Jos muutoksia tuloksiin on tehty kisan jälkeen, niin ne eivät käsittääkseni ole virallisia. Protesti esim. puuttuvasta kierroksesta pitää tehdä kisapaikalla tulosten julkistamisen jälkeen protestiajan sisällä ja sen jälkeen suoritetaan palkintojenjako kun protestiaika on ohitse ja näin ollen tuloksista tulee virallisia / lopullisia. Sen jälkeen ei tuloksiin muutoksia pitäisi tulla käsittääkseni, koska protestiaika on ohitse ja näin ollen tuloksista ei voi enää valittaa.
Tähän varmaankin osaa joku viisaampi sanoa enemmän ja paremmin, mutta näin olen asian käsittänyt.. :mrgreen:
Näin minäkin sen olen käsittänyt. Kuitenkin taululla oli tulokset joissa Vesa oli viimeisessä finaalissa minun jälkeen ja myös kokonaistulokset sen mukaiset. Ja näin myös palkinnot jaettiin. Mutta nyt netissä on eri tulokset.
Kisoista muuten. Lauantai-aamu oli ihan fiasko. Treeneistä oli erittäin vähän hyötyä pomppujen vuoksi ja molemmat treenit jäivät kesken eri syiden vuoksi. Kovia kolauksia en ajanut, kalusto ei muuten vaan kestänyt. Päädystä ajaminen oli täysin uusi kokemus. Eniten ihmetytty kuitenkin miksi ajolavaa ei ollut laitettu normaaliin paikkaan kun se sinne olisi hyvin sopinut. Toisekseen miksi näyttämölle oli tehty niin matala koroke ettei siitä juurikaan ollut hyötyö. Kolmanneksi koroke oli varsin kiikkerä. Eli vaikka monesti sanottiin ettei lavalta mihinkään lähdetä kesken erän niin moni sitä teki ja sitten vielä kun siitä muutaman kerran huomautettiin, niin mentiin takaisin lavalle seisomaan vaikkei edes ajettu. Eli häirittiin kahdesti viereisiä kuskeja. Itse seisoin 1 finaalin hievahtamatta loppuun asti vaikka auto jäi ensimmäiselle kierrokselle. Kilpakumppaneita pitää sen verran kunnioittaa ettei heitä häiritä vaikka oma ajo menee piloille.
Rataprofiili oli varsin haastava mikä näytti minulle sopivan vaikka aamulla teki mieli lähteä kotiin. Kuulutukset erien aikana olivat varsin niukkoja. Mattoauto hiitissä tapasi ensimmäinen tilannekatsaus tulla 5 minuutin kohdalla mikä on aika myöhään ja pahimmillaan seuraavan kerran sanottiin jotain kun tultiin maaliin. Jotain infoa olisi kaivannut ajoajasta ja tilanteesta. Myöskään kierroksella ohitettavia ei taidettu lauantain aikana kertaakaan kehottaa antamaan tietä. Itse menetin yhdessä alkuerässä 7 sekuntia kun kierroksella ohitettavan vuoksi jäin mollan päälle kiinni. Myös finaaleissa sijoituksia kerrottiin varsin vähän, jonka vuoksi tuli ilmeisesti turhaan Tonyn ja Vesan kanssa muodostettua "läjä" viimeisen finaalin viimeisellä kierroksella. Tony oli ilmeisesti kierroksella edellä ja Vesa sen hetkisen tiedon mukaan kierroksen perässä, mutta koska Vesalta puuttui kierros, niin taidettiin sitten kuitenkin olla sijoituksesta ajamassa. Minähän siinä sitten eniten hävisin, kun Vesa sen kierroksen sai takaisin (siis mikäli nyt tuo netissä oleva tulosliuska pitää paikkansa eikä se "virallinen" jonka mukaan palkinnot jaettiin).
Muuten kisa oli kyllä ihan mallikas. Tulospalvelu toimi tulostaululle mainiosti, rata (teippaukset) kesti kisat hyvin ja kahvio toimi ja oli kohtuullisen (jopa edullisen) hintainen. Kisamatka vaan oli tuskaisen pitkä, klo 2.30-3.30 koettiin aika tuskaisia hetkiä ratissa sinnitellessä, ja vessassa sai juosta koko yön ja aamupäivän kun energiajuomia tuli litkittyä loppumatka.