Ajoin itse viimekesänä TS4:lla ja autosta jäi sen verran hyvä vaikutelma, että päädyin ostamaan uuden vastaavan vanhan auton päädyttyä harrastajakollegalle käyttöön.
Positiivisesti olen yllättynyt siitä, että materiaaleissa on havaittavissa materiaaliparannuksia, sekä aikasemmin tässäkin aiheessa mainitut parannetut ruuvit ovat positiivinen yllätys verrattuna vuoden vanhaan autosarjaan.
Tähän uuteen autoon on tarkoitus jo rakennusvaiheessa päivittää muutamat osat joita vuoden aikana autoon on tullut.
Uudet järeämmät tukivarret eteen ja taakse
http://fi.eurorc.com/product/3382/teamc-front-lower-arm---heavy-duty--http://fi.eurorc.com/product/3383/teamc-rear-lower-arm---heavy-duty--Tukivarsiin on selkeästi lisätty materiaalia ja samoin sormituntumalla muoviseos on eroavaa. Kuvassa vasemmalla HD tukivarsi ja verrokkina vakio.
Samoin on tarkoitus kasata auto 5,8mm palloilla ja linkeillä. Näitä kasatessa on hyvä huomioida, palloja varten tarvitaan ylimääräisiä ruuveja jokaista palloa kohden. Samoin myös linkki on hieman lyhyempi, kuin alkuperäinen pallokuppi joten ohjeen linkkien pituuksien kanssa täytyy olla tarkkana. Kiusallista myös että osat tulevat 10kpl pusseissa eli yhdet pussit eivät riitä koko auton päivittämiseen vaan niitä tarvitsee ostaa kaksi pussia molempia, mutta kaippa niitä varaosia saa pakissa olla.
http://fi.eurorc.com/product/3384/teamc-58mm-ball-stud-10pcshttp://fi.eurorc.com/product/3385/teamc-58mm-ball-end-10pcsEdellisessä autossa huomasi, että kivituhkalla ajo söi nopeasti accermantangon väljäksi, joten alkuperäinen väistyy alumiinisen tieltä heti alkuun.
http://fi.eurorc.com/product/1283/teamc-steering-plateNäistä lähtökohdista on hyvä lähteä autoa kasaamaan ja suhteellisen nopeasti kasaus eteneekin iltaisin, kun pari tuntia kerrallaan autoa ehtii tehdä.
Tästä kasaus lähtee. Pienoinen pettymys oli ettei spurrin alle ole pohjalevyyn päivitetty reikää, josta pääsee ei toivotut ainekset pois vaan se täytyy tehdä itse.
Nopeasti ensimmäisen pussin osat kiinni ja pohjalevyn puukottamisen kimppuun.
Reikä näiverretty. Eihän siitä siisti tullut, mutta ajaa asiansa.
Seuraavaksi diffien kasailu. Näistä on paljon puhuttu ja niiden kestävyydestä, mutta itsellä ei mennyt viimekesänä yksiäkään rattaita radalla ajaessa, joten siihen en ota kummemmin kantaa. Itse en niin perusta diffien kasaamisesta, koska ihan selkeesti on liian isot sormet näiden näpertämiseen. Onneksi ei tarvitse useasti tehdä. Huomioitavaa oli että spurri oli saanut myös päivitystä materiaaliin ainakin hypistelyn pohjalta.
Ja sama kasa nipussa. Diffit täytin ohjeiden mukaan eli 30k eteen&keskelle ja taakse 10k öljyt.
Diffit paikalleen ja kotelot kiinni. Positiivinen seikka tässäkin, diffikoteloiden valu on selkeästi tarkempi ja laakerit napsahtivat tarkasti paikalleen ja ohjeiden mukaan tehty shimmaus tuntui sormituntumalta hyvältä, kun aikaisemman sarjan kanssa joutui shimmausta hieromaan jonkin aikaa.
Sitten ohjausvivut ja ylädekit paikalleen. Tämä vaihe on lähinnä vain ruuvaamista. Iskaritornien kiinnikkeiden kanssa täytyy olla tarkkana, jotta menevät oikein päin.
Katsotaan taas parin päivän päästä jos olisi autoa saatu eteenpäin. Mielenkiinnolla odotan, uusien tukivarsien ja pallolinkkien tarkkuutta kun ovat kiinni autossa.
-Virtanen