu tilanne :

1   Völker Ronald
2   Rheinard Marc
3   Groskamp Jilles   
4   Südhoff Freddy
5   Hara Atsushi   
6   Andersson Christer
7   Graversen Steen
8   Prümper Yannic
9   Wilck Viktor
10   Hudy Martin

Muut Suomalaiset :

13   Ahoniemi Simo
14   Levanen Juho
17   Leino Teemo
23   Kutvonen Viljami
29   Kuusinen Matias
35   Teponoja Miko


Kisassa oli 70 kuskia ja kaikki oli parhaassa puoliskossa joten
kisat meni kuitenkin aika hyvin. Vaikka murheita tais olla muutamilla
enemmän kuin "lääkäri määrää".

198
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2010
« : 26.03.10 - klo: 20.41 »
Online streemikin siellä on mutta tänään siitä ei ainakaan mitään tullut :

http://www.myrcm.ch/main?pLa=en&pSr=1&hId[1]=evt&dId[E]=3234

199
RC-kerhot ja -radat / Vs: Raision VVV RC-rata
« : 26.03.10 - klo: 07.55 »
Laitanpa kuva radan nyky tilanteesta. Lunta on kyl niin pal että mahtaaks Juhannukseksi edes päästä ajamaan ...   ;)

No muutama kevät sade kun tulee niin hanget painuu. Täytyy varmaan käydä lapiolla ottamassa "mustaa" esiin niin pääsee aurinko töihin.


200
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2010
« : 25.03.10 - klo: 20.25 »
Juu lauantai illalla ajetaan vika erä kierros joten silloin tiedetään onko Teppo ehtinyt kisaan mukaan ...   :)

201
Tulokset / Vs: LRP Touring Car Masters 2010
« : 25.03.10 - klo: 16.23 »
Katsos vaan "vanha" herrakin on kisassa mukana, no hieno juttu ...   ;)

Niin muuten kisa alkaa sitten jo huomenna puolilta päivin.

202
Tulokset / LRP Touring Car Masters 2010
« : 25.03.10 - klo: 15.14 »
Taas on se aika vuodesta että ajetaan tämä LRP:n kisa.

http://tcm2010.lrp.cc/

Kisassa on mukana kova tasoinen Suomalais ryhmä

Masters luokassa :
http://www.myrcm.ch/de/lrp/20100326_332008/Masters/index.html

2  Ahoniemi, Simo
3  Andersson, Christer
39  Kutvonen, Viljami
40  Kuusinen, Matias
43  Leino, Teemo
44  Levanen, Juho
60  Teponoja, Miko

Open Stock Luokassa :
http://www.myrcm.ch/de/lrp/20100326_332008/Open_Stock/index.html

18  Heinonen, Arto
20  Ilvessalo, Lasse
22  Kauppinen Teppo

Linkistä löytyy tarkemmata aikataulut ja seurannat.
Tällä kertaa ei taida olla live videota kisapaikalta tai en ainakaan löytänyt.

Tuloksia :
http://www.myrcm.ch/main?pLa=en&hId[1]=com&dId[E]=3234

203
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 25.03.10 - klo: 14.50 »
Siis juuri bindauksessa tuo näkyy jos on antenni kokonaan poikki. Milläs bindaat jos vastari ja lähetin ei saa toisiinsa yhteyttä.

Mutta näistä tapauksista en ota sen enempää kantaa mutta tedän että ainakin kahteen M11X vastariin on vaihdettu antennit ja sen jälkeen ne on toiminut niin kuin ennenkin.

204
Radiolaitteet / Vs: Sanwa M 11 X
« : 25.03.10 - klo: 14.07 »
Mahtaako näissä rikkoontuneissa M11X vastareissa olla samaa vikaa kun joskus oli Specrtumin 3DXR vastareissa. Molemmat kun ovat tuota uutta huippu nopeeta systeemiä. 3DXR vastareissa ei nimittäin monessakaan ollut oikeesti vikaa vaan vika oli antenni johdossa. Ko Antenni johto on nimittäin koaksiili kaapeli molemissa radioissa.
Jos tuota koaksiilii kaapelia väännät tiukalle mutkalla niinkuin tavalista anenni johtoa niin sieltä menee sisältä se ohut johto todella helposti poikki tai ens murtuu jne jne...

Joten noita rikkoontuneita vastareita vois koittaa korjata sillä että vaihtaa niihin ens uuden antenni johdon. Niissä on sellainen wlan-liitin joista nämä uudet antenni johdot tunnistaa.
Spectrumin antenni johto sopii muistaakseni myös M11X:n vastariin. (sama liitin)

205
Lainaus
Kevyemmästä rajasta hyötyisi vain pari automerkkiä

Ehkä näinkin mutta jos laittaa puolikkaan akun ja säätimen samalle puolelle niin kaikista autoista saa aikapaljon kevyemmän ilman mitään ihmeellisä muutoksia.

206
Tuohon virin ja 13,5 koneiden eroon. Viikonlopulla on ajettu ETS osakilpailu jossa on luokka jossa käytetään 13.5 konetta. Siellä ero oli ehkä hieman isompi kuin tuo 0.1 - 0.2 sekkaa.

Virin kärki meni finaaleissa    16,1 - 16,2 Best läppejä
13,5 koneiden kärki finaaleissa 16,9 - 17,0

Tuossa ETS sarjassa luulis olevan parhaat stocci säätimet mitä valmistajilta löytyy. Ainakin  kisa kuvien mukaan näin on. Siitäkin huolimatta ero on hieman enemmän ...  ;)

Ajettuja aikoja voi vertailla täältä :

Viri   http://www.myrcm.ch/de/ets/05032010_676687/Modified/index.html
13,5T  http://www.myrcm.ch/de/ets/05032010_676687/Pro_Stock/index.html

Toki eihän tuo ole koko totuus koneiden nopeus erona kun eroja on tietty kuskeissa ja kalustoissakin. Sekä erillaisia eroja tulee tietty myös radoistakin riippuen.

Red RC sivuilla on Euro Touring Series osio josta läytyy kaikki ajetut kisat ja niiden tulospalvelu sivuilta löytyy dataa enemmänkin :
http://ets.redrc.net/

Joten ens vuotta ajatellen niin tuo 13,5T kone olis varmaan ihan hyvä poroon.

edit.
Listoilta löytyi muuten yks kuski joka ajoi molemmta luokat (Laptev) ja hänen parhaat läpit  oli virillä 16,4  ja  13,5 koneelle 17,4

edit2.
Tuo Laptev olikin hyvä vertailu kohde kun on ajanut melkein kaikki ETS kisat ja erot on kokoajan sellaista 0,4 - 1,0 sekkaa bestläpeissä (viri/13,5t).

207
Tulokset / Vs: C-12 Mod ja Spec EM-kisat 2010 Englannissa
« : 05.03.10 - klo: 13.24 »
On ollut pulinaa että Suomessa mattis kisat ajetaa liian isoilla radoilla ja että ne täytyis olla pienempiä.

No Englanissa ollaa ilmeisesti eri mieltä :
http://www.redrc.net/2010/03/112th-euros-practice-update/

Rata on ainakin kuvissa sen kokoinen että turistikin sopeis hyvin tuolle baanalle ...  ;)

Mutta onnea Suomi pojille.

208
Milloin mahtaa tulla erälistat ?

Efran sivuita en ainakaan niitä löytänyt...
Efralta ne taitaa tulla ?

209
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 17.02.10 - klo: 13.21 »
Niin ei tarvi veikata Ferraarin alkuperäinen väri on nimeltään Rosso Italiano.
Toki nykyään se on tullut ehkä mainos sysistä hieman alkuperäistä vaalemmaksi.
(tai vähemmän sinistä enää joukossa)

Tuolla värin nimellä löytyy maali ainakin 1:1 autoihin.

210
Polttisautot / Vs: GT Rata-autoilu
« : 17.02.10 - klo: 12.36 »
No mutta lukeehan siinä kuvassa väri ...  ;)

Rosso Italiaano.

Sivuja: 1 ... 4 5 6 [7] 8 9 10 ... 17