Näytä kirjoitukset

Tässä osiossa voit tarkastella kaikkia tämän jäsenen viestejä. Huomaa, että näet viestit vain niiltä alueilta, joihin sinulla on pääsy.


Viestit - Jormakainen

Sivuja: [1]
1
Tälläkertaa oli ehjät bulkit aikasemmin oli katkenneet  :tongue:
Onhan alapuoliset kardaaninsuojat paikoillaan? Runkoa tukevaa rakennetta nekin..
Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk 2


2
Otappa ohutkärkinen meisseli tai puukko ja raaputtele spurrin ja pinionin hampaat puhtaaksi. Ei tarvi olla isoa kiven sirua siellä hampaankolossa, niin rohisee ajossa ja naksuu käsin pyörittellessä.

Sent from my HTC Desire HD using Tapatalk 2

3
Eipä tietenkään löytynyt kuvaa. Autokaan ei ole nyt lähellä, ei voi ottaa sitä kuvaa. Siihen kardaanisuojukseen laitetaan neliönmuotoiseen koloon tiivis pala pystyyn. Ylälaita sen suojuksen ylälaidan tasalle. Kardaanin ulostulolle pieni kolo ylälaitaan. Sinitarralla kiinni siihen suojukseen. Pysyy sitte siinä kiinni vaikka sitä suojusta käyttää poiski.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

4
Piti itselläki muutama kardaani vaihtaa alussa. Sitte leikkasin pakasterasian kannesta palasen siihen vaihdelaatikon takapuolelle, eikä ole kivet sen jälkeen haitanneet. Takapää ja yläpuoli ovat auki.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

5
Itellä ainaki oli etupään tasauspyörästössä käyny hammaspeikko. Lautaspuörästä puuttu hammas. Porsi hetken päästä kokonaan.
Miten toussa mini repossa kun ajaa kovasti ja jarruttaa niin kuuluuu semmonen rutina,kiihyttäessä ei kuulu,ainoastaan jarruttaessa,mikä vika,tietääkö kukaa?Kiitos etukäteen....

Sent from my Desire HD using Tapatalk

6
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 05.09.10 - klo: 21.09 »
Miten tuon vakio harjattoman moottorin laakerit, tarviiko niitä vaihtaa koskaan? Lähinnä niinku ennakkoon.. Tykkääkö motti huonoa jos jompikumpi laakeri kuluu liian väljäksi?

7
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 22.07.10 - klo: 21.09 »
Auto on nyt palasina ja takadiffin lautanen ja pinioni näyttävät olevan aika kärsineitä. Oli näemmä päässyt hiekkaa runkon ja kotelon välistä, ruuvit olivat kyllä tiukalla, mutta pittää vissiin jollaki silikoonilla tiivistellä tuota. Itse tasauspyörät siellä lautasen sisällä näyttävät olevan kunnossa. Mitä mötäskää tuohon pinionin ja lautaspyörän voiteeksi laitetaan? Samaa tavaraa, kuin sinne sisäkoteloon,vai jotain muuta?

8
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 21.07.10 - klo: 00.10 »
Jos edelleenkin kuuluu sama ääni, niin lisäämällä sopivan kokoisia shimmiprikkoja laakereiden 7019 väliin bulkheadissa olevan pienen kynnyksen ja pinionin puoleisen laakerin väliin ja/tai diffin laakereiden ja bulkheadin väliin saat pienennettyä välystä, joka noiden rattaiden välissä on.

Shimmiprikat ovat erittäin ohuita, teräsprikkoja. Niitä ei tule auton mukana, eikä niitä saa rautakaupasta. Pitäisi kuitenkin löytyä hyvin varustetusta RC-kaupasta ja kyllä niitä on ennenkin joutunut Traxxasin autoihin laittamaan.

Oisko tuohon pinionin akselille sopiva shimmiprikka kooltaan 8mm*4??mm*jotain?
Vai jotain muuta?

Kävin juuri tyhjentämässä yhden akullisen ja rutina voimistuu siihen malliin, että taitaa päästä vaihteeksi autoa purkamaan.

9
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 20.07.10 - klo: 23.00 »
Mini E-Revossa/Slashissä ei ole erillisiä diffinkuoria, kuten isommassa (E)-Revossa, vaan bulkhead toimii suoraan kuorena. Tuo bulkhead antaa helposti periksi, etenkin kun niitä puolikkaita puristaa toisissaan vain yksi ruuvi (yllä kuvassa 7029).
Myös alapanssari pitää niitä bulkheadin puolikkaita toisissaan kiinni.

taitaa loppua itelläki tuo takadiffi ku rutisee pitävämmällä alustalla kiihdytettäessä. Eihän tuo luistokytkin tuossa spurrin yhteydessä rutise luistaessaan?

Onko teillä lipoakuilla ajellessa lämpöongelmia ja miten ootte niitä ratkonu? koppa pois?
Ite kokeilin kahdella vakio nimhillä sarjassa ja tuosta tuli kyllä mahdoton menijä, mutta jouset kävi pehmeiksi.. :D  Ja muutaman minuutin ajon jälkeen noparin siilistä 95 astetta lämpöjä.

10
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 19.07.10 - klo: 07.30 »
Piti ihan tarkistaa uudelleen ja tämä koneella oleva muunto ohjelma tarjoaa edelleen 5,7 dl? netistä kuitenkin tarkistin ja 0.57 dl.
eipä näemmä voi luottaa kaikkiin ilmaisohjelmiin mitä netti tarjoaa.

11
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 19.07.10 - klo: 00.23 »
Näköjään voisi käyttää omia pieniä aivojakin.. muunnin näyttää että tuo 2 oz on yli puoli litraa. eli ei lopu ikinä nuitten iskareitten kans. 80wt ja mitkä jouset niitten kans?

12
Traxxas / Vs: Traxxas 1/16 autot -mini e-revo ja e-slayer
« : 18.07.10 - klo: 23.03 »
Moro! Täällä on taas yks uus onnellinen(?) mini revon omistaja.
kuukauven on auto ollu ja 50 nimhi akullista saatu tyhjäksi.

Nyt alkaa auto näyttämään kujeensa, eli takakartaani napsahti poikki. Tuohon tietenki vois vaihtaa metallisen tilalle, mutta näköjään on ne kivet jo nyt syöny runkoakin, niin tuli tässä mieleen että voisiko tuon pohjapanssarin vaihtaa avonaisempaan. Pääsis ne kivet sieltä välistä pois. Onko kukaan löytänyt valmista netistä tai tehnyt itse? Yritin vähän katella, muttei tullu vastaan.

Toinen havainto autoa purettaessa oli, että takaiskarit oli vuotaneet osan öljyistä pihalle.
Postin kyydillä on tulossa pykälää jäykemmät jouset (tan), kuinkahan jäykät öljyt nuille passais kaveriksi? 60wt? Montako iskaria tuommosella 2oz pullolla täyttää?
kiitos avusta.

Sivuja: [1]